EKONOMİ - 19 Şubat 2018 Pazartesi 17:36

Küçük ve orta ölçekli işletmeler için sosyal medyanın önemi

A
A
A
Küçük ve orta ölçekli işletmeler için sosyal medyanın önemi

Sosyal medya uzmanı Canberk Demirci KOBİ’lerin sosyal medyayı kullanarak hedef kitlesine daha hızlı bir şekilde ulaşabileceklerini söyledi.

Türkiye’nin sosyal medya pazarlama ajanslarından Crovu sosyal medya ajansı yetkilisi Canberk Demirci KOBİ’lerin sosyal medya ile nasıl daha hızlı büyüyeceklerine dair bilgiler verdi.

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte medyanın tek taraflı olmaktan çıkıp interaktif bir hale geldiğini söyleyen Demirci, "Küçük ve orta ölçekli işletmeler sosyal medyayı ve interneti doğru şekilde kullanarak hedef kitlesine çok hızlı sürede ulaşabilir. Bu sayede marka bilinirlik seviyelerini de artırabilir. Sosyal medyanın, dijital dünyanın sunduğu fırsatlar her geçen gün kademeli olarak yükselirken dijital dünyadan uzak kalmak güneşe gözlerini kapatmak gibidir" dedi.

"Sosyal medya fenomenleri KOBİ'ler için önemli"

Sosyal medya uzmanı Demirci, KOBİ’lerin sosyal medyayı kullanarak nasıl büyüyebileceğini şöyle anlattı. "Sosyal medya ve arama motorları radyo ve televizyona oranla daha az reklam bütçesi kullanarak tam belirlenmiş hedef kitleye hızla ulaşma imkanı sağlar. Diğer reklam platformlarına nazaran daha ölçülebilir sonuçlar elde edersiniz. Örneğin, gazetede verdiğiniz bir reklamın sonuçlarını net olarak ölçme imkanı yoktur. Ancak her hangi bir sosyal platformda ya da arama motorunda verilen reklamları kesine yakın ramlar ile istatistiki olarak yönetebilirsiniz. Fenomenleri kullanarak marka algısını ekonomik bir şekilde doğru kitleye ulaştırabilme imkanı sunar. Konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, ilişki durumu, alışveriş alışkanlıkları, eğitim durumu, mesleki bilgiler gibi birçok metrikle hedefleme yapılabilmektedir” ifadelerini kullandı.

"Müşteriler firmaları internetten araştırıyor"

Ürün hizmeti almadan önce müşterilerin internetten detaylı bir araştırma yaptığını ifade eden sosyal medya uzmanı Demirci şunları ekledi: "Müşteriler ürün almadan önce forumları dolaşıyor, haber sitelerini geziyor, ürünü satın alanların ya da markayı tanıyanların yorumlarını okuyor, sosyal medya hesaplarını inceliyor ve sonrasında kararını veriyor. Peki müşteri adayları sosyal medya hesaplarında neye dikkat ediyor? Örneğin, kullanıcı firmanın instagramda yer alan takipçi sayısı, takipçilerin yaptıkları yorumlar, firma tarafından yapılan paylaşımlara bakıyor. Bu rakamlar ziyaretçi gözünde pozitif izlenim uyandırıyor. Yayınlanan bilgilere göre, bu tür işletme hesapları üzerinde istenilen derecede başarının sağlanabildiğini belirtiyor". 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Manisa Alaşehir’in 120 milyonluk içme suyu yatırımı başlıyor Alaşehir ilçe merkezinde ekonomik ömrünü tamamlayan ve zamanla deformasyona uğrayan 50 yıllık içme suyu ana isale hattında yaklaşık 120 milyon TL yatırım bedeli ile ilçe merkezinde 17 kilometrelik çelik hat döşenecek. Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, Alaşehir ilçe merkezinde ekonomik ömrünü tamamlayan ve zamanla deformasyona uğrayan 50 yıllık içme suyu ana isale hattında yaklaşık 120 milyon TL yatırım bedeli ile ilçe merkezinde 17 kilometrelik çelik hat döşenecek. “Alaşehir’in geleceğine yapılan önemli bir yatırım” MASKİ Genel Müdürü Burak Aslay, “Büyükşehir Belediye Başkanımızın sizlere selamlarını iletiyorum. 10 yıllık süreçte, Büyükşehir ve MASKİ Genel Müdürlüğümüzün kurulduğu günden bu yana Alaşehir çok büyük yatırımlar aldı. Büyükşehir Belediyemiz önemli projelere hayat verdi. MASKİ Genel Müdürlüğümüz önemli altyapı yatırımları gerçekleştirdi. Alaşehir merkezimize ve Kavaklıdere mahallemize Atıksu Arıtma Tesisleri kazandırdık. Birçok mahallemizin altyapılarını yeniledik. Bu projeler uzun emekler ve uğraşlar sonucu ortaya çıkıyor. Bu projede daha önceki yıllarda başlamış olduğumuz bir projedir. Avşar Barajımızın olduğu bölgede sondajlar açtık. Alaşehir ilçemize yeni içme suyu kaynakları kazandırdık. Buradaki kaynaklarımıza göre bir projelendirme çalışması yapıldı. Güzergahtaki izinlerimizi, diğer işlemlerimizi ve Devlet Su İşleri (DSİ) izinlerimizi aldık. Boru ihalemize çıktık ve sahaya tüm borularımız indi. Çalışmalara da başlandı. Alaşehir Devlet Hastanesinin olduğu bölgedeyiz. Yaklaşık 12 aylık bir süre sonucunda eskiyen 50 yıllık hatlarımızı yenileyerek, ilçemizde hem su kayıp kaçaklarını engellemiş olacağız hem de daha sağlıklı, daha temiz ve kesintisiz içme suyu sağlayacağız. Yeni projemizde sadece boruların bedeli 50 milyon TL’dir. İşgücü maliyetleri ile toplamda 120 milyon TL’lik bir rakamdır. Vatandaşlarımıza hayırlı uğurlu olsun” dedi.
Tekirdağ Vize başvuruları Çerkezköy TSO’dan gerçekleştirilebilecek Üyelerine hizmet konusunda yelpazesine her geçen gün bir yenisini ekleyen ve Oda bünyesine yeniliklerini dahil eden Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, gerçekleştirdiği girişimler sonucunda Vize Hizmet Merkezi’nin Oda’da faaliyete geçmesini sağladı. Oda üyeleri, Yunanistan Cosmos Şengen Vize başvuruları Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’ndan gerçekleştirebilecek. Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, genişleyen hizmet yelpazesine bir yenisini daha ekledi. K Türü Yetki Belgesi ve Dijital Takograf gibi üyelerine kolaylık kazandıracak birçok hizmeti; Tedarikçi Günleri ve İhracat Danışmanlığı gibi projeleri de üyelerinin ticari ilişkilerini güçlendirmeleri adına hayata geçiren Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası 1 Nisan’dan itibaren Yunanistan Kosmos Şengen Vize başvurularına da almaya başlayacak. “Hizmetlerimiz devam edecek” Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çetin, “Yunanistan Konsolosu Aris Radiopoulos’a gerçekleştirdiğimiz ziyaretlerden bölgemizin durumunu, potansiyelini ve iş insanlarımız için vize işlemlerinin hızlıca çözüme kavuşmasının üyelerimize sağlayacağı artı değerden bahsettik. İş insanlarımızın, sanayicilerimizin ticaretin artması için komşu ülkeler ve Avrupa’ya açılması gerekiyor. Bunu daha kolay hale getirmek adına bir girişimde bulunduk ve sonuca ulaştık. Bölgede yaklaşık olarak 550 bin civarında nüfus olduğunu, bölgemizin birçok ilden daha büyük olduğunu, bunun yanında yaklaşık bin 200 tane sanayicinin, 7 bin 500’e yakın üyemizin olduğunu dile getirdik. Taleplerimiz ve girişimlerimiz sonuç verdi. 1 Nisan’dan itibaren Odamız, vize hizmetlerini vermeye başlayacak. Pazartesi, Salı ve Çarşamba olmak üzere haftanın üç günü bu hizmet gerçekleştirilecek. İlerleyen süreçlerde gün ve işlem kısıtının artmasını da sağlayacağımızı umuyorum. Üyelerimiz için kazandırdığımız hizmet merkezimizin hayırlı uğurlu olmasını bol kazançlar sağlamasını diliyorum. Üyelerimiz ve bölgemiz için gelişmeye, geliştirmeye, yeni hizmetleri kendileri ile buluşturmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.