GENEL - 20 Aralık 2018 Perşembe 14:45

PKK/YPG'nin zulmünden kaçan 13 kişilik aile tekrar evine dönmek için operasyonu bekliyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Fırat’ın doğusuna operasyon sinyali vermesinin ardından YPG-PKK terör örgütünün zulmünden kaçan Suriyeliler, yeniden evlerine dönebilmek için Türkiye'nin yapacağı operasyonu bekliyor.

Yaklaşık bir buçuk yıl önce PKK/YPG’nin evinden ettiği 13 kişilik aile de operasyonun bir an önce başlamasını bekliyor. Daha önceden Deırazzor bölgesinde yaşayan ve PKK/YPG’nin zulmünden kaçan aile, evlerinden yüzlerce kilometre uzakta bulunan Türkiye sınırındaki Cerablus’a geldi. 1 buçuk yıldır Cerablus’ta çadırda yaşayan aile bir an önce evine dönüp normal yaşantısına devam etmek istiyor. Hiçbir şeyden habersiz olan çocuklar ise çadırlar arasında oyun oynuyor. 1 buçuk yıldır Cerablus’ta çadırda yaşayan aile bir an önce evine dönüp normal yaşantısına devam etmek istiyor.

'Üşüyoruz, açız, yemek yemek istiyoruz ama yok'

Evlerinden uzakta zor şartlarda yaşadıklarını belirten Fatma el Ahmet, "Suriye’de hangi şehre gittiysek bizden bir şeyler aldı. Kiminle yolumuz kesiştiyse bir şeyler aldı bizden, bize gideceğimiz yeri göstermeleri için. Yaklaşık bir buçuk yıldır evimizden uzaktayız. Burada yaşıyoruz; buna yaşamak denirse. Her tarafa koşturuyoruz elbise bulmak için. Yanımızda üstümüzü örtebileceğimiz bir şey yok. Üşüyoruz, açız; yemek yemek istiyoruz ama yok. Yemekler bile çok pahalı. Ailesi olan ailesini bile geçindiremeyecek duruma geldi" dedi.

'İnsanlar toparlanamadan evlerini bırakıp kaçtı'

Zulümden nasıl kaçtıklarını anlatan Fatma el Ahmet, "Eskiden rahatımız yerindeydi. Eski evlerimizde hayatımız daha güzeldi. Evlerimizi bıraktık, hayvanları olanlar hayvanları doğaya salıp gönderdi. Orada insanlar toplanacak fırsatı bile bulamadı uçaklardan. Aileleri için korktu oradaki insanlar ve ailelerini alıp bu taraflara kaçtı. Buraya kadar geldik elhamdülillah" diye konuştu.

Operasyonun başlamasını dört gözle bekliyorlar

Operasyonun başlamasını bekleyen Fatma el Ahmet, "Allah hayırlarını arttırsın, Allah razı olsun, Allah ömürlerini arttırsın. Bizi koruyanlar güzel insanlar. Biz de evimize dönmek için bekliyoruz. Seviniyoruz evimize dönmek için. Evlerimize de dönemiyoruz şimdi. Artık aracımız da yok. Maddi anlamda bir şeyimiz kalmadı. Biz 13 kişilik bir aileyiz, ben anneleriyim. Babaları çocuklara yemek bile yetiştiremeyecek duruma geldi. Burada iş yok. Her gün iş aramaya gidiyor ama bulamıyor. Eski yerleşim yerimizde iş vardı; burada yok. Burada aileler de arttı. Kimse iş bulamıyor" şeklinde konuştu.

Savaştan habersiz oyunlarına devam ettiler

İyi şartlarda yaşamak istediklerini söyleyen Fatma el Ahmet, "Orası teröristlerden temizlenirse evlerimiz en güzeli. Ama evlerimiz de çok tahrip edildi. Onları onarmak bile çok uzun sürecek. İnsan nerede rahat ediyorsa orada oturur. Yaşamak istiyoruz, güzel yaşamak istiyoruz. Burada doğru düzgün doyamıyoruz bile. Eşya istiyoruz, üstümüzü örtecek bir şeyler istiyoruz" ifadelerini kullandı.
Öte yandan savaştan aileleriyle kaçan çocuklar imkansızlıklar içerisinde çadırlar arasında oyunlarına devam ediyor.

İsmail Bulut - İsmail Coşkun - Lider Olgun

Artvin Trafik kazasında hayatını kaybeden İHA Artvin eski muhabiri son yolculuğuna uğurlandı Artvin’de önceki gün meydana gelen kazada hayatını kaybeden İHA Artvin eski muhabiri Tolga Gül son yolculuğuna uğurlandı. Kaza, Çarşamba günü merkeze bağlı Oruçlu köyünde saat 18.00 sıralarında meydana geldi. Alınan bilgiye göre, 34 FZJ 841 plakalı Dacia Duster aracın sürücüsü gazeteci Fatih Tüysüz’ün (37), Yusufeli’nden Artvin’e dönüş yolunda iken direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu otomobil yol kenarında bulunan kayalara çarptı. Çarpmanın etkisiyle sürücü ve yanında bulunan İHA’nın Artvin eski muhabiri Tolga Gül (48) yaralandı. Hastane kaldırılan Gül, yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Hayatını kaybeden gazeteci Gül için bugün veda töreni düzenlendi. Bir dönem Artvin Gazeteciler Cemiyeti Başkanlığı yapan Gül’ün cenazesi veda töreni için cemiyetin önüne getirildi. Burada yapılan veda töreninde meslektaşları fotoğraf makinesi, kalem, bilgisayar, gazeteler ve Trabzonspor bayrağı ile Gül’ün tabutunu karşıladı. Gül, cenaze namazının kılınması için Merkez Camii’ne götürüldü. Gözyaşları içerisinde kılınan cenaze namazının ardından gazeteci Gül, aile kabristanlığına defnedildi. Cenazeye katılan Gül’ün 5 yaşındaki kızı Irmak, 19 yaşındaki oğlu Eray ve eşi Arzu Gül gözyaşlarına hakim olamadı. Veda töreninde konuşan gazeteci Tolga Gül’ün eşi Arzu Gül, “Tolga ile önce arkadaş olduk. Sonra dost olduk. Sonra baktık ki bizden çok güzel eş olur ve nişanlandık. 24 yıldır Tolga ile evliydim. Tolga ile hep tartıştık. Tolga’nın Artvin sevdası üzerine tartıştık. Bizim sesimiz evde başka bir şeyden ötürü çıkmadı. Tolga’yı hep eleştirdiler ben üzüldüm. Tolga’ya dedim ki seni çok eleştiriyorlar ben dayanamıyorum. Sen bunları hiç hak etmiyorsun diyordum. O da boş ver derdi. Ben iddia ediyorum ki Artvin’i Tolga’dan daha fazla seven olmadı. Biz son 15 gündür Tolga ile bir araya gelemedik. Sürekli Arzu cumartesi işim bitiyor. Pazar günü çok yoğun olacağım. Cumartesi sizle ilgileneceğim dedi. Bekledik ama olmadı” şeklinde konuştu.
Denizli Pamukkale Adayı Ertemur, “Pamukkale ittifakı’nı oluşturduk, tamam inşallah” DENİZLİ(İHA) – Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Pamukkale Belediye Başkan Adayı Ali Rıza Ertemur, Pamukkale’de gönülleri birleştirdiklerini ve değişeme hazır olduklarını söyledi. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Pamukkale Belediye Başkan Adayı Ali Rıza Ertemur, yerel seçimlere 2 gün kala seçimi kazandıkları mesajını verdi. Yaklaşık 50 gündür saha çalışmaları yapan Ertemur, vatandaşların yaklaşımlarının değişimin kapısını sonuna kadar araladığını belirtirken, Pamukkale İttifakı’nı oluşturduklarının altını çizdi. Ertemur; “Bu yola çıkarken Pamukkale’mizi hak ettiği hizmete kavuşturacağımıza inandık. Günler geçtikçe vatandaşlarımızın bize inanmasıyla Pamukkale İttifakı’nı oluşturduk. Tamam inşallah” diye konuştu. “Vatandaşımızın oyları ile seçilenler, vatandaşımızı yok saydı” Seçim süreci hakkında değerlendirmelerde bulunan Ertemur, “10 yıldır aynı zihniyet tarafından yönetilen Pamukkale’miz hizmetten yoksun kaldı. Vatandaşlarımız mutsuz, umutsuz. Belediyecilik yaptıklarını sananlar vatandaşlarımızı unuttular. En basit belediyecilik hizmetleri bile vatandaşlarımıza çok görüldü. Çöpler toplanmadı, yollar yapılmadı, projeler yapılmadı, başlanan projeler yarım bırakıldı. Ekonomik krizde, pandemide vatandaşlarımıza destek vermekten imtina ettiler. Vatandaşımızın oyları ile seçilenler, vatandaşımızı yok saydı. 50 gündür sahadayız. Vatandaşımız artık kendilerini önemseyen muhatap istiyor. Biz bu yüzden yola çıktık. Pamukkale’mizi değiştirebileceğimize, güzelleştirebileceğimize ve mutlu insanların şehri yapabileceğimize inandığımız için yola çıktık” dedi. “Pamukkale ittifakını oluşturduk” Pamukkale’deki her sokakta her insana dokunmaya çalıştıklarını belirten Ertemur, “Vatandaşımızın arasındaydık, yanındaydık. Onlara insan odaklı belediyecilik anlayışımızı anlattık. Onları nasıl hizmetlerle buluşturacağımızı anlattık. Onlar bize inandı. Pamukkale’mizin hizmeti hak ettiğini bizlere söylediler. Vatandaşlarımızın gözlerindeki, gönüllerindeki değişim isteğini gördükçe kararlılığımız arttı. Gönüller Pamukkale’mizde birleşti. Günler geçtikçe vatandaşlarımızın bize inanmasıyla Pamukkale İttifakı’nı oluşturduk. Tamam inşallah” ifadelerini kullandı.