SPOR - 27 Şubat 2017 Pazartesi 23:46

Şenol Güneş: Hak ettiğimiz bir galibiyet aldık

A
A
A
Şenol Güneş: Hak ettiğimiz bir galibiyet aldık

Beşiktaş Teknik Direktörü Şenol Güneş, "Sıkıntılı bir dönemimizde kazanmanın mutluluğunu yaşıyorum. Hak ettiğimiz bir galibiyet aldık" dedi.

Spor Toto Süper Lig'in 22. haftasında oynanan derbi maçta Beşiktaş, Galatasaray'ı deplasmanda 1-0 skorla mağlup etti.

"Yarış devam edecektir"

Maçın ardından açıklamalarda bulunan Beşiktaş Teknik Direktörü Şenol Güneş, "22. haftasında lig maçı oynadık ve bu maç sadece bir lig maçıydı. Aynı zamanda derbi maçıydı, ligin son maçı da değildi. Önemli bir büyük maçı Galatasaray camiasının destek olduğu, taraftarının destek olduğu sıkıntılı bir dönemimizde kazanmanın mutluluğunu yaşıyorum. Hak ettiğimiz bir galibiyet aldık. Futbol pozisyonları az oldu ama taraftar baskısıyla oynayan Galatasaray'a karşı akılcı olmak bizim artılarımızdı. Burada bitmiyor. Yarış devam edecektir. Arkada olan takımlar olacaktır ve önde olan takım olarak yakalanmamak için devam edeceğiz. Tekrar bütün oyuncularımı tebrik ediyorum" diye konuştu.

"Soğukkanlı oynadık"

Oyun disiplini olarak futbolcularının performanslarının kendisini tatmin ettiğini ifade eden Şenol Güneş, "Hücum oyuncularına yaptığımı savunma anlayışı açısından önemli bir maçtı. Sabırlı ve soğukkanlı oynadık. Seyir açısından zengin bir maç olmadı. Eleştiri o yönde yapabiliriz. Biz hücuma çıkma anlayışımızı kontrollü yaptık. Oyunu iyi taşıdık, iyi niyetliydik ve Allah'ta yardım etti" açıklamalarında bulundu.

"Beşiktaş'ın ismi zaten şampiyonluğa oynuyor"

Bir gazetecinin, "Artık Beşiktaş için şampiyon diyebilir miyiz?" şeklindeki sorusuna Şenol Güneş, şu yanıtı verdi:
"Şampiyon diyemeyiz. Derbiyi kazanmak, şampiyon kazanmak gurur verir ama çok maçımız var. Arkamızda Başakşehir var. Galatasaray ve Fenerbahçe'den daha öndeyiz ama onlar kazanıp, bizde kaybedebiliriz. Dikkatli olmak zorundayız. Bu maç bitti bir adım öne geçtik. Önümüzde milli takım maçlarına kadar 3 maç var ve kazanırsak bir adım öne geçeriz. Şampiyonluk hedefiyle oynamak, sadece takımın vizyonunu daraltır ve yanlışa iter. Biz futbol oynamaya çalışıyoruz. Her gün yeni şeyler üretmemiz gerekiyor. Şampiyon demeniz dışında işinizi doğru yaptığınız da o hedefe zaten sizi götürür. Beşiktaş'ın ismi zaten şampiyonluğa oynuyor" ifadelerini kullandı.

"Kendimi gösterirsem yanlış olur"

Beşiktaşlı futbolcuların maç sonunda taraftarı selamladığı ve kendisinin oraya gitmediğiyle alakalı sorulan soruya deneyimli çalıştırıcı, "Ev sahibi takımın sahasında oynuyorsunuz. Onların önünde bir şey yapmamak lazım. Herkesin o eserde rolü var. Herkesin katkısı var. İçerisine oyuncularımın arasında girmek doğru değil. Benim oyuncum sahada işini doğru yapıyorsa o yeter zaten. Ben futbolcuların orada arasına girip kendimi gösterirsem yanlış olur. Galatasaray ile Beşiktaş arasında hiçbir olumsuzluk olmadı. Agresiflik taşkınlık bize karşı olmadı" dedi.

Penaltı pozisyonu yorumu

Yasin'in bir pozisyonda penaltı diye isyan ettiği pozisyonu görüp görmediğinin sorulması üzerine Güneş, "Ben tam tersini gördüm, öyle bir pozisyon yoktu. Ricardo'nunki penaltı olabilir mi? Selçuk kırmızı kart görebilir mi? Orta hakem aut verdi. Biz penaltı zannettik ve seyirci de öyle düşündü. Baskıyla bir şey yakalamak istiyorsunuz, bazen bunu herkes istiyor" diye konuştu.

"Zaman var"

Şampiyonluğun iyi futboldan maç kazanmadan geçtiğini dile getiren Şenol Güneş, "Derbi bitse maçı kaybetsek de yine yarış devam edecekti. Üç dört günde bir maç yapacağız artık. Çok önemli UEFA ligi ancak ona daha zaman var" dedi.

"Başakşehir bu senenin en iyi takımı"

Beşiktaş Teknik Direktörü Şenol Güne, Galatasaray ve Fenerbahçe'nin büyük camialar olduğunu dile getirerek, "Bugün şampiyonluk yarışında olan takım yarın ikincilik, üçüncülük yarışında da olmayabilir. Geride kalmak kadroyla alakalı değil, suni işlerde hata yapmakla oluyor. Baş başa kalmadık zirve yarışında. Ancak Başakşehir'i bu senenin en iyi takımı olarak görüyorum. En rahat takım onlar. Çünkü bizim için ikincilik başarısızlık. Onlar için ikincilik üçüncülük başarıdır. 12 maç az maç değil" diyerek sözlerini sonlandırdı. 

Bozhan Memiş - Doğan Gündoğdu - Uygar Aydın

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”