GÜNDEM - 03 Temmuz 2020 Cuma 16:32

SocıalBrands sosyal medyanın en başarılı markalarını açıkladı

A
A
A
SocıalBrands sosyal medyanın en başarılı markalarını açıkladı

SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performansı incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Markaların her ay sosyal medyadaki performanslarını istatistiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren sosyal medya marka endeksi SocialBrands, temmuz ayı sonuçlarını açıkladı! Değerlendirmeye göre temmuz ayının lider markası ise Netflix oldu.

Yeni normale hızlı bir giriş yaptığımız bu günlerde markalar, sosyal medyadaki varlıklarını güçlendirmek ve tüketicileriyle bağ kurabilmek için yoğun emek sarf ediyor. Geliştirilen iletişim stratejileri, düzenlenen kampanyalar, medya satın alma faaliyetleri derken liste epey uzun. Normalleşme sürecinin artık başladığı Türkiye’de, markalar mesajlarını tüketiciye iletebilmek için günde yaklaşık olarak 66 binden fazla sosyal medya iletisi yayınlıyor. Böyle bir ortamda, dijitalde hangi markaların öne çıktığı ise merak konusu.

Sosyal medyada temmuz ayının en iyileri: Netflix, Ziraat Bankası ve Baykar Savunma!

1-30 Haziran dönemine ait verilere göre; Netflix sergilediği başarılı sosyal medya performansıyla SocialBrands temmuz ayı Top100 listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Platformunda yer alan içerikleriyle ilgili yaptığı eğlenceli iletişimi ve “Dark” dizisinin 3. sezonuna dair tanıtım paylaşımları markayı öne çıkardı.
Tüm kanallarda düzenli takipçi artışı yakalayan ve ay boyunca etkileşim istikrarını sürdüren Ziraat Bankası listenin ikinci sırasında yer alırken, ürettiği teknolojilere ve faaliyetlerine ilişkin paylaşımlarıyla dikkat çeken Baykar Savunma Top100 listesinin üçüncü markası oldu.

SocialBrands temmuz ayı Top100 listesinde ilk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla Türk Hava Yolları, English Home, Halkbank, Madame Coco, Beko, Doğtaş ve Kelebek Mobilya oldu.

53 bin sosyal medya hesabı, 1 milyon ileti ve 1 milyardan fazla etkileşim incelendi

Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 listesi, her ay olduğu gibi temmuz ayında da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 53 bin 354 hesaptan paylaşılan 1 milyon 996 bin ileti ve 1 milyar 799 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından teker teker incelenmesiyle hesaplanıyor.

Sosyal medyada en çok Babalar Günü iletişimi dikkat çekti

Bu ay markaların Babalar Günü ile ilgili iletişim çalışmaları öne çıktı. İsmini kurucusunun kızından alan Mercedes-Benz Türkiye, “Babalar Günü’nde ismimiz Emil Jellinek” diyerek isimlerinin hikayesini anlattığı reklam filmiyle öne çıktı.

Yapı Kredi, hastalarına ve öğrencilerine bir baba gibi yaklaşan ve pandemi sürecinde hayatını kaybeden Prof. Dr. Cemil Taşçıoğlu’nu andığı duygusal reklam filmiyle dikkat çekerken, Türk Hava Yolları en uzun uçuşun hayatımız olduğunu vurgusuyla bu uçuşta bize kaptanlık yapan tüm babaların Babalar Günü’nü kutlayarak yüksek beğeni topladı.

Bridgestone’un #HadiBabaGeneYap etiketi ile Babalar Günü’ne özel bestelediği şarkı eşliğinde babalar ve çocukların eğlenceli görüntülerinin yer aldığı video içeriği ve Kiğılı’nın gençlere “Ne Yaparsın?” sorusunu sorarak eğlenceli çocukluk anılarını hatırlattığı reklam filmi öne çıkan içerikler arasında yer aldı.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Aksaray’da 2 kişiyi bıçaklayan 3 yabancı uyruklu şahıs tutuklandı Aksaray’da iki grup arasında çıkan alacak verecek tartışmasının kavgaya dönüşmesi sonucu 2 genç bıçaklanarak yaralanırken, gözaltına alınan ve bugün adliyeye sevk edilen yabancı uyruklu 3 şahıs tutuklandı. Olay, dün gece Hamidiye Mahallesi Mehmet Altınsoy Caddesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, aralarında alacak verecek meselesi olan Onur Ö. (25) ile Afganistan uyruklu Khan Agha S. (19) arkadaşları ile birlikte caddede karşılaştı. iki grup arasındaki alacak verecek tartışması kavgaya dönüştü. Kavgada Khan Agha S. ve arkadaşları M.U. (15) ve A.A. (17) yanlarında bulundurdukları bıçaklarla Can Y.’yi omzundan, Onur Ö.’yü bacağından bıçakla yaraladı. Şüpheliler daha sonra olay yerinden kaçtı. Olayı gören çevredeki vatandaşlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezine bildirdi. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Yaralılar ambulanslarla Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisine kaldırıldı. Burada müdahale edilen ve sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenilen iki yaralı, gece yarısı taburcu edildi. Polis olay yerinden kaçan 3 yabancı uyruklu şahsın peşine düştü. Kısa süre sonra 3 yabancı uyruklu şahsın ikametini tespit eden polis, şahısları yakalayarak gözaltına aldı. İl Emniyet Müdürlüğünde sorgulanan 3 şahıs bugün öğleden sonra Aksaray Adliyesine sevk edilirken çıkarıldıkları adli makamlarca tutuklanarak cezaevine gönderildi.
İstanbul Dursun Özbek: "İmza kampanyasının gerekliliği kalmadığını düşünüyoruz" Galatasaray Kulübü Başkanı Dursun Özbek, Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) 18 Temmuz olarak açıkladığı seçimli genel kurul toplantısının öne çekilmesi gerektiğini söyledi. Başkan Özbek, bu kapsamda Kulüpler Birliği’nin başlattığı imza kampanyasına ise artık gerek kalmadığını dile getirdi. Kulüpler Birliği Vakfı, TFF’nin 18 Temmuz olarak açıkladığı seçimli genel kurul toplantısının daha erken bir tarihe alınmasıyla ilgili vakfın Maslak’ta bulunan ofisinde bir araya geldi. Toplantı öncesi basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Galatasaray Başkanı Dursun Özbek, "Federasyonun bugünkü yönetimi itibarıyla Süper Lig kulüpleri içinde oluşan ortak görüş, başarılı bir yönetim olmadığı yönündeydi. Bunu ortak görüş olarak ortaya koyduk. Bir erken seçimle yönetimin yenilenmesi gerektiğini ben de defalarca ifade ettim. Yönetmelik gereği erken seçim çağrısı yapılabilmesi için belli sayıda delegenin imzası gerekiyordu. O gün itibarıyla Galatasaray da erken seçimden taraf olduğu için imza kampanyasına katılacağımızı ifade etmiştik. Sonrasında Mehmet Büyükekşi, erken seçime gidileceğini ve tarih açıklayacağını söylemişti. Bunun üzerine de imza kampanyasının bize göre gerekliliği kalmadığını düşünüyoruz. Erken seçim tarihini 18 Temmuz olarak açıkladılar. Tarih uygun mudur, değil midir, ayrı bir şey. Bizce de seçimin daha erken tarihte yapılması esastır fakat bunun diyalogla çözülmesi gerektiğini düşünüyoruz. Burada önemsediğim husus Kulüpler Birliği içindeki bölünmeyi engellemek. Burada imza verenler olacak, vermeyenler olacak, bu da birlikteliği yaralayacaktır. Zaten Mehmet Büyükekşi erken seçime evet dediğine göre, seçimin de daha erken tarihe çekilmesi yönünde kapının açık olduğunu düşünüyorum. Bu konuda da defalarca kendisiyle görüştüm. Türk futbolunun menfaati, bu seçimin daha erken yapılması. Bunun yolu da diyalog kapısını açık tutmak ve bu diyaloğu sürdürmek. İmza toplayarak bunun üzerine gitmektense bizim düşüncemiz görüşerek, mutabık kalarak erken seçimi yapmak. Buradaki en önemli husus imza veren, vermeyen diye bölünmenin önüne geçmektir" diye konuştu. "Uzlaşmanın sonuç vereceğini düşünüyorum" Başkan Özbek, TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi’yi ikna etmeye çalıştığını belirterek, "Görüşmelerimden aldığım intibaya göre uzlaşmanın sonuç vereceğini düşünüyorum. Uzlaşmanın sonucunu denemek gerekli. Bundan sonuç alınamazsa ne yapılacak konusu, uzlaşmanın sonucu beklemekten geçer. Mehmet Büyükekşi’yle konunun ehemmiyeti sebebiyle görüşüyoruz. Bu seçimin haziran ayında yapılmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Mehmet Büyükekşi’yi görüşerek ikna etme çabasındayım. Bunları denedikten sonra ne yapacağımızı o zaman düşünmek lazım" şeklinde konuştu. Birlik içerisinde olabilecekken bölünme riskini vurgulayan Dursun Özbek, "Aramızda geçen konuşmayı söylemem doğru olmaz. Galatasaray’ın görüşünün en önemli maddesi, Kulüpler Birliği’ndeki birlikteliği bozmamak. İmza verenler olacaktır, vermeyenler olacaktır. Bu bölünmenin önüne geçmemiz gerekiyor. Birbirimizi ikna etmeye çalışıp bunu denemekte fayda olduğunu düşünüyorum" cümlelerine yer verdi.