GÜNDEM - 05 Aralık 2020 Cumartesi 14:57

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı

A
A
A
Sosyal medyanın en başarılı  markaları  açıklandı

Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands markalara ait 56 bin hesaptan paylaşılan 2 milyon 122 bin ileti ve 2 milyar 170 milyon kullanıcı etkileşimi teker teker incelendi. Büyük veriye dayalı kapsamlı araştırmasına göre Aralık ayının lider markasını Koç Holding olarak açıkladı.

Yılın son ayında pandemi hayatımızdaki etkisini sürdürmeye devam ediyor. Yaşamın içinde aktif olarak yapılan faaliyetler azalsa da bu durum sosyal medya kullanımı için geçerli değil. Evde geçirilen sürelerin artmasıyla sosyal medya hem eğlenmek hem de gündemi takip etmek için daha da önemli bir araç haline geldi. Markalar da pandemi ortamında hedef kitleleriyle iletişimi sosyal medya aracılığıyla sürdürmeye devam ediyor. Her ay binlerce sosyal medya marka hesabı milyonlarca paylaşım yapıyor. Peki, bu kalabalıkta hangi marka ne kadar öne çıkıyor?

Bu soruyu sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesiyle yanıtlıyor. Markaların sosyal medya performansları; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümleniyor.

56 bin sosyal medya hesabı ve 2 milyon 122 bin ileti incelendi

Markalara ait 56 bin hesaptan paylaşılan 2 milyon 122 bin ileti ve 2 milyar 170 milyon kullanıcı etkileşimi, SocialBrands algoritması tarafından teker teker incelendi. SocialBrands, büyük veriye dayalı kapsamlı araştırmasına göre Aralık ayının lider markasını Koç Holding olarak açıkladı.

İlk üçte yer alan markalar: Koç Holding, Netflix ve Kelebek Mobilya

1-30 Kasım dönemine ait verilere göre; sosyal medyada sergilediği başarılı performans ile Koç Holding listenin birinci sırasında yer aldı. Özellikle 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı içerik, sosyal medya kullanıcılarının büyük beğenisini topladı.

Listenin ikinci sırasında yer alan Netflix, platformunda yayınlanan dizi ve filmlere özgü eğlenceli ve dikkat çekici sosyal medya iletişimiyle öne çıktı. Top 100 listesinin üçüncü markası Kelebek Mobilya ise tüm kanallarda yakaladığı istikrarlı hayran artışının yanı sıra ürün çekiliş kampanyaları ve özel günlere yönelik iletişimiyle ön plandaydı.

Listede ilk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla Sabancı Holding, Baykar Savunma, Doğtaş, Türk Hava Yolları, Türkiye İş Bankası, English Home ve Petrol Ofisi oldu.

Sosyal medyada en çok 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü iletişimi dikkat çekti

Bu yıl birçok özel gün gibi salgın dönemine denk gelen 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü markalar tarafından unutulmadı. Koç Holding, #yaşıyor etiketi ile yayına aldığı reklam filmiyle izleyenleri geçmişe götürürken, Sabancı Holding’in 82 yıldır tek bir damla yağmur yağmadan her 10 Kasım’da Türkiye’nin ıslandığı mesajını içeren video içeriği izleyenleri duygulandırdı.

Türk Hava Yolları, #YerineSevemem etiketi ve şarkısıyla paylaştığı reklam filmiyle öne çıkarken, Türkiye İş Bankası Atatürk’ün yaptıklarını minnetle andı. Özel günlerde yaptığı iletişimle dikkat çeken Petrol Ofisi ise #OSonZeybek paylaşımıyla öne çıktı. Atatürk’ün vefatından bir süre önce kendisi şerefine düzenlenen bir baloda yaptığı son zeybek dansı üzerinden aslından onun nasıl bir ruha sahip olduğunu anlatan reklam filmi sosyal medyada en çok ilgi gören paylaşımlardan biri oldu.

Ayrıca kasım ayında markalar tarafından paylaşılan 24 Kasım Öğretmenler Günü mesajları sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.

Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya endeksi: SocialBrands!

SocialBrands, markaların sosyal medya performanslarını tarafsız ve tamamen veriye dayalı şekilde ölçümleyen Türkiye’nin tek sosyal medya marka endeksidir. BoomSocial verileri ile web ve sosyal medya takip, araştırma, analiz ve ölçümleme platformu BoomSonar (www.boomsonar.com/tr) teknolojisine dayanarak analizlerini yapan SocialBrands; Facebook, Twitter ve Instagram’da yer alan 56 binden fazla marka hesabının performansını, kendi sektörlerindeki durumlarını da dikkate alarak ölçümlüyor.

Siz de markanızın sosyal medya performansını SocialBrands ile inceleyebilir, sosyal medyadaki hamlelerinizi rakiplerinizle kıyaslayabilirsiniz.

Detaylar için https://www.boomsocial.com/Social-Brands
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Görenler şaşırdı: Tavuk mu horoz mu Bursa’nın İnegöl ilçesinde mobilya fabrikası sahibinin hobi olarak beslediği yarı tavuk-yarı horoz görenleri şoke ediyor. Sağ tarafı tavuk, sol tarafı horoz özelliklerini taşıyan kanatlı hayvanın Türkiye’de örneği yok. İngiliz bilim adamları, ender rastlanan, erkek ve dişi özelliklerini birlikte taşıyan (jinandromorf/karmaeşeyli) Sam adı verilen yarı tavuk, yarı horoz örneği İnegöl’de yaşandı. Bursa’nın İnegöl İlçesinde hobi olarak kanatlı hayvan yetiştiren mobilya fabrikası sahibi İsmail Şentürk, geçtiğimiz yıl tavuklarının kuluçkaya yattığı yumurtalardan dünyaya gelen yarı tavuk yarı horoz özelliklerini taşıyan hayvanı görünce şoke oldu. Olayı anlatan İsmail Şentürk, "Geçen sene tavukların altından yumurtadan çıkan bir hayvanımız. Gün geçtikçe, büyüdükçe hayvanın cinsiyetiyle alakalı karar verme aşamasında sıkıntılar yaşadık. Bazen horoz dedik bazen tavuk dedik. Tam olarak büyüdüğünde yarı horoz yarı tavuk olduğunu anladık. Bunun araştırmasını yaptık. Dünyada çok az rastlanılan bir vaka. Bizde olması sürpriz oldu. Bunu da paylaşmak istedik. Üreme anlamında bir şey söz konusu değil. Horoz veya tavuklarla eşleşmiyor. Yumurta da yapmıyor. Bunun sonucunda çift cinsiyetli olduğu için yönelme yok. Bundan dolayı yavru alma söz konusu olamaz. İlginç bir durum. Daha önce İngiliz bilim adamlarının önlerine böyle bir durum gelmiş. Bunu üniversitelerde araştırmaya almışlar. Bizim ilgimizi çekti" dedi. Özelliklerinden bahseden Şentürk, "Sağ tarafı tavuk, ibiği tamamen kısa, ince ve tamamen yeşil. Sol tarafında ibiği uzun, tamamen horoz. Sol bacağı sarı, horozların sarı olur genelde. Tavukların yeşilimsi. Aynı özellikleri taşıyor. Vücudunun yarısı da daha az gelişmiş tavuk gibi. Sol tarafı daha iri horozlar gibi. Budunda bile sağ budu daha zayıf, sol budu daha etli. Şu an salıyoruz araya ama eşleşme söz konusu değil. Hem horozlarla hem tavuklarla kavga ediyor. Tamamen farklı bir cinsiyet. İlgi alaka varsa üniversite araştırmak isterse oralara teslim edebiliriz" diye konuştu.