GÜNDEM - 06 Haziran 2020 Cumartesi 14:32

Tarihi Bakırcılar Çarşısı'nda çekiç sesleri yeniden yankılandı

A
A
A
Tarihi Bakırcılar Çarşısı'nda çekiç sesleri yeniden yankılandı

Şanlıurfa’da yeni tip korona virüs ile mücadele kapsamında alınan tedbirlerle asırlar sonra susan tarihi çarşıdaki çekiç sesleri yeniden duyulmaya başlandı.

Şanlıurfa’da yeni tip korona virüs ile mücadele kapsamında alınan tedbirlerle tarihi Bakırcılar Çarşısı'nda asırlardır duyulan çekiç sesleri ile susmuştu. Normalleşme sürecinin başlamasıyla çarşıda hareketlilik yeniden başladı.

Korona virüs nedeniyle 2 ay boyunca iş yapamadığını belirten esnaf Adil Kürekçi, “Korona virüs nedeniyle yaklaşık 2 aydır evdeydik. Normalleşme sürecinde tekrardan işimizin başına döndük. Tek başımıza iş yerinde çalıştığımız için sıkıntı yaşamıyoruz. İnşallah işimiz daha da güzel olacak” dedi.

Normalleşme sürecinde yerli ve yabancı turistlerin gelmesiyle işlerin daha iyi olacağını dile getiren esnaf Müslüm Çalışır, “Biz virüs nedeniyle yaklaşık 2 aydır evdeydik. Bizim işimiz hediyelik eşya olduğu için yerli ve yabancı turistlere bağlıdır. Normalleşme sürecinde inşallah daha güzel şeyler olacak inşallah. Yurt dışından da turistler gelmeye başlayınca işlerimiz rayına oturur. Bizim işimiz turistiktir. Biz genellikle bakır üzerine hediyelik eşyalar yapıyoruz. Burada saat, leğen, demlik ve çaydanlık gibi ürünler yapıyoruz” şeklinde konuştu.

Esnaf Hasan Çirkin ise “Korona virüs salgınında artık ortalık sakinledi. Ben iki ay boyunca korona virüs salgını nedeniyle kapalıydım. Çarşımız bu aralar sakindir. Biz bakırcılık mesleğimizde, çay tepsisi leğen, sac kavurması leğeni gibi türlü türlü işler yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

Tarihi çarşı hayatın tamamen normale dönmesi ile birlikte yeniden yerli ve yabancı turistlerin geleceği günü bekliyor.

Sinan Özdemir

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sivas Türkiye’nin ilk yerli ve milli lokomotifi ‘Bozkurt’ Sivas’ta sergileniyor Türkiye’nin ilk milli ve yerli lokomotifi Bozkurt, Sivas TÜRESAŞ Bölge Müdürlüğünün bahçesinde tarihe ışık tutmaya devam ediyor. Sivas’ta eski adı ’cer atölyesi’ olan, günümüz TÜRESAŞ’ı tarafından üretilen ve Türkiye’nin ilk yerli lokomotifi olan "Bozkurt", 1961 yılında demir yollarında hizmete başladı. 25 yıl boyunca demir yollarında aralıksız sefer yapan yerli ve milli lokomotif, ülkenin demir yolu taşımacılığında önemli bir rol oynadı. Ancak teknik ömrünü doldurmasıyla birlikte emekliye ayrıldı. Türkiye’nin demir yolu tarihinde önemli bir yere sahip olan Bozkurt, emekliliğinin ardından şimdilerde ahde vefa olarak sergileniyor. "İsmini, Ergenekon Destanı’nda Türklere yol gösteren kurtlardan alıyor" Yapımında çalışan tüm personelin yerli Türk işçi ve mühendisler olduğunu belirten TÜRESAŞ Sivas Bölge Müdürü Atanur Karadağ, “Türkiye’nin ilk yerli ve milli lokomotifi. Bizim milli gururumuz ‘Bozkurt’. Kurumumuz 1961 yılında cer atölyesi olarak çalışıyorken yerli ve milli lokomotif yapılması kararı alınıyor. Bunun üzerine Sivas’ta ‘Bozkurt’, Eskişehir’de ‘Kara kurt’ yapılıyor. Yapımında çalışan tüm personelin yerli, Türk işçi ve mühendislerin katkılarıyla bir lokomotif yapılıyor. Sivas’ta yapılan bu lokomotifin ismine bozkurt denmiş. Bozkurt 1961 yılından sonra raylara inmiş ve hizmet etmeye başlamış. Yaklaşık 25 yıl bu hizmetini devam ettirmiş ve Türkiye’de gitmedik demiryolu bırakmamış. 25 yıllık mesainin ardından 1986 yılında emekliye ayrılmış. Emekliliğin ardından şu anda bulunduğu alana konuyor. Biz kendisine bir vefa göstererek burada istirahatini sağlıyoruz. Türk tarihinde kurdun önemi var. Ergenekon Destanı’nda Türklere yol gösteren kurtlardan alıyor ismini. Eskişehir’deki de bir kurt isminde. İkisi birbiriyle tatlı bir rekabetle hizmet veriyor. Yerli ve milli olduğundan dolayı Türk geleneğine uygun olarak isimleri konuyor. Liderlik eden, önde giden anlamını taşıyan Bozkurt ismi veriliyor” şeklinde konuştu.