EKONOMİ - 29 Nisan 2020 Çarşamba 16:18

Turkcell birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

A
A
A
Turkcell birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Turkcell Grubu, 2020 yılı birinci çeyrek sonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17,3 artışla 6,7 milyar TL gelir elde etti. 2020 yılının ilk çeyreğinde 679 bin net faturalı müşteri kazanan şirket, birinci çeyrekler karşılaştırıldığında son 20 yılın en yüksek müşteri kazanımını gerçekleştirdi.

Turkcell Grubu, 2020 yılı birinci çeyrek (ocak, şubat mart) finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirket, 2020 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17,3 artışla 6,7 milyar TL gelir elde etti. Grup bazında FAVÖK 2,8 milyar TL’ye ulaşırken, şirketin FAVÖK marjı yüzde 42,2 olarak gerçekleşti. 2020 yılının ilk çeyreğinde 679 bin net faturalı müşteri kazanan şirket, birinci çeyrekler karşılaştırıldığında son 20 yılın en yüksek müşteri kazanımını gerçekleştirirken, her yıl 1 milyon yeni abone hedefinin yüzde 60’ını da ilk 3 ayda gerçekleştirmiş oldu.

Ayrıca; mobil şebeke üzerinden fiber hızında internet hizmeti sunan Superbox’a müşterilerin talebi hızlı ev interneti ihtiyacıyla beraber arttığı bildirildi. 2020 yılının ilk çeyreğinde 76 bin yeni müşteri kazanan Superbox’ın toplam abone sayısı 400 bin olarak gerçekleşti. 2020 mart ayında Turkcell’in 4.5G abonelerinin mobil data kullanımı 13 GB’a ulaşırken, 2020 ilk çeyrek ortalama mobil internet kullanımı ise yüzde 66 artışla 9,8 GB olarak gerçekleşti.

Turkcell’in dijital servisleri, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 yükselişle mart ayında 6,5 milyon dakikaya ulaşırken, grup görüntülü görüşme süresi ise 10 katına çıkarak 3,6 milyon dakika ile rekor kırdı. Mart ayında yapay zeka destekli sesli makale özelliğiyle deneyimi zenginleştirilen Dergilik uygulamasında okunan makale sayısı 4,7 milyon oldu. TV+ platformunda izlenme süreleri günlük 10 saatin üzerine çıkarken, mart ayında kullanıcıların aktiflik oranı ise yüzde 50 arttı.

Öte yandan, Paycell’de mart ayında gerçekleşen işlem hacmindeki artış, yıldan yıla yüzde 146 ile tüm zamanların en yüksek artışı oldu. Paycell platformu üzerinden sunulan kurumsal fatura ödeme işlem adedi yüzde 151, fatura ödeme hacmindeki artış ise yüzde 217 arttı.

"Şirket olarak odağımızda müşterilerimiz var"
Telekom sektörünün hayati önemini bir kez daha yaşayarak deneyimlendiği bu dönemde şirket olarak 2020’nin ilk çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koyduklarını belirten Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Konsolide bazda gelirimiz, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,3 artarak 6,7 milyar TL’ye ulaşırken FAVÖK’ümüz 2,8 milyar TL oldu. FAVÖK marjımız yüzde 42,2 olarak gerçekleşti. 873 milyon TL’ye ulaşan net kârımız ise geçen yılın aynı çeyreğinde oluşan Fintur satış kârını hariç tutarak değerlendirdiğimizde yüzde 93 arttı. Yine mobil ARPU büyümemiz yıldan yıla yüzde 21,5 artarak 46,3 TL’ye ulaştı. Şirket olarak odağımızda müşterilerimiz var. 2020’nin ilk çeyreğinde son 20 yılın en iyi ilk çeyrek performansını göstererek 679 bin yeni faturalı müşteri daha kazandık. Yine yılın ilk üç ayında, 2020 için toplam 1 milyon yeni müşteri hedefimizin yüzde 60’ından fazlasını da gerçekleştirmiş olduk. Vatandaşlarımızın Turkcell’i tercih etmesi, Turkcell’e gösterdikleri teveccüh bizim en büyük mutluluğumuz, en önemli motivasyon kaynağımız." dedi.

"Superbox abone sayısı 76 bin artarak 400 bine ulaştı"
Evden çalışma ve uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte fiber hızında internete olan talebin hızla arttığını belirten Erkan, dünyanın en güçlü mobil ve fiber şebekelerinden birisine sahip olduklarını belirterek, "Biz bu güçlü şebekeyi bugünler için kurduk. Son dönemde şebekemizdeki trafik yüzde 35 arttı. 4.5G’de kişi başı ortalama data kullanımının bazı günler rekor kırarak, mart ayı ortalamasında 13 GB’a yükseldiğini görüyoruz. Vatandaşlarımız fiber hızında internete ihtiyaç duyuyor. Bu ihtiyacın en büyük göstergesi Superbox abone sayımızdaki artış. Bugün Türkiye’nin her köşesinden 400 bin kişi ve küçük şirket yüksek hızlı internet kullanmak için Superbox’ı tercih ediyor. Superbox kullanımındaki bu hızlı artış, vatandaşlarımızın fibere olan ihtiyacını göstermesi açısından da önemli. Bu vesile ile zaman kaybetmeden fiberde ortak altyapı çalışmalarına başlamamız gerektiğinin altını bir kez daha çizmek isterim." ifadelerini kullandı.

"Temassız ödeme platformu Paycell’de rekor işlem hacmi"
Türkiye’nin ödeme alışkanlıklarının dijitalleştiğine işaret eden Erkan, "Ödeme işlemlerine yenilikçi bakış açımız sayesinde, techfin deneyimini yeniden tanımlayan ödeme platformumuz Paycell’de mart ayında gerçekleşen işlem hacmindeki artış, yıldan yıla yüzde 146 ile tüm zamanların en yükseğine ulaştı. Şirket olarak nakitsiz topluma geçiş adına yaptığımız yatırımlar sayesinde bugün Türkiye ödemelerini tamamen temassız ve güvenli bir şekilde yapıyor. Mart ayında Paycell platformu üzerinden sunduğumuz kurumsal fatura ödeme işlem adedi geçen yılın aynı zamanına göre yüzde 151, fatura ödeme hacmindeki artış ise yüzde 217 olarak artış gösterdi. Temassız işlemlerin daha fazla tercih edilmesiyle, Paycell’de yakın gelecekte yüksek potansiyel görüyoruz." dedi.

"Bin 600 kurum Turkcell ile verilerini uzaktan yönetiyor
Kurumlara uçtan uca dijital dönüşüm hizmeti sunan Dijital İş Servisleri’nin gelirleri 2020’nin ilk çeyreğinde yıldan yıla yüzde 42 arttığı da kaydedildi. IT çözüm sağlayıcısı olarak pazarda ilk üçte yer alan dijital iş servisleri bu dönem içerisinde 700’e yakın yeni proje aldı.

Turkcell’in güçlü altyapısı ve geniş IT çözüm hizmetleri yelpazesi sayesinde kesintisiz hizmet vermeye devam ettiğini belirten Murat Erkan, "Dijital dönüşümün önemini en somut haliyle gördüğümüz bu dönemde şirketlerimizin kesintisiz hizmet alması en büyük önceliğimiz oldu. Güçlü altyapımız, geniş destek ekibimiz ve buluttan siber güvenlik hizmetlerine uzanan hizmet yelpazemiz sayesinde şirketlerimizin yanında olarak işlerin uzaktan yürütülmesine katkı sağlıyoruz. Yaklaşık bin 600 kurum şu anda veri merkezi hizmetlerimizden yararlanıyor. Uzaktan çalışma ve eğitimin arttığı bu yeni dönemde bu alandaki çözümlerimize talebin artacağına inanıyoruz. Şehir hastanelerinin altyapılarına destek olmaya devam ediyoruz. Nisan ayında açılışı gerçekleşen İkitelli Şehir Hastanesi, Turkcell Hastane Bilgi Yönetimi Sistemi’ni kullanarak vatandaşlarımıza hizmet vermeye başladı." dedi.

"Dijital servisler tekil gelir bazında büyümeye devam ediyor
Turkcell’in yenilikçi çözümleriyle öne çıkan dijital servisleri, 2019’da açıkladığı üç yıllık hedefleri ile paralel olarak tekil bazda büyümeye devam ediyor. Kullanıcıların evlerinde kalmayı tercih ettikleri bu dönemde, Turkcell’in dijital servisleri, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. Türkiye’nin iletişim ve yaşam platformu BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 artışla mart ayında 6,5 milyon dakikaya ulaşırken, grup görüntülü görüşme süresi ise 10 katına çıkarak 3,6 milyon dakika ile rekor kırdı. Mart ayında yapay zeka destekli sesli makale özelliğiyle deneyimi zenginleştirilen Dergilik uygulamasında okunan makale sayısı 4,7 milyon oldu. TV+ platformunda izlenme süreleri günlük 10 saatin üzerine çıkarken, mart ayında kullanıcıların aktiflik oranı ise yüzde 50 arttı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul 3 ton 224 kilo atık pil bilim setine dönüşüyor Duracell ve Doğa Koleji’nin sürdürülebilirliği vurguladığı atık pil geri dönüşümü “Battery Friend Forever” kampanyası 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda tamamlandı. 82 Doğa Koleji kampüsünde, 70 öğretmenin süreci takip ettiği, yirmi bin öğrencinin bir buçuk ayda katıldığı projede 3 ton 224 kg atık pil toplandı. Toplanan piller bilim setine dönüşecek, iyilik hareketi ile dezavantajlı bölgelerde eğitim alan çocuklara ulaştırılacak. Doğa ve bilim için yarıştılar Duracell’in Dünya Pil Günü çerçevesinde başlattığı, ‘atık pillerin dezavantajlı bölgelerde yaşayan çocuklar için bilim setine dönüşmesi amacıyla toplanması projesi’ devam ediyor. Doğa Koleji de bu iyilik hareketine ‘Battery Friend Forever’ kampanyası ile destek oldu. Proje kapsamında başlatılan ‘atık pil toplama yarışması’ sonuçlandı. Doğa Kolejlerinin tüm kampüslerinin katıldığı yarışmada, öğrenciler ‘atık’ ve ‘sürdürülebilirlik’ alanında eğitimler aldı, bir buçuk ay boyunca atık pilleri topladı. Tüm kampüsler en çok atık pil toplayan kampüs olmak için çalıştı. Öğrencilerin ve velilerin desteği için çeşitli etkinlikler düzenlendi. Böylece kampanya sürecinde toplamda 3 ton 224 kg atık pil toplanmış oldu. "Çocukların daha fazlasına yapma gücüne inanıyoruz" Duracell Türkiye Ceo’su Kerem Sinanoğlu, “Duracell olarak bilimi merkeze aldığımız projeler yürütmekten, bu projeleri Doğa Koleji gibi köklü bir eğitim kurumu ile beraber sürdürmekten ve “Battery Friend Forever” kampanyasını 23 Nisan gibi özel bir günde tamamlamaktan dolayı çok mutluyuz. Sürdürülebilirlik bilincini nesilden nesile aktarmak için en doğru yolun da eğitim olduğunu biliyoruz. Buradan hareketle çocukların “daha fazlasını yapma gününe” inanıyoruz ve atık pilleri toplayarak, hem doğamızı koruyor hem de dezavantajlı bölgelerde zor koşullar altında eğitim alan çocuklarımıza destek oluyoruz. Bir buçuk ay gibi kısa bir süre içinde 3 ton 224 kg atık pil toplayarak, binlerce öğrenciye bilim seti ulaştırma hedefimize omuz veren tüm Doğa Koleji ailesine de sonsuz çok teşekkür ederiz“ dedi. “Hem atık çıkmasını sıfırlıyoruz hem de karbon salınımını düşürüyoruz” Sürdürülebilirliğin Duracell’in odağındaki en önemli konulardan biri olduğunu da vurgulayan Sinanoğlu, “Üç temel stratejimiz var; eğit, azalt ve topla. Gerek karbon emisyonunu ölçümleyen ve raporlayan ilk pil firması olmamız sebebiyle, gerekse Avrupa’da bulunan bütün üretim tesislerimizin yeşil enerji ile çalışıyor olması sebebiyle hem atık çıkmasını sıfırlıyoruz hem de karbon salınımını düşürüyoruz. Tüm ürünlerimizi yüzde 90 karton ve yüzde 100 geri dönüştürülmüş paketlerle tüketicilere ulaştırıyoruz” diye konuştu. Duracell Ar-Ge laboratuvarlarında geliştirilen ‘Optimum’ teknolojisinin, pil atıklarını azaltmadaki rolüne de değinen Sinanoğlu, “Verimsiz teknoloji ile üretilen piller ile karşılaştırdığınızda 1 Duracell Optimum pil, 30 tane sıradan çinko karbon pilin verdiği enerjiyi verebiliyor. Bu da 1 tane Duracell Optimum pil kullandığınızda 1 atık pil ortaya çıkartırken, diğerlerinde 30 tane atık pil çıkartıyorsunuz. Duracell Optimum pil kullanarak çevre kirliliğini de minimuma indiriyoruz” ifadelerini kullandı. Bilim seti kampanyasının yanı sıra Duracell’in deprem bölgesine yönelik başlattığı ‘Bilim Odası’ çalışması hakkında da bilgi veren Sinanoğlu, “6 Şubat’ta yaşadığımız deprem felaketinin ardından bölgedeki çocuklarımız için kalıcı bir proje yapmak için TOÇEV ile birlikte yola çıktık. TOÇEV’in, Türkiye genelinde yürüttüğü ‘GÜNEBAKAN’ projesi dahilinde ilköğretim okullarında var olup da yetersiz olan veya hiç olmayan kütüphane, müzik odası, spor alanı, oyun bahçesi, çok amaçlı kullanım odası ve benzeri alanların onarımına, Duracell olarak ‘Bilim Odası’ projesi ile katkı sunmak istedik. Proje deprem faciasında büyük yara alan Adıyaman Merkez Öğretmen İlkokulu ile başladı. Böyle bir proje ile deprem bölgesindeki çocuklarımıza bir bilim odası hediye ettiğimiz için çok gururluyuz” dedi. Doğa Koleji Ekoloji Bölüm Başkanı Merve Topçuoğlu, “Doğa Koleji’nde verdiğimiz ekoloji eğitiminde öğrencilerimizin doğa ile bağlarını güçlendiriyoruz. Sürdürülebilirlik projeleri ile olumlu ve olumsuz davranışların sorgulamasını sağlıyoruz. Her proje bizler için doğaya atılan büyük bir adım. Atık pil geri dönüşüm kampanyası gibi birçok proje hayata geçiriyoruz ve öğrencilerimizi süreci hayal edip, yönetmek ve yürütmenin tam ortasına koyuyoruz. Geleceğin Doğası için yaşamı sürdürülebilir biçimde iyileştirmek ve bugünden doğru seçimler yapmamızı sağlamak amacı ile yürütülen projede; sürdürülebilir yaşamın en önemli ipuçlarından biri çöp ve atık kavramlarının bilincinde olmak temel hedef oldu. Öğrencilerimize edindirmek istediğimiz en önemli kazanımlardan biri doğaya karşı sorumluluklarınızın farkında olunması” dedi.
Kocaeli Başkan Bıyık koltuğunu çocuklara bıraktı Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla koltuğunu çocuklara bıraktı. Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla çocukları makamında ağırladı. Çocukları kapıda karşılayan Başkan Bıyık, makamını Dede Korkut İlkokulu dördüncü sınıf öğrencileri Muhammet Ensar Çınar ve Rümeysa Ay’a bıraktı. Başkan Muzaffer Bıyık’a çiçek takdim eden Darıcalı minikler, daha sonra başkanlık koltuğuna oturarak başkan yardımcıları ve birim müdürlerine çeşitli talimatlar verdi. Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık koltuğunu çocuklara devretmekten dolayı mutlu olduğunu ifade ederek “Geleceğimizin teminatı olan tüm çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutluyor ve hepsini sevgiyle kucaklıyorum. Bugün iki yavrumuza koltuğumuzu bıraktığım için mutluyum. Darıca Belediyesi olarak çocuklarımızın daha iyi yetişmesi için canla başla çalışıyoruz. Yarının büyükleri olacak çocuklarımız inanıyorum ki ülkemizi daha güzel günlere taşıyacak. Bir kez daha başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere ülkemizin bölünmez bütünlüğü ve bağımsızlığımız için canlarını feda etmiş tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum” dedi. Başkan Muzaffer Bıyık, daha sonra çocuklara çeşitli hediyeler vererek eğitim hayatlarında başarılar diledi.
Denizli Duyarlı kuaför yetiştirme yurdunun ardından 23 Nisan çocuklarını sevindirdi DENİZLİ (İHA) – Denizli’de daha önce yetiştirme yurdunda hayata geçirilen anlamlı projede yer alan kuaför Mehmet Çağdaş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarına katılan çocukları sevindirdi. Denizli’nin sosyal projelere verdiği desteklerle tanınan kuaförü Mehmet Çağdaş, yine anlamlı bir etkinliğe imza attı. Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde faaliyet gösteren Mehmet Çağdaş Hair Artist firmasının sahibi olan Çağdaş, daha önce bir yetiştirme yurdunda gerçekleşen etkinliğini bu kez bir köy okulunda sürdürdü. Ekibiyle birlikte Çal ilçesine bağlı Belevi Halil Uzun İlkokulu’nda 30 kişilik bir sınıfın öğrencilerini 23 Nisan’a özel ücretsiz tıraş eden Çağdaş, çeşitli hediyelerle sevindirdiği miniklere mesleği hakkında bilgilendirdi. Çocukların bir ülke geleceğinin umudu, milletin en değerli varlığı ve ümit kaynağı olduğuna dikkat çeken Mehmet Çağdaş, “Daha önceki etkinliğimiz olan yetiştirme yurduna gittiğimizde, orada tıraş ettiğim çocuğun bana anlattığı hayat hikayesinden çok etkilendim. Aklıma bir köy okulunda eğitim gören çocuklara mesleğimi tanıtmak, sevdirmek ve onların kalplerine dokunma fikri geldi. Çocuklara bir şeyler katabilmek ve onları topluma kazandırmak istedim. Milli Eğitim Müdürlüğüyle yaptığımız görüşmeler sonucu, proje çalışması için Çal - Belevi Halil Uzun İlkokulunu belirledik. Çocuklarımız çok mutlu oldular ve sevindiler. Bizlere çok sıcak kanlı davrandılar. Çocukların gözlerinde gördüğümüz mutluluk bizleri çok sevindirdi. Mesleğimizle ilgili merak ettikleri soruları cevaplandırdık. Hatta kuaförlük mesleğine olan ilgilerini artırmış olduk, bu mesleğe olan bakış açılarını değiştirdik. ‘Güçlü Çocuk, Güçlü Toplumdur’ düşüncesinden yola çıkarak, onların bayramı olan 23 Nisan’da onları mutlu etmeyi hedefledik. Tüm meslektaşlarımdan bulundukları illerdeki köy okullarına gitmelerini ve oradaki çocukların kalplerine dokunmalarını ve mesleğe olan sevgilerini arttırmalarını rica ediyorum” dedi.