TEKNOLOJİ - 19 Nisan 2021 Pazartesi 13:35

Turkcell dijital abonelik için hazır

A
A
A
Turkcell dijital abonelik için hazır

Turkcell, geliştirdiği teknoloji sayesinde dijital kanallardan abonelik süreçlerini müşterilerine sunmak için hazırlıklarını tamamladı. Yetkili kurumların gerekli düzenlemeleri hayata geçirmesiyle abonelik süreçleri hızlı ve güvenli gerçekleşebilecek.

Turkcell, pandemiyle birlikte teknolojinin daha da önem kazandığı dünyada dijital çalışmalarına devam ediyor. Yeni dünyada, özellikle pandemi döneminde dijital kanallardan aktivasyonların uçtan uca dijital şekilde yapılmasının ne kadar kritik ve büyük bir ihtiyaç olduğu görüldü. Bu ihtiyaca yönelik hızla çalışmaya başlayan operatör, geliştirdiği teknoloji sayesinde dijital kanallardan tüm abonelik süreçlerini müşterilerine sunmak üzere çalışmalarını tamamladı. Yapay zekadan yüz tanıma teknolojisine kadar farklı teknolojilerin aynı anda kullanılmasıyla ortaya çıkan çözüm sayesinde Turkcell’den yeni hat almak ya da numarasını taşımak isteyen müşteriler artık evlerinden çıkmak zorunda kalmadan, Dijital Operatör uygulaması üzerinden 3 dakikada işlemlerini yapabilecek. Dijital kanallardan tüm abonelik süreçlerinin müşterilere sunulabileceği teknoloji hayata geçtiğinde dijital abonelik, büyük kolaylık sağlayacak.

Bu yeni teknoloji sayesinde tüm işlemlerin daha da güvenli hale geleceğini aktaran Turkcell Bireysel Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, “Operatör olarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına en hızlı şekilde yanıt vermek için çalışıyor ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutuyoruz. Pandemi döneminde müşterilerimizin iletişim ihtiyacı her koşulda ve durumda devam etti. Biz de müşterilerimizin cep telefonlarından kolayca abonelik başlatabileceği ve diğer tüm işlemlerini yine evden çıkmadan dijital olarak kolayca yapabilecekleri teknolojilerimizi geliştirdik. Böylece dijital kanallardan yeni hat ve numara taşıma talebinde bulunan müşterilerimizin tüm süreçlerini dijital yöntemlerle sonuca kavuşturacağız. Şu anda müşterilerimize uçtan uca dijital aktivasyon sürecini yaşatmak için, yönetmeliğin son halinin yayınlanıp yürürlüğe girmesini bekliyoruz” dedi.

Verilen bilgiye göre Turkcell, pandemi sürecinde dışarıya çıkmak zorunda kalan müşterilerine de mağazalarda kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. Bu kapsamda tüm mağazalarında Kasım 2020’de hayata geçirilen temassız mağazacılık ile müşterilerin mağaza içerisinde temas etmeden; kampanyalar hakkında bilgi alabilecekleri, cihaz incelerken ürün bilgilerine ulaşabilecekleri, oyunlara katılıp, sigorta işlemlerini ve kasada ödemelerini yapabilecekleri bir temassız mağazacılık deneyimi sunuluyor. Ayrıca, yapay zekayla desteklenen ‘Go Kasa’ ile POS işlemi için kasaya gelen müşterilere, kişiye özel teklif ve çapraz satış teklifleri de sunuyor. Böylece mağaza çalışanlarının müşteri ile iletişimi kolaylaşıyor ve kasa trafiğinin verimli yönetilmesi sağlanıyor. Önümüzdeki dönemde temassız mağazacılık uygulamasının kapsam ve teknik yeteneklerinin artırılması hedefleniyor.

Yakın gelecekte mağazalardaki dijital yenilikler
Müşteriler, yeni kimlik uygulaması Proov üzerinden aldıkları dijital kimliklerle mağazalardaki kampanyalardan ilave evrak getirmeksizin faydalanabilecek. Vitrin ve mağaza içi ekranlardaki yüz algılama uygulamaları ile müşterilere kişiselleştirilmiş anlık interaktif hediye ve kampanya teklifleri sunulacak.

Operatör ayrıca online kanallardan aldıkları ürünleri daha hızlı teslim almak isteyenler için 81 ile yayılan bayi gücünü de kullanarak müşterilerin kendilerine en uygun mağazadan ürünlerini teslim alabilmelerini sağlayacak bir hizmetin devreye alınması için çalışmalarını son aşamaya getirdi.

Turkcell mağazaları, pandemi döneminde artan müşteri ihtiyaçlarına yönelik olarak küçük ev aletleri gibi yeni ve farklı kategorilerde ürün satışlarına da başladı. Önümüzdeki dönemde büyük hacimli dayanıklı tüketim ürünleri de operatörün mağazalarında satışa sunulacak. Bu ürünlerin satış sonrası direkt müşteri adresine teslim edilmesi de sağlanacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Rektör Çomaklı, YÖKAK Başkanı Kocabıçak ile İnsan Kaynakları Ofisi Başkanı Atay’ı ziyaret etti Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak ve Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanı Doç. Dr. Salim Atay ile bir araya geldi. Başkent Ankara’da gerçekleşen ve kalite süreçlerinden sorumlu Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Atilla Keskin’in de yer aldığı ziyaretler kapsamında Rektör Çomaklı, ilk ziyaretini YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak’a gerçekleştirdi. Rektör Çomaklı, Atatürk Üniversitesinin rol modeli olan ve birçok üniversitenin de örnek aldığı Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesi hakkında Prof. Dr. Kocabıçak ile bilgi paylaşımında bulundu. Rektör Çomaklı: “Kalite Yolculuğunda Atılması Gereken Tüm Adımları Atıyoruz” Atatürk Üniversitesinin eğitim-öğretim, araştırma ve idari faaliyetlerinin kalite standartlarını yükseltmek adına yapılması gereken tüm çalışmaları dikkatle yerine getirdiklerini aktaran Çomaklı, hayatın pek çok alanında olduğu gibi yükseköğretimin farklı parametrelerinde de çeşitli değişimler yaşandığını söyledi. Araştırma, eğitim-öğretim ve idari faaliyetler başta olmak üzere, yaşanan her değişimin kalite standartlarının da yükseldiğini kaydeden Çomaklı: “Üniversite olarak alana dair yaşanan her değişime titizlikle uymaya gayret gösteriyor ve bu manada atılması gereken tüm adımları atıyoruz” dedi. Bu ve benzeri ziyaretleri sık sık gerçekleştirdiklerini, yapılan görüşmelerin de kurumsal faaliyetlerin son durumunu istişare etme açısından önemli olduğunu aktaran Rektör Çomaklı: “Aynı zamanda bir Araştırma üniversitesi de olan Üniversitemizi en ileri seviyelere taşıma kararlılığı içerisinde çalışmalarımıza temel değerlerimizle ve stratejik hedeflerimizle uyumlu olarak devam ediyoruz. Huzur, güven ve başarıyla tüm paydaşlarımızın kurumsal ilkeler ışığında memnuniyet, aidiyet ve bağlılık duygularını geliştirmeye odaklanmış bir kalite kültürü anlayışı ile çıktığımız kalite yolculuğunda bizlere destek olan YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak’a ve tüm YÖKAK ailesine teşekkür ediyor, çalışmalarında kolaylıklar diliyorum” diye konuştu. Başkan Kocabıçak: “Atatürk Üniversitesi Önemli Bir İlerleme Kaydetti” YÖKAK’ın kurulduğu günden bugüne Türkiye’deki yükseköğretim sisteminin belli bir noktaya gelmesine büyük katkı sağladığını, kendilerinin de göreve geldikten sonra bu misyonu yerine getirmek amacıyla yoğun gayret gösterdiklerini aktaran Başkan Kocabıçak ise misafirlerine yükseköğretimi etkileyen süreçler, Kalite Kurulunun çalışma alanları ve değerlendirme yöntemleriyle ilgili bilgiler verdi. Prof. Dr. Kocabıçak: “Üniversitelerin kalite standartlarını yükseltmek için yeni politikalar geliştirerek hayata geçiriyoruz. Sürekli iyileşme ve gelişme bilinciyle yürüttüğümüz çalışmalarımızın Üniversitelerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde daha üst seviyelere taşıyacağına inanıyorum. Atatürk Üniversitesi de yapmış olduğu atılımlar ve uygulamaya geçirdiği dönüşüm süreçleri ile önemli bir ilerleme kaydetti. Bu düşüncelerle Rektör Çomaklı’ya nazik ziyareti için teşekkür ediyor, şahsı nezdinde Atatürk Üniversitesi ailesine başarı dileklerimi iletiyorum” dedi. “Kariyer Fuarı, Öğrenci ile Sektör Arasında Köprü Görevi Görüyor” YÖKAK ziyaretinin ardından Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisine konuk olan Rektör Prof. Dr. Ömer Çomaklı, Başkan Doç. Dr. Salim Atay ile bir araya geldi. Kurulduğu günden itibaren İnsan Kaynakları Ofisi ile yakın ilişkiler içerisinde olduklarına dikkat çeken Rektör Çomaklı, özellikle Atatürk Üniversitesi bünyesinde üç kez düzenlenen Bölgesel Kariyer Fuarlarının öğrenciler ile sektör temsilcilerini buluşturma noktasında önemli bir başarı yakaladığını söyledi. Birçok öğrencinin mezun olduktan sonra bu fuarlar aracılığıyla kurdukları bağlantılar ile iş sahibi olduğunu belirten Rektör Çomaklı, böylesine bir imkânın oluşmasına vesile olan İnsan Kaynakları Ofisi Başkanı Doç. Dr. Salim Atay’a teşekkür etti. Başkan Atay: “Atatürk Üniversitesi, Önemli Statüleri Elde Etti” Atatürk Üniversitesinin başta bulunduğu şehir olmak üzere bölgesi ve ülke yükseköğretimi açısından kıymeti ölçülmez bir değere sahip olduğunu vurgulayan Başkan Atay ise Doğu Anadolu Bölgesini kapsayan ve her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen Kariyer Fuarının geniş bir kitleye ulaşmasında emeği geçen herkesi yürekten kutladığını söyledi. Bu doğrultuda Atatürk Üniversitesinin “Öğrencilerin En Memnun Olduğu Kariyer Fuarı” ünvanının da sahibi olduğunu hatırlatan Atay: “Öğrencilerin kariyer yolculuklarında onları yalnız bırakmayan ve mezuniyet sonrasında dahi yanlarında olan, hem Araştırma Üniversitesi statüsüne kavuşan hem de kalite sürecine yoğun katkı sunan Atatürk Üniversitesinin bu başarı sürecinin mimari Rektör Çomaklı’ya tüm emek ve gayretleri için teşekkür ediyor, kendisine ve üniversite ailesine çalışmalarında kolaylıklar diliyorum” dedi.
Ordu Sudan bedava elektrik: Fatura 3’te bir düştü Ordu’da yaşayan, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Meslek Yüksekokulu Elektrik Bölümü’nden mezun emekli imam Ahmet Ergin, dere kenarına hurda malzemeleri de kullanarak kurduğu sistem ile evinin elektrik ihtiyacının büyük bir kısmını bedava karşılıyor. Altınordu ilçesi Kayabaşı Mahallesi’nde ikamet eden 72 yaşındaki emekli imam Ahmet Ergin, 2002 yılında emekli olduktan sonra hobi olarak başladığı elektronik işler ile uğraşısını ilerletti. KTÜ Meslek Yüksekokulu Elektrik Bölümü’nden mezun olan Ergin, elektrik faturalarını düşürmek hedefiyle evinin yaklaşık 150 metre uzağında bulunan dereye bir sistem kurmak için çalışmalara başladı. Sistemi 10 yıldır sorunsuz kullanıyor, faturalar 3’te bir düştü Yaptığı araştırmaların yanı sıra, elektrik mühendislerden de bilgiler alan Ergin, az bir suyu olan derenin kenarına yaklaşık 10 yıl önce elektrik üreten sistemi kurdu. Aralarında, hurdalıktan aldığı ve kullanılmış olan malzemeleri birleştiren Ergin, kurduğu sistem ile elektrik faturalarını 3’te bir oranına kadar düşürdü. “İnsanlar bana olmaz dedi ama elektrik üretimini başardım” Ergin, emekli olduktan sonra evinin yakındaki dereyi kullanarak, elektrik üretimi yapmaya karar verdiğini söyledi. Bu konuda mühendislere de danıştığını ancak olumlu yanıtlar alamadığını ifade eden Ergin, ‘olmaz’ diyenlere rağmen çabalamayı bırakmadığını belirtti. Ergin, “Gördüm ki 500 devirde 2 kw elektrik üretiliyormuş, Alternatör aldım ve bunu çarklara bağladım, bu sayede 750-800 watt elektrik ürettim. Bununla kullanabildiğim kadar 10-15 tane lamba bağladım ve kullanıyorum” diye konuştu. “800 watta kadar olan eşyaları çalıştırıyor” “Tesisatta suyum 50’lik boruyu dolduruyor, 200 metreden geliyor ve 37 metre yükseklikten basıyor. Daha yüksek olsa bir bu kadar da elektrik üreteceğime inanıyorum” diyen Ergin, “Bu haliyle yaklaşık 800 watt üretiyorum. Bu şekilde 800 watt üzerinde olan eşyaları, örneğin elektrik şofbeni çalıştırmaz ancak buzdolabı, soğutucu, televizyon ve lambaları çalıştırıyor” ifadelerine yer verdi. Parçaların hepsi hurdadan, elektrik faturası 3’te 1 oranda düştü Ergin, yaklaşık 10 yıldır elektrik faturalarının 3’te 1 oranda düştüğünü belirterek, “Sabaha kadar da her yer yanıyor. Ben bu kadar az bile olsa dere yakınında suyu olan herkese bu sistemi tavsiye ederim. İnsanlar devletimiz üretecek diye beklemesinler. Kanuni yönden ise 500 wattan aşağısı serbest, insanlara da bu konuda yardımcı olmak isterim. Kimi zaman gelenler oldu, kurmak için bilgi aldılar. Dere ile benim evin arası 150 metre, çoğu parçayı da hurda ve kullanılmış olarak temin ettim. Yani orada kullanılmamış parça yoktur” şeklinde konuştu.