EĞİTİM - 15 Mayıs 2020 Cuma 15:21

Uzaktan eğitim raporu açıklandı: Öğrencilerin yüzde 75’i uzaktan eğitimi eğlenceli buluyor

A
A
A
Uzaktan eğitim raporu açıklandı: Öğrencilerin yüzde 75’i uzaktan eğitimi eğlenceli buluyor

COVID-19 salgınıyla birlikte tüm yurtta uygulanmaya başlanan uzaktan eğitimin öğrenci, öğretmen ve veli üzerindeki etkileri araştırıldı. Araştırma raporuna göre öğrencilerin yüzde 75’i uzaktan eğitimin eğlenceli olduğunu düşünüyor. Öğrencilerin uzaktan eğitimde en başarılı buldukları ders ise Matematik.

Tüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle Türkiye’de 23 Mart’ta uzaktan eğitime geçilmişti. Zorunlu olarak gerçekleşen uzaktan eğitimin öğretmen, öğrenci ve velileri olumlu ve olumsuz birçok açıdan etkilediğini düşünen uzmanlar iki özel okulda online platform üzerinden 4 bin 435 ilkokul öğrencisi, 9 bin 536 ortaokul ve lise öğrencisi, 5 bin 661 öğretmen ve 25 bin 395 veliye anket yaptı. Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Eğitim Fakültesi’nin hazırladığı araştırma raporunu analiz eden BAU Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Derin Atay, öğrencilerin yüzde 70’inin uzaktan eğitimle ilgili bir problemi olmadığını yüzde 75 oranında da uzaktan eğitimi eğlenceli bulduklarını belirtti. Ancak okullarına dönmek isteyen öğrencilerin de yüzde 70 ila 90 arasında azımsanmayacak bir oranda olduğunu kaydeden Atay, “Bu oranın yüzde 95’lik kısmını ilköğretim öğrencileri oluşturuyor. Onlar okullarına dönmek için daha istekli. Bu oran öğrencilerin yaşının büyüklüğüne göre düşüyor” dedi.

“İlköğretim öğrencileri okullarına dönmek istiyor”
İlköğretim öğrencilerinin anket sonucunu değerlendiren Prof. Dr. Derin Atay, “İlköğretime giden öğrencilerin yüzde 90’ı yüz yüze eğitimde kendilerini daha iyi ifade ettiklerini düşünüyor. Bu öğrencilerin yine yüzde 90’ı yüz yüze eğitimi uzaktan eğitime tercih ediyor. Bunun yanı sıra öğrencilerden uzaktan eğitimle verilen dersleri sıralandırmalarını da istedik. Buna göre öğrencilerin en başarılı buldukları ders Matematik. Türkçe ve İngilizce derslerinin de uzaktan eğitimle verimli işlendiğini düşünüyorlar” diye konuştu.

“Ortaöğretim öğrencileri uzaktan eğitimin, eğitim kalitesini arttırdığını düşünüyor”
Ortaöğretim öğrencilerinin ilkokul öğrencilerine göre uzaktan eğitime daha olumlu baktığını ifade eden Prof. Dr. Atay, “Ortaöğretim öğrencileri yüzde 40 civarında uzaktan eğitimin, eğitim kalitesini arttırdığını düşünüyor. Öğrenciler yüzde 30 civarında ise uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim kadar başarılı olduğunu düşünüyor.Aynı zamanda bu gruptaki öğrenciler uzaktan eğitimle kendilerini kontrol etme yetisini kazandıklarını ifade etmişler. Zayıf oldukları ve geliştirmek istedikleri derslere daha çok vakit ayırabildiklerini belirtmişler. Nitekim çalışmamızda öğrencilerden öğretmenlerini değerlendirmelerini de istedik. Öğrenciler öğretmenlerine erişebildiklerini ve öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yetkin olduğunu belirtmiş. Bunun yanı sıra özellikle sınav kaygısı ve virüs salgını konusunda psikososyal destekten faydalandıklarını da ifade etmişler” şeklinde konuştu.

Öğretmenlerin yüze 80'ni  uzaktan eğitimi tek başına yetersiz buluyor

 

 

 

 

Öğretmenlerin anket raporunu paylaşan Atay, “Anket çalışmasına katılan öğretmenlerin yüzde 81’i daha önce uzaktan eğitim tecrübesine sahip değil. Yeni mezun öğretmenlerin ise dijital okuryazarlık oranı oldukça yüksek. Öğretmenlerin yüzde 80’i uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle beraber verildiğinde daha verimli olacağını düşünüyor. Uzaktan eğitimin geleceğin öğretme metodu olması konusunda ise kararsız. Bununla birlikte materyal hazırlamada çok zaman harcadıklarını ifade etmişler. Uzaktan eğitimi yüzde 75 oranından kendi mesleki gelişimine faydalı bulmuşlar. Nitekim çalışmalarımızda bu sistemle birlikte öğretmenlerin dijital okuryazarlılıklarını ve dijital entegrasyonu pedagojik açıdan geliştirdiklerini görüyoruz. dedi” 

“Veliler öğrencideki motivasyon ve dikkat eksikliğinden şikayetçi”
Son olarak velilerin uzaktan eğitime bakış açısını da değerlendiren, Atay, “Rapora göre velilerin uzaktan eğitimde mutlu oldukları en önemli noktalar; öğretmen desteği, kurumların öğretmenleri düzenli bir şekilde bilgilendirmesidir. Çünkü veliler okul-öğretmen ilişkisinin oldukça üzerinde duruyor. Bir diğer olumlu buldukları nokta ise bu sistem üzerinden öğretmenleri ve çocuklarını diledikleri gibi takip edebilmeleridir. Bunun dışında öğrenciye verilen ödevlerin içeriğinden ve çeşitliliğinden de oldukça memnunlar. Bu sistemde memnun olmadıkları yönler de var. Bunların başında teknik sorunlar, öğrencideki motivasyon ve dikkat eksikliği geliyor. Aynı zamanda çocukların evde daha verimli zaman geçirmeleri için ek metaryal istekleri de var. Bunun dışında araştırma temelli derslerin çocuklarına ağır geldiğini söylüyorlar” ifadelerinde bulundu.

Okul seçiminde okulların uzaktan eğitim alt yapısı artık büyük etken
Velilerin yüzde 82’sinin uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim olmadığında ve sınıf içi eğitime destek olması amacıyla kullanıldığında daha verimli olacağını düşündüklerini de kaydeden Atay, “Veliler uzaktan eğitimin tek başına yeterli olmadığını düşünüyor. Bununla birlikte ileriki dönemde okulların uzaktan eğitim alt yapısı velilerin okul seçiminde oldukça etkili olacak. Nitekim raporda velilerin yüzde 60’ı okul seçimlerinde buna dikkat edeceklerini belirtmiş” dedi.

SEMA FİSON

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Türkiye’nin İlk ve Acil Yardım öğrencileri ALKÜ’de kıyasıya mücadele etti Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) ev sahipliğinde, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü paydaşlığında düzenlenen 16 farklı üniversiteden 26 ekip; 9 farklı etaptan oluşan “VIII. Ulusal Tralli Travma Rallisi"nde kıyasıya yarıştı. Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ); bünyesinde bulunan bölümlerle ilgi sempozyum, panel, konferans gibi çeşitli etkinlikler düzenlerken aynı zamanda uygulamalı eğitimlere ev sahipliği yapmaya da devam ediyor. Antalya İl Sağlık Müdürlüğü paydaşlığında, ALKÜ ev sahipliğinde düzenlenen ve 16 farklı üniversitenin 102 öğrencisinden oluşan 26 ekip; 9 farklı etapta “VIII. Ulusal Tralli Travma Rallisi"nde gerçeği aratmayan görüntülerle kıyasıya mücadele etti. ALKÜ Yaşam Merkezi yanında saat 09.00’da başlayan yarışma; araç içi trafik kazası, motosiklet kazası, otobüs kazası, yüksekten düşme vakası, KBRN yanığı vakası, ileri yaşam desteği, dar alan (enkaz), bilgi ve taşıma teknikleri etaplarında gerçekleşti. Öğrencilerin zaman, hız, bilgi ve doğru müdahale ile ter döktükleri yarışmayı, katılımcılar ve sağlık sektörünün öncüleri takip etti. Uzman hakemlerin değerlendirdiği yarışma sonrası ALKÜ Alev Alatlı Konferans Salonu’nda ödül töreni gerçekleşti. Yarışma ve ödül törenine ALKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Atıf Bayramoğlu, dekanlar, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. “Her an hazırız” Yarışma sonrası ödül töreninde konuşan, aynı zamanda Acil Tıp Uzmanı olan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Atıf Bayramoğlu, Türkiye’de son yıllarda paramedik sayısının hızla arttığından vakalara anında müdahale edildiğine vurgu yaptı. Türkiye’de 1993 yılında 9 Eylül Üniversitesinin girişimiyle paramedik mesleğinin eğitimlerine başlandığını hatırlatan Prof. Dr. Atıf Bayramoğlu, “Günümüzde Sağlık Bakanlığına bağlı 112 acil sağlık hizmetlerimizin ülke genelinde toplam istasyon sayısı 3 bin 402’ye, il sağlık hizmetlerinde kullanılan kara ambulans sayısı ise 5.738’e ulaşmış durumda. Paramedik; dağ, taş, köy, göl, sokak, yol, ev demeden yardım etmeye koşan, işini aşkla heyecanla en iyi şekilde yapmaya çalışan 112 çalışanlarıdır. Vatan için, millet için, bayrak için ve tabii ki sizler için ülkemizin dört bir yanında hep en iyisini yapmayı hedefler. Yılmadan, bıkmadan çalışmaya devam eder. Paramedik siren sesiyle, tepe lambasıyla, vakanın stresiyle yaşamaktan mutludur. İsimsiz kahramanlarımız yerinde, zamanında ve yeterli ekipmanlar ile hizmet vermeye her an hazırdır. Gözünüz arkada kalmasın, acil sağlık hizmetleri paramediklere emanet. Türkiye’nin Acil Sağlık Hizmetlerindeki gücü tartışılmaz. Bu gücün paydaşı olan paramediklerin özverisi hayranlık uyandırıcı. Her biriyle gurur duyuyor, VIII. Ulusal Tralli Travma Rallisi sebebiyle kendilerine şükranlarımızı sunuyoruz. Bu vesileyle siz kıymetli öğrencilerimize ve tüm paramediklere başarılar diliyorum” dedi. Ödül töreninde yarışmaya katkı sunan Alanya Belediyesine, Özel Anatolia Hospital’a, Syedra Policlinic’e, yarışmayı düzenleme kurulu üyelerine ve hakemlere teşekkür plaketi takdim edildi. En iyisi olmak için mücadele ettiler 9 etabın her birinde yarışan öğrenciler hünerlerini, uygulamaya dökerek gösterdi. Heyecan dolu yarışmada ekipler gerçeği aratmayan bir mücadele sergiledi. Soluk soluğa geçen yarışmada öğrencilerin etaplarda gösterdikleri performanslar uzman hakemlerce değerlendirildi. 9 etabın sonucunda genel derecelendirmede birinci, ikinci ve üçüncü olarak kupa alan üniversiteler ise şu şekilde: Ankara Gazi Üniversitesi Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Giresun Üniversitesi /Şebinkarahisar SHMYO Yarışmanın 9 etabında birincilik, ikincilik ve üçüncülük farklı üniversiteler arasında paylaşıldı: Motosiklet Kazası: Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gazi Üniversitesi Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Araç İçi Trafik Kazası: Ankara Gazi Üniversitesi İstanbul Rumeli Üniversitesi Ankara Gazi Üniversitesi Dar Alan (Enkaz): Ankara Gazi Üniversitesi Ankara Gazi Üniversitesi Giresun Üniversitesi /Şebinkarahisar SHMYO Yüksekten Düşme: Giresun Üniversitesi /Şebinkarahisar Shmyo Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Mersin Üniversitesi Taşıma Teknikleri: Giresun Üniversitesi /Şebinkarahisar SHMYO Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Gümüşhane Üniversitesi Kelkit MYO Triyaj: Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gümüşhane Üniversitesi Kelkit MYO Ankara Gazi Üniversitesi / Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İleri Yaşam Desteği (Bilgi): Konya Selçuk Üniversitesi Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Giresun Üniversitesi /Şebinkarahisar SHMYO KBRN Yanık: Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir SHMYO Ankara Gazi Üniversitesi Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Yetişkin İleri Yaşam Desteği: Ankara Gazi Üniversitesi Konya Selçuk Üniversitesi Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi