- 28 Haziran 2020 Pazar 08:48

Crabs Media ortağı Burak Önal: “Geleneksel pazarlama yöntemi dijital karşısında kaybetmeye mahkum”

A
A
A
Crabs Media ortağı Burak Önal: “Geleneksel pazarlama yöntemi dijital karşısında kaybetmeye mahkum”

Dünya genelinde önümüzdeki birkaç yılda dijital reklam mecralarına yapılan harcamanın yaklaşık 375 milyar dolara yükseleceğini öngörüldüğüne belirten Crabs Media ortağı Burak Önal, dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamanın tahtını yakında ele geçireceğini söyledi.

Dünya genelinde önümüzdeki birkaç yılda dijital reklam mecralarına yapılan harcamanın yaklaşık 375 milyar dolara yükseleceğini öngörüldüğüne belirten Crabs Media ortağı Burak Önal, dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamanın tahtını yakında ele geçireceğini söyledi.


Mobil internetin hızla yaygınlaşması, gerek insanlar gerekse şirketler için giderek ilk ekran konumuna gelmeye başlamasıyla dijital pazarlamanın da hızla yön değiştirdiğini anlatan Önal, yapay zeka destekli tüketici analizleri bazlı reklam çalışmalarının bu mecrada çok etkili sonuçlar verdiğini kaydetti. Pazarlamanın bu strateji üzerinden dijital ortamda kişilleştirilme yoluna da girdiğine işaret eden Önal, “Dijital pazarlamanın geleceği olarak görülen kişiselleştirme, bundan sonra başarılı bir dijital pazarlama kampanyasının da anahtarı olacaktır. Yapılan araştırmalara göre çevrimiçi olarak geçirilen zamanın üçte biri video içerik izlemeye ayrılıyor. Trendler incelendiğinde 2021 yılına kadar, dijital video harcamalarının gitgide artarak iki katına çıkması bekleniyor. Facebook, Instagram, Snapchat ve Tik Tok’un sunduğu ‘Canlı Video özelliği’, markaların pazarlama ve reklamcılık çabalarından en iyi şekilde yararlanmaları için mükemmel bir temel oluşturuyor” dedi.


Önal, İnfluencer pazarlamanın, şirketlerin potansiyel alıcılarına ürünlerini veya hizmetlerini ulaştırabilmek için kullandıkları en yararlı ve etkili yollardan biri haline geldiğini sözlerine ekledi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Şampiyonlar Ligi’nde PSG ve B. Dortmund yarı finalde UEFA Şampiyonlar Ligi’nde Çeyrek Final rövanş maçlarının ardından Paris Saint-Germain ve Borussia Dortmund yarı finale yükseldi. UEFA Şampiyonlar Ligi’nde çeyrek final rövanş maçlarının heyecanı iki maçla başladı. Sahasında ilk maçta İspanyol temsilcisine 3-2 kaybeden Paris Saint-Germain, Barcelona ile deplasmanda karşılaştı. Ev sahibi 12. dakikada Raphinha’nın golüyle 1-0 öne geçerken, 29. dakikada Ronald Araujo’nun kırmızı kart görmesiyle 10 kişi kaldı. Fransız ekibinde Ousmane Dembele ilk maçın ardından bu maçta da fileleri havalandırarak eşitliği sağladı. İkinci yarıda oyun üstünlüğünü eline alan PSG, Vitinha ve Mbappe’nin golleriyle skoru 3-1’e getirdi. Paris ekibi 89. dakikada Mbappe ile bir gol daha bularak sahadan 4-1 galip ayrıldı. Toplamda 6-4 skor üstünlüğü olan PSG yarı finale yükseldi. Geri dönüşlerin yaşandığı maçta tur Dortmund’un Şampiyonlar Ligi’nde dikkat çeken eşleşmelerden olan Atletico Madrid - Borussia Dortmund karşılaşmasında gülen taraf Alman temsilcisi oldu. İspanya’da 2-1 tamamlanan ilk maçın dezavantajı ile sahaya çıkan Dortmund, ilk yarıda Brandt ve Maatsen’in golleriyle ilk yarıyı 2-0 önde tamamladı. Atletico, Hummels’in kendi kalesine ve Angel Correa’nın golleriyle eşitliği sağladı. Temponun arttığı mücadelede Alman sarı-siyahlılar, Niclas Füllkrug ve Marcel Sabitzer’in üst üste kaydettiği gollerle skoru 4-2’ye getirdi. Atletico Madrid’de kaleci Oblak, kritik kurtarışlarıyla farkı önlerken maç da bu skorla tamamlandı. Toplamda 5-4 skor üstünlüğü olan Borussia Dortmund, yarı final bileti aldı. Yarı finalde ilk eşleşme B. Dortmund - Paris Saint-Germain oldu. Şampiyonlar Ligi çeyrek final turunda bugün TSİ 22.00’de Bayern Münih - Arsenal, Manchester City - Real Madrid maçları oynanacak.