EKONOMİ - 15 Mart 2019 Cuma 12:46

CRM Konferansı perakende sektörüne ışık tuttu

A
A
A
CRM Konferansı perakende sektörüne ışık tuttu

Boyner Büyük Mağazacılık, üyesi olduğu ve dünyadaki çok katlı mağazalar arasında bilgi ve deneyimlerin paylaşıldığı bir platform sunan IGDS (Intercontinental Group of Department Stores) ile birlikte İstanbul’da bir konferans düzenlendi.

Boyner Büyük Mağazacılık, üyesi olduğu ve dünyadaki çok katlı mağazalar arasında bilgi ve deneyimlerin paylaşıldığı bir platform sunan IGDS (Intercontinental Group of Department Stores) ile birlikte İstanbul’da bir konferans düzenlendi.



Boyner Büyük Mağazacılık, üyesi olduğu ve dünyadaki çok katlı mağazalar arasında bilgi ve deneyimlerin paylaşıldığı bir platform sunan IGDS (Intercontinental Group of Department Stores) ile birlikte İstanbul’da bir konferans düzenlendi. IGDS üyesi çok katlı mağazalar ile Boyner Grup şirketlerinin pazarlama ve CRM yöneticilerinin katıldığı ‘10th IGDS CRM/Loyalty Programme Executive Conference’ 12-13 Mart tarihlerinde gerçekleştirildi. Tüm dünyada 40’tan fazla üyesi bulunan IGDS’in Boyner işbirliğinde düzenlediği, perakende sektöründeki mevcut CRM uygulamalarını masaya yatıran, yeni nesil CRM uygulamaları ile sektöre ışık tutan ve yeni bakış açıları getiren etkinliğe Hollanda (deBijenkorf), Çek Cumhuriyeti (Kotva), Estonya (Kaubamaja), Kıbrıs (Ermes), Katar (Blue Salon), Güney Afrika (Truth), Güney Kore (Lotte) gibi ülkelerin çok katlı mağazalarının yöneticileri katıldı.


IGDS üyesi firmaların yöneticilerinin yanı sıra Türkiye’den de alanında deneyimli isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte, dijitalleşme ile birlikte gündeme gelen; ’müşteri davranışı ve küresel sadakat trendleri’, ’yeni nesil müşteri sadakati’, ’dijital dönüşüm’, ’müşterileri kazanmak için verileri kullanma’, ’yapay zekâ, CRM’i nasıl dönüştürüyor?’ gibi konular masaya yatırıldı.



Ahmet Bal: "İlham verici bir etkinlik oldu"


IGDS ile birlikte CRM konferansını düzenlemekten dolayı mutlu olduklarını belirten Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Bal, düzenlenen etkinlikle, "Sadakat konusu, ticaret kavramı hayatımıza girdiğinden beri önemini koruyor. Günümüzde gelişen teknoloji ile CRM ve sadakat konusuna başka bir boyut katan yenilikçi çalışmalar yapılıyor. Yapay zekâ, big data, deneyim ve kişiselleştirme CRM uygulamalarının temelini oluşturuyor. IGDS ile birlikte düzenlediğimiz ve dünyanın farklı coğrafyalarında faaliyet gösteren çok katlı mağazaların katıldığı CRM Konferansı’nda 2 gün boyunca karşılıklı fikir alışverişinde bulunduk, deneyimlerimizi paylaştık" dedi.



Boyner Büyük Mağazacılık olarak CRM uygulamalarının sadece Türkiye için değil yurt dışı perakende sektörü için de ilham verici önemli çalışmalar içerdiğini belirten Bal, "Vizyonumuz genele ulaşan teklifler yerine müşterilerimizin ihtiyaç ve tercihlerine hizmet eden, kişiye özel kurguları artırmak ve bu tarz kampanyaları odakta tutarak ilerlemek. Kişiye özel teklif kurgularımızın sayısı her geçen yıl artıyor. Müşterilerimizin ziyaret sıklıkları, tercih ettikleri ürün ve kategorileri analitik modellerimizle tahmin ederek kişiye özel teklif ve ayrıcalıkları çeşitli kanallarımız aracılığıyla müşterilerimize sunuyoruz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarımızın iletişimini de kişinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştiriyoruz. Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek adına tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerimiz entegre bir şekilde çalışıyor. Bunların yanı sıra, Hopi hem offline hem online kanalda kullanıcıların ihtiyaç ve alışveriş davranışlarına paralel özel faydalar sunduğumuz ve sürdürülebilir modelde yeni müşteri kazanımı için verimli geri dönüşler aldığımız önemli bir uygulama" şeklinde konuştu.



Bu tür etkinliklerin sektörün gelişimi adına çok önemli olduğunu da vurgulayan Bal sözlerini şöyle noktaladı: "IGDS ile birlikte üye firmalara değer katan böyle bir etkinlik düzenlemekten büyük mutluluk duyduk. Konferansın önümüzdeki dönemde perakende sektöründeki CRM stratejileri için yol gösterici olmasını diliyorum".


10th IGDS CRM/Loyalty Programme Executive Conference kapsamında bir araya gelen ve 2 gün boyunca fikir alışverişinde bulunan katılımcılar, etkinlik kapsamında Boyner ve Beymen mağazalarını da ziyaret etme fırsatı buldu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor. Hafta boyunca süren testlerde iki prototipi de test uçuşları gerçekleştiren Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) test uçuşlarını ara vermeden sürdürüyor. Hafta boyunca gerçekleştirilen testlerde iki prototipi de uçuş icra eden milli SİHA’nın toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. İki Bayraktar TB3 havada Cumhuriyet’in 100. yılını taçlandırmak amacıyla 27 Ekim 2023 tarihinde ilk uçuş testini başarıyla tamamlayarak gökyüzü ile buluşan Bayraktar TB3 SİHA’nın iki prototipi de test uçuşlarını Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde sürdürüyor. Bayraktar TB3 PT-1 ve PT-2, geçtiğimiz hafta boyunca orta irtifada icra edilen sistem ve dayanım performanslarının ölçüldüğü testlerin tamamını başarıyla tamamladı. Toplam uçuş 272 saate ulaştı Bayraktar TB3 SİHA bugüne kadar gerçekleştirilen test uçuşlarında toplam 272 saat 47 dakika havada kaldı. TEI tarafından yerli olarak geliştirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SİHA, 20 Aralık 2023’te gerçekleştirilen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat havada kalmış ve gökyüzünde 5 bin 700 km yol kat etmişti. Milli SİHA, milli kamera Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart 2024 tarihinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu. İcra edilen test kapsamında dünyadaki muadillerine göre en yüksek performansa sahip olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi entegrasyonu başarıyla gerçekleştirildi. TCG ANADOLU’dan ilk uçuş 2024’te Bayraktar TB3 SİHA, katlanabilen kanat yapısıyla TCG Anadolu gibi kısa pistli gemilerden kalkış ve iniş kabiliyetine sahip dünyadaki ilk silahlı insansız hava aracı olacak. Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 için 2024 yılı içinde TCG Anadolu gemisinde testlere başlanmasını planladıklarını açıklamıştı. Bayraktar TB3’ün sahip olacağı kabiliyetler bu sınıftaki insansız hava araçları açısından da önemli bir yenilik olacak. Görüş hattı ötesi haberleşme kabiliyetine de sahip olacak milli SİHA, bu sayede çok uzun mesafelerden kumanda edilebilecek. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. Öte yandan Baykar 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin yüzde 90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Öte yandan Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.