EKONOMİ - 24 Mayıs 2019 Cuma 11:27

Neredeyse herkes yeni çıkan teknolojileri denemek istiyor

A
A
A
Neredeyse herkes yeni çıkan teknolojileri denemek istiyor

Kullanıcıların kaygılarına rağmen hayatına değer katan dijital yenliklere açık olduğunu gösteren araştırmaya göre, Türkiye’de yeni çıkan teknolojileri denemek isteyenlerin oranı yüzde 94 oldu.

Kullanıcıların kaygılarına rağmen hayatına değer katan dijital yenliklere açık olduğunu gösteren araştırmaya göre, Türkiye’de yeni çıkan teknolojileri denemek isteyenlerin oranı yüzde 94 oldu.



GelecekHane’nin 522 kişilik bir örneklem grubuyla gerçekleştirdiği Türkiye Dijitalleşme Algısı araştırması önemli sonuçlar verdi. Türkiye’de kullanıcıların yeni teknolojileri deneyimleme noktasında oldukça açık olduğunu ortaya çıkaran bu çalışmaya göre; yeni çıkan teknolojilerin kullanım nedenleri arasında ise hayatı kolaylaştırma (yüzde 88), zaman kazandırma (yüzde 67) öne çıkıyor. Araştırma sonuçları her ne kadar dijitalleşme ile ilgili kaygılar olsa da alışverişten bankacılığa, eğlenceden eğitime kadar pek çok alanda dijital yeniliklere açık bir toplum yapısının hakim olduğunu gösteriyor.


GelecekHane’nin kıdemli danışmanlarından Ömer Yüksek, "Dijitalleşme ile ilgili kaygıları yatıştıran ve kullanım kolaylığını yükselten şirketler kullanıcının güvenini kazanacak, gönlünde taht kuracak. Bu uygulamaların hızlıca yaygınlaşacağını ve bunları kullanan şirketlerin rekabette öne çıkacağını bekliyoruz" dedi.



Sosyal medya kullanımı dünya ortalamasının üzerinde


İnternet bankacılığının hayatı kolaylaştıran ve önemli oranda zaman kazandıran en yaygın örneklerden biri olduğunu belirten GelecekHane analistlerinden Zeynep Atalay, akıllı telefonların hayatımıza girmesi ile iletişim, alışveriş, eğitim, bilgi edinme ve kitap okuma gibi hayatın temel faaliyetlerinde dijitalleşmenin Türk halkı tarafından benimsendiğini ifade etti.


Atalay sözlerine şöyle tamamladı: "BTK verilerine göre Türkiye’nin mobil penetrasyonu yüzde 112 seviyesinde ve internet erişimi büyük oranda mobil cihazlara kayıyor. Halkımız sosyal medya kullanımında dünya ortalamasının üzerinde yer alıyor. Bu durum Türk halkının akıllı telefonları aktif bir şekilde kullandığını ve yanından pek ayırmadığını gösteriyor. İnsanlarımız alışverişten bankacılığa, eğlenceden eğitime kadar pek çok alanda dijital yenliklere açık bir toplum yapısı sergiliyor".

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya 15 metrelik uçurumdan uçtular, hayatlarını ağaç kurtardı Antalya’da yaklaşık 15 metrelik yükseklikten uçarak bir ağacın üzerine düşen otomobildeki karı koca emekli öğretmen, itfaiye ekiplerinin film gibi operasyonuyla kurtarıldı. Kaza, saat 19.30 sıralarında Kepez ilçesi Antalya Bulvarı üzerindeki seyir terası olarak bilinen noktada yaşandı. Alınan bilgiye göre, Hasan T. (68) idaresindeki 60 HF 563 plakalı otomobil, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu önce demir bariyerlere çarptı ardından yaklaşık 15 metre yükseklikteki uçurumdan bir ağacın üzerine oradan da toprak zemine düştü. Kazayı gören vatandaşlar, araçta bulunan sürücü ile eşi Gülseren T.’yi (68) araçtan çıkardılar. Durumun 112 Acil Çağrı Merkezine bildirilmesinin ardından olay yerine itfaiye, sağlık ekipleri ve polis sevk edildi. Hastanede tedavi altına alındılar Belirtilen adrese gelen itfaiye ekipleri, kaşık sedyeye alıp halat yardımıyla yukarı çıkardı. Çifi, ambulansla kaldırıldıkları Antalya Şehir Hastanesinde tedavi altına alındı. Çiftin bilinçlerinin yerinde olduğu öğrenildi. Hurdaya dönen araç ise vinç yardımıyla bulunduğu noktadan alındı. "Ağaç olmasaydı muhtemelen ölürlerdi" Kazanın görgü tanıklarından Burak Ürün, "Araba fren sıkarken aşağıya uçtuğunu gördüm. O anda yardıma gidip yaralıları çıkarmaya çalıştım. O ağaç olmasaydı araba aşağı yuvarlanacaktı. Ağaç sayesinde kurtuldular" dedi. Yaralı çifti araçtan çıkarmaya yardım eden bir vatandaş da, "Teyzeyle amcayı çıkardık sonrasında ambulans ekibi ile itfaiye ekibi geldi. Sedye ile buradan çıkarmak 2,5 saat sürdü. 5 metre ileriden uçmuş olsalardı muhtemelen ölürlerdi. Çünkü onları kurtaran ağaç oldu" diye konuştu.