EKONOMİ - 16 Mayıs 2019 Perşembe 09:58

Sigorta sektöründe dijitalleşme; kolaylık, hız ve zaman kazandırıyor

A
A
A
Sigorta sektöründe dijitalleşme; kolaylık, hız ve zaman kazandırıyor

Emeklilik ve sigorta sektöründe teknolojik gelişmeler ışığında dijital dönüşüm adımları atılmaya devam ediyor.

Emeklilik ve sigorta sektöründe teknolojik gelişmeler ışığında dijital dönüşüm adımları atılmaya devam ediyor. Sektörün dijitalleşmesiyle güvenlikten hızlı işlem yapabilmeye kadar bir çok avantaj sağlanması amaçlanıyor.



Teknolojinin günden güne gelişmesiyle dijitalleşme konusu önem kazanıyor. Türkiye’de hemen hemen her sektörde olduğu gibi emeklilik ve sigorta sektöründe de dijital dönüşüm süreçleri hız kazanmaya başladı. Sektörde faaliyet gösteren bir çok kuruluş müşterilerine daha hızlı ve güvenli hizmet sunmak amacıyla yapay zekalı sohbet robotları dahil birçok teknolojik gelişim içerisinde bulunuyor. Bu kapsamda sektörde faaliyet gösteren Fibaemeklilik, dijital dönüşüm hamlelerini; internet sitesi, internet şubesi, mobil uygulama ve sohbet robotu başlıkları altında topladı. Bu dört başlıkta gerçekleştirilen yenilikler, esneklik, hız ve şeffaflığı merkeze alıyor. Fibaemeklilik Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, yaptıkları yenilikler hakkında bilgiler verdi.



Teknolojiye verdikleri öneme değinen Genel Müdür Erol Öztürkoğlu, "Şirketimiz kurulduğu günden beri teknolojiye hep yatırım yaptı. Altyapı yatırımlarımızın tamamını bitirdik. İş ortaklarımızla entegrasyonlarımızı ve şirket içerisindeki operasyonel süreçlerimizin neredeyse tamamını dijitalleştirdik. Operasyonel süreçlerimizi robotlarla yapmaya başladık. Artık ön yüzümüzü değiştirme zamanı gelmişti. Müşterimize daha hızlı ve etkin hizmet verebilmek, onların taleplerini daha hızlı şekilde alabilmek için internet sayfamızı ve internet şubemizi değiştirdik" şeklinde konuştu.



"5 yıldır Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortasını uçtan uca satan tek şirkettik"


Yenilenen internet sayfası hakkında bilgi veren Öztürkoğlu, "İnternet sayfamızda hemen hemen Türkiye’deki ilkleri devreye aldık. Müşterilerimiz, bireysel emeklilik sigortası, bireysel emeklilik ürünleri, hayat sigortacılığı, ferdi kaza ve sağlık sigortası ürünlerimiz ile ilgili bütün bilgileri çok hızlı şekilde ve kolay ulaşabiliyor. Müşterilerimiz, kullanıcı deneyimlerini basitleştirdiğimiz ve yalınlaştırdığımız internet sayfası aracılığıyla işlemlerini yapabiliyor. 5 yıldır Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortasını uçtan uca satan tek şirkettik. Bu durumu daha yalın ve basit hale getirdik. Müşterilerimiz için ürünleri kendilerine özel ve kişiselleştirilmiş şekilde alabilmelerini sağlayacak gelecek planlarını devreye soktuk" dedi.



"Müşterimizin, bütün ürün detaylarını çok kolay şekilde görebileceği bir ortam hazırladık"


İnternet şubelerini değiştirdiklerini dile getiren Öztürkoğlu, "Artık müşterimizin, bütün ürün detaylarını çok kolay şekilde görebileceği bir ortam hazırladık. Özellikle bireysel emeklilik alanına baktığımızda sözleşmelerin bütünü, hangi fonlardan, hangi varlıklardan oluştuğunu görebileceği, seçilebileceği, onların getirilerini analiz edebileceği ve doğru yönlendirmeleri yapabileceğimiz mekanizmaları internet şubemiz içerisine yerleştirdik. İnternet şubemiz aracılığıyla müşterilerimiz kolay şekilde fon dağılımlarını değiştirebilir, yıllık ve aylık şekilde görebilir. Devlet katkısından arındırarak bu işlemleri yapabilir. Dolayısıyla müşterilerimizin geleceğe yönelik biriktirmiş olduğu tasarrufları daha verimli ve kazançlı şekilde sürdürmelerine imkan vereceği bütün ortamları hazırladık" diye konuştu.



Yapay zekalı sohbet robotu


Diğer teknolojik yatırım olan yapay zekayı kullanan sohbet robotuna vurgu yapan Öztürkoğlu, "Sohbet robotlarına firmalar açısında baktığımızda, müşterilerin sorularını cevaplayan ve asistan hizmeti veren bir teknolojik ürün olarak kullanılıyordu. Biz burada biraz daha ileri gittik; müşterilerimizin işlemlerini de bu robot aracılığıyla yapabilmesini sağlayacak teknolojik entegrasyonları sağladık. Böylece müşterilerimiz fonda alım değişiklerini, tahsilat ödeme poliçeleri ya da sözleşmeleri ile ilgili ödemelerini bu sohbet robotu aracılığıyla yapabilirler. Sorularını sorabilirler, bu sorular ile ilgili cevapları sohbet robotundan çok güvenli şekilde alabilirler. Kredi kartı değişikliği yapılabilir, fonların getirileri sorulabilir, sektör ile ilgili sorular sorulabilir ya da ürünlerle ilgili detaylar sorulabilir" açıklamasında bulundu.



Öztürkoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Müşterilerimiz açısından baktığımızda, bu işlemleri mobil uyumlu internet sayfasında tabletlerinden yapabilirler. Çünkü, günümüz zaman ve hız devri. Bunları sadece şubelerimiz, acentelerimiz ve çağrı merkezlerimizden almak yerine bulundukları her ortamda alabilme ve yapabilme özgürlüğünü müşterilerimize sunmuş oluyoruz. Dolayısıyla, müşterimiz, daha az zaman ve daha az para harcayarak daha fazla ürün ve bilgiye ulaşma imkanı bulmuş oluyor. Dijitalleşmeye dünya ölçeği açısından baktığımızda, şirket olarak 3 guruba ayırıyoruz; teknolojiye yön verenler, adapte olmaya çalışanlar ve takip etmeye çalışanlar. Şirket olarak ilk grupta yer alıp sektörümüzde süreçlerin dijitalleşmesiyle ilgili devrim yaptığımıza inanıyoruz. Bu yönde bütün çalışmalarımız devam edecek".



Mobil uygulama


Tüm işlemlerin her an, her yerden, en kolay ve verimli şekilde gerçekleştirilmesi için tasarlanan Fibaemeklilik mobil uygulamasının kısa süre sonra cep telefonlarında olacağı açıklandı. Mobil uygulamanın IOS ve Android platformlarından indirilebileceği bildirildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Polisin alkollü sürücü ile imtihanı: Üfleme eğitimi verilen kadın 44. seferde başardı Aksaray-Konya Karayolunda jandarmanın "dur" ihtarına uymayarak kaçan kadın sürücü, jandarma ve emniyeti alarma geçirdi. 53 kilometre kaçan kadın sürücü E-90 Karayolunda kovalamaca sonucu yakalandı. Alkolmetreye üflermiş gibi yapıp üflemeyen ve 3 alkolmetre değiştirerek kadına üfleme eğitimi veren polis, üfletme imtihanına girdiği kadın sürücünün 44. üflemesinde promilini alabildi. 0.97 promil alkollü çıkan kadın sürücüye ceza kesilerek ehliyetine el konuldu. Olay Aksaray - Konya Karayolu Eşmekaya Kavşağı’nda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Aksaray Konya Karayolunda yol kontrolü yapan İl Jandarma Komutanlığı ekipleri durumundan şüphelendikleri kadın sürücünün kullandığı 68 AAN 849 plakalı otomobile ‘dur’ ihtarında bulundu. İhtara uymayan kadın sürücü hızla denetim noktasından kaçtı. Aksaray istikametine kaçan kadın sürücünün plakası jandarma ekipleri tarafından hem jandarma hem de emniyet haber merkezine bildirildi. Bunun üzerine jandarma ve polis ekipleri karayolu ve aracın geldiği istikamete yönelik adeta bölgeyi abluka altına aldı. Jandarma ekipleriyle kısa süre kovalamacaya giren kadın sürücü 53 kilometre kaçtıktan sonra şehir merkezi girişinde polis ekiplerinin de "dur" ihtarına uymadı. Ekiplerin kaza riskine karşı kontrollü bir şekilde takip ettiği kadın sürücü çok gidemeden Tacin Mahallesi E-90 Karayolu üzerinde yakalandı. 44. üflemesinde pes eden kadın sürücü 0.97 promil alkollü çıktı Durdurulduktan sonra araçtan indirilen ve isminin Gülten Nas Y. (49) olduğu belirlenen kadın sürücü rahat tavır ve hareketleriyle dikkat çekti. Ehliyet ve ruhsat kontrolünden geçirilen kadın sürücüye alkol kontrolü yapmak isteyen polis memurlarının üfleme eğitimi ile imtihanı burada başladı. Alkol kontrolünden geçirilmek istenen kadına polis memurlarınca alkolmetre üfletilmek istendi. Alkolmetreyi üflemeye çalışan kadın üflermiş gibi yapıp üflemekten çekinirken, polis memurları kadına adeta üfleme eğitimi verdi. Bir polis memuru ağzıyla kadına üflemeyi gösterirken, bir değir polis memuru da elindeki üfleme çubuğunun poşetiyle üflemeyi anlattı. Eğitimin ardından polis memurlarının üfletme imtihanı başladı. Kadına defalarca alkolmetreyi üfletmeye çalışan polis memurları kadının üflemeyip üflüyormuş gibi göstermesiyle büyük bir sınav verdi. Alkolmetreye de güvenmeyen kadın sürücüye 3 farklı alkolmetre üfletildi. Zaman zaman su içen ve dinlenmeye geçen kadın sürücü 1 saat boyunca polis memurlarına ecel teri döktürdü. 43 kez alkolmetreyi üflemeyerek kandırmaya çalışan kadın sürücü 44. üflemesinde pes ederek normal bir şekilde üfledi. Üflemenin ardından kadının 0.97 promil alkollü olduğu belirlendi. Polis ve kadın arasındaki yaşanan ilginç diyaloglar ise anbean kameralara yansıdı. Alkollü araç kullanmaktan 6 bin 439 TL para cezası kesilen kadın sürücünün ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Araç ise olay yerine çağırılan bir yakınına teslim edildi.