EKONOMİ - 16 Mayıs 2019 Perşembe 09:58

Sigorta sektöründe dijitalleşme; kolaylık, hız ve zaman kazandırıyor

A
A
A
Sigorta sektöründe dijitalleşme; kolaylık, hız ve zaman kazandırıyor

Emeklilik ve sigorta sektöründe teknolojik gelişmeler ışığında dijital dönüşüm adımları atılmaya devam ediyor.

Emeklilik ve sigorta sektöründe teknolojik gelişmeler ışığında dijital dönüşüm adımları atılmaya devam ediyor. Sektörün dijitalleşmesiyle güvenlikten hızlı işlem yapabilmeye kadar bir çok avantaj sağlanması amaçlanıyor.



Teknolojinin günden güne gelişmesiyle dijitalleşme konusu önem kazanıyor. Türkiye’de hemen hemen her sektörde olduğu gibi emeklilik ve sigorta sektöründe de dijital dönüşüm süreçleri hız kazanmaya başladı. Sektörde faaliyet gösteren bir çok kuruluş müşterilerine daha hızlı ve güvenli hizmet sunmak amacıyla yapay zekalı sohbet robotları dahil birçok teknolojik gelişim içerisinde bulunuyor. Bu kapsamda sektörde faaliyet gösteren Fibaemeklilik, dijital dönüşüm hamlelerini; internet sitesi, internet şubesi, mobil uygulama ve sohbet robotu başlıkları altında topladı. Bu dört başlıkta gerçekleştirilen yenilikler, esneklik, hız ve şeffaflığı merkeze alıyor. Fibaemeklilik Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, yaptıkları yenilikler hakkında bilgiler verdi.



Teknolojiye verdikleri öneme değinen Genel Müdür Erol Öztürkoğlu, "Şirketimiz kurulduğu günden beri teknolojiye hep yatırım yaptı. Altyapı yatırımlarımızın tamamını bitirdik. İş ortaklarımızla entegrasyonlarımızı ve şirket içerisindeki operasyonel süreçlerimizin neredeyse tamamını dijitalleştirdik. Operasyonel süreçlerimizi robotlarla yapmaya başladık. Artık ön yüzümüzü değiştirme zamanı gelmişti. Müşterimize daha hızlı ve etkin hizmet verebilmek, onların taleplerini daha hızlı şekilde alabilmek için internet sayfamızı ve internet şubemizi değiştirdik" şeklinde konuştu.



"5 yıldır Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortasını uçtan uca satan tek şirkettik"


Yenilenen internet sayfası hakkında bilgi veren Öztürkoğlu, "İnternet sayfamızda hemen hemen Türkiye’deki ilkleri devreye aldık. Müşterilerimiz, bireysel emeklilik sigortası, bireysel emeklilik ürünleri, hayat sigortacılığı, ferdi kaza ve sağlık sigortası ürünlerimiz ile ilgili bütün bilgileri çok hızlı şekilde ve kolay ulaşabiliyor. Müşterilerimiz, kullanıcı deneyimlerini basitleştirdiğimiz ve yalınlaştırdığımız internet sayfası aracılığıyla işlemlerini yapabiliyor. 5 yıldır Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortasını uçtan uca satan tek şirkettik. Bu durumu daha yalın ve basit hale getirdik. Müşterilerimiz için ürünleri kendilerine özel ve kişiselleştirilmiş şekilde alabilmelerini sağlayacak gelecek planlarını devreye soktuk" dedi.



"Müşterimizin, bütün ürün detaylarını çok kolay şekilde görebileceği bir ortam hazırladık"


İnternet şubelerini değiştirdiklerini dile getiren Öztürkoğlu, "Artık müşterimizin, bütün ürün detaylarını çok kolay şekilde görebileceği bir ortam hazırladık. Özellikle bireysel emeklilik alanına baktığımızda sözleşmelerin bütünü, hangi fonlardan, hangi varlıklardan oluştuğunu görebileceği, seçilebileceği, onların getirilerini analiz edebileceği ve doğru yönlendirmeleri yapabileceğimiz mekanizmaları internet şubemiz içerisine yerleştirdik. İnternet şubemiz aracılığıyla müşterilerimiz kolay şekilde fon dağılımlarını değiştirebilir, yıllık ve aylık şekilde görebilir. Devlet katkısından arındırarak bu işlemleri yapabilir. Dolayısıyla müşterilerimizin geleceğe yönelik biriktirmiş olduğu tasarrufları daha verimli ve kazançlı şekilde sürdürmelerine imkan vereceği bütün ortamları hazırladık" diye konuştu.



Yapay zekalı sohbet robotu


Diğer teknolojik yatırım olan yapay zekayı kullanan sohbet robotuna vurgu yapan Öztürkoğlu, "Sohbet robotlarına firmalar açısında baktığımızda, müşterilerin sorularını cevaplayan ve asistan hizmeti veren bir teknolojik ürün olarak kullanılıyordu. Biz burada biraz daha ileri gittik; müşterilerimizin işlemlerini de bu robot aracılığıyla yapabilmesini sağlayacak teknolojik entegrasyonları sağladık. Böylece müşterilerimiz fonda alım değişiklerini, tahsilat ödeme poliçeleri ya da sözleşmeleri ile ilgili ödemelerini bu sohbet robotu aracılığıyla yapabilirler. Sorularını sorabilirler, bu sorular ile ilgili cevapları sohbet robotundan çok güvenli şekilde alabilirler. Kredi kartı değişikliği yapılabilir, fonların getirileri sorulabilir, sektör ile ilgili sorular sorulabilir ya da ürünlerle ilgili detaylar sorulabilir" açıklamasında bulundu.



Öztürkoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Müşterilerimiz açısından baktığımızda, bu işlemleri mobil uyumlu internet sayfasında tabletlerinden yapabilirler. Çünkü, günümüz zaman ve hız devri. Bunları sadece şubelerimiz, acentelerimiz ve çağrı merkezlerimizden almak yerine bulundukları her ortamda alabilme ve yapabilme özgürlüğünü müşterilerimize sunmuş oluyoruz. Dolayısıyla, müşterimiz, daha az zaman ve daha az para harcayarak daha fazla ürün ve bilgiye ulaşma imkanı bulmuş oluyor. Dijitalleşmeye dünya ölçeği açısından baktığımızda, şirket olarak 3 guruba ayırıyoruz; teknolojiye yön verenler, adapte olmaya çalışanlar ve takip etmeye çalışanlar. Şirket olarak ilk grupta yer alıp sektörümüzde süreçlerin dijitalleşmesiyle ilgili devrim yaptığımıza inanıyoruz. Bu yönde bütün çalışmalarımız devam edecek".



Mobil uygulama


Tüm işlemlerin her an, her yerden, en kolay ve verimli şekilde gerçekleştirilmesi için tasarlanan Fibaemeklilik mobil uygulamasının kısa süre sonra cep telefonlarında olacağı açıklandı. Mobil uygulamanın IOS ve Android platformlarından indirilebileceği bildirildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Fatih’te hareketli gece: Komşusunun kapısına balyoz ve matkapla saldırıp kapıyı ateşe verdi Fatih’te iddiaya göre, psikolojik sorunları olan bir kişi sesten rahatsız olduğu için üst komşusunun kapısını önce balyoz ve matkapla kırmaya çalıştı, başarılı olamayınca 4 kişinin bulunduğu evin dış kapısını ateşe verdi. Polis, itfaiye ve özel harekat polisleri olaya müdahale ederek saldırganı etkisiz hale getirdi. Olay, saat 01.30 sıralarında Fatih İskenderpaşa Mahallesi Feyzullah Efendi Sokak’ta yaşandı. İddiaya göre, 5 katlı binanın 4’üncü katında oturan psikolojik sorunları olan bir kişi, üst komşularının çıkardığı sesten rahatsız olunca eline aldığı balyoz ve matkapla üst komşusunun kapısına vurarak açmaya çalıştı. 5’inci katta oturan komşuları neye uğradıklarını şaşırarak panik içinde polise haber verdi. Kapıyı balyoz ve matkapla açamayan saldırgan başarılı olamayınca kapıyı ateşe verdi. Özel harekat polisleri saldırganı etkisiz hale getirdi Olay yerine gelen polis ve itfaiye ekipleri balyoz saldırgana müdahale etmekte güçlük çekince olay yerine polis özel harekat ekipleri sevk edildi. Özel harekat ekiplerinin çalışmasıyla saldırgan etkisiz hale getirilirken dairede bulunan 4 kişi itfaiye ekiplerince evin camından merdiven aracıyla tahliye edildi. Binadan dışarı çıkmak istemeyen saldırgan polis özel harekat tarafından etkisiz hale getirilerek sedye ile binadan dışarı çıkarıldı. Sedye ile dışarı çıkarılan saldırgan ambulansla hastaneye kaldırıldı. Alt komşularının saldırısına uğrayan 4 kişi, saldırgandan şikayetçi olmak ve ifade vermek için polis merkezine götürüldü. Saldırı anında dairede olan ev sahibi Muhammet Enes, “Alt kattaki komşu eve matkapla içeri girmeye çalıştı, evin kapısını yaktı. Balyozla kapıya vurdu. Polisi aradık polis geldi. Camdan bağırıyorum ben polislere, yardımcı olsanıza adam kapıyı yakıyor. Adamı almıyorlar. Özel harekat geldi, tek bir adam ancak alabildi. Saldırgan benim alt komşum, daha önce hiçbir tartışma yaşamadık. Ruh hastası kendisi kuruluyor. Daha önce de biz polis çağırmıştık. Çevik kuvvet gelmişti kapıyı koçbaşıyla kırmıştı. Kapısını biz mi kırdık zannediyor artık. 2-3 akşamda bir geliyor. Daha önce 4-5 defa şikayetçi olduk. Birinci kattaki komşu onu da rahatsız ediyor, saldırıyor. O da şikayetçi oldu ama almıyorlar” dedi. Yanan kapı içeriden cep telefonu kamerasıyla anbean görüntülendi Görüntülerde, evde yaşayan 4 kişinin yaşadığı panik anları ve dışarıdan yanan kapının dumanlarının daireden içeri girdiği anlar görülüyor. Psikolojik sorunları olduğu iddia edilen saldırganın daha önce de aynı daireye matkapla saldırdığı iddia edildi. Hastaneye kaldırılan saldırganın hastanedeki işlemlerinin ardından ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldüğü öğrenilirken ekiplerin olayla ilgili çalışmaları sürüyor.
Aksaray Aksaray’da kontrolden çıkan otobüs bahçe duvarına çarptı: 8 yaralı Aksaray’da önüne aniden bir otomobilin geçmesi üzerine fren yapan tıra, arkadan gelen yolcu otobüsü çarptı. Çarpmanın etkisiyle kontrolden çıkan otobüs bir fabrikanın bahçe duvarına çarparak durabildi. Kazada otobüs sürücüsüyle birlikte toplam 8 kişi yaralandı. Kaza saat 02.00 sıralarında Aksaray - Adana Karayolunun 6. kilometresinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Ankara’dan Diyarbakır’a giden Muhammet T. (45) idaresindeki 42 EKB 68 plakalı demir profil yüklü tır, önüne aniden geçen Şammas A. (29) yönetimindeki 68 AE 610 plakalı otomobili son anda fark ederek ani fren yaptı. Ani fren yapmasıyla birlikte tırın arkasından seyreden İstanbul - Adıyaman seferini yapan Murat T. (43) idaresindeki 02 AG 525 plakalı yolcu otobüsü tıra arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle kontrolden çıkan otobüs bir fabrikanın bahçe duvarına çarparak durabildi. 21 yolcunun bulunduğu otobüs kazasında otobüs şoförü ve 7 yolcu olmak üzere 8 kişi yaralandı. Kazayı gören diğer sürücüler durumu hemen 112 Acil Çağrı Merkezine bildirdi. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda sağlık ve polis ekibi sevk edildi. Kısa sürede olay yerine gelen sağlık ekiplerince ilk müdahalesi yapılan 3 yaralı ambulanslarla Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisine kaldırılırken, hafif yaralanan 5 yolcuya olay yerinde ayakta müdahale yapıldı. Hastanede tedavi altına alınan otobüs sürücüsü ve 2 yolcunun da durumlarının iyi olduğu öğrenilirken, tır ve otomobil sürücüsü gözaltına alındı. Yaşanan kazayı anlatan tır sürücüsü Muhammet T., “Şahin bir gitti bir geldi derken, ben tanımıyorum sürücüsünü ama önüme durdu. Durunca da ben fren yaptım. Çok sert fren yapmadım aslında yavaştım ben, otobüs de vurmuş arkamdan. Ben Ankara’dan Diyarbakır’a gidiyordum” dedi. Otobüste bunulan yolculardan Kadir Göçer (54) ise “Şahin taksi tırın önünde ani fren yaptı. Tır şoförü de ona vurmamak için ani fren yapıyor. Otobüste ona vurmamak için sağa kırınca duvara vuruyor. İyi ki de duvara vurmuş. Direk tıra vursaydı çok kötü olurdu” diye konuştu. Kazanın ardından yolcular otobüs firması tarafından olay yerine tahsis edilen servis minibüsü ile terminalde bulunan başka bir otobüse taşındı. Kazayla ilgili tahkikat başlatıldı.