EKONOMİ - 17 Mayıs 2021 Pazartesi 11:37

Şirketlere ‘dijital çalışan’ çözümü

A
A
A
Şirketlere ‘dijital çalışan’ çözümü

Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlayan Turkcell, robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisini kullanarak hayata geçirdiği yeni çözümü ile şirketlere desteği veriyor.

Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlayan Turkcell, robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisini kullanarak hayata geçirdiği yeni çözümü ile şirketlere desteği veriyor. RPA çözümü sayesinde işletmelerde kurala bağlanabilen rutin işler 7/24 hızlı ve hatasız bir şekilde yerine getirilerek şirketlere adeta birer ‘dijital çalışan’ olarak katkı sağlanacak.


Turkcell’in kurumların uçtan uca dijitalleşmesine destek olduğu şirketi Dijital İş Servisleri, robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisini kullanarak yeni çözümünü hayata geçirdi. Bu teknolojik çözüm sayesinde işletmelerde yoğun zaman ve kaynak tüketen rutin işlerin, belirlenen yazılım senaryoları doğrultusunda otomasyon desteğiyle yapılması sağlanıyor. Tekrar eden ve kurala bağlanabilen işlerin 7/24 hızlı ve hatasız şekilde otomasyonunu gerçekleştirecek dijital çözüm ile şirketlerde iş süreçleri hızlanırken hata oranı sıfıra düştüğü için maliyet avantajıyla birlikte operasyonel verimlilik de artacak.


Ceyhun Özata: “Şirketlerimiz küresel rekabette öne çıkacak”


Robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisi üzerinde uzun zamandır çalıştıklarını ve Turkcell Grubu içinde 117 projede başarıyla kullandıklarını belirten Turkcell Kurumsal Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata, kural bazlı ve birbirini tekrar eden iş süreçlerine sahip her şirketin Turkcell RPA sayesinde yeni nesil teknolojik çözümlerle iş verimliliğini hızla yükseltebileceğini söyledi. Özata sözlerine şöyle devam etti: “Turkcell RPA’nın otomasyon robotlarını, aslında iş süreçlerine göre belirlenip oluşturulan yazılıma göre arka planda çalışabilme özelliğine sahip ‘dijital çalışanlar’ olarak düşünebiliriz. Kendilerine özel kullanıcı adı, şifre ve eposta adresleri bulunan bu dijital çözüm ortakları, tanımlanan işlerini sıfır hata ile yapıp şirketlere hız ve verimlilik sağlarken maliyetleri de çok büyük oranda düşürüyor. Turkcell RPA uygulamasıyla, belirlenen iş süreçleri insan takibinden bağımsız bir şekilde uçtan uca yürütülürken, gereğinden fazla zaman alan bazı rutin işlerin otomasyonla çözülmesi sayesinde şirket çalışanları da katma değer üretecek farklı alanlara yönlendirilebiliyor. Böylece hem şirket çalışanlarına hem de şirketlerin operasyonel ve finansal verimliliklerine katkı sağlanmış oluyor. Turkcell olarak sahip olduğumuz teknolojik bilgi birikimi ve deneyimle, şirketlerimizin dijitalleşme yolculuklarına eşlik ediyor; geliştirdiğimiz çözümlerle küresel rekabette öne çıkmalarını sağlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”


Turkcell RPA ile farklı sektörlerde birçok iş sürecine katkı sağlanıyor


Yapılan şirket açıklamasına göre hem bulut teknolojisi üzerinden çalışabilen hem de şirket içindeki sunuculara kurulabilen Turkcell RPA; bankacılık, sigortacılık, kargo, medya, turizm, perakende, sağlık, üretim, telekomünikasyon ve müşteri hizmetleri gibi pek çok farklı sektörde şirketlere özel çözümler sunuyor.


Tedarik zinciri içinde özellikle stok, fatura, kontrat ve nakliyat yönetimi işlerini üstlenebilen Turkcell RPA uygulaması; satış ve pazarlama alanında ise veri oluşturma, teklif üretme, pazar ve rekabet araştırması gibi görevleri belirlenen yazılım doğrultusunda otomatik olarak yerine getirebiliyor. Finans ve muhasebe departmanlarının sipariş yönetimi, fatura üretme, vergileri planlama işlerinde; insan kaynakları departmanlarının ise CV tarama, işe alım süreçleri, bordro işlemleri gibi pek çok farklı sürecinde Turkcell RPA üzerinden hızlı ve kolayca gerçekleştirilebiliyor.


Ön analiz ile şirketlerin otomasyona uygun süreçleri belirleniyor


Turkcell RPA hizmeti almak isteyen şirketlerin öncelikli olarak otomasyona uygun iş süreçleri belirlenerek, bu süreçlerin dijital çözümle yürütülmesinin sağlayacağı faydanın ön analizi yapılıyor. Ardından belirlenen süreçler, yazılımlarla dijital robotlara tanımlanarak iş kurguları oluşturuluyor. İş süreci tanımlanan dijital robotların performansı ve varsa hata bildirimleri düzenli olarak yönetim panelinden takip edilerek iyileştirmeler yapılıyor. Ayrıca iş verimine katkı sağlayan bu dijital çalışanların yaptıkları işler sonrasında sağladıkları fayda ölçümlenerek şirketin değerlendirmesine sunuluyor. Şirketler, Turkcell RPA çözümünü bulut üzerinden 30 gün boyunca ücretsiz deneyimleyebilecek.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Alanya’da 21’inci Turuncu Bayrak Yarışması için başvurular başladı Alanya Belediyesi Turuncu Bayrak Yarışması için başvurular başladı. Bu yıl 21. kez düzenlenen yarışma sonrası uygun görülecek işletmeler Turuncu Bayrak’la ödüllendirilecek. Alanya Belediye Meclisi’nin 18 Haziran 2004 tarihli kararıyla başlayan Turuncu Bayrak Hijyenik İşletme projesi 20. yılını doldurdu. Gıda güvenliğinin geliştirilmesi amacıyla başlayan ve bugünlere gelen Turuncu Bayrak Projesi, şehirde bir prestij ve kalite göstergesi haline geldi. Turuncu Bayrak sayesinde işletmeler, sundukları hizmetin hijyen kurallarına uygun olduğunu müşterilerine ilan edebilme fırsatı yakalıyor. 2004 yılında sadece 17 işletme Turuncu Bayrak almaya hak kazanmışken 2024 yılında Alanya’da 168 turuncu bayraklı işletme sayısına ulaşıldı. Hizmet standardı hedefleniyor Alanya Belediyesi’nden yapılan açıklamada, esnafı gelişime teşvik etmek ve hizmet standardı sağlamak için çok önem verilen bu projenin 20 yıldır gururla sürdürüldüğü ifade edildi. 2004 yılında sadece restoran kategorisi ile başlayan Turuncu Bayrak süreci 2024 yılına gelindiğinde restoran ve yeme içme yerleri, pastane, dondurma imalathaneleri, pasta imalathaneleri, yufka imalathaneleri, ekmek fırınları, yemek fabrikaları, kasaplar, okul öncesi eğitim kurumları, okul kantinleri, bayan kuaförleri ve şarküteri olmak üzere 11 kategoriye ulaşmış durumda. Son başvuru tarihi 1 Mayıs Projeye katılmak isteyen işletmeler 28 Mart 2024-1 Mayıs 2024 tarihleri arasında Alanya Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’ne başvuru yapabilecek.
Kocaeli Çayırova Belediyesi, son hafta Mersin deplasmanında Türkiye Basketbol Ligi’nde normal sezonun son hafta karşılaşmasında, Play-Off oynamayı garantileyen Çayırova Belediyesi, Mersin Büyükşehir Belediyesi deplasmanına konuk olacak. 2 yılda aldığı iki şampiyonluğun ardından bu yıl Türkiye Basketbol Ligi’nde mücadele eden Çayırova Belediyesi, normal sezonun son hafta karşılaşmasında Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne misafir olacak. Ligde aldığı 16 galibiyet ve 17 mağlubiyetle beşinci sırada yer alan Çayırova Belediyesi, Play-Off oynamayı garantiledi. Çayırova Belediyesi, sezonu üçüncü sırada tamamlamayı kesinleştiren Mersin Büyükşehir Belediyesi’ni deplasmanda yendiği takdirde sezonu da beşinci sırada tamamlayacak. Çayırova Belediyesi maçı kazanarak, normal sezonu beşinci sırada bitirmek ve Play-Off ilk turunda ev sahibi avantajını kazanmak istiyor. Play-Off öncesi son maç Ligi üçüncü sırada tamamlamayı garantileyen Mersin Büyükşehir Belediyesi’yle karşılaşacak olan Çayırova Belediyesi, maçı kazanarak Play-Off öncesi normal sezonu moralli tamamlama amacında. Ligin ilk yarısında Çayırova’da oynanan mücadeleyi Çayırova Belediyesi 96-94 kazanmayı başarmıştı. 21 Nisan Pazar günü saat 15.00’da Mersin Edip Burhan Spor Salonu’nda maç oynanacak. Baş antrenör Şemsettin Baş öncülüğünde maça hazırlanan Çayırova Belediyesi, cezalı ya da sakat oyuncusu bulunmuyor.
Bursa Başkan Aydın, 3 günde 3 bin kişiyi ağırladı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, seçilmesinin ardından makamının kapılarını halka açtı. 3 günde 3 bin kişiyi ağırlayan Başkan Aydın, gösterilen teveccühe teşekkür etti. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, merkezi hizmet binasında bulunan başkanlık makamının kapılarını, kendisine tebrik dileklerini iletmek isteyen vatandaşlara açmasının ardından Osmangazililerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Sosyal medya üzerinden yaptığı çağrı ile vatandaşları, belirli gün ve saat aralığında makamında kabul eden Başkan Aydın, üç günde 3 bin kişiyi ağırladı. Başkan Aydın’ı görmek ve tebrik etmek isteyen 7’den 70’e binlerce kişi belediye binası önünde uzun kuyruklar oluşturdu. Her misafirini güler yüzle karşılayarak, yakından ilgilenen Başkan Aydın, vatandaşların gösterdiği yoğun ilgiden dolayı büyük mutluluk yaşadı. Vatandaşların talep, öneri ve şikayetlerine de kulak veren Başkan Aydın, “Osmangazi’de yaşayan her vatandaşın derdi, bizim derdimiz, sıkıntıları bizim sıkıntımızdır. Gerek vatandaşlarımızın sıkıntılarının giderilmesi, gerekse mahallelerimizin eksiklerinin giderilmesi için var gücümüzle çalışacağız. Osmangazili vatandaşlarımızın hayatlarını kolaylaştıracak, yaşamlarına kalite katacak hizmetleri bir bir hayata geçireceğiz” dedi. Osmangazi Belediyesi’nin kapılarının sonuna kadar vatandaşa açık olduğunu ifade eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Üç gündür halkımızla kucaklaşıyoruz. Bu üç günde halkımızın yoğun ilgisiyle karşılaştık. Seçimden önce söz verdiğimiz gibi kapılarımızı vatandaşlarımıza sonuna kadar açtık. Bizlere yoğun ilgi ve alaka gösteren halkımıza teşekkür ediyorum. Biz, ilçemizi halkımız ile birlikte yöneteceğiz dedik. Vatandaşlarımızın talep ve tebriklerini aldık. İnşallah bundan sonra Osmangazi ve Bursa’da vatandaşlarımız ile birlikte yürüterek, gülümseyeceğiz” diye konuştu.
Bursa Osmangazi’den haşere ilaçlama seferberliği Osmangazi Belediyesi, hava sıcaklıklarının artması ile birlikte insan ve çevre sağlığını tehdit eden haşerelerin üremesinin önüne geçmek adına ilçe genelinde ilaçlama çalışmasına başladı. Osmangazi Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ekipleri, sivrisinek, karasinek, kene, fare, haşere gibi kent zararlılarına karşı mücadele çalışmalarını uzman personel denetiminde yürütüyor. Doğal hayat ve biyolojik dengeye uyumlu ilaçlar kullanılarak gerçekleştirilen çalışmalar çerçevesinde, rögar kapakları açılarak içlerine fare ilaçları koyan ekipler, sağlık açısından risk taşıyan sineklerin üremesine müsait olan foseptik, çöp konteynerleri, pazar yerleri, dere yatakları, su birikintileri ile yeşil ve nemli alanlar da ilaçlama çalışmalarını yoğunlaştırdı. Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen ve Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı ilaçlarla gerçekleştirilen çalışmalar ile istenmeyen canlıların kontrolü sağlanırken, haşerelerin sebep olabileceği tifüs ve sıtma gibi hastalıkların da önüne geçiliyor. Haşere oluşumunun önüne geçmek adına çöplerin ağzı açık olarak atılmaması, poşetlerde ya da kapaklı bidonlarda saklanması gerektiği konusunda vatandaşları uyaran yetkililer, daha sağlıklı bir Osmangazi için haşerelere karşı yürütülen ilaçlama çalışmalarının periyodik olarak ilçenin tüm mahallelerinde yürütüleceğini belirtti.