SPOR - 24 Mayıs 2019 Cuma 15:25

Tolgahan Tuğlu: "Kulüpler ayaklarını yorganlarına göre uzatmalı"

A
A
A
Tolgahan Tuğlu: "Kulüpler ayaklarını yorganlarına göre uzatmalı"

Futbol menajeri Tolgahan Tuğlu, yaklaşan transfer dönemi öncesi, "Takımlar bütçe konusunda problemler yaşıyor.

Futbol menajeri Tolgahan Tuğlu, yaklaşan transfer dönemi öncesi, "Takımlar bütçe konusunda problemler yaşıyor. Transferden sonrasını düşünmüyor. Ayaklarını yorganlarına göre uzatmalılar" dedi.


Profesyoneller liglerde sezon sonu yaklaşırken, takımların transfer çalışmaları da hız kazandı. Son dönemde kulüplerin yaşadığı mali sıkıntılar sonrası futbol menajeri Tolgahan Tuğlu, İhlas Haber Ajansı’na önemli açıklamalarda bulundu. Kulüplerin bütçe yönetimi konusunda iyi yönetilmediğini belirten Tuğlu, "Takımlarımız maalesef transfer hataları çok yapıyor. Geneline baktığımız zaman bütçe yönetimi konusunda problemler yaşanıyor. Sonrasını düşünemiyoruz bazen. Hep o anlık başarıyı düşünüyoruz. Öyle olunca oyuncuya verilen paranın ucu kaçıyor. Ülkemizdeki kur parametresinin oynaklığı da etkiliyor bu ödeme dengesini. Nasıl önlem almamız gerekir? Tabii ki ayağımızı yorganımıza göre uzatmamız gerekir. Gelirlerimizle giderlerimizin arasında dengeyi sağlamamız gerekiyor. Nokta atışı transferler yapmamız gerekiyor. Bunu da yapmak için oyuncuları iyi incelemek gerekiyor. Biraz da süreklilikle sağlanabilir bu işler. Kulüplerin datalarında oyuncuların profillerini takip edilmesi gerekiyor. Böylelikle oyun ve bütçesine uygun isimlerin transfer çalışmalarının yapılması, kulübün ekonomik dengesine avantaj sağlayabilir" diye konuştu.



"Futbolcuların profesyonel hizmet almaya ihtiyacı var"


Son dönemde menajer imajının kamuoyunda farklı bir algı oluşturduğunu belirten Tuğlu, “Menajer sadece oyuncuya imza attıran ve paran alan kişi değildir. Bir oyuncunun kariyerini planlayan, kulüpler ile temasını yapan, basın danışmanlığı, halkala ilişkiler ve eğitim gibi konularda destek veren pozisyonda olmalıdır. Her menajer böyle mi, değil. Menajerleri transfer görüşmelerinde gördüğümüz için böyle bir imaj yapılıyor. Bu kadar fazla oyuncunun olduğu bir endüstride futbolcuların bu profesyonel hizmeti almaya ihtiyacı var. Buradaki problemin asıl kaynağı yönetim ve menajer arasındaki ilişkinin boyutları. Kamu vicdanını yaralayan şeyler bu ilişkilerdeki şüphelerden kaynaklanıyor. Yoksa oyuncunun profesyonel bir şekilde temsil edilmesi, herkesin verdiği hizmetin karşılığını alması bir problem teşkil etmeyecektir” şeklinde konuştu.



"Afrika pazarı artık bitti"


Transferde Afrika pazarını bittiğini altını çizen Tuğlu, “Biz ciddi bir ekiple oyuncu takibi yapıyoruz. Dünyanın her ülkesinde yetenekli oyuncular var. Bunları ülke ve yaş gruplarına göre keşfedip, gerekli çalışma ortamlarını oluşturarak ekonomik anlamda uygun pazarlarda futbolcu bulmak mümkün. Afrika pazarı bitmiş bir Pazar. Bütün dünya ülkelerinin Afrika’da takımları ve akademileri var. Burada oyuncu yakalamak çok kolay değil. Farklı pazarlara yönelmek gerekir. Bu Asya pazarı olabilir. Bizim yönettiğimiz Katarlı oyuncular var. Orada ciddi bir yatırım yapıldı. İran pazarı da öyle. Liginde belli bir rekabete ve futbol kültürüne sahip. Önemli bir pazar. Teknik anlamda gelişmiş ve bizim ligimize uygun oyuncular var. Ama dünyanın her ülkesinde belli yaşlara kadar keşfedilecek isimler var" diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beyaz eşya satışları Mart ayında yüzde 24 arttı Beyaz eşya sektörü 2024 yılı ilk çeyreğinde iç satışlarda yüzde 28 arttı. İhracat ise yüzde 5 azaldı. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görüldü. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu. Paylaşılan bilgilere göre, 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi. 2024 yılı ilk çeyreğinde 6 ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak benzer seyretti. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay yüzde 11 seviyesinde devam etti. "Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör" TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor” dedi. Sığın, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Son iki yılda ihracatın sürekli düşüş kaydettiğini ve bu seyrin kısa dönemde değişmeyeceğini ön gördüklerini belirten Gökhan Sığın, sektörün küresel pazarlardaki daralmaya rağmen iç pazarda istikrarlı bir trend gösterdiğini dile getirdi ve ekledi: “İhracattaki düşüşün temel nedeni küresel pazarlardaki daralma oldu. Buna karşılık üretim ve istihdam seviyelerimizi iç pazardan aldığımız bu güç ile korumaya devam ediyoruz. Bu noktada, iç pazar canlılığını sürekli kılmak büyük önem taşıyor." Gökhan Sığın, ihracat bazında değer dağılımını aktarırken, Avrupa’nın hala ana ihracat pazarlarından biri olduğunu belirtti ve ürünlerin AB standartlarına uygunluğu konusunda ülkemizin teknik ve hukuki altyapısının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Ulusal mevzuatın AB’nin yeşil ve dijital dönüşüm politikalarını da kapsayacak şekilde güncellenmesinin sektör için önemli olduğunu dile getiren Sığın, bu tür revizyonların ihracata olumlu yansıyacağını düşündüklerini ifade etti ve sözlerini şöyle noktaladı: “Enerji verimli ürünlerin Türkiye’de daha da yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Bu durum ülke kaynaklarımızın korunmasının yanı sıra tüketicilerimize de tasarruf imkanı sağlıyor. Enerji verimli ürünlerin kullanımının artması sanayimizin varlığı ve sürekliliği için olduğu kadar ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı için de büyük önem taşıyor.” TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, "Ülkemizin ve çevrenin korunmasına yönelik uzun vadeli hedefleri perspektifinde çevre uygulamalarındaki gelirlerin ilgili sektör bazında yeşil dönüşüm ve enerji verimliliği projelerine, teknoloji gelişimine aktarılmasını temin edecek bir mekanizma en kısa sürede kurulmalıdır" dedi. Özkadı ayrıca Türkiye’ye geçici olarak ithal edilen ve işleme tabi tutulan eşyanın, işleme sonrasında tekrar ihraç edilmesini sağlayan Dahilde İşleme Rejimi’nin teşvikinin (DİR) Türkiye’nin ihracatına büyük katkı sağladığına değindi. Sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünleri ile ilgili olarak da TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz şunları söyledi: “Uluslararası konjonktür nedeniyle hammadde maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bu da, tahmin edilebilirliği düşürerek üreticileri daha ihtiyatlı satın almalar yapmaya yöneltmektedir." “Yetkili servisler için en doğru kaynak firmaların resmi websiteleri ve servis.gov.tr” Son olarak toplantıda yetkili servislerin önemine değinen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, 3 bin 500’ü aşkın yetkili servisin her gün binlerce tüketiciye çözüm ve destek sunduğunu hatırlatırken ‘aldatıcı’ nitelikli yani yetkili olmadığı halde kendilerini yetkili servis gibi tanıtan kişilerin çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına neden olduğuna dikkat çekti. Kuseyri sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicilerimize şirketlerimizin resmi web sitelerinden ya da Ticaret Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan servis.gov.tr üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.”