KÜLTÜR SANAT - 03 Ağustos 2022 Çarşamba 12:22

’Yıldızlı Geceler’de işaret diliyle konser

A
A
A
’Yıldızlı Geceler’de işaret diliyle konser

Turkcell Yıldızlı Geceler konserleri, bu yaz da sanatseverleri sevdikleri sanatçılarla buluşturuyor.

Turkcell Yıldızlı Geceler konserleri, bu yaz da sanatseverleri sevdikleri sanatçılarla buluşturuyor. Ödüllü açık hava sahnesi Turkcell Vadi’de, 4 Ağustos’ta Öykü Gürman sahne alacak. Konserde işitme engelli bireyler için işaret diliyle konser çevirisi de yapılacak.


2008’den beri yapılan ve sanatseverler için bir yaz klasiğine dönüşen Turkcell Yıldızlı Geceler konserleri, ödüllü açıkhava sahnesi Turkcell Vadi’de tüm heyecanıyla sürüyor. 29 Temmuz’da Candan Erçetin’le başlayan konser serisinin yedinci akşamında Öykü Gürman, hayranlarına müzik dolu keyifli anlar yaşatacak. Turkcell’in sürdürülebilirlik ve sosyal kapsayıcılık yaklaşımıyla iki yıldır engelli bireylerin de engelsiz müzik keyfi deneyimleyebildiği Turkcell Vadi’de, 4 Ağustos akşamı gerçekleşecek Öykü Gürman konserinde işitme engelli konuklar için işaret diliyle konser çevirisi yapılacak. İşitme Engelliler Federasyonu (İEF), Borsa İstanbul İşitme Engelliler Lisesi öğrencileri ve İşitme Engelliler Derneği’nden etkinliğe katılan konuklar, konserin heyecanına ortak olacak.


“Kültür-sanat alanında da engelleri kaldıran uygulamalar hayata geçiriyoruz”


Turkcell’in kültür-sanata destekleriyle ilgili açıklamada bulunan Genel Müdür Murat Erkan, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak her alanda olduğu gibi yıllardır kültür-sanata da desteğimizi sürdürüyoruz. Kültür ve sanatın, toplumsal hayatın en önemli bileşenlerinden biri olduğuna inanıyoruz. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz birçok iş birliğinin yanı sıra geçen yıl salgın gündemine rağmen Turkcell Vadi’ye de sponsor olduk. İki yıldır 85’ten fazla etkinlikte on binlerce sanatseveri ağırladığımız Turkcell Vadi, geçtiğimiz hafta dünyanın en saygın iletişim ödüllerinden IPRA Golden World Awards’ta 3 altın ödül birden kazandı. Bu ödüller de kültür-sanata verdiğimiz desteğin önemli bir yansıması olarak bize büyük bir mutluluk verdi” dedi.


Turkcell’in sürdürülebilirlik ana odağını spor ve kültür-sanat faaliyetlerine de taşıyarak önemli sosyal katma değerler oluşturduğuna dikkat çeken Murat Erkan, “Kültürel ve sanatsal faaliyetlerimizin de sürdürülebilir olmasını önemsiyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerde toplumsal ve çevresel fayda sağlayacak uygulamalar hayata geçirmeye özen gösteriyoruz. Herkesi kapsayan teknolojilerimizle olduğu gibi sanatsal faaliyetlerde de hiç kimseyi geride bırakmadan, özellikle engelli bireylerin sosyal ve kültürel faaliyetlerden engelsizce istifade etmelerini sağlayacak çalışmalara öncülük ediyoruz. Turkcell Vadi’de ilk kez geçen yıl gerçekleştirdiğimiz işaret dili çevirisiyle konser ayrıcalığını, bu yıl Öykü Gürman konserine taşıyoruz. Böylece işitme engelli özel davetlilerimiz ile birlikte bu keyifli konseri birlikte izleme mutluluğunu yaşayacağız” dedi.


Sürdürülebilirlik odaklı bir etkinlik alanı: Turkcell Vadi


Türkiye’nin en yeni ve ödüllü açıkhava sahnesi Turkcell Vadi’de konuklar için engelsiz mekana özel giriş kapısı, AVM içerisinde bulunan engelli otoparkından tekerlekli sandalye hizmeti ve görme engelli bireyler için sarı kılavuz, fiziksel engelliler için de sahne önünde özel izleme alanı mevcut. Ayrıca görme engelli bireyler, sesli betimleme sunan Hayal Ortağım uygulaması entegrasyonuyla Turkcell Vadi’de birinden yardım almadan yönünü ve yerini kolayca bulabiliyor.


Sürdürülebilir bir mekan anlayışı ve toplumsal fayda amacıyla alandaki geri dönüşüm otomatında plastik ve alüminyum atıklar toplanıyor. Paycell entegrasyonuyla sanatseverler, geri dönüşüme kazandırdıkları her atık için puan kazanıyor ve kazandıkları puanlarla fidan bağışı yapabiliyor. Bu kapsamda, geçen yıl Paycell üzerinden 1,9 milyon puan toplandı ve toplanan puanların üçte biri orman yangınları sonrasında hızlıca doğaya kazandırılmak üzere fidan bağışına dönüştürüldü.


Ayrıca etkinlik alanında elektronik atıkların geri dönüşümünün önemine dikkat çekmek ve bu konuda etkileşimi artırmak amacıyla tekno atıklardan dönüştürülmüş bir sanat eseri olan gitar enstalasyonu da konumlandırıldı. Turkcell Vadi’de yaz boyunca geri dönüşüm kutularında toplanan elektronik atıkların dönüşümünden elde edilen gelir, çocukların eğitimi için bağışlanıyor.


Yıldızlı Geceler’de son 4 konser


Turkcell Yıldızlı Geceler konserleri kapsamında Öykü Gürman’dan sonra Turkcell Vadi’de 5 Ağustos’ta Oğuzhan Koç, 6 Ağustos’ta Kenan Doğulu ve 7 Ağustos’ta Sertab Erener sevenleriyle bir araya gelecek.


Dolu dolu geçen Turkcell Yıldızlı Geceler konserlerinin biletlerini, ayrıcalıklar dünyası Platinum üyeleri yüzde 25 indirimli ve Türkiye’nin dijital müzik platformu fizy kullanıcıları ise yüzde 20 indirimli satın alabiliyor. fizy ve Turkcell Platinum’dan temin edilen indirim kodlarıyla biletler biletix.com sitesinden alınabiliyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Teknosa, İstanbul’daki iki mağazasını daha dijitalleştirdi Tüm dünyada yükselen deneyim odaklı perakende trendini sahiplenen Teknosa, yılda milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan en büyük mağazası Cevahir Teknosa’yı müşteri odaklı dijital konsepte dönüştürdü. Çoklu kanal stratejisi çerçevesinde dijital kanallarla birlikte mağaza yatırımlarını sürdüren Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, Türkiye genelindeki mağazalarını daha dijital ve erişilebilir konseptte yenilemeyi sürdürüyor. Bu kapsamda Teknosa, 4 bin metrekarelik alanıyla en büyük buluşma noktasını oluşturan Cevahir AVM mağazasını da dijital konsepte dönüştürdü. Yenilenen yüzüyle teknoloji tutkunlarının karşısına çıkan mağaza, Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Max Speur, Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, İcra Kurulu Üyeleri ve iş ortaklarının katılımıyla açıldı. Dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir konsept Yılda milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan Cevahir AVM Teknosa Exxtra Mağazası, yeni konseptte farklı deneyim alanlarıyla tüketicilere çok daha dijital ve yalın bir deneyim sunuyor. Müşteriler, mağazadayken ürün bilgilendirme ekranları aracılığı ile teknosa.com’dan sipariş verme imkanı ve birçok ürün grubu için oluşturulan deneyim alanları ile aradıkları ürünlere daha kolay ulaşıp, ev konforunda deneyimleme fırsatına sahip oluyor. Mağazada oluşturulan Tekno Coffee alanında kahve keyfini o an yaşamak mümkün oluyor. Ödeme noktası ile Tekno Hizmet alanlarının daha görünür olduğu mağazada, görme engelli müşteriler için tasarlanan yürüyüş alanları ile satış danışmanlarına kolayca ulaşabilecekleri butonlar yer alıyor. Fiziksel engelli müşteriler için ise kasada ve Tekno Hizmet alanında özel bölümler var. Sürdürülebilirlik duvarının da yer aldığı mağazada tüketiciler hem enerji tasarrufu, karbon ayak izi gibi birçok konuda bilgi sahibi olabiliyor hem de elektronik atıklarını geri dönüşüm kutularına bırakabiliyor. “Mağazalarımızı dijital kanallarla entegre ediyoruz” Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, en büyük mağazalarını da dijital konsepte dönüştürmekten mutluluk duyduklarını belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’nin en yaygın mağaza ağına sahip teknoloji perakende şirketi olarak, müşterilerimize bütünsel ve kapsamlı bir deneyim sunmak için pek çok yeniliği hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda müşteri odaklı, daha dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir konseptimizde içerik karmaşasından uzak konforlu bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. 2022 yılından bu yana Türkiye genelinde mağazalarımızı yeni konsepte dönüştürüyoruz. Cevahir Teknosa mağazamız da bu konseptle yenilediğimiz 18’inci noktamız oldu. Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşme hedefimizde, mağazalarımızı dijital kanallarımızla pürüzsüz bir şekilde entegre etmeye devam edeceğiz.” “Ziyaretçi çekme oranımız arttı” Teknosa Perakende Satış Genel Müdür Yardımcısı Enver Yelkenci de yeni mağaza konseptinin temelinde dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: “Yeni konseptimizde müşterilerimizin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası yaşadıkları deneyime odaklanan sade bir yapıyla hizmet veriyoruz. Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını doğru anlayıp, beklentilerin de ötesinde bir deneyim yaşatmak üzere çıktığımız bu yolda tüketicilerden de çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Dijital konsepte dönüştürdüğümüz mağazalarımızda benzer mağazalarımıza kıyasla daha fazla satış cirosu elde ettik. Mağazalarımıza ziyaretçi çekme oranımız ve sepet büyüklüğümüz de artış gösterdi. Tüm kanallarımızda sunduğumuz deneyim ve değerlerle fark oluşturmaya devam edeceğiz.” Tepe Nautilus mağazası da yenilendi Teknosa, Cevahir mağazasıyla aynı gün Tepe Nautilus AVM’deki mağazasını da dijital konsepte dönüştürdü. Yenilenen mağaza, beyaz eşyadan bilgi teknolojilerine, telekomdan küçük ev aletlerine en çok ihtiyaç duyulan teknoloji ürünlerini tüketicilerle buluşturuyor.
Mersin Turfanda üzüm hasadı başladı Türkiye’nin yaş sebze ve meyve üretim merkezlerinden Mersin’de örtü altında turfanda üretilen üzümde hasat başladı. İlk ürünlerin kilogramı temsili olarak 300 TL’den alıcı buldu. Türkiye’nin tarımsal üretim merkezlerinden Mersin’de örtü altında turfanda üretilen sebze ve meyvelerin hasadı devam ediyor. Karadut, erik gibi ürünlerin ardından yine örtü altı yetiştirilen beyaz üzümde hasat başladı. Erdemli Kocahasanlı bölgesinde sezonun ilk üzümleri bugün hasat edildi. Üreticilerin önemli bir gelir kapısı olan turfanda üzümün ilk hasadı temsili olarak 300 TL’den alıcı bulu. Özenle hasat edilip paketlenen üzümlerin yurt içinde İstanbul, Ankara, İzmir, Konya ve Bursa gibi büyük şehirlere, ardından da Avrupa ile Arap ülkelerine gönderileceği ifade edildi. İlk hasadın temsili 300 TL’den alındığı üzümün piyasada fiyatının ilk 15 günde 150 TL civarında olmasının beklendiği kaydedildi. Üzüm hasadı yapan üretici Mehmet Uygur, "Seramızda ürettiğimiz üzümlerin hasadına başladık. Bu sene verim çok güzel. Şu anda kilogramını 300 TL’den temsili olarak verdik" dedi. "İlk ürünler iç piyasaya gönderiliyor Örtü altı turfanda üzümün ilk hasadına başladıklarını belirten Ziraat Mühendisi Emine Yaman Kulu ise, "Bölgemizde 400 dekar alanda örtü altı üzüm üretimi var. İçinde bulunduğumuz sera 4 dekar, küçük bir aile işletmesi. Bizim için çok kıymetli. Üreticimiz buradan geçimini sağlıyor, çocuklarını büyüttü okuttu, şu anda torunlarına bakıyor. Burada hasat başladı. İlk ürünlerimiz iç piyasaya gönderiliyor. Ürün ileriki günlerde artacaktır, o zaman yurt dışından gelen talepleri de karşılayacağız. Özellikle Arap ve Avrupa ülkelerinden talep geliyor" diye konuştu. "Üreticilerin yaş ortalaması yükseliyor" Girdi ve iklimsel şartların üreticiyi zaman zaman zorladığına dikkat çeken Kulu, "Çiftçilerimizin yaş ortalaması yükseliyor. Şu anda 58. Bir 5 yıl sonra bu çiftçilerimizin üretimden uzaklaşacağını düşünüyoruz. Biz de genç çiftçileri üretime davet ediyoruz. Genç çiftçilere destek verilirse üretimde daha güçlü oluruz" ifadelerini kullandı.