EĞİTİM - 11 Ocak 2021 Pazartesi 12:12

Milli Eğitim Müdürü Gümüş’ten özel çocuklara ziyaret

A
A
A
Milli Eğitim Müdürü Gümüş’ten özel çocuklara ziyaret

Safranbolu İlçe Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, korona virüs (Covid-19) tedbirleri alınarak özel eğitim öğrenci ve velilerini ziyaret etti.

Safranbolu İlçe Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, korona virüs (Covid-19) tedbirleri alınarak özel eğitim öğrenci ve velilerini ziyaret etti.


İlçe Milli Eğitim Müdürü Gümüş, pandemi sürecinde bütün öğrenciler gibi özel eğitim öğrencilerinin de belirlenen program doğrultusunda uzaktan eğitim faaliyetlerine devam ettiğini söyledi.


Bu süreçte başta öğretmenler olmak üzere eğitim ailesi olarak ilçedeki tüm öğrencilerle iletişim halinde olduklarını ifade eden Gümüş, "Bugün de özel çocuklarımızın uzaktan eğitim sürecini yakından görmek, velilerimizin ve kıymetli öğrencilerimizin herhangi bir ihtiyaçlarının olup olmadığını sormak amacıyla çocuklarımızı ve ailelerini kısa süreli ziyaret etmek istedik. Özel çocuklarımızın ilgi yetenek ve yeterliliklerinin desteklenmeleri halinde neleri başarabileceklerini görüyor, onların yaşama sevinçlerini yüksek tutarak hayata sarılmalarından büyük mutluluk duyuyoruz. İnsanı merkeze alan ve ’İnsanı yaşat ki devlet yaşasın’ anlayışını ilke edinmiş bir medeniyetin mensupları olarak bizler, her konuda özel çocuklarımızın hizmetindeyiz. Onların mutluluğu bizim mutluluğumuzdur. Onların gözlerindeki ışık, yüzlerindeki tebessüm bize güç ve umut veriyor. Başta her an desteklerini yanımızda hissettiğimiz devlet büyüklerimize, Safranbolu Kaymakamımız Mehmet Türköz, eğitim süreçlerini özveri ve gayretle yürüten eğitim ailemizin tüm bireylerine, velilerimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Altınkent Ortaokulu erasmus projelerine devam ediyor Kütahya’nın Gediz ilçesinde Erasmus projeleri ile adından sıkça söz ettiren Altınkent Ortaokulu’nun 2022 yılı başvuru döneminde Polonya Ulusal Ajansına yaptığı ve 94 puanla hibe almaya hak kazandığı “MTW-Maker Teacher Workshop” isimli Erasmus+ KA210SCH projesi kapsamında son yurt dışı hareketliliğini tamamladı. Bu çerçevede Altınkent Ortaokulu’ndan 3 öğretmen Polonya’nın Bialystok şehrinde proje çalışmalarını gerçekleştirdi. Polonya, Türkiye, İspanya ve İtalya ortaklı uluslararası proje kapsamında bu hareketliliğe tüm ülkelerden 12 öğretmen katıldı. Proje hareketliliğinde MIT App Inventor web2.0 aracı kullanılarak “Mobil Uygulama Tasarımı” konularında öğretmen eğitimleri gerçekleştirildi. İlgili alanda karışık ülke takımları oluşturuldu ve atölye çalışmaları yapıldı. Eğitim sonunda örnek bir mobil uygulama tasarlandı. Projeye 3 öğretmen ile katıldıklarını belirten Okul Müdürü Okan Karaca, “İngilizce öğretmenimiz Fırat Mıdık ve Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz Ümit Karaduman ile birlikte hareketliliği tamamladık. Bialystok şehrinde ev sahibi okulun derslerine katılım sağladık. Öğretmen ve öğrencilerin teknolojiyi kullanma standartlarını gözlemledik. Protokol ziyaretleri gerçekleştirdik. Polonya kültürü hakkında bilgiler edindik. Faydalı bir projeyi daha başarıyla sona erdirmenin gururunu yaşadık. Okulumuzda Erasmus projeleri ile ilgili çalışmalarımız devam edecek” dedi.
Eskişehir Dikkat eksikliği yetişkinler için de sorun Eskişehir Özel Ümit Vişnelik Hastanesi Klinik Psikoloğu Gonca Malkoç Arı, dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite bozukluğunun çocukların yanı sıra yetişkinlerde de görülebilen bir sorun olduğunu belirterek, tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirdi. Kısaca DEHB olarak tanımlanan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, aşırı hareketlilik, dürtüsellik, dikkat ve konsantrasyon bozukluğu gibi durumlar ile ortaya çıkan bir tür psikolojik bir rahatsızlık olduğunu aktaran Klinik Psikolog Arı, ailelerin; dikkatini toplayamama, unutkanlık, zamanı iyi kullanamama, odaklanamama, ders çalışmaktan çabuk sıkılma, derse dikkatini verememe şikayeti ile geldiğini anlattı. Öte yandan bu belirtileri gösteren her çocuk için dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı koymanın mümkün olmadığını belirten Gonca Malkoç Arı, “Bazen, çeşitli fiziksel rahatsızlıklar nedeniyle de bu gibi semptomlar gözlemlenebilmektedir. Bu nedenle bir çocuğa dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı koyabilmek için en az 6 ay boyunca belirtilerin devam etmesi ve çocuğun aynı davranışları yalnızca ev ya da okul ortamında değil, girdiği her ortamda sergiliyor olması gerekmektedir.” şeklinde konuştu. Profesyonel yardım gerekli Dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite bozukluğunun yetişkinlerde de görülen bir sorun olduğunu ifade eden Arı, yetişkinlerde görülen belirtileri şöyle sıraladı: “Bireyin yaşamında işe başlayamama, iş yerinde verimli olamama, stresle baş edememe, bir toplantı boyunca oturamama, zamanı iyi yönetememe, öfke atakları, evliliğin idaresi ile alakalı yaşanan sorunlar olarak ortaya çıkabilmektedir.” Dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite bozukluğunun; bireylerin yaşamında oldukça ciddi akademik, psikolojik ya da sosyal problemlere neden olabilecek türden bir rahatsız olduğunu belirten Arı, bireylerin bu konuda mutlaka profesyonel yardım almaları gerektiğini belirtti. İlaçlı veya ilaçsız tedavi DEHB tedavisinin; yetişkinlerde ve çocuklarda farklı yöntemlerle gerçekleştirildiğini dile getiren Arı, şunları kaydetti: “Genellikle bu alanda uzman psikolog tarafından yürütülen tedavilerde öncelikle çocuğun ya da yetişkinin neden hiperaktif olduğu, neden dikkat eksikliği olduğu ve bu rahatsızlıkların düzeyi araştırılarak incelenmekte ve buna göre ilaçlı ya da ilaçsız bir tedavi planı oluşturulmaktadır. Uyguladığımız testler ile dikkat, zamanlama, hiperaktivite gibi parametreleri ölçebiliyoruz. 6 yaş üzerindeki tüm çocuklara uygulanabilmekte, testin çocuk ve yetişkin olmak üzere iki formu bulunuyor, çocuk formu yaklaşık 15 dakika, yetişkin formu ise 18 dakika sürüyor, kendinizde veya çocuğunuzda bu tür zorluklar gözlüyorsanız dikkat testi talep ediniz.”