GENEL - 12 Şubat 2019 Salı 12:56

Kütahya İHH sivil kamplarında

Kütahya İHH sivil kamplarında

İHH Kütahya İnsani Yardım Derneği, Genç İHH birimi, sanatçı Murat Kekilli ile birlikte Suriye’nin kuzeyindeki Halep ilinin Azez ilçesinde, zorla yerlerinden edilen sivillerin sığındığı kampları ziyaret etti.

İHH Kütahya İnsani Yardım Derneği tarafından organize edilen gezide Azez ilçesindeki kamplarda inceleme yapıldı.

Yapılan gezi ile ilgili bilgi veren Genç İHH Birim Başkanı Murat Aydoğdu, şunları kaydetti: “Fırat Kalkanı ve Zeytin Dalı Harekatının gerçekleştiği yerlerde Sanatçı Murat Kekilli beyin davetimizi geri çevirmeyerek bizlere katılması ile beraber mazlum Suriye halkının çilesini bir anlamda yerelde ve ulusal alanda duyurmak istedik. Burada durum içler acısı. Bizler sıcacık evlerimizde rahat içerisinde yaşarken buradaki kardeşlerimizin yaşam şartları gerçekten içimizi burktu. Çok zor şartlar altında yaşayan insanların yine de hallerine şükrettiklerini gördük. Burayı gördükçe millet olarak, İHH olarak ne kadar önemli bir iş yaptığımıza bir kez daha şahit olduk. Yüreği engin vefakar, cefakar necip milletimiz bu zor zamanlarında bile mazlum coğrafyamıza desteklerini sürdürmeye, kardeşlerine sahip çıkmaya devam etmesini istirham ediyoruz.”

Murat Kekilli, yaptığı açıklamada, kamplardaki insanların yaşam mücadelesine şahit olduğunu belirterek, "Bu insanların çok zor şartlarda yaşadığını biliyorduk. Buradaki insanların umuda olan yolculuğunu duyuyorduk. Ama buraya gelerek tüm bu yaşananlara şahit olmak çok farklı. Burada gerçekten bir yaşam mücadelesi var ama öyle böyle bir mücadele değil. Her yağmurdan sonra katlanarak devam eden hayat mücadelesi bu. Eğer biz burada sadece bir gün yaşarsak isyan ederiz. Çünkü burası hayvanların bile ayakta zorla durduğu bir ortam. Tüm bu olumsuzluklara rağmen buradaki insanlar şükretmeye devam ediyor. Ben de bu insanlara bakarak inanılmaz şükür dersi aldım. Türkiye’de halinden şikayet eden dostlarımın buraya gelmelerini şiddetle tavsiye ediyorum." dedi.

Bölgedeki güvenlik güçlerinin de ziyaret edildiği inceleme gezisine dernek yetkilileri, İHH Arama Kurtarma ekibinden bazı isimler ile gönüllüler katıldı.

Erzincan Elektrik direğinin tepesindeki yuva, leylek ailesine 21 yıldır ev sahipliği yapıyor Baharın müjdecisi kabul edilen leylekler, yuvalarına dönüşleriyle köy ahalisini yeniden sevindirdi. Erzincan’ın Mertekli köyünde 21 yıldır aynı elektrik direğinin üzerine yuva yapan leylek ailesinden anne leylek kuluçkaya yattı. Erzincan’ın Mertekli köyü sakinleri, 21 yıldır aynı elektrik direğine yuva yapıp kuluçkaya yatan leyleklerin gönüllü koruyuculuğunu yapıyor. Gelişleriyle baharı müjdeleyen, gidişleriyle kışın habercisi olan ve atasözlerine, deyimlere dahi konu olan leylekler, şubat ayından itibaren Avrupa’dan yola çıkıp Anadolu topraklarına varıyor. Sürüler halinde göçen leylekler, kendileri için belirledikleri uygun noktalarda, ilkbahar ve yaz aylarında konaklayarak yavruluyor. Mertekli köyünde 21 yıldır aynı yere yuva yapan leylekler, bu yıl da yine eski muhtar Mehmet Fırat’ın evinin önündeki elektrik direğine yuva kurdu. Baharın müjdecisi kabul edilen leylekler, yuvalarına dönüşleriyle köy ahalisini yeniden sevindirdi. Mahallelinin gözü gibi baktığı yuvalarında sırayla kuluçkaya yatan leylekler, zaman zaman Karasu Nehri’nde besin bulmak için kanat çırpıyor. Köy sakinlerinden Songül Aydın, “Yıllardır bu leylekler köyümüzde yaşıyorlar. Kışın gidip baharda geri geliyorlar. Vefalı leyleklerimiz. Bizde onları seviyoruz” dedi. Köylülerden Hüseyin Fırat da eskiden bölgede çok sayıda leyleğin bulunduğunu belirterek, sayılarının azaldığını söyledi. Leylekler köylerine gelmediğinde üzüldüklerini dile getiren Fırat, "Bir yıl maalesef leyleğimizin 4 yavrusu elektrik direğine takılarak ölmüştü ve çok üzülmüştük. Biz onları gerçekten çok seviyoruz. Maalesef leyleklerimizden sadece 1-2 tane kaldı. Bizler elimizden geldiği kadarıyla onlara sahip çıkmaya çalışıyoruz. Ben her sabah kalktığımda onları izliyorum. Leyleklerin yavrularına ve eşlerine karşı olan saygısı ve sadakati çok yüksek. Onlara sahip çıkmaya çalışıyoruz" diye konuştu.