ÇEVRE - 27 Ocak 2020 Pazartesi 09:51

Kızılay gönüllüleri sahili plastik atıklardan temizledi

A
A
A
Kızılay gönüllüleri sahili plastik atıklardan temizledi

Mersin’in Erdemli ilçesinde Türk Kızılay temsilciliği tarafından "Temiz çevre temiz deniz" projesi kapsamında, sahil temizliği gerçekleştirildi.

Mersin’in Erdemli ilçesinde Türk Kızılay temsilciliği tarafından "Temiz çevre temiz deniz" projesi kapsamında, sahil temizliği gerçekleştirildi. Balıkçı barınağı çevresindeki sahil şeridinde yoğunlaşan temizlik çalışmasında poşetler dolusu çöp toplandı. Gönüllülerin hummalı çalışması sonucu geniş sahil şeridi plastik atıklardan temizlendi.


Sahil temizliğine katılan Kızılay gönüllüsü Zehra Öztürk, "Sabah erken saatlerde sahili temizlemek için, toplumu bilinçlendirmek adına burada toplandık. İnsanlarımızın temizliğe karşı daha duyarlı olmalarını istiyoruz. Yediklerini, içtiklerini çöp tenekelerine atmaları gerçekten çok önemli. Doğaya verdiğimiz zararın farkında bile değiliz. Toplum olarak bizim bilinçlenmemiz lazım. Çevremizi temiz tutmak için çöp kutularını kullanmamız gerektiğini öğrenmemiz lazım. Özellikle çocuklarımıza örnek olmak adına elimizdeki bir çöpü, yere değil, sokağa değil, çöp kutusuna atmayı öğretmemiz lazım" dedi.



"Çöpleri nereye atmamız gerektiğini öğrenmeliyiz"


Sahildeki poşet yığınlarının sadece insanlara değil bütün canlılara zararının olduğunu ifade eden Öztürk, "Çevremizi hep birlikte temizleyelim. Temiz tutalım, temiz tutmayı öğrenelim. En başta temiz tutmayı öğrenmek çok önemli, temizlemekte değil. Biz burada temizlik yapabiliriz, bir gün yaparız, iki gün yaparız. Ama sürekli kirleten insanlar olduğu sürece çevremiz temiz olmaz. Hepimiz bilinçli bir şekilde çöpleri nereye atmamız gerektiğini öğrenmeli, çevremizdekileri uyarmalı, bilinçli bir toplum olmalıyız" diye konuştu.



"En güzel temizlik çevreyi kirletmemektir"


Türk Kızılay’ı Erdemli Temsilcisi Necati Şevik ise çevre bilinci ve duyarlılık oluşturmak için bu tür çevre temizliği faaliyetlerini önemsediklerini ve belirli aralıklarla gerçekleştirdiklerini söyledi. Şevik, "Bizim amacımız etrafı komple temizlemek değil, dikkat çekmek. En güzel temizlik çevreyi kirletmemektir. Çöp bidonuna çok yakın mesafede dahi çöplerin şişelerin etrafa atıldığını görüyoruz. Çöp kutularının 1 metre yakınından bile oldukça fazla çöp topladık. Denize atılan çöplerin tekrar kıyıya vurduğunu, araba lastiklerinin kıyıya vurduğu görülüyor. Onları temizledik. Bu konuda çalışmalarımız devam edecek. Bütün herkesi bu çalışmalarımıza destek olmaya bekliyoruz" dedi.


Gerçekleştirilen çevreye karşı duyarlılık etkinliklerinin sahil şeridi dışında yüksek rakımlı yayla köylerinde ve piknik alanlarında da gerçekleştirileceği kaydedildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Teknosa, İstanbul’daki iki mağazasını daha dijitalleştirdi Tüm dünyada yükselen deneyim odaklı perakende trendini sahiplenen Teknosa, yılda milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan en büyük mağazası Cevahir Teknosa’yı müşteri odaklı dijital konsepte dönüştürdü. Çoklu kanal stratejisi çerçevesinde dijital kanallarla birlikte mağaza yatırımlarını sürdüren Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, Türkiye genelindeki mağazalarını daha dijital ve erişilebilir konseptte yenilemeyi sürdürüyor. Bu kapsamda Teknosa, 4 bin metrekarelik alanıyla en büyük buluşma noktasını oluşturan Cevahir AVM mağazasını da dijital konsepte dönüştürdü. Yenilenen yüzüyle teknoloji tutkunlarının karşısına çıkan mağaza, Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Max Speur, Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, İcra Kurulu Üyeleri ve iş ortaklarının katılımıyla açıldı. Dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir konsept Yılda milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan Cevahir AVM Teknosa Exxtra Mağazası, yeni konseptte farklı deneyim alanlarıyla tüketicilere çok daha dijital ve yalın bir deneyim sunuyor. Müşteriler, mağazadayken ürün bilgilendirme ekranları aracılığı ile teknosa.com’dan sipariş verme imkanı ve birçok ürün grubu için oluşturulan deneyim alanları ile aradıkları ürünlere daha kolay ulaşıp, ev konforunda deneyimleme fırsatına sahip oluyor. Mağazada oluşturulan Tekno Coffee alanında kahve keyfini o an yaşamak mümkün oluyor. Ödeme noktası ile Tekno Hizmet alanlarının daha görünür olduğu mağazada, görme engelli müşteriler için tasarlanan yürüyüş alanları ile satış danışmanlarına kolayca ulaşabilecekleri butonlar yer alıyor. Fiziksel engelli müşteriler için ise kasada ve Tekno Hizmet alanında özel bölümler var. Sürdürülebilirlik duvarının da yer aldığı mağazada tüketiciler hem enerji tasarrufu, karbon ayak izi gibi birçok konuda bilgi sahibi olabiliyor hem de elektronik atıklarını geri dönüşüm kutularına bırakabiliyor. “Mağazalarımızı dijital kanallarla entegre ediyoruz” Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, en büyük mağazalarını da dijital konsepte dönüştürmekten mutluluk duyduklarını belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’nin en yaygın mağaza ağına sahip teknoloji perakende şirketi olarak, müşterilerimize bütünsel ve kapsamlı bir deneyim sunmak için pek çok yeniliği hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda müşteri odaklı, daha dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir konseptimizde içerik karmaşasından uzak konforlu bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. 2022 yılından bu yana Türkiye genelinde mağazalarımızı yeni konsepte dönüştürüyoruz. Cevahir Teknosa mağazamız da bu konseptle yenilediğimiz 18’inci noktamız oldu. Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşme hedefimizde, mağazalarımızı dijital kanallarımızla pürüzsüz bir şekilde entegre etmeye devam edeceğiz.” “Ziyaretçi çekme oranımız arttı” Teknosa Perakende Satış Genel Müdür Yardımcısı Enver Yelkenci de yeni mağaza konseptinin temelinde dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: “Yeni konseptimizde müşterilerimizin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası yaşadıkları deneyime odaklanan sade bir yapıyla hizmet veriyoruz. Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını doğru anlayıp, beklentilerin de ötesinde bir deneyim yaşatmak üzere çıktığımız bu yolda tüketicilerden de çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Dijital konsepte dönüştürdüğümüz mağazalarımızda benzer mağazalarımıza kıyasla daha fazla satış cirosu elde ettik. Mağazalarımıza ziyaretçi çekme oranımız ve sepet büyüklüğümüz de artış gösterdi. Tüm kanallarımızda sunduğumuz deneyim ve değerlerle fark oluşturmaya devam edeceğiz.” Tepe Nautilus mağazası da yenilendi Teknosa, Cevahir mağazasıyla aynı gün Tepe Nautilus AVM’deki mağazasını da dijital konsepte dönüştürdü. Yenilenen mağaza, beyaz eşyadan bilgi teknolojilerine, telekomdan küçük ev aletlerine en çok ihtiyaç duyulan teknoloji ürünlerini tüketicilerle buluşturuyor.
Mersin Turfanda üzüm hasadı başladı Türkiye’nin yaş sebze ve meyve üretim merkezlerinden Mersin’de örtü altında turfanda üretilen üzümde hasat başladı. İlk ürünlerin kilogramı temsili olarak 300 TL’den alıcı buldu. Türkiye’nin tarımsal üretim merkezlerinden Mersin’de örtü altında turfanda üretilen sebze ve meyvelerin hasadı devam ediyor. Karadut, erik gibi ürünlerin ardından yine örtü altı yetiştirilen beyaz üzümde hasat başladı. Erdemli Kocahasanlı bölgesinde sezonun ilk üzümleri bugün hasat edildi. Üreticilerin önemli bir gelir kapısı olan turfanda üzümün ilk hasadı temsili olarak 300 TL’den alıcı bulu. Özenle hasat edilip paketlenen üzümlerin yurt içinde İstanbul, Ankara, İzmir, Konya ve Bursa gibi büyük şehirlere, ardından da Avrupa ile Arap ülkelerine gönderileceği ifade edildi. İlk hasadın temsili 300 TL’den alındığı üzümün piyasada fiyatının ilk 15 günde 150 TL civarında olmasının beklendiği kaydedildi. Üzüm hasadı yapan üretici Mehmet Uygur, "Seramızda ürettiğimiz üzümlerin hasadına başladık. Bu sene verim çok güzel. Şu anda kilogramını 300 TL’den temsili olarak verdik" dedi. "İlk ürünler iç piyasaya gönderiliyor Örtü altı turfanda üzümün ilk hasadına başladıklarını belirten Ziraat Mühendisi Emine Yaman Kulu ise, "Bölgemizde 400 dekar alanda örtü altı üzüm üretimi var. İçinde bulunduğumuz sera 4 dekar, küçük bir aile işletmesi. Bizim için çok kıymetli. Üreticimiz buradan geçimini sağlıyor, çocuklarını büyüttü okuttu, şu anda torunlarına bakıyor. Burada hasat başladı. İlk ürünlerimiz iç piyasaya gönderiliyor. Ürün ileriki günlerde artacaktır, o zaman yurt dışından gelen talepleri de karşılayacağız. Özellikle Arap ve Avrupa ülkelerinden talep geliyor" diye konuştu. "Üreticilerin yaş ortalaması yükseliyor" Girdi ve iklimsel şartların üreticiyi zaman zaman zorladığına dikkat çeken Kulu, "Çiftçilerimizin yaş ortalaması yükseliyor. Şu anda 58. Bir 5 yıl sonra bu çiftçilerimizin üretimden uzaklaşacağını düşünüyoruz. Biz de genç çiftçileri üretime davet ediyoruz. Genç çiftçilere destek verilirse üretimde daha güçlü oluruz" ifadelerini kullandı.