GENEL - 18 Nisan 2019 Perşembe 16:06

Ordu’nun ilk minik neyzeni

A
A
A
Ordu’nun ilk minik neyzeni

Ordu’nun Ünye ilçesinde Anafartalar İlkokulu 3.

Ordu’nun Ünye ilçesinde Anafartalar İlkokulu 3. sınıf öğrencisi Zelihanur Çiçek, ailesinin desteğiyle neyzen olma yolunda ilerliyor.


Ünye’de yaşayan 8 yaşındaki minik neyzen Zelihanur Çiçek, babasına ney çalmak istediğini söylemesinin ardından hayaline kavuştu. Ney hocası ve ailesinin de desteğiyle aldığı eğitimler sonrası ney üflemeye başlayan minik neyzen günlük hayatının bir kısmını ney üfleyerek geçiriyor.


Anafartalar İlkokulu 8 yaşındaki 3. sınıf öğrencisi Zelihanur Çiçek, "Ben ’ney’i ilk defa öğretmenlerim çalarken gördüm. Babam da benim çalmak istediğimi öğrendiğinde oda başaracağımı düşünmüştü. İlk önce nota yazılı kağıtlara bakarak üflemeye çalıştım. İlk önce bir boru ile ney gibi çalmaya başladım. Daha sonra babam ney aldığında onu çalmayı öğrendim. Neyi çalmaya iki sene önce başladım. Neyde en çok zorlandığım yerlerden birisi ise notaların yerini karıştırıyordum. Ney hocam ise o notanın ezberini yap elinle vur diyerek öğretmeye çalışıyordu" dedi.



"Kızım iki senedir ney çalıyor"


Kızının ney çalmaya ayrı bir hevesi olduğunu ifade eden Anne Yadigar Çiçek, "Kızım yaklaşık 2 senedir ney çalıyor. Biz önce çalması için teşvik ettik. Daha sonra ney hocamız olan Sezin Akkan hocamızda önce kendisini deneyelim sesinin olup olmayacağına bakalım dedi. Kısa bir eğitimden sonra ney çalarken kızımın ses çıkarabildiğini gördüler. Kızım da kendine güvenerek ney çalmaya başladı. Ney öğrenirken bir ay içinde ses denemesi ve notaya geçişler yapıldı. Sezin hocamızda kızıma sürekli başarıyorsun diyerek moral verdi. Şu anda kızım da notaya dökerek ney çalmaya devam ediyor" şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Turunç Masa, 10 yılda 5 milyon 426 bin 85 kent sakiniyle iletişime geçti Antalya’da Muratpaşa Belediyesi’nin 10’uncu yılını geride bırakan yönetişim sistemi Turunç Masa’yı ilçe sakinleri anlattı. Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal’ın her detayıyla ilgilendiği Turunç Masa, halkla ilişkiler, iletişim ve bir yönetim projesi olarak 17 Kasım 2014’te uygulanmaya başladı. Turunç Masa, 10 yıl içinde başvuru masası, çağrı merkezi, gezici ekipler, sosyal medya, web ve basın birimleriyle kuruluşundan bu yana Muratpaşalıların istek, öneri ve şikayetlerini çözüme kavuşturdu. Turunç Masa, 10 yılda 5 milyon 426 bin 85 kent sakiniyle iletişime geçti. İlçe sakinleri anlattı Muratpaşa sakinlerinden Neslihan Demircioğlu, Turunç Masa’nın ihtiyaç duyduklarında ulaşabildikleri bir destek hattı olduğunu söyledi. “Benim için Turunç Masa, belediyemizin hem bilgi alabileceğimiz hem de bize kolaylıklar sunan bir hizmeti” diyen Demircioğlu, birçok konuda Turunç Masa’dan destek aldığını belirtti. Demircioğlu, sokak hayvanları, sosyal yardımlaşma ve bitki desteğinin yanı sıra deprem felaketinde de Turunç Masa faaliyetlerinin etkisinin büyük olduğunu dile getirdi. Turunç Masa’nın Muratpaşa Belediyesi’ne bağlı şikayetlere çözüm üreten bir birim olduğunu söyleyen Raşit Mercan ise “Benim için Turunç Masa, taleplerimiz sonuçlanana kadar takibin sağlanmasıdır” dedi. Kadir Akgöl ise “Benim için Turunç Masa, belediyeye gitmeden şikayetlerimizi dile getirmektir. Onlar da gereken işlemleri yapıyor” diye konuştu. Akgöl, ayrıca işlemler tamamlanırken Turunç Masa’nın kendilerine dönüş yaparak süreç hakkında bilgilendirdiklerini de söyledi.