GENEL - 26 Kasım 2018 Pazartesi 15:55

Türkiye’nin en uzun tünelinde havalandırma bacaları takıldı

A
A
A
Türkiye’nin en uzun tünelinde havalandırma bacaları takıldı

Rize-Erzurum karayolu üzerinde 12 ay ulaşım sağlamak amacıyla yapımına 2012 yılında başlanarak 2018 yılında hizmete açılan Ovit Tünelinde 3 temiz hava 3 kirli hava tahliyesi için 6 tane baca takıldı.

Rize-Erzurum karayolu üzerinde 12 ay ulaşım sağlamak amacıyla yapımına 2012 yılında başlanarak 2018 yılında hizmete açılan Ovit Tünelinde 3 temiz hava 3 kirli hava tahliyesi için 6 tane baca takıldı.


Rize’nin İkizdere ile Erzurum’un İspir ilçeleri arasındaki Ovit Dağı Geçidi’nde yapılan, 14,3 kilometre ile Türkiye’nin en uzun tüneli olan Ovit Tüneli’nin orta bölümünden yukarıya dağ zirvesine doğru bin 700 metre uzunluğunda havalandırma kanalı ve acil çıkış yolu tüneli yapıldı. Havalandırma için yapılan 6 tane bacanın 3 tanesi temiz hava pompalarken, 3 tanesi de kirli hava ve egzoz gazlarını dışarı atacak.



Ovit’te ulaşım 12 aya çıkmıştı


2 bin 640 metre yüksekliğiyle bölgedeki en yüksek zirvelerden olan Ovit Dağında Rize-Erzurum arasındaki karayolu kış mevsiminde çığ ve kar tehlikesi nedeniyle yılda 4-6 ay ulaşıma kapalı kalıyordu. Her yıl Ekim-Nisan ayları arasında kar dolayısıyla kapalı kalan karayolunda 2012 yılında temeli atılan 14,3 km uzunluğunda çift tüplü tünelin hizmete girmesiyle kış mevsiminde de ulaşım sağlanıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Tobias Andresen: "İlk profesyonel galibiyetimi aldığım için gerçekten mutluyum" 59. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Tur’unun 137,9 kilometrelik Marmaris-Bodrum etabını kazanan Tobias Andresen, "DSM-Firmenich-PostNL takımı adına ilk profesyonel galibiyetimi aldığım için gerçekten mutluyum" dedi. 59. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Tur’unun 137,9 kilometrelik Marmaris-Bodrum etabını DSM Firmeneich takımından Tobias Andresen 3 saat 29 dakika 42 saniye ile kazandı. Yarışların ardından Tobias Andresen açıklamalarda bulundu. Andresen, "DSM-Firmenich-PostNL takımı adına ilk profesyonel galibiyetimi aldığım için gerçekten mutluyum. Ayrıca Giro d’Italia hazırlıklarımızı tamamlamak ve öne geçme antrenmanı yapmak için de buraya geldik. Hollanda’da bir sprint antrenman kampımız vardı. Fabio ve ben birlikte çok çalıştık. Gerçekten Giro’ya uçmak için video analizimiz var ama açıkçası burada kendimizi kanıtlamak istedik. Fabio ilk galibiyetinden sonra çok mutluydu. İnanılmaz hızını gösterdi. Burada bazı galibiyetler almak istedik ve bu, Giro’ya giden sürecin bir parçası. Sprintlerde önceliğimiz her zaman Fabio’dur ve ben onun son önde gelen adamıyım. Henüz 21 yaşındayım, bu benim için büyük bir iş ama böyle günlerde bana genellikle önde kalmam söylenir. Yani eğer Fabio başaramazsa şansımı deneyebilirim. Ama eğer aşılırsa öncelik kendisinde kalacak. Rüzgar bugün ya da sadece son inişte bizi pek etkilemedi ama ben risk almamak için direkt gittim" dedi. "Belçika ya da Hollanda’da yarışmaktan daha güzel" 20 kilometrede iki bisiklet değişikliği yaptığını da söyleyen Andresen, "Bitime 10 km kala pelotona yeni döndüm, bu yüzden kaçışı yakalamaya ne kadar yaklaştığımızın farkında değildim. Onları bu kadar geç yakalamamız biraz sürpriz oldu ama şans eseri Astana orada bir sürü yardımcıyla birlikte oradaydı. Bazen diğer takımların aradaki farkı kapatması konusunda da kumar oynamanız gerekir. Bu benim Türkiye’ye ilk gelişim. Gerçekten hoş ve sıcak. Güzel bir ülke keşfediyorum, şu anda Belçika ya da Hollanda’da yarışmaktan daha güzel. Her gün sahilde kalıyoruz. Bugün yollar biraz zorluydu ama aynı zamanda yarışı daha güzel hale getirdi. TUR aslında yapılması çok güzel bir yarış. Tüm bir günlük yarışlardan sonra, tekrar en iyi şeklinize dönmek için bu tür bir haftalık bir yarışa ihtiyacınız var. Bu etap yarışı zihniyetine geri dönmek güzel. Her gün zor olduğundan iyi bir şekil verir. Dört gün içinde dördüncü yarış lideri olmam da bunun zorlu bir yarış olduğunu gösteriyor. Çok açık. Her gün aynı sürücünün turkuaz formayı giymemesi ve aynı takımın çekiş yapmaması gerçekten güzel, bu yarış için iyi bir şey" ifadelerini kullandı.