- 17 Şubat 2020 Pazartesi 11:24

(Özel) Heves ettikleri go-kartların ücreti fazla gelen kardeşler araç üretmeye başladı

A
A
A
(Özel) Heves ettikleri go-kartların ücreti fazla gelen kardeşler araç üretmeye başladı

Sakarya’da mühendislik bölümü okuyan ağabey ve kardeş heves ederek bindikleri go-kart ücretlerinin fazla gelmesi üzerine kendileri karting araçları üretmeye başladı.

Sakarya’da mühendislik bölümü okuyan ağabey ve kardeş heves ederek bindikleri go-kart ücretlerinin fazla gelmesi üzerine kendileri karting araçları üretmeye başladı. Kardeşler ürettikleri 10 araçtan 8’ini satarken, ürettikleri araçları geliştirerek daha da ileriye taşıyabilmek için yetkililerden destek istedi.



Küçük yaşlardan beri go-kart ve karting araçlarına ilgi duyan Sakarya Uygulamalı Bilimler Makine Mühendisliği bölümü öğrencisi Malik Enes Savaş ile Sakarya Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümü öğrencisi Ömer Faruk Savaş isimli iki kardeş, araçlara binmenin maliyetinin yüksek olduğunu ileri sürerek karting araçlarına benzer araçlar imal etmeye başladılar. Karting araçlarına duydukları ilgiyle yola çıkan ağabey Malik Enes ile kardeş Ömer Faruk, hurdacılardan buldukları motosiklet ve araba parçalarını birleştirip, şasesini kendilerinin oluşturdukları farklı tarzda araçlar yaptı.



Go-kart araçlarının dış ülkelerden Euro ile getirildiğini ve yaklaşık 10-12 bin lira gibi bir maliyeti olduğunu belirten kardeşler kendilerinin ise araçları buldukları parçalar ile 2-3 bin lira civarında imal ettiklerini söyledi. Bugüne kadar 10’a yakın araç ürettiklerini ve sosyal medya aracılığıyla da tanıttıkları araçlardan 8’ini sattıklarını ifade eden kardeşler, kendi bütçeleri ile buraya kadar gelebildiklerini ve bunları daha da geliştirerek ileriye taşıyabilmek için yetkililerden destek istedi.



Karting araçlarına benzer araçları daha ucuza mal ederek yapmaya başladık


Çocukken heves ederek bindikleri karting araçlarını üniversiteden kalan zamanlarında atölyeye gelerek hobi olarak yaptığını dile getiren Sakarya Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği öğrencisi Ömer Faruk Savaş, “Karting araçlarına çocukken heves ediyor ve biniyorduk fakat fiyatları çok yüksekti, bizde daha sonrasında araştırmaya koyulduk nasıl yapabiliriz diye. Araştırmalarımızın ardından karting aracına benzer araçları daha ucuza mal ederek yapmaya başladık. Karting araçlarının fiyatları aşırı yüksekti, yurt dışından geliyordu bu yüzden başladık bu işe. 13-14 yaşından beri ağabeyimle birlikte devam ediyoruz bu işe. Dışarıdan gören insanlar yolda durdurarak; nasıl yaptın, kaça mal ettin, ne motoru kullandın ve parçaları nereden buldun diye sorular soruyorlar. İlgi çok yüksek yani sosyal medyadan da bize yazan arkadaşlar oluyor, onlara da tavsiyem araştırma yapsınlar bu konuda nasıl yapılabilir diye, dükkanımıza da her zaman gelebilirler kapımız açık. Herkesin bir hobisi olması gerekiyor bence. Benim de üniversiteden arta kalan zamanlarımda buraya atölyeye gelip bu araçları yaparak vakit geçiriyorum, herkes yapabilir bence; sadece biraz araştırma ve biraz da el becerisi gerekiyor” dedi.



Hurdacılardan bulduğumuz parçaları birleştirerek imal etmeye başladık


Hurdacılardan buldukları parçaları birleştirerek araçları imal etmeye başladıklarını aktaran Sakarya Uygulamalı Bilimler Makine Mühendisliği öğrencisi ağabey Malik Enes Savaş ise, “Çocukluğumuzdan beri babamla bu tarz şeyler yapıyorduk el yapımı araçlar ve bisikletler ile uğraşıyorduk. Daha sonra bunu biraz daha geliştirdik, ilk etapta bisikletlere motor takmaya başladık. Go-kart ve karting araçlarına ilgimiz vardı kardeşimle beraber gidiyorduk biniyorduk. O araçlara binmenin maliyeti yüksek olduğu için daha sonrasında kendimiz bir tane yapalım dedik. Ama planı yoktu çünkü parçalar dahi Euro ile geldiği için yurt dışından hem pahalıydı hem sıfır alamazdık internette de bulamadık o dönemlerde. Daha sonrasında kendimiz ilk etapta hurdacılardan bulduğumuz parçalar, motosiklet parçaları ve araba parçalarını bulup şasesini kendimiz oluşturarak imal etmeye koyulduk. Yıllar içerisinde bu gelişti tabi. İlk yaptığımız araçlarda sürekli arızalar meydana geliyordu, bir tur atıyorduk tekrar bozuluyordu gibisinden. Daha sonra tabi geliştire geliştire ve internet üzerinden de araştırarak Ar-Ge yaparak bunu daha da ilerleterek farklı araçlar yaptık şimdiye kadar” diye konuştu.



El emeğimizle 2-3 bin lira civarında bu araçları üretiyoruz


Yurt dışından gelen go-kartların yaklaşık 10-12 bin lira civarında olduğunu ancak kendilerinin araçları 2-3 bin lira civarında bir maliyete ürettiklerini ifade eden Malik Enes Savaş, “Go-kart araçları genelde drift yapmak için ve hız yapmak için kullanılıyor genellikle. Biz daha çok konfora önem verdik, normal araçlarda kullanılan direksiyon kutusu koyduk. Daha sonra arka çekiş sisteminde diferansiyel sistemi var. Yani biraz daha herkesin kullanabileceği, direksiyon ve freninin daha yumuşak olabileceği bir araç tasarlamak istedik. Dışarıdan hazır alma bir go-kart yurt dışından geldiği için Euro üzerinden satılıyor, 10-12 bin lira civarında alınıyor ve yere çok yakınlar, bizim asfaltımız ve arazimizde kullanılmaya uygun değiller. Bizde kendimiz yapmaya karar verdik. El emeğimizle yaklaşık 2 bin 500 - 3 bin lira gibi civarda bu araçları üretiyoruz” şeklinde konuştu.



Daha ileriye taşıyabilmek için yetkililerden destek bekliyoruz


Ürettikleri araçlarla düşük miktarda bir yakıtla uzun saatler seyahat edilebileceğini de söyleyen Enes Savaş, “Araçlarda benzinli motor kullandık. Bunlarda yakıt tüketimi, motosikletlerde olduğu gibi oldukça düşük. Yani 10-20 liralık bir yakıtla uzun saatler seyahat edebilirsiniz. Daha ileride pil ve batarya teknolojileri geliştikçe, elektrikli yapma hedefimiz var. Daha çok yerli olarak. Çevreden de çok fazla iyi tepki aldık. Her gören durduruyor, araçların kaç kilometre sürat yaptığını, ne motoru kullandığımız ve kaça mal olduğu gibi sorular ile karşılaşıyoruz. Biz kardeşimle beraber öğrenci olarak bu kadar ilerleyebildik, bu aşamalara geldik. Çünkü belli bir maliyet karşılığında yapılabiliyor ve bu kadar karşılayabildik. Daha ileride istenildiği takdirde, elektrikli versiyon ve daha farklı versiyonlar da oluşabilir. Biz kendi bütçemiz ile buraya kadar gelebildik, bunları daha ileriye taşımak ve daha da geliştirmek için yetkililerden destek bekliyoruz. Farklı türlerde, farklı tiplerde araçlarda oluşturulabilir” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya 34 yıllık hayat arkadaşını bıçaklayarak öldürdü Antalya’nın Manavgat ilçesinde bir kişi, 34 yıllık karısını bıçaklayarak öldürdü. Cinayetin, şüphelinin oğlunu arayıp durumu anlatması üzerine ortaya çıktığı öğrenilirken, 2 gün önce namaza gittiği caminin imanına eşini İngiltere’ye gönderdiğini söylediği, dün öğlen saatlerinde kendisinin de eşinin yanına gideceğini belirterek helallik aldığı bildirildi. Bir ihbarı değerlendiren Manavgat Emniyet Müdürlüğü Şelale Polis Merkezi ve Asayiş Büro Amirliği ekipleri, Bahçelievler Mahallesi Çetin Emeç Caddesi’nde apartmanın 4’üncü katında 68 yaşındaki Türkan A.’nın cansız bedeni ile karşılaştı. Eşini bıçakladığı belirlenen 69 yaşındaki Abdüsselam A. evde yakalandı. 2 gece camide yatmış Abdüsselam A.’nın namaza gittiği caminin imamı, şahsın cami cemaati olduğunu, uzun süredir tanıştıkları, geçen hafta kendisi izinde olduğunda 2 gün camide yattığını belirterek, "2 gün önce Türkan ablayı İngiltere’de bulunan oğlunun yanına gönderdiğini söyledi. Dün öğleyin bitkin ve telaşlı bir hali vardı. Yorgun olduğunu, kendisinin de İngiltere’ye gideceğini söyleyip helallik aldı" dedi. Abdüsselam A. polis tarafından gözaltına alınırken, Türkan A.’nın cenazesi, Manavgat Emniyet Müdürlüğü olay yeri inceleme ekiplerinin çalışması ve Cumhuriyet savcısının incelemelerinin ardından Antalya Adli Tıp Kurumuna gönderildi.
Adıyaman Öğrenciler tarihi alanda kazı çalışmalarına katıldı Adıyaman’da ilk ve ortaöğretim öğrencileri, Perre Antik Kent’te devam eden kazı çalışmalarına katıldı. 15-22 Nisan 2024 tarihleri arasında 48’incisi kutlanmakta olan Turizm Haftasını kutlama etkinlikleri çerçevesinde Adıyaman’da bulunan 16 ilk ve ortaöğretim okulu öğrencileri Adıyaman merkezde bulunan Tarihi Perre Antik Kentinde devam eden kazı çalışmalarına katıldı. Öğrenciler burada arkeologlarla birlikte kazı yaptı. Tarih kokan Adıyaman’da kazı çalışmalarına katılan öğrenciler, yaptıkları kazıdan büyük keyif aldıklarını dile getirdi. Buradaki çalışmalarla ilgili bilgi veren Kültür ve Turizm Müdürü Abuzer Gelse, “48.Turimz Haftasını Adıyaman’da büyük bir coşkuyla kutluyoruz. Bugün Perre Antik Kentindeyiz, burada Turizm Haftası boyunca toplam 16 tane okulumuzdan ilk, orta ve lise derecesinden öğrencilerimiz Perre Antik Kentine gelecekler. Burada bir tanıtım videosunu izledikten sonra iki gruba ayrılacaklar. Şimdi arka planda da gördüğünüz gibi bir bölümü uygulamalı arkeoloji kazılarına, arkeolog ve sanat tarihçilerimizle birlikte katılırken diğer grup Perre Antik Kentinde tarih ve kültür gezisi yapacak” dedi. Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun ise konuşmasında, “Adıyaman’da deprem yaşanmış bir şehirde çocuklarımızın kültürüyle, sanatıyla gelenek ve göreneğine, atasına saygısıyla tam öğretmeyi gerçekleştirmeyi arzu ediyoruz. Öğrencilerimizin tamamı yakın çevrelerini gezmelerini, kültürel mirasını tanımasını, kendi yeteneklerini keşfetmelerini ve bu noktada da toplumumuzu daha ileriye götürmeleri anlamında gayretlerini ortaya çıkartma üzerin kurulmuş bir projedir” sözlerini kullandı. Öğrenciler ise antik kentte tarihi kazı çalışmalarına katıldıkları için oldukça mutlu olduklarını dile getirdi.
Sakarya SUBÜ’nün ilk patenti tescillendi SUBÜ Teknoloji Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Soyaslan’ın ‘Raya Montajlı Tümleşik Asansör Tahrik Sistemi’ başlıklı buluşu, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından patent almaya hak kazandı. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nin (SUBÜ) ilk patenti tescillendi. Teknoloji Fakültesi Mekatronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Soyaslan’ın ‘Raya Montajlı Tümleşik Asansör Tahrik Sistemi’ başlıklı buluşunun üretim ve test süreçleri TÜBİTAK tarafından 2210394 numaralı proje kapsamında desteklendi ve prototip üretimi yapıldı. Yapılan testlerden başarı ile geçen buluşun sektörde önemli bir açığı kapatması bekleniyor. Buluş sahipleri arasında Trakya Üniversitesi (TÜ) İpsala Meslek Yüksekokulu’ndan Öğretim Görevlisi Dr. Yusuf Avşar ve Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi’nden Prof. Dr. Ahmet Fenercioğlu da yer alıyor. Ürüne asansör sektöründen yoğun bir ilgi olduğunu ve seri üretim için görüşmeler yapıldığını kaydeden SUBÜ Mekatronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Soyaslan, “SUBÜ Rektörlüğü, TÜ Rektörlüğü ve BTÜ Rektörlüğü’nün patent sahibi olduğu buluş, üretim süreçlerinde döküm yöntemine ihtiyaç duymuyor. Motor gövdesi aynı zamanda motor şasisi olarak görevi yapıyor. Motor gövdesi asansör taşıyıcı rayına direkt olarak dik bir şekilde bağlanıyor ve tahrik sisteminin yükünün tamamı binaya binmiyor. Böylece tümleşik bir asansör tahrik sistemi ortaya çıkıyor. Buluş sayesinde; raya montajlı olarak gerçekleştirilen, makine şasi yapısı gerektirmeyen, sistemin toplam ağırlığını dengeli şekilde taşıcıyı ve karşı ağırlık kılavuz raylarına dağıtabilen, düşük hacim ve kütleye sahip, döküm yerine plaka saclardan lazer kesim yöntemi ile üretilen ve minimum düzeyde talaşlı imalata ihtiyaç duyan bir asansör çekiş motoru tasarımı elde edilmiş oldu” diye konuştu.
Gaziantep Mevsimsel polen alerjisine dikkat ANKA Hastanesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. İlker Özsararaç, mevsimsel alerjilerin en yaygınlarından birisi olan polen alerjisine dikkat çekti. Alerjik bünyeli kişiler için bahar aylarının sıkıntıları beraberinde getirdiğini söyleyen Dr. Özsaraç, “Polen türü alerjen yapısı bulunan maddeler vücuda girdiği anda bağışıklık sistemi bu maddeleri tehdit olarak algılar ve alerjiniz varsa vücut kimyasallar salarak semptomlara neden olur. Bunların yanında vücut polene karşı konjonktivit (göz nezlesi), nezle, ürtiker ve astım geliştirebilir. Hastalarda, özellikle sabah kalktıklarında ortaya çıkan hapşırma, burunda ve boğazda kaşıntı, burun tıkanıklığı ile burun akıntısı şikayetlerine rastlanıyor. Burunda, kaşıntı, akıntı, tıkanıklık, hapşırık, gözlerde kaşıntı, sulanma kızarıklık, şişlik görülebilir. Astımlı hastalarda atak başlayabilir, öksürük, hırıltı, nefes darlığı gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Ciltte kaşıntı olabilir. Hastalığın tamamen yok edilmesi mümkün olmasa da, hastaların şikayetlerinin ortadan kaldırılmasına yönelik bir takım tedaviler uygulanabilmektedir. Alerjenleri tespit edebilmek için kandan bazı tetkikler yapılabilmektedir veya bazı cilt, deri testleri yapılabilmektedir. Hekim tarafından yapılan fizik muayene ve tetkikler neticesinde en uygun tedavi protokolü hastalara uygulanacaktır” dedi. Polen alerjenlerinden korunmanın en önemli yolunun doğrudan oluşabilecek polen maruziyetini azaltmak olacağını belirten Dr. Özsaraç, bu konuda önerilerde bulunarak, “Polenler genellikle sabah saatlerinde havada uçuştuğu için mümkünse kapalı alanlarda kalınız. Çim biçmekten, polen mevsiminde parkta oturmaktan kaçınınız, ev ve arabada pencereleriniz kapalı tutunuz, gözleri korumak için güneş gözlüğünden yararlanınız, polenden arınmak için sık sık duş alıp, dışarı çıktığınızda maske takınız. Eğer hava sıcakken polen mevsiminde dışarıda çok vakit geçirmişsek akşam eve gidince hemen kıyafetleri çıkaralım, ayakkabıları da kapının dışında bırakalım, çünkü polenler bütün her yere yapışmaktadır ve duş almamız gerekiyor ki, polenler bütün vücudumuzdan çıksın” diye konuştu.