SAĞLIK - 13 Eylül 2021 Pazartesi 10:58

Pandemi, okul hayatı ve öğrenci psikolojisi

A
A
A
Pandemi, okul hayatı ve öğrenci psikolojisi

Uzman Psikolog-Psikoterapist Sena Özkan, “Okulun başlamasıyla çocuklara tekrardan okul ortamını benimsetmek, online eğitim sürecinden sonra yoğun bir müfredata sokmadan önce çocukların okul ortamına adaptasyonu ile gelişimlerinin desteklenmesine öncelik verilmedir” dedi.

Uzman Psikolog-Psikoterapist Sena Özkan, “Okulun başlamasıyla çocuklara tekrardan okul ortamını benimsetmek, online eğitim sürecinden sonra yoğun bir müfredata sokmadan önce çocukların okul ortamına adaptasyonu ile gelişimlerinin desteklenmesine öncelik verilmedir” dedi.


Pandemi ile birlikte birçok alanda değişikliklerin olduğunu belirten Büyük Anadolu Hastanelerinden Uzman Psikolog/ Psikoterapist Sena Özkan, eğitim hayatının evlere taşınması ile çocuklar, öğretmenler ve ebeveynler tarafından oldukça yorucu geçen bir süreç sonrası okulların tekrar yüz yüze eğitime başladığını vurguladı. Özkan, "Yeni normal’ sürecinde okulların açılmasında eskisinden farklı olarak dikkat etmemiz gereken durum; hala devam eden salgın ve dolayısıyla hayatımıza giren yeni kavramlar. Uzun zaman sonra okullara geri dönüldüğünde her zamankinden farklı olarak dikkat etmemiz gerekenlerden bir kaçı: Maske mesafe hijyen kuralları hakkında öğrencilerin yeterince bilgilenmesi, evde bulunulan süreçte online eğitimlerinde etkisiyle teknoloji kullanımının artmasından dolayı bilinçli teknoloji kullanımı hakkında bilgilendirme, zaman yönetimi ve motivasyonel görüşmelerin yanında bu süreçte çocukların eğitim hayatlarını evde geçirmeleri, günlük rutinlerin bozulması ve bu belirsizlik halinin uzamasıyla yaşanan stres, kaygı, endişe hali” diye konuştu.



Değişik tepkiler olabilir


Uzman Psikolog-Psikoterapist Sena Özkan şu bilgileri verdi:


“Hayatta birçok şey yaşarız ve bunlara tepkiler veririz. Hatta aynı olaya veya duruma her insan farklı şekilde bir tepki verir ve anlam yükler. Bazımız stresli olduğunda iştahında bir farklılık yaşarken bir başkası daha içine kapanık bir halde olabilir ya da kaygı duyduğunuz da yaşanılanların olumsuz yönleri daha çok dikkat çekerken bir başkasında aynı zamanda bunlarla birlikte enerjinin azalması, uyku sorunları vs. görülebilir. Yani demem o ki kişilerin yaşananlara verdikleri tepkiler değişiklik gösterebilir. Aynı okula başlayan öğrenciler gibi. Peki, salgınla birlikte devam edecek olan bu okul hayatımızla daha iyi baş edebilmek adına neler yapabiliriz? Belirsizlikler kaygı oluşturabilir. Çocukların okul hayatlarıyla ilgili bilgileri onlara açıklamak, okula giriş çıkış saatleri, ebeveynleri okuldan alacaksa kaçta alacağının bilgisi, derslerin programları, okulda onları nelerin beklediğine dair çocukları bilgilendirmek bu süreçte çocuğu olumlu yönde etkileyebilir. Ebeveynlerin çocuklarının verdikleri mesajlara dikkat etmeleri onların neler söylediğini, neleri anlatmaya çalıştığı hakkında bilgi verecektir. Çocuklar ile kurduğunuz diyaloglarda onların duygularını yargılayıcı olmadan ve abartısız bir şekilde dinlemek, gerçekçi bir tavır takınmak çocuğun bu süreci daha sağlıklı yaşamasına olanak tanıyacaktır. Eğitim sisteminin online olarak yürütülmesinden sonra bu düzene tekrar dönüş ile çocukların uyku saatleri, oyun ve yemek saatleri gibi rutinlerindeki aksamaları tekrar düzene sokmak önemlidir. Okulun başlamasıyla çocuklara tekrardan okul ortamını benimsetmek, online eğitim sürecinden sonra yoğun bir müfredata sokmadan önce çocukların okul ortamına adaptasyonu ile gelişimlerinin desteklenmesine öncelik verilmedir. Yeni eğitim-öğretim yılında tüm öğrencilere sağlık dolu günler ve başarılar dilerim.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bitlis Bitlisli öğrencilerin 8 projesi TÜBİTAK tarafından kabul edildi Türkiye Bilimsel Araştırmalar Merkezi (TÜBİTAK), Bitlis’teki Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencileri tarafından hazırlanan 8 projeyi kabul etti. Bitlis’te eğitim veren Ahmet Eren BİLSEM öğrencileri, Van’da yapılacak olan Türkiye Bilimsel Araştırmalar Merkezi (TÜBİTAK) Ortaokullar Arası Proje Yarışmasına 8 proje ile katılamaya hak kazandı. Van’da önümüzdeki hafta yapılacak olan ve 8 ilin katılacağı proje yarışmasında Türkiye finallerine katılmak hedefiyle hazırlanan projelerde son hazırlıklar tamamlandı. Bitlis’ten 20 proje başvurusunun yapıldığı, ancak TÜBİTAK tarafından 8 projenin kabul edildiği bölge yarışmasında derece yapmayı hedefleyen öğrenciler, hazırlıklarını ve sunumlarını da tamamladılar. Bitlis Ahmet Eren Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Müdürü Ekrem Oruk, her öğrencisinin bir projesi olması mantığıyla çıktıkları yolda bölge yarışmasına 8 proje ile en fazla proje sunan okul olma özelliğinde olduklarını söyledi. Oruk, hedeflerinin bölge yarışmasından derece ile dönerek, Türkiye finallerinde derece yapmak olduğunu belirterek, emeği geçen öğrencilerine ve danışman öğretmenlerine teşekkür etti. Oruk, “Bitlis Ahmet Eren Bilim ve Sanat Merkezi olarak her yıl olduğu gibi bu yılda her öğrencimizin bir projesi olsun mantığıyla yine yola çıktık. Bu yıl öğrencilerimizin hazırlamış olduğu projeler danışman öğretmenlerimizin gözetiminde 20’ye yakın projemiz bu yıl hazırlandı. TÜBİTAK ortaokul öğrenci araştırma yarışmalarına gönderildi. Yapılan değerlendirme neticesinde okulumuzun 8 adet projesi Van bölge finaline davet edilmeye hak kazandı. Öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerimizi bu konudan dolayı tebrik ediyorum” dedi. 8 ilin katılacağı yarışmaya 8 proje ile en fazla projesi davet edilen okul olduklarının altını çizen Oruk, “Okulumuz 8 ilin yer aldığı bölgede 8 projeyle en fazla projesi davet edilen okul oldu. Aynı zamanda Türkiye’de de proje daveti alan okulumuz, okullar arasında Türkiye 15’incisi olmuştur. Sürekli olarak öğrencilerimizin bilime olan meraklarını geliştirmek, bu doğrultuda onları daha üst hedeflere yönlendirmek gayesi ile elimizden gelen gayreti göstermeye çalışıyoruz. Zaten Bilim Sanat Merkezlerinin kuruluş gayesi de bu yönde. Milli Eğitim Bakanlığımıza bağlı bu kurumlarda öğrencilerimizin ilgi alanları doğrultusunda yeteneklerini geliştirmek için çalışmalar yürütülmektedir. Okulumuzda 3 alanda öğrencilerimiz eğitimlerine devam etmekteler. Genel zihinsel yetenek, resim yetenek ve müzik yetenek olmak üzere 3 alanda öğrencilerimiz yeteneklerini geliştirmek için eğitim almaktalar. Öğretmenler ve idareciler olarak öğrencilerimizin yeteneklerini geliştirmeleri için çabalıyoruz” şeklinde konuştu.