EĞİTİM - 22 Haziran 2021 Salı 12:10

Vali Ayhan, dereceye giren öğrencileri ödüllendirdi

A
A
A
Vali Ayhan, dereceye giren öğrencileri ödüllendirdi

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti arasında imzalanan protokol kapsamında gerçekleştirilen "Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek" yarışmasına Sivas’tan katılarak dereceye giren öğrenciler ödüllerini Sivas Valisi Salih Ayhan’ın elinden aldı.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti arasında imzalanan protokol kapsamında gerçekleştirilen "Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek" yarışmasına Sivas’tan katılarak dereceye giren öğrenciler ödüllerini Sivas Valisi Salih Ayhan’ın elinden aldı.


Ayhan, eserleri dereceye giren öğrenciler ve aileleri ile makamında bir araya geldi. Öğrencilere İl Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Sıddık Savaşçı ve Yeşilay Sivas Şube Başkanı Mevlüt Dede de eşlik etti. Bir süre öğrencilerle sohbet ederek yarışmaya katıldıkları eserler hakkında bilgiler alan Vali Ayhan, tebriklerini ileterek başarılarının devamını diledi.


Vali Ayhan, daha sonra "Bağımlılık" temalı yarışmada edebi eser kategorisinde dereceye giren Kanuni İlkokulu öğrencisi Elif Sena Elmas, Kayadibi Ortaokulu öğrencisi Nisa Temel ve Cumhuriyet Anadolu Lisesi öğrencisi Ayşenur Eken ile görsel kategoride dereceye giren Şarkışla Milli Egemenlik İlkokulu öğrencisi Ömer Kılıç, Behrampaşa Ortaokulu öğrencisi Burhan Tuğra Haksever ve Mustafa Kemal Atatürk MTAL öğrencisi Dilara Akdağ’a ödüllerini takdim etti.


Öğrencilere çeşitli hediyeler veren Vali Ayhan, yarışmaya en çok eser gönderen Cahit Zarifoğlu İlkokulu, Mevlana Zübeyir Kemelek Ortaokulu ve Şehit Muhammed Onur Demir Anadolu Lisesi okul müdürlerine de plaket takdim etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Mardin Teknoloji çağında gün geçtikçe okuma oranı düşüyor Mardin’de öğrenciler, teknoloji çağında okuma oranının düştüğünü dile getirdiler. Mardin’de kütüphanelerde ders çalışan öğrenciler, okuma alışkanlıklarının her geçen gün düştüğünü söyledi. Okuma alışkanlığının ailede başlaması gerektiğine dikkat çeken Okan Hakan, "Kitap okumaya küçük yaşta başlanmalıdır. Ailenin vermesi gereken bir alışkanlık olması gerekiyor. Yaşa göre okunacak kitap değişir. Kitap okuma konuşma, diksiyon için çok yararlıdır. İlk başta aile, daha sonra okulda bununla ilgili bilgi verilmelidir. Teknolojiye göre kitap tercih edilmesi daha faydalı diye düşünüyorum" dedi. Okuma oranlarının düşmesini teknolojinin gelişmesine bağlayan Fahriye Kübra Teken ise, her türlü bilgiye internet yolu ile erişim sağladıklarını söyledi. Teken, "Her türlü bilgiye oradan ulaşmaya sahip olduk. İnsanlar teknolojiyi daha kolay bulduğu için oraya yöneliyor ama bence okumanın tadı daha farklı. Bu alışkanlığı pandemi döneminde edindim. O zamandan beri düzenli okumaya gayret ediyorum. Ayda üç kitap bitirmeye çalışıyorum. Okumadan önce olaylara daha düz bakıyordum. Kitap okuma alışkanlığı edindikten sonra insanlarla empati kurabildiğimi, hayata daha farklı baktığımı, duygusal ve manevi açıdan daha çok geliştiğimi fark ettim. Kitap okumak insanın bakış açısını genişletiyor. Kitap okumaya başlayan bir daha bırakamayacak. Çünkü kendi içinize çekiliyorsunuz ve bir nevi o karakterlerin hayatında yaşıyorsunuz. Sizin tanıdığınız insanlar gibi oluyorlar. Tanıştığınız her insan, giriştiğiniz her işte daha farklı bakmayı öğrendiğiniz için size bu tarz bir katkıda bulunuyor. Aynı zamanda Türkçemi geliştirmeme de katkısı oldu. Kitap okuyacak herkes bu şekilde faydalanabilir" diye konuştu.