GENEL - 14 Şubat 2020 Cuma 13:54

1978 yılında LPG’yi ilk kez otomobilde denemişti şimdide motor tasarladı

A
A
A
1978 yılında LPG’yi ilk kez otomobilde denemişti şimdide motor tasarladı

1978 yılında benzinle çalışan otomobile tüpgaz takarak LPG’yi otomobilde ilk kullanma fikriyle tanına usta bu seferde kare pistonlu ve yuvarlak pistonlu iki adet motor yaptı.

1978 yılında benzinle çalışan otomobile tüpgaz takarak LPG’yi otomobilde ilk kullanma fikriyle tanına usta bu seferde kare pistonlu ve yuvarlak pistonlu iki adet motor yaptı. Yüzde 70’e kadar yakıt tasarrufu sağlayacağı iddia edilen motor için bir hafta sonra testler yapılacak.


1978 yılında LPG’yi otomobilde kullanma fikriyle tanına ve o dönemde tüpgazla bunu otomobilde kullanmayı deneyen 69 yaşındaki Halit Avcıoğlu bu seferde iki adet kare pistonlu ve yuvarlak pistonlu 2 adet araç motoru tasarladı. Tekirdağ Sanayi Sitesinde yakıt tasarrufu sağlanması amacıyla tasarlanan motorlar Tekirdağ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akçıl ile Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Güney Genel Müdürü Prof. Dr. Bülent Eker tarafından da incelendi. Kare pistonlu ve yuvarlak pistonlu 2 yerli ve milli iki araç motorunu yapmak için yaklaşık 4 yılını veren Avcıoğlu, ülkeye faydalı olmak için çabaladığını ifade etti. Avcıoğlu’nun tasarladığı motorla yüzde 70’e kadar yakıt tasarrufu sağlanması öngörülüyor. Motorun küçük parçaları tamamlandıktan bir hafta sonra gerekli testler için marşa basılacak.



“Ben bununla uğraşalı belki 3-4 seneyi geçmiştir”


Daha önce motor yaptığını, amacına uygun istediğim şekle soktuğunu ama amatörce demir döküm olması gereken yerleri demirden alüminyum olması gereken yerleri yine saçtan malzemelerle gerçekleştirdiğini ifade ederek, “Çalıştırdım amacıma uygun oldu. İstiyorum ki arabanın üzerine takıp test yapabilmek. Bunun içinde daha orijinal bir şekliyle monte etmek istiyorum. Nitekim ona da yaklaştım az bir parçaları kaldı. Onu da tamamladıktan sonra inşallah arabanın üzerine koyup testini yapacağız. Ben bununla uğraşalı belki 3-4 seneyi geçmiştir. Ama hep kısım kısım, parça parça yani en son halini alacak şekle sokana kadar bu kadar zaman kaybettim. Yani bir şeyi hemen bir defada yazıp çizip hazırlamak mümkün değil. Bir yeri yapıyorsunuz öteki tarafı uyum sağlamıyor. Yani bunun birbirinin üzerine uydurarak en sonda bilgisayar üzerinde çalıştırmak kaydıyla parçalarını yaptırdım” dedi.



“Gıpta ile seyrettiler”


Dünya üzerinde önemli olan az enerji çok güç olduğunu da ifade eden Avcıoğlu, “Hava kirliliği artı uzun ömür. Yani bunun için uğraşılıyor. Ne yaptılar bugüne kadar, hiçbir blok üzerinde bir oynama işlem yapmadılar. Hep silindirin kapağı, işte elektronik, işte yakıtı nasıl daha inceltip daha az verilerle aynı gücü elde ederiz. Bu şekilde çalışmalar oldu. Bu motorumda elektronik hiçbir şey olmayacak. Sadece su göstergesi, yağ göstergesi , yakıt göstergesi bunun haricinde eski bundan 50 sene önceki arabalara dönmüş şeklini alacak bu haliyle. Sağ olsun arkadaşlarda ilgi gösterdiler. Geldiler incelediler. Üniversitedeki motor mühendisi arkadaşlar onlarda gıpta ile seyrettiler. Dediler bu haliyle olmaz bu daha da geliştirilebilir. Daha güzel dizayn edilebilir. Kullanılması gereken parçalar, malzemeler ona göre hesaplanır, ölçülür. Dendiği gibi hakikatten bu daha performanslı, yani daha az yakıtla aynı gücü elde etme veya mevcut yakıtla en az 2-3 kat daha güçlü hale sokma mümkün olduğunu onlarda ön gördü” diye konuştu.



“.Benzini püskürterek değil. Buharı ile kokusuyla çalıştıracağım”


Resmi kanaldan incelemeye geldiklerini ama hiçbir talepte bulunmadığını da ifade eden Halit Avcıoğlu, “Ülkem böyle bir şey yapılabilsin diye uğraşıyorum. Haliyle bizde bundan sebepleneceğiz. Ama olsun çıksın neden bizim ülkemizde de olmasın. Bizim ülkemizde ne cevher arkadaşlarımız, mühendislerimiz var. Ama imkansızlıktan, desteksizlikten kimse bir şey yapamaz hale geldi. Böyle ne cevher arkadaşlarımız var ama arkaları yok, destekleri yok. Bugün pistonu gömleği her şeyi Türkiye’de yapılabiliyor bildiğim kadarıyla. Bu bir motor nedir yani. Bir blok, bir krank, bir silindir kapağı içindeki detaylar. Artı benim bir tasarımım daha var. Silindir kapağını dahi sibopsuz yapacağım. Benzini püskürterek değil. Buharı ile kokusuyla çalıştıracağım. Nitekim çalıştırdım. Ben bunların testlerini yaptım. Boşa atmıyorum yani. Bunları kanıtlayacağım elbet. Ama ne var biraz zaman ve imkan” ifadelerini kullandı.


Avcıoğlu açıklamasının devamında, “Bir hafta sürmez. Bir hafta sonra arabanın üzerine monte edeceğim göreceksiniz. Tabi kendi, imkanlarıma testini yapacağım kendi imkanlarımla. Ondan sonra gerekli mercilere gidecek orda da testten geçecek, incelenecek gerçek niteliği nedir. Gerçekten az enerji çok güç elde edilebiliyor mu? Ömür açısından nedir. Hava kirliliği açısından nedir. Bunları inceleyecek haliyle. LPG’nin bulucusu benim. Ben icat ettim ama maalesef başkaları sebeplendi. O yüzden iflas ettim. Türkiye’de değil ben dünyada böyle bir şeyin varlığını bilmiyordum. Dünyada ben yaptım diyorum ve de ben yaptım. 1977-78’de hiç duyulmuş muydu tüple yürüyen araba” diyerek açıklamasını noktaladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Yeniden Refah lideri Erbakan: “İnancımızla, insanlığımızla, tarihi misyonumuzla bağdaşmayan bir tutumdan geri dönülmüş oldu" Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan, “Ticaret kısıtlamasıyla inancımızla, insanlığımızla, tarihi misyonumuzla bağdaşmayan bir tutumdan geri dönülmüş oldu. İktidarın geç de olsa İsrail’le yapılan ticareti sınırlı olsa da kısıtlaması, geç de olsa olumlu bir tavırdır” dedi. TBMM’de basın toplantısı düzenleyen Erbakan, 31 Mart seçimlerinde partilerinin üçüncü parti olduğunu söyleyerek, “Şanlıurfa, Yozgat Belediyesi başta olmak üzere toplam il ve ilçelerle birlikte 62 belediye kazanmış durumdayız. Milli Görüş belediyeciliğini, ahlaklı belediyeciliği en etkili şekilde uygulayacaklar, milletimizin derdine yerelde derman olacaklar. Adil düzenin uygulamasını yerelde başlatacaklar. Yeniden Refah Partimiz kazandığı belediye başkanlıklarının yanında 20 ilde yüzde 10’un üzerinde, daha fazla ilde yüzde 7’nin üzerinde, 132 ilçede yüzde 20’nin, 210 ilçede yüzde 10’un üzerinde oy almıştır” ifadelerini kullandı. Erbakan, İsrail ile ticarette 54 ürüne kısıtlama getirildiğini belirterek, “İhracatı yapılan ürünler İsrail’e de gidiyordu. Hükümet yetkilileri eleştiriler karşısında ’İsrail ile ticareti özel sektör yapıyor’ diyorlardı. Cumhurbaşkanlığına bağlı Türkiye Varlık Fonu şirketi olan Eti Maden’in 21 ton borik asit ihracatı yaptığı ortaya çıktı. Ticaret kısıtlamasıyla inancımızla, insanlığımızla, tarihi misyonumuzla bağdaşmayan bir tutumdan geri dönülmüş oldu. İktidarın geç de olsa İsrail’le yapılan ticareti sınırlı olsa da kısıtlaması, geç de olsa olumlu bir tavırdır” dedi. "Türkiye’de belediyeler borçlu, merkezi yönetim borçlu, vatandaş borçlu" Ekonomiye de değinen Erbakan, “Hazine ve Maliye Bakanlığı verilerine göre 2023 yılı sonu itibarıyla Türkiye’nin toplam borç stoku 499 milyar 886 milyon dolar. Bir senede 42 milyar dolar artmış. 2002 yılında da 130 milyar dolar, dört kat artmış. Bir yıldan kısa vadede ödemeniz gereken borç 180 milyar dolar. Gelişmiş ülkelerin borçları uzun vadeli ve sıfıra yakın. Türkiye’de belediyeler borçlu, merkezi yönetim borçlu, vatandaş borçlu. Ocak-mart döneminde bütçe 570 milyar açık verdi. 337 milyar borçlanma yapıldı” diye konuştu. Erbakan, Cumhur İttifakı’nın içinde yer alıp almadıkları sorusu üzerine, "Gazze konusu, rant belediyeciliğinden Türkiye’nin kurtulması gerektiğini düşündüğümüz için biz Cumhur İttifakı içinde yer almadık” dedi.
İstanbul TFF ve 4 büyük kulüp, Mehmet Ali Yılmaz için taziye mesajı yayımladı Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile Trabzonspor, Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş, hayatını kaybeden Spordan Sorumlu eski Devlet Bakanı ve Trabzonspor Kulübü eski Başkanı Mehmet Ali Yılmaz için taziye mesajı yayımladı. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF), Trabzonspor, Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın Mehmet Ali Yılmaz’ın vefatının ardından yayımladığı taziye mesajları şu şekilde: Türkiye Futbol Federasyonu (TFF): "Gençlik ve Spor Eski Bakanı ve Trabzonspor Onursal Başkanı Mehmet Ali Yılmaz’ın vefat ettiğini derin bir üzüntü ile öğrenmiş bulunuyoruz. Merhum Mehmet Ali Yılmaz’a Allah’tan rahmet; kederli ailesine, yakınlarına ve başta Trabzonspor olmak üzere tüm spor camiasına başsağlığı dileriz." Trabzonspor: "Onursal Başkanımız Mehmet Ali Yılmaz’ı kaybettik. Kulübümüze 1 Lig Şampiyonluğu, 1 Cumhurbaşkanlığı Kupası, 1 Başbakanlık Kupası ve 1 de Türkiye Kupası’nın yanı sıra sayısız başarılar kazandıran Onursal Başkanımız Mehmet Ali Yılmaz’ı kaybettik. Yakınlarının, sevenlerinin, camiamızın ve futbol ailesinin başı sağ olsun." Galatasaray: "Eski Gençlik ve Spor Bakanı ve Trabzonspor Kulübü’nün eski başkanlarından Mehmet Ali Yılmaz’ın vefat haberini üzüntüyle öğrenmiş bulunmaktayız. Mehmet Ali Yılmaz’a, Allah’tan rahmet; kederli ailesine, sevenlerine ve Türk spor camiasına başsağlığı dileriz." Fenerbahçe: "Eski Gençlik ve Spor Bakanı ve Trabzonspor Kulübü eski başkanlarından Mehmet Ali Yılmaz’ın vefat ettiği haberini üzülerek öğrenmiş bulunmaktayız. Merhuma Allah’tan rahmet; yakınlarına, sevenlerine ve spor camiasına başsağlığı dileriz." Beşiktaş: "Gençlik ve Spor eski bakanı ve Trabzonspor Kulübü eski başkanlarından Mehmet Ali Yılmaz’ın vefat ettiğini büyük bir üzüntüyle öğrenmiş bulunuyoruz. Mehmet Ali Yılmaz’a Allah’tan rahmet; ailesine, yakınlarına, Trabzonspor Kulübü ve spor camiasına başsağlığı dileriz."