ASAYİŞ - 06 Aralık 2018 Perşembe 14:58

Hüzünlü bekleyiş

A
A
A
Hüzünlü bekleyiş

Tayland’ın Phuket Adası’nda bir hafta önce Cezayirli arkadaşı ile birlikte motosiklet kazasında hayatını kaybeden Zehra Yalçınkaya’nın Trabzon’un Of ilçesindeki yakınları cenazenin Türkiye’ye getirilmesini bekliyor.

Tayland’ın Phuket Adası’nda bir hafta önce Cezayirli arkadaşı ile birlikte motosiklet kazasında hayatını kaybeden Zehra Yalçınkaya’nın Trabzon’un Of ilçesindeki yakınları cenazenin Türkiye’ye getirilmesini bekliyor. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun da cenazenin bir an önce Türkiye’ye getirilmesi için devreye girdiği öğrenildi.


Hollanda’da yaşayan ve Radboud Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu olan Trabzonlu baba ile Hollandalı annenin 2 çocuğundan biri olan Türkiye Kadın Motosikletçiler Kulübü üyesi Zehra Yalçınkaya hem tatil hem de dövüş sporu ’Muay Thai’ dersi için geçtiğimiz ay sonunda Tayland’a gitti. Tayland’ın en önemli turizm merkezlerinden biri olan Phuket Adası’nda Muay Thai sporcusu olan arkadaşı Cezayirli Amine Halimi’nin kullandığı motosikletin 30 Kasım günü kaza yapması sonucu 28 yaşındaki genç kız hayatını kaybetti. Kaza sonrası kızlarının ölüm haberini alan acılı aile Zehra’nın cenazesini memleketi Trabzon’un Of ilçesine getirmek için Türk Büyükelçiliği ve Taylandlı yetkililerle görüştü.


Zeynep’in Hollanda’da yaşayan halası Leyla Yalçınkaya da, Hollanda Dışişleri Bakanı Stef Blok ile görüşerek cenazenin Türkiye’ye getirilmesi için yardım istedi. Son olarak Of Belediye Başkanı Salim Salih Sarıalioğlu’nun İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu arayarak konuyu bildirmesiyle devreye giren bakanlık cenazesinin kısa sürede Türkiye’ye getirmek için çabalarını sürdürüyor.



Yeğeninin öldüğünü arkadaşlarından öğrendi


Zehra’nın kazada hayatını kaybettiğini sosyal medyadan kendisine ulaşan arkadaşlarından öğrendiğini belirten hala Leyla Yalçınkaya, "Cuma günü sabah sosyal medyadan bana çağrıda bulundular. Birkaç kez söylediler, ilk aşamada bakmadım ben, çünkü güvenmedim. Sonra baktım, yeğenimin pasaportu önüme çıkınca gerçek olduğu kanaatine vardım. Altında İngilizce bir mesaj geldi, bizimle iletişime geçer misiniz diye çağrıda bulundular. Ben bu kişileri aradım, sordum. Biz Zehra’nın arkadaşıyız dediler, Zehra’ya bir şey mi oldu dedim, evet kaza geçirdi dediler. Ben de durumunu sordum, ’vefat etti’ dediler. İnanamadım. Tayland’da yayınlanan gazete ilanını bana gönderdiler. O an inandım Zehra’nın öldüğüne. Ailesini aradım, ağabeyim Türkiye’deydi ona haber verdim" dedi.



"Arkadaşları ile tatile gitmişti"


Zehra’nın arkadaşları ile birlikte tatile gittiğini belirten hala Leyla Yalçınkaya, "Okulunu bitirmişti tatile gittiler, böyle bir kaza oldu. Ben bu olaydan sonra Dışişleri Bakanını aradım, sağlık sigorta şirketi yetkililerini aradım onların aracılığıyla onları buraya getirmeye çalışıyorum. Şu an beklemedeyiz, yeğenimi Phuket’ten Bangok’a getirdiler şu an. Evrakların şu an sadece kendi dillerine çevrilmesine bakıyorlar. Onlar çevrildiği an buraya gelmesini bekliyorum. Hollanda Dışişleri Bakanı ile dün görüşmem oldu, bu gün sabah sigorta şirketi ile görüşmem oldu, arayacaklarını söylediler. Onu bekliyorum. Her an bir haber gelebilir. Dün Of belediye başkanı ile görüştüm, onların çok yardımı oldu. İçişleri Bakanı hemşehrimiz Süleyman Soylu’yla görüşmüşler” şeklinde konuştu.



"İçime doğdu"


Aynı kazada hayatını kaybettiğini iddia edilen Aslı Su’nun Zehra’nın arkadaşı olmadığını dile getiren Yalçınkaya, "Aslı Su denilen bir isim geçiyor, öyle bir arkadaşı yok. Biz de tanımıyoruz. Zehra çok hayat dolu bir kızdı, gezmeyi seven bir kızdı. Tayland’a üçüncü gidişiydi. Orada arkadaş grubu oluşturdular. Bütün dünyadan arkadaşları vardı orada. Çok hayat dolu biriydi. Çok genç yaşta vefat etti maalesef. Ben Hollanda Dışişleri Bakanı ile iletişime geçtim. Onlar da ilgilendiklerini söylediler, her an Zehra’yı alacağız diyorlar. Zehra ile en son bir görüşmemiz oldu, hatta o sabah içime doğdu sanki, ‘Zehra neredesin, ben seni merak ediyorum’ yazdım. Aslında merak edilecek bir şey de yoktu, bir gün öncesinde konuşuyorduk. Ama o gün sanki bir şey oldu, yazmak geldi içimden. Bir süre sonra zaten haberini aldık” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”