Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Fatih Projesi’nin Türk eğitim sisteminin geleceği adına devrim niteliğinde büyük bir adım olduğunu belirterek, "Fatih Projesi uzun dönemde ’Fetih Projesi’ olabilir" dedi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Avcı, Türk eğitim sisteminin çağdaş ve kaliteli hale gelmesi, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, dershane ve özel ders zorunluluğunun kalkması, ezberci ve sınavcı eğitim sistemine son verilmesi adına Fatih Projesi’ni desteklediklerini ve nitelikli bir eğitim sistemine ulaşmak adına önemsediklerini söyledi. Fatih Projesi’nin eğitim başta olmak üzere, hayatın her alanında büyük bir toplumsal dönüşüm projesi olduğunu ifade eden Avcı, "Türk halkını bilgi toplumu
haline getirmeye dönük kapsamlı bir inşa programıdır. Bu itibarla Fatih Projesi’ne göstermelik, sıradan bir proje gibi bakılmaması gerektiğini düşünüyorum. Millet olarak el ele vererek bu güzide projeden en yüksek faydayı ve başarıyı yakalamamız gerekiyor. Hükümetler, bakanlar değişse dahi bu projenin devam ettirilmesi taraftarıyım ki bu nedenle böylesine müstesna projenin tamamlanması için yasal dayanaklar hazırlanmalıdır. Fatih projesi uzun dönemde Fetih projesi olabilir" dedi.
"TÜRKİYE EĞİTİM ÇAĞINI YAŞIYOR"
Fatih Projesi ile Türkiye’nin eğitimde dünyanın bir adım önüne geçeceğini kaydeden Avcı, "Dünyayla birlikte Türkiye’de eğitim çağını yaşıyor. Fatih Projesi kapsamında eğitim sistemiyle ilgili bir dizi reform ve yenilik hareketlerinin de devam etmesi gerekiyor. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in hayata geçirdiği ’Okullar Hayat Bulsun’ projesini ve eğitim reformlarını bu anlamda tamamlayıcı bir unsur olarak görüyorum. Yapılan reformlar Türkiye’yi eğitimde yaşanan küreselleşmenin kaçınılmaz etkilerinden
olumlu şekilde etkilenmesini sağlayacaktır. Yeni projelerle, öğrencilerimizin okuldan daha fazla zevk almasını ve mutlu bir öğrencilik hayatı geçirmesini sağlamamız gerekiyor. Çocuklarımızın mutluluğu, tüm halkın mutluluğunu sağlayacaktır. Okullarda daha fazla sanat, daha fazla müzik, daha fazla spora yer verilmesi gerektiğine inanıyorum. Eğitim sistemimizi işbirliği ve güven temelinde yeniden yapılandırmamız gerekiyor kanaatindeyim" dedi.
"ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI ÇÖZÜLMELİ"
Avcı, Fatih Projesi’nin bir yönüyle öğretmen merkezli bir proje olduğunu ve bu nedenle hedefe ulaşmak için başta ekonomik ve mesleki sorunlar olmak üzere, özlük ve demokratik sorunları çözülmüş nitelikli ve yetişmiş öğretmenlere ihtiyaç olduğunu ifade ederek, projeyi büyük bir dijital dönüşüm projesi olarak gördüğünü kaydederek, "Çocuklarımızın dijital ve teknolojik alandaki gelişimleri yanı sıra ahlaki ve etik gelişimlerini de planlayan, topluma yararlı, milli kültürünü ve manevi değerlerini bilen
bilinçli birer bireyler olmalarını sağlayan tamamlayıcı projelerle de desteklenmesi gerekiyor. Dünyanın en genç nüfusuna ve en genç eğitim ordusuna sahip ülkelerinden birisi olarak 21. yüzyıl niteliklerine sahip yetişmiş, birikimli ve donanımlı bireyler yetiştirmesi hedefi karşısında Fatih Projesi ülkemizin en önemli katma değeri ve geleceğe yatırımı olacaktır. Proje ile sadece öğrenciler değil öğretmenler, tüm eğitim bileşenleri, veliler ve anne babalarda bilinçlenecek, devamlılığı olan bu büyük
gelişimin parçası olacaktır" dedi.