Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, sabah ve akşam yoğun saatlerinde ortalama bir dakikalık mesafenin Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde 45 dakikada katedildiğini belirterek, "Bu gecikmenin anlamı ne? Biraz daha benzin, mazot yakılması, daha fazla zaman kaybı, iş gücü kaybı ve daha fazla çevre kirliği demek. Bu kayıpların parasal tutarı 1 yılda, 3 buçuk milyar TL. Bu bile tek başına 3. köprünün ne kadar helzem hale geldiğini göstermeye yeter" dedi.
Bakan Yıldırım, Bakanlıkta gerçekleşen Çukurova Havalimanı Projesi Uygulama Sözleşmesi imza töreni sonrasında gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını cevaplandırdı. Törende İstanbul’a yapılacak olan 3. köprü ile ilgili bir soruyu cevaplandıran Bakan Yıldırım, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
"3. köprü ihalesine tekrar çıkıyoruz. Projede bir değişikliğe gittik. Yaptığımız değişiklik şudur; önce köprü ve otoyolun tamamı ’yap-işlet-devret’le planlanmıştı. Ancak yaptığımız değişiklikle birlikte köprüye ve köprünün Avrupa-Asya yakasındaki 60 kilometrelik yolu ve bağlantı yollarını yap-işlet-devretle yapacağız. Geri kalan yolları da kendi bütçe ve imkanlarımızla tamamlayacağız."
Bakan Yıldırım, Nisan ayının ihale tekliflerinin alınma tarihi olarak planlandığını belirtti. Yıldırım, "Köprünün kendisi ve köprünün devamı olan 60 kilometre ve bağlantı yolları Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak onun devamı olan yollarda kendi bütçe imkanlarımızla yapacağız" dedi.
Bağlantı yollarıyla yol yapımının 95 kilometreyi bulacağını anlatan Yıldırım, "Bedel bizim için yaklaşık olarak belli ama asıl bedel ihaleye gelecek tekliflerle ortaya çıkacak. Ama daha önceki çıktığımız ihalenin yarısı mertebesinde kalacak" şeklinde konuştu.
Bir gazetecinin, 3. köprü ile ilgili ne kadarlık bir tasarrufun öngörüldüğünü sorusuna Yıldırım, "Şu anda İstanbul’da hizmet veren iki tane köprümüz var, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü. Bunların toplam günlük trafiği 450 binin üzerinde. Aslında tam kapasite hatta biraz da üzerinde bir kapasiteyle çalışıyorlar. Buna rağmen, sabah ve akşam yoğun saatlerde ortalama bir dakikalık mesafeyi 45 dakikada katedebiliyorlar, yani 45 dakikalık bir gecikme yaşıyoruz. Bu gecikmenin anlamı ne? Biraz daha
benzin, mazot yakılması, daha fazla zaman kaybı, iş gücü kaybı ve daha fazla çevre kirliği demek. Bu kayıpların parasal tutarı 1 yılda, 3 buçuk milyar TL. Bu bile tek başına 3. köprünün ne kadar elzem hale geldiğini göstermeye yeter" cevabını verdi.