YEREL HABERLER - 27 Ocak 2012 Cuma 12:32

KRAL MEZARINA ÇATI YARIŞMASI

A
A
A
KRAL MEZARINA ÇATI YARIŞMASI

Milas’ta dünyaca ünlü Kral Mezarını da kapsayan Uzunyuva Anıtmezarı için mimarlık öğrencilerine yönelik koruyucu çatı yarışması düzenlendi.
TMMOB – Mimarlar Odası, İstanbul Büyükkent Şubesi’nin katkılarıyla ÇATIDER – Çatı Sanayicileri Derneği tarafından düzenlenen Ulusal Öğrenci Mimari Fikir Projesi Yarışması’nın ana konu başlığı “Arkeolojik Alanda Çatı” olarak belirlenirken yarışma başlığı ise “Milas – Uzunyuva Anıtmezarı Arkeoparkı Koruyucu Çatısı” olarak açıklandı. Yarışmaya katılan mimarlık öğrencilerinin projelerini 27 Mart 2012 tarihine dek teslim etmeleri gerekiyor.
30 Temmuz 2010 tarihinde Milas Jandarmasının yaptığı bir operasyonla defineciler tarafından kaçak kazı yapıldığı ortaya çıkarılan Milas ilçe merkezindeki sit alanındaki Uzunyuva Anıtmezarı’nda bulunan lahit, arkeologlarca “yüzyılın arkeolojik buluşu” olarak nitelendirilmişti. M.Ö. 4. yüzyıla tarihlenen Uzunyuva Anıtmezarında başlatılan kurtarma kazısı Milas Müzesi tarafından sürdürülürken Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın da büyük ilgi gösterdiği bu alanın “arkeopark” olarak düzenlenmesi kararlaştırılmıştı. Definecilerin, lahdin bulunduğu mezar odasının tavanındaki 182 cm.lik mermeri delmek amacıyla karot delgi aygıtı çalıştırırken kullandıkları tonlarca su nedeniyle mezar odasındaki altın varaklı duvar resimlerinin çok zarar gördüğü belirlenmişti. Mezar odasında Alman arkeologların da desteği ile nemin kurutulması amacıyla iklimlendirme çalışmaları sürdürülürken aynı zamanda devam eden kurtarma kazısı nedeniyle açılan çukurlara biriken yağmur sularının da mezar odasına sızma veya nemi arttırma olasılığı üzerine kazı alanının üzerinin çatıyla kaplanması gündeme gelmişti.
Bunun üzerine İstanbul Mimarlar Odası Büyükkent Mimarlar Odası Şubesinin de katkılarıyla Çatı Sanayicileri ve İşadamları Derneği – ÇATIDER tarafından Uzunyuva’nın çatıyla korunması amacıyla mimarlık öğrencilerine yönelik olarak bir tasarım yarışması düzenlendi.
Yarışma duyurusunda yarışmanın hedefleri şöyle açıklandı; “Ülkemizdeki zengin kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalara katkı sağlamak. Toplumun arkeolojik alanlara erişebilirliğini sağlayarak kültürel mirasa yönelik farkındalığı ve duyarlığı arttırmak. Kültürel mirasın yerinde korunarak sergilenmesi olanaklarını arttırmak. Sektörünün bu alandaki araştırma ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak. Öğrencilerin bu korudaki farkındalıklarını ve duyarlıklarını arttırarak sektörle tanıştırmak ve bu alandaki çalışmaları desteklemek.
Yarışmanın danışman jüri üyeleri; Prof. Dr. Nihal Arıoğlu (İTÜ), Prof. Dr. Nilüfer Akıncıtürk (UÜ), Yard. Doç. Dr. Cem Altun (İTÜ), Yard. Doç. Dr. Erkan Avlar (YTÜ), Atila Gürses (İTÜ)’ten oluşuyor. Asıl jüride ise Doç. Dr. N.Oğuz Özer (MSGSÜ), Yard. Doç. Dr. Yüksel Demir (İTÜ), Han Tümertekin (İTÜ), Nevzat Sayın (EÜ), Zeki Şerifoğlu (YTÜ) bulunuyor.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri UND Başkan Yardımcısı Bilen: “Vize çilesi AB ile ticaretimizi durma noktasına getirdi” Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı ve Genel Sekreteri Ergün Bilen, Schengen vizesi sisteminde yaşanan sıkıntıların AB ile yapılan ticareti durma noktasına getirdiğini söyleyerek, sorunun çözülmesi çağrısında bulundu. UND Başkan Yardımcısı ve Genel Sekreteri Ergün Bilen, Schengen vizesi sisteminde yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Sıkıntılardan dolayı AB ile ticaretin durma noktasına geldiğine dikkat çeken Bilen, tır sürücülerinin ayrı bir kategoride acil ve öncelikli olarak Schengen vizesi alabilmelerini talep etti. “Bu haksızlığa son verin” diyen Bilen, “AB’nin Türkiye’den talep ettiği ürünler Türk vatandaşı profesyonel tır sürücülerine uygulanan Schengen vize sisteminde yaşanan sorunlar nedeniyle teslim edilemiyor. Türkiye’den AB’ye gerçekleştirilen ihracatın yüzde 50’si, Türkiye’de yatırım yapmış olan AB sermayeli şirketler tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu malların sahibi AB şirketleri olduğu için AB, kendi firmalarını ve tüketicilerini cezalandırmaktadır. Türkiye’nin AB’ye, AB’nin Türkiye ile Orta Asya, Kafkasya ve Orta Doğu’ya ihracatını karayoluyla taşıyan uluslararası eşya taşımacılığı sektörü vize sürecinde zorluklar ve zaman kayıpları yaşamakta, bu durum ticari malların hareketini kısıtlamaktadır. Büyük potansiyel taşıyan AB-Türkiye ticaretindeki büyümeye engel olan bu tutumun faturasını Türkiye kadar AB de ödemektedir. Pandemi ile başlayan tedarik zincirindeki kırılmalar, Rusya-Ukrayna savaşı ve bölgede yaşanan siyasi konjonktür ile pekişen küresel ekonomik durgunluk daha da ağırlaşmıştır. Yaşanan kaybın kazanca dönüştürülmesi için sorunun acilen çözülmesi kaçınılmazdır” ifadelerini kullandı. Türk tır sürücülerinin vize alamadığını kaydeden Ergün Bilen, “Tüm Avrupa sürücü eksikliği ile mücadele ederken, Schengen ülke misyonları yeni sürücülerin vize başvurularına ret veriyor. Yılların sürücülerine de Schengen vize kurallarına aykırı olarak ya kısa süreli vize veriliyor ya da ret veriliyor. Schengen misyonlarının tutarsız uygulama engellemeleri ile karşı karşıya kalan Türk tır sürücülerine ayrımcılık yapılıyor. Türk tır sürücülerinin çalışma hakları ellerinden alınıyor, mesleklerini icra edemedikleri için bu süreçten aileleri de olumsuz etkileniyor. Türk taşımacılık firmalarının lojistik maliyetleri artıyor, teslimatları gecikiyor ve taşıma taahhütleri yerine getirilemiyor. Vize çilesi AB ile ticaretimizi durma noktasına getirdi. Profesyonel tır sürücülerine uygulanan vize engelinin bir an önce kaldırılması, tır sürücülerinin ayrı bir kategoride acil ve öncelikli olarak Schengen vizesi alabilmesi için tüm taraflara destek çağrısında bulunuyoruz” şeklinde konuştu.
Gaziantep Ünlü yazar Erdem Koleji’nde imza gününe katıldı Okur-Yazar Buluşmaları kapsamında çocuk kitapları yazarı Anıl Basılı, Erdem Koleji’nde söyleşi ve imza gününe katılarak öğrencilerle buluştu. Gaziantep Erdem Koleji, okuma kültürünü geliştirmek amacıyla düzenlediği ‘Okur- Yazar Buluşmaları’ etkinliğinin konuğu okulun kitap okuma listesinde yer alan çocuk edebiyatı yazarı Anıl Basılı oldu. Okul etkinlik salonunda ilkokul öğrencileri ile bir araya gelen yazar Anıl Basılı, öğrencilerle kitaplar üzerine oldukça keyifli bir etkinlik ve söyleşi gerçekleştirdi. Yazar Anıl Basılı, yazarlık deneyimlerini öğrencilerimizle paylaşırken, kitapların yazım hikayesi ve hayal gücü gibi bir çok konu hakkında bilgiler verdi. Söyleşi sonunda 2., 3., 4. ve 5. sınıflar, okudukları kitaplar ile ilgili yazara merak ettikleri soruları sormayı ihmal etmediler. Yazar Anıl Basılı, söyleşi akabinde okulda imza günü etkinliğine katıldı. Coşkulu bir okur kitlesi ile karşılaşan Basılı, yeni çıkan kitabı Dadanık ile öğrencilerin okuma listelerinde bulunan kitaplarını imzalayarak onlarla birebir ilgilendi. Okul yöneticileri, Bu anlamlı etkinliğe katılım gösteren yazar Anıl Basılı’ya teşekkürlerini ileterek çiçek takdim etti. Okulu her yönüyle beğendiğini ifade eden yazar öğrencilerle kitaplar üzerine oldukça keyifli anlar yaşadığını dile getirdi. Erdem Koleji Genel Müdürü Mehmet Örfi Sönmez, kitap okumanın önemine vurgu yapan buluşmalar ve etkinlikler ile öğrencilerin edebi dünyalarını genişletmeye devam edeceklerini kaydetti.
Tunceli Doğu ve Güneydoğu’yu Karadeniz’e bağlayan yolda kaya düşmesi ve heyelan tehlikesi Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesini Karadeniz’e bağlayan Tunceli-Pülümür-Erzincan karayolu, kaya düşmesi ve heyelan tehlikesi nedeniyle ciddi risk oluşturuyor. Vatandaşlar, muhtemel bir depremde karayolunun kapanabileceğini belirterek bir an önce önlem alınması çağrısında bulundu. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesini Karadeniz Bölgesine bağlayan en kısa karayolu olan Tunceli-Pülümür-Erzincan karayolu, yılda on binleri aşan sürücü tarafından kullanılıyor. Karayolunun bazı bölgelerinde bariyer olmaması, kaya düşme ve heyelan tehlikesi nedeniyle sürücüler endişeli yolculuk yapmak zorunda kalıyor. Karayolları ekipleri tarafından tehlike oluşturan kayalar zaman zaman alınırken vatandaşlar güzergah boyunca ciddi bir çalışma yapılması gerektiğini belirtti. Karayolunu sık sık kullandığını aktaran Ahmet Yıldız, kayaların yol yapım çalışmalarından dolayı sarsıntıya uğrayıp tehlike oluşturduğunu kaydederek, ’’Kayalar birbirinden ayrılmış, emaneten duruyorlar. Bölgemizdeki yol şu anda çok hareketli. Doğu Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan en kısa güzergah. Ovacık karayolunda kaya düşmesi sonucu bir vatandaşımız hayatını kaybetmişti. Doğu Anadolu’dan Karadeniz’e geçen bütün araçlar bu yolu kullanmaktadır. Bu yol üzerinde bulunan kayaların hepsini ivedi şekilde müdahale edilmesi gerekmektedir” dedi. Bölgede deprem beklendiğini hatırlatan Yıldız, “Depremde bu yolların kapanacağı aşikardır. Kesinlikle kayalar düşebilir, tehlike arz edebilir. Bir an önce önlem alınmalı. Zamanında bazı noktalara bariyerler çekilmişti, genişletme çalışmaları yapılmıştı. Şu an bu yolda kayalarla ilgili bir çalıma yapılması gerekmektedir. Asrın felaketi dediğimiz depremde, deprem illerine Erzincan, Erzurum, Sivas’tan ulaşmak için bu yol kullanılmıştı. Bu yol, bölgemiz için çok önemlidir. Deprem anında bu yol kapalı olsaydı araçlar ve kurtarma ekipleri deprem bölgesine ulaşamayacaktı” diye konuştu.