Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, şehir genelinde servis taşımacılığı yapan bin’in üzerinde aracın usulüne uygun çalışmadığını belirterek, S plaka satışı ile bu araçları kontrol altına almayı hedeflediklerini söyledi.
Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Ocak ayı toplantısı, Heykel’deki tarihi binada yapıldı. Toplantıda son bir ay içinde hayata geçirilen çalışmalar hakkında meclis üyelerini bilgilendiren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursaray Kestel hattında çalışmaların hızla sürdüğünü, Esenevler Kavşağı’nın 65 gün içinde tamamlanmasının hedeflendiğini kaydetti. Bursaray Emek Hattının devreye alınmasının ardından Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren firmaların servis taşımacılığı yerine işçilerini Bursaray’a yönlendirmesi konusundaki çalışmalarının sürdüğünü belirten Başkan Altepe, bir taraftan faaliyette olan servisleri kontrol altına almaya çalıştıklarını söyledi. Bursa’da bin’in üzerinde servisin usulüne uygun olmadan çalıştığının belirlendiğini dile getiren Altepe, "Biz bugüne kadar plaka satmayı düşünmedik. Ancak satmayınca kontrol elden çıkıyor. Geçtiğimiz haftalarda 100 tane plaka sattık. Bir o kadar daha satacağız. Ancak bunlar yeni araçlar değil. Bunlar şuanda çalışan araçlar. Servisi ya kaçak olarak yapıyorlar ya da ilçe belediyelerinden S plaka almaya başladılar. Önemli ölçüde araçlar kendi üzerine olmasına rağmen çalıştıkları kurumun aracı gibi gösteriyorlar. Mülkiyet araç sahibinin ancak fabrika üzerine geçiriliyor. Bu şekilde binin üzerinde araç var. Çeşitli kılıflar bularak bunları yapıyorlar. Biz usulüne göre çalışmayan araçları bu sayede kontrol altına alıyoruz. İlçe belediyeleri 40 bin TL’ye satarken biz 120 bin TL gibi piyasa fiyatlarıyla satıyoruz. Böylelikle hem araçlar kontrol altına alınıyor hem de belediyeye gelir sağlanmış oluyor" diye konuştu.
Organize Sanayi Bölgesi’ndeki firmaların işçilerini toplu taşıma araçlarına yönlendirmesiyle ilgili çalışmalarının da aralıksız sürdüğünü kaydeden Altepe, "Bizim hedefimiz trafik yoğunluğunu en aza indirmek. Bunun tek yolu ise toplu taşıma. Raylı sistem ağlarımız genişledikçe artık firmalar işçilerine aylık kartlar verecek ve taşımacılık raylı sistemle yapılabilecek. Ancak bizim öncelikle çalışma saatlerini düzenlememiz gerekli. Çünkü hem fabrikalar, hem resmi kurumların mesai saatleri aynı. Sabah 7 - 8 gibi aşırı yoğunluk oluyor ondan sonra yoğunluk birden ortadan kalkıyor. Akşam da belirli saatte yığılma oluyor. Avrupa çeşitli kentlerinde kurumlar 5, 6, 7, 8, 9 gibi farklı saatlerde işe başlıyorlar. Biz de bu sistemi sağlayabilirsek, toplu taşıma araçlarında yığılmanın önüne geçebiliriz. Bununla ilgili çalışmalarımız sürüyor" diye konuştu.
KONSEY’İN OTOYOL GÖRÜŞÜ MECLİSTE
Bursa Kent Konseyi’nin 500’ün üzerinde katılımcı ile gerçekleştirdiği İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun güzergahına ilişkin karar, Büyükşehir Belediye Meclisi’nde de görüşmeye açıldı. Konu hakkında meclis üyelerine bilgi veren Bursa Kent Konseyi Başkanı Mehmet Semih Pala, "Bu 6,5 milyar dolarlık büyük bir yatırım. Toplam 421 kilometrelik güzergahın 135 kilometresi Bursa’dan geçiriyor. Bursa’nın sivil toplum ve kamu kuruluşlarının çatı örgütlenmesi olan Bursa Kent Konseyi, yasanın verdiği görevle konuyu ciddi biçimde ele aldı. Kent Konseyi’nde İstanbul - Bursa - İzmir otoyol güzergahının Uluabat Gölü’nün güneyine alınmasının daha doğru olacağı görüşü hakim olmuştur. 5393 sayılı yasa uyarınca Kent Konseyi’nin görüşlerini Büyükşehir Belediye Meclisimize aktarıyoruz. Meclisimizin bu görüşler doğrultusunda kararlar alacağını düşünüyoruz" dedi.