YEREL HABERLER - 10 Mayıs 2017 Çarşamba 15:16

Bolu’da 9,5 kilometrelik “Yeşil Yol” projesi

A
A
A
Bolu’da 9,5 kilometrelik “Yeşil Yol” projesi

Bolu’da hayata geçirilecek “Yeşil Yol” projesiyle şehrin ortasından 9,5 kilometre uzunluğunda ve 80 metre genişliğinde yeşil bir koridor oluşturulacak.

Bolu’da hayata geçirilecek “Yeşil Yol” projesiyle şehrin ortasından 9,5 kilometre uzunluğunda ve 80 metre genişliğinde yeşil bir koridor oluşturulacak.


Bolu Belediyesi’nin dünyanın en uzun yeşil yolu olarak adlandırdığı “Yeşil Yol” projesi ile birlikte D-100 Karayolu kentin dışına çıkarılarak şehrin ortasında yeşil bir kuşak oluşturulacak. Proje kapsamında D-100 Karayolu üzerinde kentin giriş ve çıkış noktaları arasında yer alan bölüm trafiğe kapatılarak, bir yaşam merkezine dönüştürülecek.


Dünyada şehir merkezinde yapılan en uzun yeşil yol olma özelliğine sahip olduğu ve proje içerisinde parklar, eğlenme, dinlenme ve spor mekanları, yürüyüç ve bisiklet yolları, alışveriş ve sanat merkezleri gibi farklı alanların yer alacağı belirtilen projeyle ilgili konuşan Başkan Yılmaz, “D-100 karayolunun güneye alınması ile birlikte eski yolu ‘yeşil yol’ haline getireceğiz. Şehrin ortasında, yemyeşil yeni bir yaşam alanı oluşturuyoruz. Bolu’nun şehir merkezi de cennet gibi doğasıyla uyumlu hale gelecek. Bu proje, Bolu’nun turizm potansiyelinin artırılmasında da önemli rol oynayacak. Bir hayalimizi daha gerçeğe dönüştürmekten mutluyuz. Tabiatin Kalbi Bolu, cennet doğasıyla uyumlu dev projelerle bir dünya kenti olacak” dedi.



Dünya’nın en uzun yeşil yolu olacak


D-100 Karayolu’nun güneye alınmasının tamamlanmasının ardından “Yeşil Yol Projesi”ne başlayacaklarını belirten Yılmaz, projenin şehir trafiğini de rahatlatacağını, TIR ve kamyon geçişlerinin şehir dışına çıkarılacağını söyledi. ‘Yeşil Yol’un 9,5 kilometrelik uzunluğu ile dünyada şehrin tam ortasından geçen ‘en uzun rekreasyon alanı’ olacağına dikkat çeken Yılmaz, proje ile ilgili şunları söyledi:


“Tabiatın Kalbi Bolu’nun potansiyeline uygun projeler oluşturuyoruz. Hem kent içi ulaşımda hem de yapılaşmada dünya şehirlerini örnek alıyoruz ve tecrübelerinden faydalanıyoruz. Dünyada yeşil yol konusunda başarılı örnekler var. Mesela, New York’ta demiryolundan yeşil yola dönüştürülen High Line, Boston’da yeşil omurga olarak tanımlanan BigDig gibi. Bolu’yu bir anlamda ikiye bölen D-100 Karayolu’nda gerçekleştireceğimiz projemiz hem yeşil yol, hem de yeşil omurga niteliği taşıyacak. Proje aynı zamanda dünyadaki şehrin tam ortasında bu kadar uzunlukta bir rekreasyon alanı oluşturması açısından da dünyada bir ilke imza atacak. Turizm şehri Bolu, ‘Yeşil Yolu’yla da hem Türkiye’de hem de dünyada çok söz ettirecek.



Projede 3 ‘koridor’ yer alacak


Yeşil Yol, kentin farklılaşan iki bölgesinin birleştirici unsuru ve geçiş alanı işlevini üstlenecek. Kenti ikiye bölen karayolunun alternatif işlevlerle kente kazandırılması için hazırlanan proje ile Bolu’nun kuzey ve güney bölgelerindeki tüm mahallerlerin eşit uzaklıkta ulaşabileceği bir yaşam alanı oluşturulacak.


Projede, Yeşil Yol güzergahında, Batı Koridoru, Yeşil Koridor ve Doğu Koridoru olmak üzere üç ayrı koridor yer alacak. Kentin batı giriş noktasında bulunan Batı Koridoru’nda Kırsal Yeşil Odak ve kentsel gelişim yönüyle uyumlu konut alanları yer alacak. Yeşilin her tonunu yoğun bir şekilde içinde barındıracak 9, 5 kilometrelik Yeşil Koridor, kent merkezi ile ortak kullanılacak alan olacak. Kentin diğer giriş noktasında yer alan Doğu Koridoru’nda Kentsel Yeşil Odak ve havaalanı ve sanayi alanları ile ortaklaşa gelişecek kısım yer alacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Dolmuşun açık bırakılın kapısından düşen kadın yaşam mücadelesi veriyor Adana’da dolmuşta ücret ödemek için ayağa kalktığı sırada açık bırakılan kapıdan aşağı düşerek ağır yaralanan yaşlı kadın hayatta kalma mücadelesi verirken, sürücü adli kontrol şartıyla tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Edinilen bilgiye göre kaza, 24 Nisan günü saat 14.30 sıralarında Sarıçam ilçesi Balcalı Mahallesi Güney Kampüs yolunda meydana geldi. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi’ne kontrole giden Hatice Sabahi (75), evine dönmek için Vedat K.’nin kullandığı 01 J 0364 plakalı özel halk otobüsüne bindi. Sürücü direksiyon başında sigara içtiği sırada otobüs kapısı açık bir şekilde ilerlerken, Sabahi ulaşım kartını göstermek için ayağa kalktı. Manevra sırasında dengesini kaybeden Sabahi, açık olan kapıdan aşağı düşerek başını asfalta çarptı. İhbar üzerine kaza yerine gelen sağlık ekipleri, Sabahi’yi ilk müdahalenin ardından ambulansla hastaneye götürdü. Sürücü ise gözaltına alınarak polis merkezine götürüldü. Hastanede ameliyata alınan 6 çocuk annesi Sabahi’nin beyin kanaması geçirdiği, köprücük ve kürek kemiği ile göğüs kafesinde kırıklar olduğu belirlendi. Kafatasında biriken kan boşaltılan Sabahi, yoğun bakım ünitesinde entübe edildi. Sabahi’nin emekli öğretmen eşi Cemil Sabahi (74) ile çocukları hastaneye giderek, gelecek iyi haberi beklemeye başladı. Polis merkezindeki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen sürücü Vedat K. ise çıkarıldığı mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Eşinin hayati tehlikeyi atlatamadığını anlatan Cemil Sabahi, “Bu apaçık cinayete teşebbüstür. Kapıyı neden açık bırakmış, bilemiyorum. Bir litre az mazot yakmak için mi böyle yapıyorlar? Ayrıca sigara içiyor. İnsan hayatı bu kadar ucuz mu? Adli kontrol verilerek serbest bırakılmış. Eşimin beyin kanaması ameliyatla durduruldu. Uzun süredir de uyutuluyor. Üstelik vücudunda çok sayıda kırık var. Hayati tehlikeyi atlatabilirse kırıklarına bakılacak. Son derece berbat durumdayım” diyerek gözyaşı döktü. Oğlu Selahattin Sabahi (51) ise kapısı açık giden otobüsler konusunda tedbir alınması gerektiğini belirterek, “3 gündür hastanedeyiz, otobüsleri takip ediyorum ve hala kapıları açık geziyorlar. Buna bir son verilmesini istiyorum. Adana’nın bu ciddi sorununun çözülmesi lazım. Bizim canımız yandı, başkasının canı yanmasın. Annemin hayati tehlikesi sürüyor. Kırıkları tedavi edilemiyor. Sürücüden şikayetçiyiz. Salıverilmesine anlam veremedim” dedi.
Adana Ceyhan Belediye Başkanı Aydar, verdiği sözleri bir bir yerine getiriyor Ceyhan Belediye Başkanı Kadir Aydar, henüz göreve başlayalı bir ay bile dolmadan seçim döneminde verdiği vaatlerden 6’ncısının temelini atarak Namık Kemal Mahallesi’ne en büyük parkını yapmak için kolları sıvadı. 23 Nisan’da altyapı ve yol çalışmaları tamamlanan, içerisinde koşu, spor ve büyük bir oyun alanının bulunacağı park, 19 Mayıs’ta tamamlanarak çocuklara armağan edilecek. Kısa bir süre önce Ceyhan’ın iki yakasını birleştirmek için İbrahim Mete Bulvarı’ndan Namık Kemal Mahallesi’ni birbirine bağlayacak köprünün temelini atan Başkan Kadir Aydar, Kent Meydanı projesinin ilk kazmasını da kendisi vurmuştu. Büyük Ceyhan Oteli ve Namık Kemal Mahallesi’ne çift şeritli yol çalışmalarına da başlayan Aydar, Ceyhan’ı büyük bir köyden, büyük bir kent hedefine ilerleme yolunda ilçe halkının en büyük umudu oldu. Ceyhan Belediye Başkanı Kadir Aydar ayrıca ihtiyaç sahibi emeklileride unutmayarak söz verdiği bayram ikramiyesi için çalışmalarını tamamladı. İhtiyaç sahibi emeklilerin belediyeye başvuru yapmalarının ardından 5 bin liralık destek vereceğini açıkladı. Başkan Aydar’ın emekli ikramiye vaadi, 7 den 70e herkesin başkanı olduğunu kanıtlar nitelikte oldu. Ceyhan’da yarım kalan hikayesini tamamlayıp, kaybolan yıllarını telafi etmek adına belediyenin her bir emekçisiyle 7 gün 24 saat esasına dayalı çalışan Başkan Kadir Aydar, seçim döneminde verdiği vaatler arasında yer alan Namık Kemal Parkı Çocuk Parkı için kolları sıvadı. Mazbatasını alalı henüz bir ay bile dolmayan Başkan Aydar, vaatlerinden 6’ıncısını gerçekleştirmek için parkın temelini 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda attı. Altyapı ve yol çalışmalarını tamamlayan Aydar, parkın 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda hizmete açılacağını duyurdu. Başkan Aydar, “Bugün çocuklar bir müjde vermek istiyoruz. Bu alan, Namık Kemal Mahallesi’ndeki en büyük park olacak. Çocuklar için koşu, spor ve büyük bir oyun alanı olacak. Yolumuz bitti. Parkımızı 19 Mayıs’a kadar siz değerli Ceyhanlılar için hizmete açmaya çalışacağız. Çocuklara bugün müjdemiz olsun. Ne yapıyorsak, Ceyhan için. En büyük gücü Ceyhanlımın gözlerindeki umuttan alıyorum” dedi.
İstanbul Deriv, Rakshit Choudhary’yi eş-CEO’luğa terfi ettirdi Deriv, 25’inci yılını kutlamaya hazırlanırken liderlik modelini yeniliyor. Rakshit Choudhary, Kurucu ve CEO Jean-Yves Sireau ile ortaklık kurarak eş-CEO’luğa terfi ettirildi. Çevrimiçi ticaret şirketi Deriv, Rakshit Choudhary’nin Operasyon Direktörlüğünden (COO) Eş-Yönetici (CEO) tanıtımını duyurdu. Yapılan açıklamaya göre eş-CEO modeli, her iki liderin de farklı güçlü yönlerinden ve çeşitli bakış açılarından yararlanacak. Eş-modeli seçmek sadece şirket için stratejik bir hareket değil, kuruluşun işi çevik tutmak için kritik karar alımına farklı bakış açıları ve ekip çalışmasını dahil etmesini sağlıyor. Bu ikili liderlik çerçevesi aynı zamanda karşılıklı saygı ve ortak hesap verebilirliğin standart uygulamalar olduğu bir ortam oluşturuyor ve bireysel özerkliği kolektif bir vizyonla dengeliyor. Deriv’nin Kurucusu ve eş-CEO’su Jean-Yves Sireau şunları söyledi: "Rakshit, Deriv’in işini derinlemesine anlayan harika bir lider, bu nedenle eş-CEO’luğa geçişi bizim için ileriye doğru atılmış doğal bir adım.’’ Rakshit Choudhary, yeni rolü hakkındaki düşüncelerini paylaştı: “Şirketin son 14 yıldır inanılmaz büyümesinin ve evriminin bir parçası olduğum için şanslıyım ve ticareti her yerde, herkes için erişilebilir hale getirme misyonuna ilk elden tanık oldum. Bunun merkezinde yenilikçi, güvenli ve erişilebilir kalmaya odaklanmak yer alıyor. Şirketi başarılı bir 25 yıla daha taşırken Deriv’i küresel olarak Jean-Yves ile birlikte büyütmeye devam etmeyi dört gözle bekliyorum.”
Muş Kuzu satışlarından kent ekonomisine 1 milyar lira gelir bekleniyor 1 milyon 200 bin civarında küçükbaş hayvan varlığı ile Türkiye’nin önemli hayvancılık merkezlerinden biri olan Muş’ta erkek kuzu satışlarından yaklaşık 1 milyar TL gelir bekleniyor. Büyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiriciliğinin yaygın yapıldığı Muş’ta kesime gönderilecek 250 bin erkek kuzudan kent ekonomisine yaklaşık olarak 1 milyar lira katkı bekleniyor. Kuzu satışlarından kent ekonomisine 1 milyar TL katkı sağlanacağını söyleyen Muş İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Nimet Salkım, “5 ay zorlu bir kışı geride bıraktık. İlimizde 1 milyon 200 bin küçükbaş hayvandan yılda ortalama 550 bin kuzu doğumu gerçekleşiyor. Doğan kuzulardan erkek olan 250 bin kuzuyu kesime göndererek kent ekonomisine yaklaşık 1 milyar lira katkı sağlıyoruz. İşimiz çok zor olmasına rağmen, biz bunu severek yapıyoruz. Zaten severek yapılmayan bir işten başarı elde etmek mümkün değil. Bu yıl yetiştiricilerimiz sektörden para kazanıyor. Devletimizin de sektöre vermiş olduğu destekler var. Bu açıdan devletimize teşekkür ederiz” dedi. Hayvanların Muş Ovası’nda farklı bitki türlerinden faydalandığını ifade eden Salkım, “Besicilerimiz hayvancılık sektöründen çok iyi para kazanıyor. Çünkü önümüzde devasa bir ovamız var. Çetin kış şartlarına rağmen yine de hayvancılık sektörü ilimizde çok iyidir. Hayvancılığın merkezi diyebiliriz. Farklı farklı bitki türü bulunuyor. Hayvanlarımız bu farklı bitki türünden çok iyi bir şekilde faydalanıyor. Bu açıdan hayvancılık sektörü bu bölgede genleşmektedir. Şu an kuzularımızı anneleriyle ovada ve yeşeren meralarda otlatıyoruz. Besicilerimiz keyifli bir yaz sezonu geçirecektir. Devasa bir ovamız var. Çetin kış şartlarına rağmen yine hayvancılık sektörü ilimizde çok iyi bir durumdadır. İlimiz, hayvancılık merkezi diyebiliriz. Çünkü çok farklı bitki türü yeşermektedir” ifadelerini kullandı.