EĞİTİM
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:27 Nilüferli minikler de artık ‘Ana Kucağında’ Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin okul öncesi eğitimde bir marka haline gelen Ana Kucakları artık Nilüfer ilçesi Üçevler ve Demirci mahallelerindeki miniklere de ev sahipliği yapıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle dar gelirli ailelerin çocuklarının da okul öncesi eğitim hizmetlerinden faydalanabilmesi amacıyla 2019 yılında başlattığı Ana Kucakları, zengin müfredatıyla da çocukları geleceğe en iyi şekilde hazırlıyor. Ana Kucağı ücretsiz kreş sayısı 32’ye ulaşırken, Nilüfer ilçesi Üçevler-Demirci mahallelerindeki miniklere hizmet verecek olan ana kucağı da düzenlenen törenle hizmete açıldı. Mart ayı içerisinde eğitime başlayan Üçevler- Demirci ana kucağı ücretsiz kreşinde toplam 145 öğrenci eğitim görüyor. Toplam 1.153 metrekare arsa üstünde 570 metrekare taban alanlı tek kat olarak inşa edilen merkezde, 6 sınıf, yemekhane, teknik alanlar, müdür odası, öğretmenler odası, idari alanlar bulunuyor Ayrıca 1 oyun parkı ve bahçe yer alıyor. 6 sabah ve 6 öğle grubu olmak üzere ikili sistemde eğitim sunuluyor. Törene, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın yanı sıra Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Cumhur İttifakı ve AK Parti Nilüfer Belediyesi başkan adayı Celil Çolak, meclis üyeleri, muhtarlar ve vatandaşlar katıldı. “Ana Kucağı uygulamasını değerli buluyorum” Törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, konu çocuklar olunca akan suların durduğunu söyledi. Herkesin evladının iyi eğitim almasını istediğini, Büyükşehir Belediyesi’nin de geleceğimiz olan yavrularımızın iyi insanlar olmasını ve iyi yerlere gelmesini arzuladığını anlatan Başkan Alinur Aktaş, “Çocuklarımızın sağlıklı bir şekilde eğitilmesini istiyoruz. Uzmanlar, ‘bir çocuğun gelişiminin yüzde 90’ını 7 yaşına kadar tamamlar’ diyor. 4-6 yaş arasında alınan eğitim çok kıymetli ve değerlidir. Devletimizin anaokulu çerçevesinde ortaya koyduğu çalışmalar var. Büyükşehir Belediyesi olarak yaptığımız Ana Kucağı uygulamasını da değerli buluyorum. Burası 32’inci ana kucağımız oldu. Çocuklarımız daha önceden eğitim görmeye başladı. Önümüzdeki dönem 100’e çıkararak on binlerce yavrumuzu geleceğe hazırlamaya devam edeceğiz. Nilüfer’de çok daha fazla ana kucağımız olabilirdi. O yüzden ilçe ve büyükşehir uyumu çok önemli. Birçok ilçede başkanlarımızdan yer istiyoruz. Verilen yerde de ana kucağımızı hizmete açtık. Yeni döneme de 230 öğretmen ve 4 bin öğrencimizle başladık. Milli Eğitim’in müfredatı takip edilerek 4-6 yaş çocuklara okul öncesi eğitim veriliyor. Buna ek olarak ‘Değerler eğitimi’ ve ‘Şehrim bursa’ müfredatları işleniyor. Bursa’yı seven ve öneri sunan bir gençlik yetişsin istiyoruz. Bütün kreşimizde olduğu gibi burada da her gün öğrencilerimize ücretsiz sabah kahvaltısı ve ikindi öğünü veriyoruz. Ayrıca çanta, kitap ve kırtasiye malzemeleri de belediyemiz tarafından ücretsiz karşılanıyor. İnşallah en kısa zamanda ikincisini, üçüncüsünü de açarız. Üçevler ve Demirci Ana Kucağımız hayırlı olsun” dedi. “Tek amacımız, düşünen, araştıran nesil yetişmesi” Önümüzdeki dönem aile eğlence merkezleri oluşturacaklarını, ilköğretim öğrencilerine aylık 600 TL’lik kantin desteği sunacaklarını anlatan Başkan Aktaş, aile yaşam destek merkezlerini de 17 ilçeye kazandıracaklarını anlattı. Yine Nilüfer ilçesine 800 kişilik ana salon ve diğer eklentilere sahip kongre ve kültür merkezi kazandıracaklarını belirten Başkan Aktaş, “20 sene görevde olup bu ilçeye 700-800 kişilik bir salon kazandıramadılar. İnşallah en güzelini önümüzdeki dönem bizler şehrin batısına kazandıracağız. Gençlik merkezi sayımızı 15’ten 50’ye çıkartacağız. İçerisine yıllık 5.000 TL yüklenen Genç Kart’la gençlerimizi sosyal ve kültürel anlamda destekleyeceğiz. Tek amacımız, düşünen, araştıran, kendini geliştiren, vatanına, milletine, bayrağına bağlı bir neslin yetişmesidir. Bu uğurda birçok çalışma yaptık. ‘Her bölgeye kreş açacağım’ diyenler 20 senede kaç tane kreş açtı? İstihdam ofisi açacağını söyleyenlerin BİKO’dan haberi yok. Üretici kadınlara destek vereceğini söyleyenler, 39 kadın kooperatifinden alım yaparak desteklediğimizi bilmiyor. Evde bakım hizmeti vereceğini söyleyenlerin, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bu hizmetin senelerdir verildiğinden haberi yok. 10 bin öğrenciye burs vereceğini söyleyenler, BURSKOOP marifetiyle 10 bin çocuğa burs verdiğimizi bilmiyor. Bu sayısı yeni dönemde 16 bine çıkaracağız. YKS için dijital eğitim vereceğini söyleyenler, 6 tane yüz yüze YKS merkezimizin olduğunu ve dijital eğitimlerin de verildiğini bilmiyor. Gençlik merkezleri yapacağını söyleyenlerin, 16 tane gençlik merkezimizin olduğundan haberi yok. Kadın sığınma evi yapacağını söyleyenler, kadın sığınma evimizin olduğunu hatta erkek sığınma evimizin de olduğunu bilmiyor. Kentsel dönüşümden bahsedenlerin, şimdiye kadar bir tane kentsel dönüşüm çalışması yok. Biz yaptıklarımızı anlatıyoruz. Asıl film de 1 Nisan’dan itibaren başlıyor” diye konuştu. Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, Nilüfer ilçesine Ana Kucağı’nı kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı tebrik etti. Çocuklara ve gençlere yapılan hizmetin dolaylı olarak kadına yapılan hizmet olduğunu belirten Gözgeç, ana kucağının Üçevler ve Demirci sakinlerine hayırlı olmasını diledi. İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, eğitime yapılan yatırımların çok değerli olduğunu belirtti. Bursa’da 4-5 yaşlarındaki toplam 68 bin öğrenciye okul öncesi eğitim verildiğini söyleyen Alireisoğlu, bu anlamda velilere destek veren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı tebrik etti. Demirci Mahalle Muhtarı Mehmet Bulut ve Üçevler Mahalle Muhtarı Sibel Uzun, bölgelerine Ana Kucağını kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a teşekkür ederek, Nilüfer ilçesinde Ana Kucağı sayılarının artmasını istediler. Konuşmaların ardından Başkan Alinur Aktaş ve beraberindekiler, açılış kurdelesini kestikten sonra Ana Kucağı binasına geçti. Sınıfları gezerek çocuklarla sohbet eden Başkan Aktaş, miniklere eğitim hayatlarında başarılar diledi.
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:23 Okulda ’matematik günü’ Matematik romanları ve kitapları yazarı Uzman Antropolog-Yazar Hasan Topdemir, ’Matematik Haftası’ etkinlikleri kapsamında Samsun’da öğrencilerle buluştu. Samsun’un Atakum ilçesindeki Yunus Emre İlkokulu öğrencileri, matematik romanları ve kitapları yazarı Uzman Antropolog-Yazar Hasan Topdemir ile buluştu. Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün OKUSAM Projesi kapsamında Matematik Haftası kapsamında düzenlediği etkinlikte öğrenciler, yazar Topdemir ile keyifli anlar yaşadı. Amacının matematiğin günlük hayattaki karşılığını çocuklara göstermek olduğunu söyleyen yazar Hasan Topdemir, "Matematik yapılan her işte ve meslekte bize katkı sağlar. O yüzden herkesin matematik bilmesi gerekir" dedi. Örüntü ve simetriden yararlanarak Leonardo da Vinci’nin köprüsünü çivisiz, vidasız, yapıştırıcısız yapıp test eden, söyleşisinde Singapur matematiği ile ilgili etkileşimli çalışmalar yapan yazar, ilkokul öğrencilerini edebiyatın, sanatın ve matematiğin gizemli dünyasında keyifli bir yolculuğa çıkarttı. Çocukların sorularını cevaplayan yazar Hasan Topdemir, Şifrelerin Peşinde İstanbul, Şifrelerin Peşinde Göbeklitepe, Singapur Matematiği adlı kitaplarını da imzaladı. Samsun’da çocuklarla güzel ve keyifli vakit geçirdiğini söyleyen Yazar Hasan Topdemir, Şifrelerin Peşinde Karadeniz adlı kitabının müjdesini de verdi.
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:03 Formatör eğitimi başarıyla gerçekleştirildi Düzce Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı, Eğitim ve Öğretim Güncelleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından düzenlenen Eğitim Öğretim Sürecinin Geliştirilmesine Yönelik Formatör Eğitimi üç farklı zaman diliminde başarıyla gerçekleştirildi. Komisyon Üyeleri için düzenlenen eğitim programı, Düzce Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. İlhan Genç, Prof. Dr. Ali Öztürk, Eğitim Fakültesi ve Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç ve tüm komisyon üyelerinin katılımı ile gerçekleştirildi. Eğitimin birinci haftasında Prof. Dr. Abdullah Adıgüzel tarafından, “Bologna Süreci Temel Faaliyet Alanları Yeterlikleri ve Öğrenme Çıktıları” ikinci haftasında Doç. Dr. Fahriye Hayırsever tarafından Program Yeterliliklerine ve Öğrenme Çıktılarına Yönelik Öğretme-Öğrenme Sürecinin Tasarlanması; üçüncü haftasında ise Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve Eriş Hasırcı tarafından Eğitim Öğretim Sürecinde Ölçme Değerlendirmenin Önemi ve Örnek Uygulamalar başlıklı sunumlar paylaşıldı. Sunumlar, öğretim üyelerinin ve komisyon üyelerinin görüş, soru ve katkıları ile etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildi. Eğitim programının, Düzce Üniversitesi’nin kalite süreçlerine olumlu katkısı olacağını dile getiren Prof. Dr. Mustafa Koç, eğitimleri gerçekleştiren öğretim üyelerine teşekkür belgelerini takdim etti. Eğitime katılan komisyon üyelerine ise katılım sertifikaları elektronik ortamda iletildi.
Kastamonu Üniversitesi’nde şehitler anıldı
18 Mart 2024 Pazartesi - 16:54 Kastamonu Üniversitesi’nde şehitler anıldı Kastamonu Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü tarafından 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferinin 109. yıl dönümü dolayısıyla anma programı düzenlendi. Kastamonu Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü tarafından 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferinin 109. yıl dönümü sebebiyle Merkez Kütüphane Sezai Karakoç Salonu’nda “Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Programı” gerçekleştirildi. Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Panelin moderatörlüğünü Doç. Dr. Mehmet Kıldıroğlu yaptı. Doç. Dr. Mehmet Kıldıroğlu, Çanakkale Savaşlarının deniz ve kara muharebeleri olarak ayrıldığını Deniz Savaşları’nın Türk ordusunun galibiyeti ile sonuçlandığını ifade etti. Doç. Dr. Kıldıroğlu, deniz savaşlarında elde edilen başarının bir dönüm noktası olduğunu ve bu başarının içeride ve yurtdışında etkisinin çok olduğunu dile getirdi. Panelde Prof. Dr. Ercan Çelebi de “Çanakkale’de Kastamonulu Şehitler” isimli bir sunum gerçekleştirdi. Prof. Dr. Çelebi, Çanakkale Savaşlarında on binlerce askerin şehit olduğunu dile getirerek, bu şehitlerin kayıtları incelendiğinde en fazla şehit veren iller arasında Kastamonu’nun da yer aldığını ifade etti. Kayıtlarda Kastamonu’nun tarihte ayrı bir önemi olduğunu söyleyen Prof. Dr. Çelebi, Kastamonu’dan savaşa katılan askerlerin büyük ekseriyatının hiç dönmediğini altını çizdi. Doç. Dr. Tuba Dalar ise “Edebiyatımızda Çanakkale Savaşları” isimli sunumunu gerçekleştirdi. Doç. Dr. Dalar, geçmişten günümüze Çanakkale Savaşlarını konu alan pek çok eserin yayınladığını belirterek, bu eserlerde sadece savaş şartlarının yer almadığını aynı zamanda Türklerin insanı değerlerini de anlatıldığını belirtti.Dalar, Çanakkale ruhunu anlatan eserlerin Çanakkale ruhunun diri tutulması, tarih bilincinin oluşmasında bu eserlerin büyük önem taşıdığının kaydetti. Program, katılımcılara teşekkür belgeleri taktim edilmesinin ardından sona erdi.
“Birim İyileştirme Eylem Planı Değerlendirme Toplantıları” gerçekleştirildi
18 Mart 2024 Pazartesi - 16:29 “Birim İyileştirme Eylem Planı Değerlendirme Toplantıları” gerçekleştirildi Anadolu Üniversitesi Kurumsal Akreditasyon Programı hazırlıkları doğrultusunda iç kalite güvence sistemi faaliyetlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla akademik birimlerin yöneticileri ile 2023-2024 dönemi birim iyileştirme eylem planları kapsamında değerlendirme toplantıları yapıldı. Toplantı Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fuat Erdal Başkanlığında, Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Deniz Taşcı, Kalite Koordinatör Yardımcıları Prof. Dr. Elif Toprak, Feyza İpekten ile fakülte dekanları ve yüksekokul müdürlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. “Üniversitemizde kalite yönetim sistemi oluşturmayla ilgili çalışmalar uzun zamandır devam etmekte” Geniş bir katılımla gerçekleştirilen toplantı hakkında bilgiler veren Anadolu Üniversitesi Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Deniz Taşcı şunları söyledi: “Üniversitemizde kalite yönetim sistemi oluşturmayla ilgili çalışmalar uzun zamandır devam etmekte. Bu kapsamda sistemdeki farklı kesimlerle çalışmalar yapmaktayız. Örneğin, öğrenci odaklı çalışmalarımızda öğrencilerimizden oluşan bir Kalite Kulübü oluşturuldu ve kulüp aktif olarak çalışmaya başladı. Bu yıl daire başkanlarımız ile birlikte çalışmalar başlattık. Temel olarak eğitim-öğretim, toplumsal katkı ve araştırma-geliştirme konularında çalışmalar yapmaktayız. Her birimimizde birim kalite komisyonlarımız var. Birim kalite komisyonlarımız yakın bir zamanda birim iç değerlendirme raporlarını tamamladılar. Bu çalıştığımız konularda ne kadar yol kat ettiğimizi, birimlerle birlikte değerlendirebilmek amacıyla Komisyon Başkanımız olan Rektörümüz Prof. Dr. Fuat Erdal’ın moderatörlüğünde 3 gün boyunca çalışmalar yaptık. Fakülte ve yüksekokullarımızın katılımlarıyla bir dizi toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantıların amacı birimlerimize yönelik tespit edilen gelişmeye açık alanlar, bu alanların iyileştirilmesine yönelik planlar ve bu planlar doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlerdir” dedi. “Anadolu Üniversitesi olarak bir başka hedefimiz de kurumsal akreditasyon sürecine girmek” “Bütün amacımız üniversitemizin en iyi haline ulaşmasını sağlamak.” diyerek sözlerine devam eden Prof. Dr. Taşcı konuşmasının devamında da şunları söyledi: “Anadolu Üniversitesi olarak bir başka hedefimiz de kurumsal akreditasyon sürecine girmek. Yükseköğretim Kalite Kurulu bizi ne zaman davet ederse o zaman bu sürece gireceğiz. 3 gün boyunca birim yöneticilerimizle yapılan bu çalışmanın orta vadede Kalite Yönetim Sistemi yapısına uzun vadede de kurumsal akreditasyon programı çalışmalarına çok faydası olacağını düşünüyorum.”
Okulda yazarla buluşma etkinliği
18 Mart 2024 Pazartesi - 15:45 Okulda yazarla buluşma etkinliği Samsun’un Havza 100. Yıl İlkokulu idaresi tarafından okula davet edilen çocuk kitapları yazarı Mesut Güler, öğrenci ve öğretmenler ile bir araya gelerek sohbet etti. Güler sohbetin sonunda öğrencilere kitap imzaladı. Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını ve okuduğu anlama çalışmalarını arttırmaya yönelik “Dilimizin Zenginlikleri”, “OKUSAM”, “Yazarlarından Dinlediğimiz Kitaplar” gibi birçok projenin hayata geçirildiği 100. Yıl İlkokulu bu kez "Gizemli Pusula, Anahtar, Kuzenler Takımı, Puslu Korku Ormanı, Tehlikelli Parti ve Efsane" kitaplarının yazarı Mesut Güler’i konuk etti. Öğrenciler yazarla kitapları ve yazarlık deneyimleri hakkında konuştu ve öğrenciler ile sohbet etti. Öğrencilerin merak ettiği sorularında cevaplayan Güler, söyleşinin sonunda onlara kitap imzaladı. “Önceliğimiz öğrencilerimize değer katacak bir eğitim vermek” 100. Yıl İlkokulu Müdürü Hıdır Özdemir, etkinlikle ilgili olarak yaptığı açıklamada okulda öğrencilerin hem akademik hem de bireysel gelişime katkı sunacak çalışmalın gayreti içinde olduklarını belirterek, “Önceliğimiz öğrencilerimize değer katacak bir eğitim vermek. Bu gün okulumuza çocuk kitapları yazarı Mesut Güler misafir oldu. Öğrencilerimiz bu ziyaret ile öğrencilerimiz farklı bir deneyim yaşadılar ve bir yazar ile sohbet etme imkanı buldular” dedi.
Eğitim Bir-Sen ‘Üniversite İdari Personelinin Özlük Hakları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ raporunu paylaştı
18 Mart 2024 Pazartesi - 15:11 Eğitim Bir-Sen ‘Üniversite İdari Personelinin Özlük Hakları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ raporunu paylaştı Eğitim Bir-Sen Sendikası tarafından üniversite idari personelinin genel sorunlarını ve bunlara yönelik çözüm önerilerini ele alan ‘Üniversite İdari Personelinin Özlük Hakları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ başlıklı rapor hazırlandı. Eğitim-Bir-Sen Sendikası, üniversite idari personelinin genel sorunlarını ve bunlara yönelik çözüm önerilerini ele alan ‘Üniversite İdari Personelinin Özlük Hakları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ başlıklı rapor hazırladı. Raporda, tüm üniversite çalışanlarının ekonomik ve sosyal problemlerinin ve bunların iyileştirilmesine yönelik çözüm önerilerinin ortaya koyulduğu ifade edildi. Hazırlanan rapor çerçevesinde, 2914 sayılı Kanun’un 14’üncü maddesi kapsamında ödenmekte olan geliştirme ödeneğinin, söz konusu kanun maddesi hükmü doğrultusunda ve bu hükme göre belirlenmiş usul ve esaslara göre üniversiteler ve bağlı birimlerinde 657 sayılı Kanun’a tabî çalışan personele de öğretim görevlilerine verilen oranda ödenmesi noktasında düzenleme yapılması talep edildi. Yükseköğretim kurumlarında görevli genel sekreter yardımcıları, fakülte sekreterleri, enstitü sekreterleri ve yüksekokul sekreterlerinin de hak kayıplarına uğradığı belirtilen raporda, ek göstergelerinin artırılması noktasında düzenleme yapılması gerektiği kaydedildi. Raporda, bünyesinde ziraat, eğitim ve veteriner fakülteleri, sivil havacılık yüksekokulu ile atölye ve laboratuvar bulunan yükseköğretim kurumları; ulusal düzeyde açık ve uzaktan öğretim yapan yükseköğretim kurumları ile düzenli döner sermaye geliri olan yükseköğretim kurumlarında üretilen mal ve hizmetlerden elde edilen döner sermaye gelirlerine katkısı olan 657 sayılı Kanun’a tabî olarak istihdam edilen personele döner sermaye katkı payı ödenmesi sağlanması gerektiği de yer aldı. Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilileri ve Mutemet olarak görev yapanların mali risk ve sorumluluklarından dolayı ayniyat saymanı kadrosuna tanınan özlük haklarından faydalandırılmadığına dikkati çeken raporda, söz konusu özlük haklarından yararlandırılması ve mali sorumluluk zammı oranlarının artırılması yönünde düzenleme yapılması ifade edildi. Ayrıca kadroları üniversitelerde bulunan mali hizmetler uzmanlarına, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki 3 sayılı Cetvelin 1 sıra numaralı bölümündeki usul ve esaslara göre ek ödeme ödenmesi için düzenleme yapılması gerektiği belirtildi. "Sosyal haklara ilişkin öneriler" Raporda üniversite personellerinin sosyal haklarına ilişkin önerilere de yer verildi. Bu çerçevede Kamu Konutları Yönetmeliği kapsamında yükseköğretim kurumlarının uhdelerinde bulunan kamu konutlarının yüzde 80’inin sıra tahsisli konut kapsamında tahsis edilmesi; konut tahsisinde kadro unvanına dayalı ayrımcılık yapılmaması gibi belli dağıtım esaslarına ilişkin çerçeve düzenleme yapılması gerektiğine vurgu yapıldı. Ayrıca memur ünvanlı kadrolarda bulunanların herhangi bir işleme gerek kalmaksızın VHKİ veya Bilgisayar İşletmeni kadrolarına atanmaları yönünde düzenleme yapılması raporda yer aldı. "Çalışma şartlarına ilişkin öneriler" Üniversite idari personelinin çalışma şartlarında bulunan sorunların da bir hayli fazla olduğuna dikkati çeken raporda, çalışma şartlarındaki sorunların çözümü için de önerilere yer verildi. Üniversite idari personeli arasındaki istihdam biçiminden kaynaklı statü farklılığı ortadan kaldırılması gerektiği vurgulanan raporda, bütün sözleşmeli personelin kadroya geçirilmesi gerektiği aktarıldı. Raporda şu çalışma şartlarına ilişkin şu ifadelere yer verildi. “Yükseköğretim kurumlarında 657 sayılı Kanun’a tabî olarak çalışan personele, merkezî sistem dâhilinde yükseköğretim kurumları arasında isteğe bağlı yer değişikliği hakkı tanınmalıdır. Yükseköğretim kurumlarında görevde yükselme sınavlarının en geç iki yılda bir yapılması; yazılı sınavın ÖSYM tarafından merkezî olarak gerçekleştirilmesinin sağlanması; görevde yükselme sınavına girip ilk sıradakiler yerleştirildikten sonra yedekte kalan personel tek bir havuzda kabul edilip boşalan kadrolara en yüksek puandan başlamak üzere atama işlemi yapılması; sözlü sınavın kaldırılarak görevde yükselmeye tabi atamaların yazılı sınav sonuçlarına göre yapılması gibi hususlarda düzenleme yapılmalıdır. Asli görevi akademik faaliyet yapmak olan akademik personelin genel sekreter, fakülte, enstitü, yüksekokul sekreteri gibi yönetim görevine ilişkin kadrolarda görevlendirilmemeleri ya da sadece kamu yönetimi, yükseköğretim kurumları yönetimi gibi alanlarda akademik çalışması olan akademik personelin görevlendirilmesi noktasında düzenleme yapılmalıdır. Yükseköğretim kurumlarının üniversite yönetim kurullarında idari personelin de diğer kurul üyeleriyle eşit haklara sahip temsilci bulundurması sağlanmalıdır.”
Şenyayla bölgesinde çığ eğitimi ve tatbikatı düzenlendi
18 Mart 2024 Pazartesi - 14:44 Şenyayla bölgesinde çığ eğitimi ve tatbikatı düzenlendi Muş İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) ekipleri, 2 bin rakımlı karla kaplı Şenyayla bölgesinde farklı meslek gruplarındaki 50 gönüllüye çığ eğitimi verdi. Merkeze 50 kilometre uzaklıktaki karla kaplı 2 bin rakımlı Şenyaya bölgesinde 50 gönüllüye, teorik ve uygulamalı olarak çığda arama kurtarma eğitimi verildi. Gönüllülere, çığ altında kalan kişileri kurtarma, ilk yardım uygulamaları ve çığ altında kalan birinin nasıl bulunacağı gibi pratik bilgiler de verildi. Ayrıca, çığ tehlikesi altındaki bölgelerde nasıl güvenli bir şekilde hareket edileceği ve gerekli önlemlerin neler olduğu da vurgulandı. Eğitim, teorik bilgilerin ardından pratik uygulamalarla desteklendi. Gönüllülere, çığ durumunda doğru hareket etme becerilerini kazanmaları için çeşitli arama kurtarma eğitimleri verildi. Bu uygulamalar, katılımcıların çığ altında kalanları kurtarma ve acil durumlarda etkili bir şekilde müdahale etme konusunda daha hazırlıklı olmalarını sağladı. AFAD Eğitim Uzmanı Erkan Bayrak, gazetecilere yaptığı açıklamada, afetlerin ilk 72 saati içerisinde doğru müdahalelerin hayati öneme sahip olduğunu vurgulayarak, bu süreçte doğru davranışların kazandırılmasının amaçlandığını belirterek, "50 AFAD gönüllünün katılımıyla 2 bin rakımlı Şenyayla bölgesinde çığ eğitimi gerçekleştirildi. Eğitimde ekipler, kar yapısını, karda rasat almayı, karda arama yöntemlerini, çığa maruz kalan kişinin kurtarılması ve çığ alanında geçiş yöntemlerini öğrendiler. Eğitim sonrasında tatbikat yapılarak kursiyerin çığ karşısında doğru davranışları tespit edilecektir. Bu kapsamda müdürlüğümüzün eğitim ve tatbikatları devam edecektir. Müdürlüğümüzde 5 bin 336 kayıtlı temel afet gönüllüsü var. Destek afet gönüllüsü sayımız ise 193 kişidir. Bu gönüllülerimiz afet ve acil durumlar için göreve hazırdır. Hepinize afetsiz günler dileriz" dedi. Gönüllülük sisteminin başlangıcından bu yana AFAD destek ve gönüllüsü olarak faaliyetlere katıldığını belirten Muhammet Burak Güler de, "Çığ eğitimi faaliyeti kapsamında Şenyayla bölgesindeyiz. Genel olarak her yıl çığ ile ilgili eğitimlerimiz ve tatbikatlar oluyor. Kalabalık bir grup olarak buraya geldik. Eğitim kapsamında öncelikle rasat alma ile karın yüksekliğini belirterek çığ tehlikesinin olup olmadığını öğrettiler. Arama kurtarma faaliyetinde alıcı ve verici cihazların eğitimini aldık. Bizlere çığ altında kalan birini bulmak için uygulamalı sonda eğitimi verildi. Bu eğitimler çok faydalı" ifadelerini kullandı. Kar motoru kullanmayı öğrenen gönüllüler, senaryo gereği çığ altında kalan kişileri bulmak için sondalama ile arama da yaptı.
Çanakkale Zaferi’nin sembol okulu: Taş Mektep
18 Mart 2024 Pazartesi - 14:44 Çanakkale Zaferi’nin sembol okulu: Taş Mektep Son sınıf öğrencilerini Çanakkale Savaşı’nda şehit verdiği için 1915 yılında mezun veremeyen ve "Taş Mektep" olarak bilinen tarihi Kayseri Lisesi, aynı misyonla öğrencileri yetiştirmeye devam ediyor. II. Abdülhamit Han tarafından yaptırılan ve 13 Eylül 1893 tarihinde ’Derece-i Ula Mekteb-i Külliyesi İdadisi’ adıyla kurulan okul, 131 yıldır eğitim hayatını sürdürüyor. 1915 yılında son sınıf öğrencileri Çanakkale Savaşı’nda şehit olduğu için mezun veremeyen okul, günümüzde de aynı misyonla öğrenci yetiştirmeye devam ediyor. "Çanakkale deyince eğitim tarihimizde akla Kayseri Lisesi gelir" Kayseri Fen Lisesi Müdürü Ali Durmuş, Çanakkale deyince eğitim tarihinde akla Kayseri Lisesi’nin geldiğini ifade ederek, "Kayseri Lisesi bu 5-6 güzide okulumuzdan birisidir. Okulumuz Çanakkale Savaşı’nda son sınıf talebelerini savaşa göndermek suretiyle mezun verememiş bir kurumdur. Sakarya Meydan Muharebesi’nde de savaşa giden öğrenciler nedeniyle sınıf oluşturmamıştır. Bunlar kütük defterimizde yazıyor. Böyle bir kurumda çalışıyor olmak bizim için ayrı bir onur ve gururdur. Biz de öğrencilerimize bunu sürekli anlatıyoruz. Kayseri Lisesi’nin misyonundan ve lisenin Cumhuriyet’in kuruluşundaki emeğinden ve şehitlerinin kanından bahsediyoruz. Onlar bu yüce görevi yerine getirdiler. Şu anki öğrencilerimizin de bu görevi yerine getireceklerinden şüphemiz bulunmuyor" ifadelerini kullandı. Kurumun 131 yıllık olduğunu kaydeden Durmuş, "Cumhuriyet’in kuruluşunda payı olan bir kurum. Sakarya Meydan Muharebesi’nde Yunan ordusu Ankara Polatlı’yı geçmiş olsaydı başkentin Kayseri’ye taşınması söz konusuydu. O zaman bu bina meclis binası olacaktı. Kuruluştan yükselişe hizmet vermiş bir eğitim kurumuyuz. Bu yükselişi de muasır medeniyetler seviyesine taşımak için öğrencilerimizle beraber elimizden gelen gayreti gösteriyoruz" diye konuştu.
Çanakkale Zaferi’nin sembol okulu: Taş Mektep
18 Mart 2024 Pazartesi - 14:23 Çanakkale Zaferi’nin sembol okulu: Taş Mektep Son sınıf öğrencilerini Çanakkale Savaşı’nda şehit verdiği için 1915 yılında mezun veremeyen ve "Taş Mektep" olarak bilinen tarihi Kayseri Lisesi; aynı misyonla öğrencileri yetiştirmeye devam ediyor. II. Abdülhamit tarafından yaptırılan ve 13 Eylül 1893 tarihinde ’Derece-i Ula Mekteb-ı Külliyesi İdadisi’ adıyla kurulan okul, 131 yıldır eğitim hayatını sürdürüyor. 1915 yılında son sınıf öğrencileri Çanakkale Savaşı’nda şehit olduğu için mezun veremeyen okul, günümüzde de aynı misyonla öğrenci yetiştirmeye devam ediyor. "Çanakkale deyince eğitim tarihimizde akla Kayseri Lisesi gelir" Kayseri Fen Lisesi Müdürü Ali Durmuş; “Çanakkale deyince eğitim tarihimizde akla Kayseri Lisesi gelir. Kayseri Lisesi bu 5-6 güzide okulumuzdan birisidir. Okulumuz Çanakkale Savaşı’nda son sınıf talebelerini savaşa göndermek suretiyle mezun verememiş bir kurumdur. Sakarya Meydan Muharebesi’nde de savaşa giden öğrenciler nedeniyle sınıf oluşturmamıştır. Bunlar kütük defterimizde yazıyor. Böyle bir kurumda çalışıyor olmak bizim için ayrı bir onur ve gururdur. Bizde öğrencilerimize bunu sürekli anlatıyoruz. Kayseri Lisesi’nin misyonundan ve lisenin Cumhuriyetin kuruluşundaki emeğinden ve şehitlerinin kanından bahsediyoruz. Onlar bu yüce görevi yerine getirdiler. Şuan ki öğrencilerimizin de bu görevi yerine getireceklerinden şüphemiz bulunmuyor" ifadelerini kullandı. Okulun cumhuriyetin kuruluşunda payı olduğunu kaydeden Durmuş; "Kurumumuz 131 yıllık bir kurum. Cumhuriyetin kuruluşunda payı olan bir kurum. Sakarya Meydan Muharebesi’nde Yunan ordusu Ankara Polatlı’yı geçmiş olsaydı başkentin Kayseri’ye taşınması söz konusuydu. O zaman bu bina meclis binası olacaktı. Kuruluştan yükselişe hizmet vermiş bir eğitim kurumuyuz. Bu yükselişi de muasır medeniyetler seviyesine taşımak için öğrencilerimizle beraber elimizden gelen gayreti gösteriyoruz" diye konuştu. (AG-
Alanya Üniversitesinde yeni bölüm, yeni yerleşke heyecanı
18 Mart 2024 Pazartesi - 13:55 Alanya Üniversitesinde yeni bölüm, yeni yerleşke heyecanı Alanya Üniversitesi, 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında iddialı stratejik planları hayata geçirmeye hazırlanıyor. Yenilikçi ve uluslararasılaşmayı hedefleyen misyonu doğrultusunda hareket eden üniversite, hızla değişen dünya şartlarına uyum sağlamak ve öğrencilere en üst düzeyde eğitim imkAnı sunmak için yeni bir yerleşkeyi bünyesine katmaya hazırlanıyor. Mülkiyeti Alanya Üniversitesi’ne ait, Çarşı Mahallesi’nde bulunan 11 dönüm arazi üzerine kurulu kampüs alanında yeni bölümler hayata geçirilecek. Üniversite bünyesine katılacak yeni yerleşkede, öğrencilere daha geniş mekansal ortamları sunulacak, yeni yerleşke birçok akademik ve sosyal etkinliklere ev sahipliği yapacak. Alanya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mesut Güner, üniversitenin 2024-2028 dönemi Stratejik Plan Geliştirme hedefleri doğrultusunda üniversitede yeni bölümlerin açılacağını duyurdu. Rektör Prof.Dr. Mesut Güner; “Öğrencilerimize güncel ve rekabetçi bir eğitim imkânı sağlamanın yanı sıra, iş dünyasının ihtiyaçlarına uygun nitelikli mezunlar yetiştirme misyonunu taşıyoruz. Üniversitemizde açacağımız; İşletme, Yönetim Bilişim Sistemleri, Psikoloji, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, İç Mimarlık, Yazılım Mühendisliği ve Siber Güvenlik Mühendisliği programları hem üniversitenin akademik çeşitliliğini artıracak hem de topluma ve iş dünyasına daha fazla katkı sağlayacaktır. Meslek Yüksekokulumuzda ise, sektörün ihtiyaçlarına yönelik olarak birçok alanda yeni programlar açarak hem öğrencilere hem de Alanya’ya katkı sunmayı amaçlıyoruz. Açılacak bölümlerdeki kontenjan önerimiz 40 öğrenciyle sınırlı olacak olup, bu sayede öğrencilere daha fazla bireysel ilgi ve destek sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. "Tahliyenin gerçekleşmesini bekliyoruz" Prof. Dr. Güner, yeni yerleşke olarak kullanılması planlanan alanın mülkiyetinin Alanya Üniversitesi’ne ait olduğunu vurgulayarak, üniversitenin genişleme planları doğrultusunda yerleşkenin biten kira sözleşmesinin uzatılmayacağını belirtti. Yeni yerleşkenin açılmasıyla birlikte, üniversitenin daha geniş bir ortama kavuşacağını dile getiren Rektör Prof.Dr. Güner, "Mülkiyeti Hamdullah Emin Paşa ve Haremi Hatice Tahire Hanım Vakfı’na ait iken, YÖK taahhütleri doğrultusunda üniversitenin kuruluşu ile birlikte üniversitenin mülkiyetine geçen kampüs alanının tahliyesini bekliyoruz. Söz konusu kolej ile 11 yıl önce imzalanan kira sözleşmesi 1.5 yıl önce sona ermişti. Kuruma daha önce birçok kez niyetimizi ve kararımızı ilettik, ancak sonuç alamadık. Tahliyenin bir an önce gerçekleşmesini bekliyoruz. Tahliye gerçekleştiğinde üniversitemizde açılacak yeni bölümlerin eğitimleri bu yerleşkede gerçekleştirilecek. Mevcut yerleşkemizde ve mevcut yerleşkemizdeki eğitim programlarımızda herhangi bir değişiklik olmayacak. Mevcut yerleşkemizi de kullanmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
İlkokul öğrencileri Çanakkale türküsünü işaret diliyle seslendirdi
18 Mart 2024 Pazartesi - 12:15 İlkokul öğrencileri Çanakkale türküsünü işaret diliyle seslendirdi Kütahya’nın Hisarcık ilçesinde Atatürk İlkokulu öğrencilerinin Çanakkale Zaferinin 109. Yıl dönümü programında işaret diliyle seslendirdikleri “Çanakkale Türküsü” büyük beğeni topladı. Seydi Resul İmam Hatip Ortaokulu Konferans Salonunda düzenlenen Çanakkale Zaferinin 109. Yıl dönümü programında Atatürk İlkokulu 3. Sınıf öğrencilerinin 109. Yıl önce Çanakkale’de yazılan destan için yakılan Çanakkale Türküsünü işaret diliyle icra etmeleri izleyenlerden büyük alkış aldı. Okul Müdürü ve aynı zamanda İşaret Dili Eğitmeni Pelin Solak’ın talebi üzerine Çanakkale Türküsünü işaret diliyle seslendirmek amacıyla hemen çalışmaya başladıklarını söyleyen Sınıf Öğretmeni İlhan Kaygısız, “ Öğrencilerimizin önceki işaret diline olan farkındalığı sayesinde çalışmalarımızı kısa sürede tamamladık. Bir kahramanlık destanı olan Çanakkale Türküsünü işitme engelli bireyler için farkındalık oluşturmak amacıyla işaret diliyle seslendirmek bizler için büyük bir mutluluk. Öğrencilerime çok teşekkür ediyorum” dedi. Okul Müdürü Pelin Solak, ders saatleri dışında büyük bir özveriyle çalışıp öğrencilere işaret dili eğitimi vererek duygu yüklü Çanakkale Türküsünü işaret diliyle yorumlamalarına imkan sağlayan Sınıf Öğretmeni İlhan Kaygısız’a ve öğrencilere teşekkür etti.