GENEL - 03 Ağustos 2018 Cuma 14:18

Önen: “Son 10 yılda Dardanel Grubu şirketlerin, Çanakkale Dardanel’e yapmış olduğu katkı, 51 milyon 630 bin 547 Türk Lirası”

A
A
A
Önen: “Son 10 yılda Dardanel Grubu şirketlerin, Çanakkale Dardanel’e yapmış olduğu katkı, 51 milyon 630 bin 547 Türk Lirası”

Çanakkale’de, basın toplantısı düzenleyen Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Son 10 yılda Dardanel Grubu şirketlerin, Çanakkale Dardanel’e yapmış olduğu katkı, 51 milyon 630 bin 547 Türk Lirası.

Çanakkale’de, basın toplantısı düzenleyen Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Son 10 yılda Dardanel Grubu şirketlerin, Çanakkale Dardanel’e yapmış olduğu katkı, 51 milyon 630 bin 547 Türk Lirası. Belirli bir hizmet veriliyorsa, bunun karşılığında bu grubun ne harcadığının, cebinden çıkan rakamın ne olduğunun da bilinmesi lazım” dedi.


Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, bir otelde, geçtiğimiz yıl, Spor Toto 3’ncü Lig’den Bölgesel Amatör Lig’e düşen Çanakkale Dardanel’in geleceğiyle ilgili basın toplantısı düzenledi.


Çanakkale Dardanel’in, Çanakkalespor olarak 1966 yılında kurulduğunu ifade eden Önen, "Yani 52 yıllık bir geçmişi var. 1991’de de Çanakkale Dardanelspor adını aldı. Tam 27 yıldan beri Dardanel’in Çanakkale’de, Çanakkalespor’un diyelim sponsorluğunu yapıyoruz. Burada aralıksız olarak zor şartlara rağmen bunu yaptık. Geçmişi hepimiz biliyoruz. 3’ncü liglerdeydi. Hiç bir şey olmadan bu kulübü Dardanel Şirketler Grubu sponsorluğuna alarak isminde de değişiklik yaparak ve bir Anonim Şirketi haline de getirerek, o zaman 1’nci Lig’di, şuandaki Süper Lig muadilliğine kadar başarılara imza arttık. Daha sonra oralarda tutunamadık. 1’incilikler, 2’ncilikler ve 3’üncülükler iniş-çıkışlar oldu. En sonda da en başarısız yılımızı maalesef kulüp olarak geçen sene yaşadık. 3’üncü Lig’in bir altı olan Bölgesel Amatör Lig’e düştük. Bu hepimizi üzdü" şeklinde konuştu.


Çanakkale’de Dardanel ile 27 yıllık süreçte futbol konusunda tecrübeler kazandıklarını belirten Önen, "Bu süreçte şunu gördük. Bu iş için kulüplerin finansal kaynakları çok önemli. Son 10 yılda Dardanel Grubu şirketlerin, Çanakkale Dardanel’e yapmış olduğu katkı, 51 milyon 630 bin 547 Türk Lirası. Belirli bir hizmet veriliyorsa, bunun karşılığında bu grubun ne harcadığının, cebinden çıkan rakamın ne olduğunun da bilinmesi lazım. Biz bu şehirden doğmuş bir grubuz. Buradaki markamızı gururla tüm Türkiye’de, tüm dünyada kendi kategorimizde temsil ediyoruz. Bunu büyütüyoruz. Çanakkale’yle birlikte büyüyoruz. Çanakkale’de çok ciddi boyutlarda çalışanlarımız var. Onların aileleri var. İş yaptığımız yüzlerce kuruluş var. Sadece direk olarak bizim çatımız altında değil de, birlikte çalıştığımız bize hizmet veren, servis veren pek çok firma var. Dolayısıyla bizimde Çanakkale’nin sosyal yaşamına kayıtsız kalmamız düşünülemez. Biz aramızda uzun tartışmalar sonucunda bu işe kesinlikle devam etmeyi, ama bir sosyal sorumluluk projesi olarak Çanakkale Dardanel’i bundan sonra destekleme kararı aldık. Sosyal sorumluluk projesi ne demek. Biz özellikle gençlere, yani altyapı olarak tanımladığımız 13 yaşından başlayarak, 14-15-16-17-18-19’a kadar 6 grup ve bir de öndeki takım olmak üzere toplam 7 takımla, bir aralar eskiden başarıyla yaptığımız gibi, sadece buraya odaklanarak başta Çanakkale olmak üzere, Çanakkale’nin çevresinde, ilçelerimizde, komşu illerde yine oradaki futbolcu gençlere sahip çıkarak tesislerimizde futbol oynama imkanını, eğitim imkanını ve diğer eğitimleri olan sadece okul eğitimi değil, topluma iyi birer fert sporcu olmalarını da destekleyerek bu işi bir sosyal sorumluluk projesi gibi yapacağız" dedi.


Ayrıca Önen, Dardanel Şirketler Grubunun çalışmaları, yatırımları ve ekonomik alandaki son durumu hakkında da bilgi verdi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Rekor büyüme: En çok bilet satan şirket oldu Biletinial, 2024 yılının ilk çeyrek dönemi için etkinlik biletleme sektörüne ilişkin verilerini açıkladı. Şirket, ilk çeyrekte ana faaliyet alanlarını kapsayan bilet satışlarında bir önceki yılın aynı dönemine göre 4 katı büyüme elde ederek, bu satış rakamlarıyla Türkiye’nin "en fazla tiyatro, sinema ve opera-bale bileti satan şirketi" unvanını da korumuş oldu. Türkiye’nin teknoloji odaklı ve kapsayıcılığı en geniş etkinlik biletleme platformu Biletinial, 2024 yılı ilk çeyrek dönemi büyüme oranlarını açıkladı. 2024 yılına yeni yatırım ve açılımlarla giren Biletinial, bunun sonuçlarını ilk çeyrekte almaya başladı. Kor faaliyet alanları olan etkinlik, eğitim, etkinlik, müzik, opera-bale ve tiyatroda bir önceki yılın aynı dönemine göre 4 katı bilet satan Biletinial, 2023 yılını ise bir önceki yıla göre 2 katı büyüme ile kapatmıştı. Satışlarda ilk 10 şehri İstanbul Avrupa, Ankara, İstanbul Anadolu, Bursa, İzmir, Antalya, Eskişehir, Manisa, Gaziantep ve Kocaeli aldı. Biletinial’ın Türkiye’deki sinema salonlarının yüzde 60’ına, tiyatro salonlarının ise yüzde 80’ine hizmet verdiğini kaydeden Biletinial CEO’su Ulaş Uslu, "2024 yılının ilk çeyreğinde rekor büyümeye imza attık. Sürekli artan hizmet kalitemiz ve kapsayıcılığımız, hizmet verdiğimiz müşterilerimiz için açtığımız yeni büyüme alanları ve artan işbirliklerimiz bize bu başarıyı getirdi. Bunun arka planında müşterilerimizin ihtiyaçlarını önceden belirleyip, bu ihtiyaçlara yönelik çözümler geliştirip yatırım yapmamız var" dedi. 2024’ün yeni proje ve işbirlikleri Biletinal’ın yılın ilk 3 aylık döneminde pek çok ilke imza attığına da dikkat çeken Uslu, yorum ve reyting uygulamasının da bu projelerden biri olduğunun altını çizdi. Uslu, "Tiyatro ve sinema alanında tamamen müşteri odaklı bir proje geliştirerek www.biletinial.com adresi üzerinde satılan tüm etkinlikler için yorum ve rating uygulaması başlattık. Uygulamamız ile her etkinlik sonunda müşterilere SMS ile gönderdiğimiz kişiye özel link ile görüşlerini sorduk. Gelen yorumlar tamamen şeffaf bir şekilde sitede ve iş ortaklarının panelinde yayınlanıyor. Devreye alındığı günden bugüne kadarki 2 aylık kısa dönemde 200 bine yaklaşan yorum, gerçekten etkinliğe katılan izleyicilerden toplandı. Uygulamamız ile seyirciler ilgilendiği film, oyun, stand up gösterisi ya da konser hakkında birebir ve bağımsız görüşleri önceden edinip tercihini buna göre yapabiliyor. Yorum uygulamasında dikkat çeken bir özellik de üniversitelerin tiyatro eleştirmenliği bölümlerinde lisans ve yüksek lisans yapan gençlerle oluşturulan ’genç yazar’ ekibi. Geleceğin profesyonel tiyatro eleştirmenleri olacak genç yazarlar, oyunlar izleyip web sitemizde yorum ve analizlerini yayımlayabiliyor" diye konuştu. Youtube Kanalı Biletinal Artı yayına başladı Biletinial, tiyatro ve sinema alanındaki özgün içerikleri paylaşmak üzere YouTube kanalı Biletinial Artı kanalını da hayata geçirdi. Biletinial Artı, tiyatro ve sinema sanatçılarının konuk olarak katıldığı programlarla hem güncel hem zamansız sanat sohbetlerinin yeni adresi olacak.
Van Yağışlar barajların seviyesini yükseltti Türkiye’nin önemli su potansiyeline sahip kentlerinden Van’da yağışların etkisiyle barajlar tamamen doldu. Van ve çevresinde son yıllarda kuraklığın çok fazla hissedildiği bölgelerde mart ayı yağışları yüzleri güldürdü. Bu yıl mart ayındaki yağışlar 87 milimetre olarak ölçülürken 2003 yılında Mart ayındaki 84 milimetrelik yağış rekoru da kırıldı. Son 10 yıldır barajların yüzde yüz dolmadığı kentte, bu yıl mart ayı yağışları son 21 yılın rekorunu kırarak yüz güldürdü. “Yağışların bol olması hemen barajlardaki doluluk oranı kendini gösterdi” Geçtiğimiz yıllarda yağışların az olması sebebiyle Van Gölü havzasında bulunan barajlarda ciddi anlamda su kaybının yaşadığını ifade eden Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van YYÜ) Su Ürünleri Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Akkuş, “Özellikle kışın bol kar yağışı ve ilkbahar ayında yağışların fazla olmasıyla beraber havzadaki barajların doluluk oranının arttığını görüyoruz. Bu çok sevindirici bir durum. Çünkü havzadaki akarsulardaki en büyük sorunlardan birisi debilerin düzensiz oluşu. Kış mevsiminde debiler yüksek, suya ihtiyaç olduğumuz dönem yaz mevsiminde debilerde ani bir düşüş meydana geliyor. Akarsuların üzerinde kurulan barajlar suyu depo ederek yaz mevsiminde ihtiyaç duyduğumuz suyu saklıyor. Yağışların bol olması hemen barajlardaki doluluk oranı kendini gösterdi. Özellikle Van Gölü’nün güneyindeki Zernek Barajı. Yine Karasu Çayı üzerinde kurulan Sarımemet Barajı, Sıhke Göleti ve Erciş ilçesinde bulunan Koç Köprü Barajı doluluk oranları son yılların en yüksek seviyesine ulaştığını görüyoruz. Bu durum uydu görüntülerinde de yansımış durumda. Uydu görüntülerine baktığımız zaman geçen yıllarla kıyaslanmayacağı kadar barajların doluluk oranının arttığını görüyoruz. Suyumuz bol diye bir durum söz konusu değil. Çünkü önümüzdeki aylarda yağışlar kesildiğini, buharlaşmanın artığını göreceğiz. Bu sebepten dolayı suyu idareli kullanmamız lazım. Çünkü Van Gölü’ne dökülen akarsular yalnızca tarımsal sulama için değil, gölden üremek için göç eden inci kefallerini de ilgilendiriyor. Ümit ediyoruz ki son 3-4 yıldır sağlıklı bir şekilde gerçekleşmeyen inci kefallerinin üremesi bu sene sağlıklı bir şekilde gerçekleşir. Van Gölü’ndeki inci kefali stoğunda olumlu olumlu bir katkı sınar.