GENEL - 02 Ekim 2017 Pazartesi 17:15

Roman kadınlara iletişim eğitimi

A
A
A
Roman kadınlara iletişim eğitimi

Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri tarafından yürütülen ‘Güvenli Yarınlar’ projesi kapsamında Roman kadınlara yönelik sosyal entegrasyon konulu seminer verildi.

Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri tarafından yürütülen ‘Güvenli Yarınlar’ projesi kapsamında Roman kadınlara yönelik sosyal entegrasyon konulu seminer verildi. Uzman Psikolog Semra Pehlivan, Roman kadınlara iletişim eğitimi verildi.


Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri tarafından sürdürülen ve Avrupa Birliği, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Mali İşler Daire Başkanlığı tarafından desteklenen ‘Güvenli Yarınlar’ projesi devam ediyor.



“Romanlar toplumla uyum sorunu yaşıyor”


Romanların toplumda uyum sorunu yaşadıklarını belirten Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Turan Şallı, “Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği olarak Avrupa Birliği, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Mali İşler Daire Başkanlığı’nın desteğiyle yürütmüş olduğumuz ‘Güvenli Yarınlar’ projesinin 4 gün sürecek olan kadınlarımıza yönelik eğitim seminerlerine başladık. Bu eğitim çalışmalarımız içerisinde iletişim, Romanların toplumsal hayata entegrasyonu ve adaptasyonu, sağlık ve hijyen eğitimleri olacak. Bizim bu projedeki farklı bir çalışmamızın, farklı bir ürünüdür bu. Çünkü proje kapsamında projenin içerisinde sosyal entegrasyon da var. Yani sadece roman vatandaşlarımızın istihdama yönelmesi ve var olmaları değil bunun yanında sosyal entegrasyonun da önemi çok büyüktür. Bugün hepimiz çok iyi biliyoruz ki, Romanlar kendi yaşamış oldukları, kendilerine özgü yaşam koşullarından dolayı hem Türkiye’de hem de dünyada toplumla uyum sorunu yaşıyor. Bu uyum sorunu bize entegrasyon olarak yansımakta. Romanların diğer bireylerle sosyal anlamda uyuşması, kendilerini bu toplumun içinde varlığını hissettirmesi, zorluk çekmemesi adına bir çalışma yapıyoruz. 4 günlük yapacağımız çalışma tam olarak sosyal entegrasyon üzerine kurulmuş durumda. Bu eğitimlerin roman kadınlarımıza çok faydalı olacağını düşünüyorum” dedi.



“Grup çok aktif çok ilgili”


Eğitim seminerini gerçekleştiren Uzman Psikolog Semra Pehlivan, sosyal entegrasyonu sağlamak için sağlıklı bir iletişime ihtiyaç olduğunu ve bunu sağlamayı amaçladıklarını söyleyerek, “Burada Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği’nin bir eğitim faaliyetine katıldık. Bugün iletişim başlığı altında konularla eğitimlere başladık. İnteraktif bir çalışma yapıyoruz. Grup çok aktif, çok ilgili. Çok güzel bir çalışma gerçekleştiriyoruz. Bu eğitimlerdeki ilk amacımız, birbirimize bir şeyler katmak. Sadece benim onlara değil, onların da bana bir şey katması. İkinci amacımız, daha sağlıklı iletişimin temellerini desteklemek. Evet, onların bilgi birikimi ve tecrübesi var ama bunu farklı şekillerde değerlendirmek istiyoruz. Daha geniş çapta ve farklı örneklerle, birbirimize örnek olarak, yaşanmışlıkları paylaşarak. Bunu amaçlıyoruz. Aslında evet, entegrasyonu amaçlıyoruz ama bunu yapmak için daha sağlıklı bir iletişime ihtiyacımız var. Birbirimizi daha iyi tanımamıza ihtiyacımız var. Bunu sağlamak için de böyle bir eğitim gerçekleştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Yeni müfredat taslağı hazırlandı Milli Eğitim Bakanlığınca tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı hazırlandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı. Müfredat hazırlık sürecinde çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapılarak, toplantılar düzenlendi. Elde edilen birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hale getirildi. Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla 20 çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı. Yaz aylarından bugüne kadar binden fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi. 260 akademisyen ve 700’ün üzerinde öğretmen bu toplantılara sürekli katılım gösterdi. Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle birlikte binin üzerinde eğitim paydaşı ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü. Bir haftalık askı sürecinin ardından “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak. Yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek.
Tokat Tokat’ta minik yürekleriyle yazar oldular Tokat’ta ilkokul öğrencileri, "Dilimizin Zenginlikleri" projesi kapsamında yazdıkları öykü ve masallarla Türkiye’de bir ilke imza attı. Okulda düzenlenen Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma Yarışması’na katılan öğrencilerin eserleri, finale kalarak kitaba dönüştürüldü. Tokat’tın Artova ilçesinde Gazipaşa İlkokulu öğrencileri, "Dilimizin Zenginlikleri" projesi kapsamında yazdıkları öykü ve masallarla Türkiye’de bir ilke imza attı. Okulda düzenlenen Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma Yarışması’na katılan öğrencilerin eserleri, finale kalarak kitaba dönüştürüldü. Gazipaşa İlkokulu Okul Müdürü Göksel Taslıoğlu’nun öncülüğünde ve İlçe Kaymakamı Erkan Atam’ın desteğiyle gerçekleşen proje, ilkokul öğrencilerinin edebi yeteneklerini ortaya çıkarmayı hedefledi. Finale kalan 6 hikâye, özenle derlenerek "Minik Kalplerden Öykü ve Masallar" adıyla basılan bir kitap haline getirildi. 400 adet basılan bu kitap, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da destekleniyor. Öğrencilerin küçük yaşta yazarlık deneyimi kazanmaları ve eserlerinin basılması, gelecekte ünlü yazarlar olma hayallerini besliyor. Projenin başarıyla tamamlanmasıyla birlikte, Artova Gazipaşa İlkokulu öğrencileri Türkiye’de ilk kez ilkokul düzeyinde kitap yazma ve yayınlama başarısına imza atmış oldu. Bu proje, öğrencilere yaratıcılık ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunarken dil ve kültür zenginliğinin korunmasına da katkı sağlıyor. “Sadece Artova’da değil Türkiye’de okunması gerekiyor dedik” Proje hakkın da bilgiler veren Artova Kaymakamı Erkan Atam; “Gazipaşa İlkokulu öğrencilerimiz Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma yarışması düzenlemişti. Bu yarışma sonucunda öğrencilerimizin de gerçekten yetenekli olduğunu da görmüş olduk. Bu hikayelerin sadece Artova’da değil tüm Türkiye’de okunması gerektiğini düşündük. Bizler de öğrencilerimize destek olarak bu öykü ve hikayeleri kitaplaştırarak kamu kuruluşlarına ve kütüphanemize dağıttık” dedi. “Çocuklarımız projenin ruhunu kavramış” Projenin dil bilincinin gelişmesi açısından önem arz ettiğini belirten Tokat Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Kır ise “Küçük çocuklarımızın projenin ruhunu kavramaları ve bu çerçevede de metinler hazırlamaları dil bilincinin gelişmesi açısından çok önemlidir. Ayrıca bu yapılan çalışmanın okul müdürünün gayretleri, ilçe milli eğitim müdürümüzün organizesi ve ilçe kaymakamımızın da projeye sahip çıkmasıyla kitaplaşması da çok güzel bir ürünün ortaya çıkmasına vesile olmuş” diye konuştu. “Minik yürekleriyle yazılar yazan yazarlarımız var” Kitap hakkında bilgiler veren Artova Gazipaşa İlkokulu Müdürü ve kitabın editörü Göksel Taslıoğlu, “Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında öğrencilerimizle bir yarışma düzenledik. Bu yarışma sonucunda güzel yazılarını ölümsüzleştirmek istedik ve bugüne geldik. Artık onların kitapları var. Minik yürekleriyle kocaman yazılar yazan yazarlarımız var” dedi. Kitabın yazarı ilkokul öğrencileri ise büyüdüklerinde ünlü bir yazar olma hayali kurduklarını ifade etti.