EĞİTİM
ÖSYM Başkanı Ersoy, BARÜ’yü ziyaret etti 01 Mayıs 2024 Çarşamba - 20:34:08 Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy, Bartın Üniversitesi (BARÜ) Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun’u ziyaret etti. Rektörlük makamında gerçekleştirilen ziyarette, BARÜ Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Mehmet Zahmakıran ile Prof. Dr. Sevim Çelik, Genel Sekreter Prof. Dr. Selçuk Gümüş, ÖSYM Bartın METEKSAN Görevlisi Prof. Dr. Ramazan Yılmaz ÖSYM Başkan Yardımcıları Prof. Dr. Necip Şimşek ile Dr. Öğr. Üyesi Cengiz Ceylan ve Başkan Danışmanı Prof. Dr. Ahmet Keskin de yer aldı. ÖSYM’nin sınav süreçleri, teknolojik altyapısı, güvenlik önlemleri ve aday memnuniyeti gibi konularda görüş alışverişinde bulunulduğu ziyarette, iki kurum arasında yapılabilecek ortak çalışmalar ele alındı. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Rektör Uzun, “Ulusal ölçekte her yıl milyonlarca adaya sınav hizmeti sunan ve yaptığı faaliyetler ölçeğinde dünyanın önde gelen ölçme, seçme ve yerleştirme kurumu olan ÖSYM bünyesinde önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bu doğrultuda bugünkü ziyarette, tüm paydaşlarıyla gayretli ve titiz çalışmaların yapıldığı bu değerli kurumumuzda hizmet süreçlerinin geliştirilmesine yönelik görüş alışverişinde bulunduk. Nazik ilgileri için ÖSYM Başkanımız Prof. Dr. Sayın Bayram Ali Ersoy, Başkan Yardımcılarımız Prof. Dr. Sayın Necip Şimşek ile Dr. Öğr. Üyesi Sayın Cengiz Ceylan ve Başkan Danışmanı Sayın Prof. Dr. Ahmet Keskin’e teşekkür ediyorum” dedi. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ersoy ise yakın ilgileri ve misafirperverlikleri için Rektör Uzun’a teşekkürlerini iletti. YÖK Başkanı Ersoy ve beraberindekiler daha sonra Kutlubey Yerleşkesi’ndeki Kütüphane Binasında yer alan ÖSYM Bürosuna geçerek bir dizi görüşme ve incelemede bulundu.
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 18:16 Anadolu Üniversitesi ekibinden öğrencilerin eğitim hedefleri için TÜBİTAK projesi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Köksal Büyük’ün yürüttüğü ’Türk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi’ projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı. Projeleri hakkında bilgi veren Prof. Dr. Köksal Büyük, “Mikro-yeterlilikler ya da diğer bir ismi ile mikro krediler öğrenme kazanımlarını, iş yükünü ve kredi değerini içeren kısa süreli eğitim programlarıdır. Öğrenciler, kendi eğitim hedeflerine uygun yeterlilikleri seçebilir ve alacakları krediyi önceden bilebilirler. Yüksek öğretim kurumları, öğrenme kredisi karşılığı olmayan okul dışı eğitim faaliyetlerini akademik krediye dönüştürmek için bugüne kadar yeterince çaba sarf etmediler. Ancak, geleceğin başarılı üniversitelerinin okul dışı öğrenmeye imkan tanıyan kurumlar olacağını net bir şekilde ifade etmeliyim. Bu açıdan, mikro-yeterlilikler büyük bir fırsattır. Konu ile ilgili olarak Avrupa Komisyonu, mikro-yeterlilikler için ortak tanımlar ve standartlar geliştirmeyi hedeflerken, Avrupa Birliği Konseyi ise hayat boyu öğrenme ve istihdam edilebilirlik adına bu yaklaşımı destekleyen kararlar almıştır. Türkiye’de ise, son zamanlarda bu yeterliliklerin yükseköğretim sistemine entegrasyonu ve uygulanması üzerine yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu süreçler, uluslararası öğrenci hareketliliğini destekler ve öğrenenlere kişisel ve profesyonel gelişimleri için esnek eğitim imkanları sunar" dedi. “Daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecek” Projenin kapsamına da değinen Prof. Dr. Köksal Büyük, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki mikro-yeterlilik uygulamalarının mevcut durumunu ve modellerini belirlemek, farklı ülkelerdeki benzer uygulamalarla karşılaştırmalı analiz yapmak, Türkiye’nin eğitim sistemi özellikleri ve ihtiyaçlarına uygun mikro-yeterlilik ilke ve esaslarının oluşumuna katkı sağlamak önemli çıktılarımız arasındadır. Bu süreçte öğrencilerin, öğretim elemanlarının ve iş dünyasının mikro-yeterliliklere bakış açıları ve beklentileri araştırılacak, böylece daha etkin bir uygulama modeli tasarlanabilecektir. Yükseköğretimdeki tüm paydaşların yani Yükseköğretim Kurulu, üniversite yönetimleri, öğretim elemanları, idari personel, öğrenciler ve sektör temsilcilerinin mikro-yeterliliklere ilişkin hazır bulunma düzeyleri belirlenecek ve bu konudaki potansiyel direnç noktaları tespit edilecektir. Ayrıca, mikro-yeterliliklerin kredi değerlerinin belirlenmesi, kontrol edilmesi ve kabul süreçlerini içeren bir sistem tasarımı yapılacak, bu süreçlerin yükseköğretime entegrasyonu sağlanarak sistemin uygulanabilirliği arttırılacaktır. Son olarak hem eğitim sistemimize hem de öğrencilerimize katkı sağlayacak olan proje ekibimizde Anadolu Üniversitesi’nden değerli araştırmacılarımız Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Doç. Dr. Murat Akyıldız, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Nurcan Deniz ve ASBÜ’den Doç. Dr. Ahmet Yusuf Yılmaz yer almaktadır.”
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 14:07 Eskişehir İl Emniyet Müdürlüğü’nde Fahri Trafik Müfettişlerine Bilgilendirme Toplantısı yapıldı Eskişehir’de Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından, fahri trafik müfettişlerinin katılımıyla bilgilendirme ve değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi. Düzenlenen bilgilendirme toplantısında, Eskişehir’de yaşanan trafik sorunları konuşuldu. Elektronik ortamda trafik kural ihlali tespit tutanağı düzenlenebilecek kanun maddeleri üzerinde duruldu. Fahri trafik müfettişlerinin toplam 58 farklı maddeden trafik kural ihlali tespit tutanağı düzenleyebilecekleri belirtildi. Fahri trafik müfettişlerine, kural ihlali gerçekleştiren sürücülere, trafik kural ihlali tespit tutanağı düzenlenirken dikkat edilecek hususlar anlatıldı. İhlal tespit tutanakları ve bu tutanakların trafik cezasına dönüştürülmesi sonucu oluşan idari para cezası, karar tutanaklarına ilişkin veriler ile mevzuat değişiklikleri hakkında fahri trafik müfettişlerine gerekli bilgilendirmeler yapıldı. Trafik kuralları ile ilgili videolar gösterildi. Trafik Denetleme Şube Müdürü Hakan Solak bilgilendirme toplantısında yaptığı konuşmasında, "Fahri trafik müfettişleri; Elektronik ortamda düzenledikleri tutanakları Emniyet Genel Müdürlüğü’ne elektronik sistem üzerinden bir hafta içerisinde teslim ederler. Trafik güvenliği ile ilgili görüş ve öneri bildirebilirler. Yer ve zamanla sınırlı olmayıp, ülkenin her yerinde görevli sayılırlar. Görevlerini yaparken adil ve tarafsız olmak zorundadırlar. Araç durduramaz, sürücülerle muhatap olamazlar. Amacımız, sürücülerin ve şoförlerin trafik kurallarına uymasını sağlamaktır" dedi. Bilgilendirme toplantısına, 2. Sınıf Emniyet Müdürü İl Emniyet Müdür Yardımcısı Özcan Arpacı, Bölge Trafik Denetleme Şube Müdür Vekili Başkomiser Sezai Yılmaz, Fahri Trafik Müfettişiliği Büro Amiri Komiser Döndü Akyıldız Atar, Fahri Trafik Müfettişliği Büro Memuru Trafik Polisi Hatice Yanık ve fahri trafik müfettişleri katıldı. Toplantı verimli geçti, fahri trafik müfettişlerin soruları cevaplandırıldı.
Hafızlık öğrencileri sanatla motive oluyor
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 10:17 Hafızlık öğrencileri sanatla motive oluyor Yozgat’ın Sorgun ilçesinde Hz. Aişe Kız Kur’an Kursu’nda hafızlık ve Kur’an-ı Kerim eğitimlerini sürdüren öğrencilerin sanatsal faaliyetlerle de zihinlerini dinlendirerek motive olmaları sağlanıyor. Sorgun Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünce Hz. Aişe Kız Kur’an Kursu’na açılan resim kursunda yaşları 12 ila 15 arasında değişen hafızlık öğrencileri, boş zamanlarını sanatla uğraşarak geçiriyorlar. Günün büyük kısmını Kur’an-ı Kerim ve hafızlık eğitimi alarak geçiren öğrenciler, Sorgun Halk Eğitim Merkezi’nde görevli resim öğretmeni Selver Şimşek öncülüğünde resim, ahşap yakma ve taş boyama kurslarına da katılıyorlar. Öğrencilerin kursta hem motivasyon düzeyleri yüksek tutuluyor hem de yeteneklerini keşfederek geliştirmeleri sağlanıyor. Hafızlık öğrencileri yeteneklerini tablo ve taşlara yansıtırken, kurs binasının boş duvarlarına da resimler çizerek duvarları güzelleştiriyorlar. "Motive olup stres atıyorlar" Sorgun Halk Eğitim Merkezi’nde görevli Resim Öğretmeni Selver Şimşek, resim kursunun 2 yıldır devam ettiğini söyleyerek, “Biz burada öncelikle çocuklarımızın yeteneklerini geliştirmek için uğraşıyoruz. Öğrencilerimiz burada aynı zamanda hem hafızlık eğitimlerini sürdürüyorlar hem de motive olup stres atıyorlar. Onlar için güzel etkinlikler yapıyoruz. Karakalem, tuval çalışmaları, taş boyama gibi etkinlikler yaparak faydalı olmaya çalışıyoruz. Etkinliğimiz 2 yıldır devam ediyor” dedi. "Biz gitarla ilahi besteleyip ilahi de çalıyoruz" Öğrencilerin sanatla motive olduklarını belirten Şimşek, “Dersimizi eğlenceli hale getirmek ve onların streslerini azaltmanın yolu sanatla oluyor. Biz de bunu gerek resim, gerekse de müzikle birleştirerek daha eğlenceli hale getirmeye çalışıyoruz. Müzik ruhun gıdasıdır, insana rahatlık veriyor. Biz gitarla ilahi besteleyip, ilahi de çalıyoruz. Bu da öğrencilerimize farklı bir motivasyon kaynağı oluyor. Öğrencilerimizin daha önce belli bir yetenekleri vardı ancak kursumuzla beraber potansiyellerini daha da üst seviyeye taşıdılar. Gerçekten çok güzel çalışmalar ortaya çıkardılar” şeklinde konuştu. Hafızlık öğrencileri ise Halk Eğitim Merkezi’nce açılan kursların kendilerini motive ederek, zihinlerini dinlendirdiğini söylediler.
Etkili iletişimin temeli dinlemek
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 09:32 Etkili iletişimin temeli dinlemek DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Senem Çolak Yazıcı, yüz yüze iletişimde başarılı olmanın en temel unsurlarından birisinin, iyi konuşmacı olmanın yanı sıra, iyi bir dinleyici olmak ve bunu karşı tarafa gösterebilmek olduğuna bildirdi. Düzce Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi ile Eğitim Fakültesi iş birliğinde düzenlenen “Kariyerimi Planlıyorum” eğitim serisinin üçüncüsü olan “Etkili İletişim Teknikleri” başlıklı program, çevirim içi olarak gerçekleştirildi. Programda, Dr. Öğretim Üyesi Senem Çolak Yazıcı, insanların günlük hayatlarının büyük bir çoğunluğunu çevreleri ile iletişim kurarak geçirdiğini, ancak gerçekleşen iletişimin bir kısmının karşı tarafta etkili olmadığını dile getirerek, katılımcılara etkili iletişim kurmak için gerekli olan unsurlar hakkında detaylı bilgiler aktardı. Etkili iletişimde iletişimin temelinin dinlemek olduğuna değinen Yazıcı, özellikle yüz yüze iletişimde başarılı olmanın en temel unsurlarından birisinin, iyi konuşmacı olmanın yanı sıra, iyi bir dinleyici olmak ve bunu karşı tarafa gösterebilmek olduğuna vurgu yaptı. İyi bir dinleyici olmanın özelliklerine değinerek beden dili, göz teması, vücut dili ve hareketlerin de iletişimdeki önemine dikkat çeken Senem Çolak Yazıcı, iletişim türlerinin yanında etkili iletişim kurmada uygulanabilecek yöntemler ile etkili iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlardan söz etti. Günlük hayatta karşılaşılan sorunlardan örnek veren Yazıcı, katılımcılardan gelen soruları yanıtlayarak sözlerini sonlandırdı.
BİLSEM öğrencileri dereceyle döndü
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 09:30 BİLSEM öğrencileri dereceyle döndü Sivas İl Milli Eğitim Müdürü Necati Yener, Kayseri’de düzenlenen Ortaokul ve Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında önemli başarılara imza atan Sivas BİLSEM ve Buruciye BİLSEM öğrencilerini tebrik etti. Kayseri’de düzenlenen Ortaokul ve Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında derece elde eden Sivas Bilim ve Sanat Merkezi ile Buruciye Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri, Sivas İl Milli Eğitim Müdürü Necati Yener’i ziyaret etti. Öğrencilere, okul idarecileri ve danışman öğretmenleri de eşlik etti. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Yener, bir süre öğrenci ve öğretmenlerle sohbet ederek bölge yarışması hakkında bilgi aldı. Bölge finalinde Sivas BİLSEM öğrencilerinin; matematik alanında 2 birincilik, biyoloji alanında birincilik, teknoloji tasarım alanında birincilik ve ikincilik, biyoloji alanında birincilik, kimya alanında üçüncülük, değerler eğitimi alanında ikincilik, sosyoloji alanında birincilik, yazılım alanında ikincilik ve üçüncülük, kimya alanında üçüncülük derecelerini elde ederek toplam 13 ödül kazandıkları belirtildi. Buruciye BİLSEM öğrencilerinin ise Türk Dili ve Edebiyatı alanında birincilik, değerler eğitimi ve coğrafya alanlarında birincilik, Türkçe alanında ikincilik, biyoloji ve psikoloji alanlarında ikincilik, sosyoloji alanında üçüncülük derecelerini alarak toplam 7 ödül kazandıkları kaydedildi. Öğrencileri ve başarılarında pay sahibi olan öğretmenleri tebrik eden Yener, öğrencilere çeşitli hediyeler takdim ederek başarılarının devamını diledi.
Karadeniz’in tek teknoloji lisesi geleceğin gözde mesleklerine öğrenci yetiştiriyor
01 Mayıs 2024 Çarşamba - 08:27 Karadeniz’in tek teknoloji lisesi geleceğin gözde mesleklerine öğrenci yetiştiriyor Geleceğin gözde meslekleri arasında gösterilen yazılım geliştirme, siber güvenlik, savunma elektronik sistemleri ve elektrikli araçlar bölümlerinin bulunduğu Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL), Karadeniz’in tek teknoloji lisesi olarak eğitim veriyor. 2023-2024 eğitim-öğretim döneminin başında Ondokuz Mayıs Üniversitesi ve Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde açılan lise puanla öğrenci aldı. Mevcut 120 öğrenci bulunan okulda öğrenciler yazılım geliştirme, siber güvenlik, savunma elektronik sistemleri ve elektrikli araçlar alanlarında dersler alıyor. Eğitim sürecinde öğrenciler üniversitenin laboratuvarlarından yararlanabilirken, kimi zaman da üniversitede öğretim elemanlarının derslerine giriyor. "Biz öğrencilerimizin mesleki anlamda rahatlıkla iş bulabileceği alanları tercih ettik" Lise hakkında bilgi veren OMÜ MTAL Müdürü Doç. Dr. Kemal Özcan, "Lisemiz 2023-2024 yılı eğitim-öğretim döneminin başında 4 bölümle açıldı. Bu bölümler yazılım geliştirme, siber güvenlik, savunma elektronik sistemleri ve elektrikli araçlar olarak güncel 4 bölümümüzle açıldı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi ile Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortak çalışması neticesinde eğitim hayatına başladı. Puanla öğrenci aldık. ’Karadeniz’in tek teknoloji lisesi’ diyoruz. Çünkü Karadeniz’de üniversite ortaklığıyla açılmış tek lisedir. Bu tür liselerin çoğalacağını düşünüyoruz" dedi. Lise hakkında bilgi veren Özcan, "Lisemizde özellikle Türkiye’de çok önemli dediğimiz savunma sistemlerine yönelik bölümler var. Elektrikli araçlar çok yaygınlaştı. Bunlara yönelik teknik elemanların ihtiyaçlarına yönelik bölümlerin açılması gerekiyordu. Üniversitemiz bu altyapıya sahip olarak bu bölümlere de destek sağlıyor. Öğrencilerimiz OMÜ’nün imkanlarını kullanıyorlar. OMÜ Mühendislik Fakültesi’nin laboratuvarlarında eğitim alıyorlar. Üniversitemizdeki öğretim üyeleri mesleki derslerde öğrencilerimize takviye ederek derslere giriyorlar. Yabancı dil konusunda OMÜ Yabancı Diller Yüksekokulu’nun desteğini alıyoruz. Bunların yanı sıra OMÜ’nün tüm sosyal imkanlarını öğrencilerimiz kullanıyor. Okulumuzda fen lisesinden gelen öğrenciler var. Biz öğrencilerimizin mesleki anlamda rahatlıkla iş bulabileceği alanları tercih ettik. Şu anda zaten Samsun’da savunma sanayiye yönelik ciddi yatırımlar var. Türkiye’de de aynı şekilde. Buna benzer bölümler tercih edildi. 12. sınıfımızı tamamen akademik yetiştirmeye ayıracağız. Üniversite eğitimini göz ardı etmiyoruz. Öğrenciler stajlarını da yine 2’li anlaşmalarla savunma sanayisine yönelik bazı firmalarla şimdiden anlaşmalarımızı yaptık. Elektrikli araçlarla ilgili anlaşmalarımızı yaptık. Siber güvenlik ve yazılımla ilgili anlaşmalarımızı yapıyoruz" diye konuştu. Fen lisesinden okula nakil aldıklarını belirten bazı öğrenciler ise okulun imkanlarının çok iyi olduğunu ifade etti.
KAEÜ’den Gazze’deki katliama karşı duran dünyadaki öğrencilere destek
30 Nisan 2024 Salı - 19:29 KAEÜ’den Gazze’deki katliama karşı duran dünyadaki öğrencilere destek Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi öğrencileri ve akademisyenleri tarafından “Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Öğrencileri ABD’deki Öğrencilerin Yanında” başlıklı bir basın açıklaması yapıldı. Üniversite Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü organizasyonunda düzenlenen basın açıklaması, Merkez Yerleşkesi Yabancı Diller Yüksekokulu Binası önünde akademik ve idari personel ile öğrencilerin katılımıyla gerçekleşti. Basın açıklamasında, ABD’de başlayan ve dünyanın tüm seçkin üniversitelerine yayılan protesto eylemlerinde Gazze’deki katliama karşı gelen öğrenci ve akademisyenlerin yanında oldukları belirtildi. 7 Ekim’den beri devam eden soykırımın insanlık tarihinin en kanlı şekilde devam ettiğinin ifade edildiği basın açıklamasında, 15 binden fazla çocuğun, 10 binden fazla kadının öldürüldüğü, hastanelerin hedef alındığı, yeni doğmuş bebeklerin vahşice katledildiği insanlık tarihinin en kanlı soykırımına karşı yeryüzündeki her bir bireyin insanlık onurunun sesi olarak tepki vermesi insan olmanın temel gereksinimlerinden biri olduğu vurgulandı. ABD’de bulunan üniversitelerde başlayan ve “Kampüs İntifadası” olarak ifade edilen eylemlerin dünyanın farklı ülkelerinde bulunan seçkin üniversitelere yayılarak küresel bir tepki haline dönüşmesinin ardından Ahi Evran Üniversitesi öğrencileri ve akademisyenleri, “Bizler de buradan bu onurlu tepkiye desteğimizi ilan ediyoruz adlı eylemi gerçekleştirdi.