POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Antalya OSB’den Çin’e ticaret köprüsü Antalya OSB Yönetimi tarafından düzenlenen Çin Karma Ticaret Heyeti Programı birçok ticari iş birliği ile sonuçlandı. Bölge sanayicilerine yeni ihracat kapıları açmak için dünyanın dört bir yanına ticaret heyeti programları düzenleyen Antalya OSB Yönetiminin son durağı, Çin Halk Cumhuriyeti oldu. Antalya OSB Başkanı Ali Bahar önderliğinde, Antalya OSB Dış Ticaret Müdürlüğü organizasyonu ile Çin’in Şangay ve Guanco şehirlerine gerçekleştirilen karma ticaret heyeti programında, 28 bölge sanayicisi yer aldı. Antalya OSB Heyetinin Çin’deki ilk ziyaret noktası T.C. Şangay Başkonsolosluğu oldu. Başkonsolos Hüseyin Emre Engin, Antalya OSB sanayicileri ile yaptığı toplantıda Çin Halk Cumhuriyeti’nin sosyal, ekonomik ve politik yapısı hakkında kapsamlı bilgiler verdi. Başkonsolosluğun ardından Şangay Ticaret Ataşeliğine geçen Antalya OSB Heyeti, Türkiye ile Çin arasında kurulabilecek ticaret potansiyeli hakkında görüşme gerçekleştirdi. Yapay zeka bilim parkı Çin’in önde gelen firmalarından Marshall Lojistik’in yetkilileri ile Şangay ofisinde bir araya gelen Antalya OSB sanayicileri, başta elektronik ve yüksek teknoloji ürünleri olmak üzere ithalat ve ihracatı yapılacak olası ürünlerin lojistik operasyonunda izlenecek yollar görüşüldü. Yapay zeka inovasyonu için Şangay’da kurulmuş olan, 7 binden fazla yapay zeka mühendisi ve bilim insanının çalıştığı Zhangjiang Yapay Zeka Bilim Parkı’nı ziyaret eden Antalya OSB heyeti, bilim parkı yetkilileri ile kapsamlı bir toplantı gerçekleştirdi. Bölge sanayicileri, Yapay Zeka Deneyim Merkezinde sergilenen 140’tan fazla gelişmiş yapay zeka ürününü detaylıca inceleyip, kendi sistemlerine entegre etmek için üreticilerle görüşme yaptı. Yüz yüze görüşmeler Yoğun bir tempoda geçen programın devamında plastik ve kauçuk teknolojileri alanında dünyanın önde gelen fuarlarından biri olan Chinaplas Fuarı’nı ziyaret eden heyet, Şangay Plastik Endüstrisi Derneği yetkilileri ile fuar alanında olası iş birlikleri ve yeni ortaklıkları görüşmek için bir araya geldi. Çin’den ithal etmek istedikleri ham maddelerin üreticileri ile fuar alanındaki B2B alanında yüz yüze görüşmeler yapan Antalya OSB Sanayicileri, birçok yeni anlaşma gerçekleştirdi. Programın sonunda Şangay’dan Guanco’ya geçen Bölge sanayicileri, bu yıl 135’incisi gerçekleşen, dünyanın en önemli ticaret fuarlarından biri olan Canton Fuarı’nı ziyaret ederek, her sektörden ithal ve ihraç ürünlerini inceleyip yeni bağlantılar kurdu. Kuşak-Yol projesi Oldukça verimli bir program gerçekleştirdiklerini ifade eden Antalya OSB Başkanı Ali Bahar, Çin Ticaret Heyet Programı ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Büyüme ve gelişmenin olmazsa olmazı yeni modelleri, yeni endüstrileri ve sektörün yeni dinamiklerini yerinde gözlemlemektir. Üretim faaliyetlerimize adapte edebileceğimiz yenilikleri incelemek açısından Çin, potansiyeli oldukça yüksek bir destinasyondur. Çin’in artan gelir düzeyi, kaliteli ürünlere eğilimin her geçen gün artması, üretim kapasitesi, nüfus yoğunluğu, dünya ticaretindeki payı ve Kuşak-Yol Projesi dikkate alındığında ihracatçılarımızın bir an önce entegre olması gereken bir pazar olarak karşımıza çıkmaktadır. Biz Türkiye’yi her zaman Çin’in en önemli ortaklarından biri olarak görüyoruz. Heyet programımız kapsamında iş birliği potansiyeli yüksek olan yatırım alanları, lojistik çözümler, üretim hatlarımıza adapte edebileceğimiz yenilikler, ihracat engelimiz olan ürünlerle ilgili üretilebilecek çözümler konularında verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Ayrıca Chinaplas ve Canton Fuarı ziyaretlerimiz esnasında birçok sanayicimiz, arayışında oldukları ham madde ve ürünlerin nokta atışı tedarikçileri ile görüşüp, ticaret yapma noktasına geldi.”