GENEL - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:41

GÜNEYDOĞU ANADOLU İHRACATI ARTMAYA DEVAM EDİYOR

A
A
A
GÜNEYDOĞU ANADOLU İHRACATI ARTMAYA DEVAM EDİYOR

İhracattaki artış hızıyla dikkatleri üzerine çeken Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden, 2011 yılının 11 aylık döneminde 6 milyar 380 milyon dolarlık ihracat yapılırken, ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40,3 oranında arttı.
Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerinden derlenen bilgiye göre, bölgeden Ocak-Kasım 2011 döneminde 2010 yılının aynı dönemine oranla yüzde 40,3’lük artışla toplam 6 milyar 380 milyon dolarlık ihracat kayda alındı. Kasım 2011’de kayda alınan ihracat değeri ise, geçen yıla oranla yüzde 25,7’lik artışla 596,5 milyon dolar oldu. Bölgeden 2011 yılının 11 aylık döneminde 2 milyar 306 milyon dolarlık tekstil, 1 milyar 29 milyon dolarlık halı, 1 milyar 500 milyon dolarlık hububat bakliyat, 193
milyon milyon dolarlık kuru meyve ve 12 milyar 351 milyon dolarlık diğer ihracat gerçekleştirildi.
GAİB Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, bölge ihracatında Orta Doğu ülkelerinin yüzde 59,9 pay ile ilk sıradaki yerini koruduğunu, AB ülkelerinin yüzde 19,1 pay ile ikinci ve Afrika ülkelerinin de yüzde 6,1 pay ile üçüncü sırada bulunduğunu belirtti. Irak, İtalya, Suudi Arabistan, Almanya, Suriye, ABD, Rusya, İngiltere, İran ve Polonya’nın, bölge ihracatında ilk sıralarda yer alan ülkeler olduğunu kaydeden Çıkmaz, "Ayrıca, halı, kimyevi maddeler, bitkisel yağlar, buğday unu, çimento ve toprak ürünleri, dokuma
kumaşlar, polipropilen iplik, konfeksiyon ürünleri, örme kumaşlar, bisküvi-pasta bölgemizden en çok ihracatı gerçekleştirilen ürünler olmuştur" dedi.
GAZİANTEP’İN İHRACATI
Bölgenin adeta lokomotifi konumunda olan Gaziantep’ten ise Kasım 2011’de 418,9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirilirken, Gaziantep geçen ay olduğu gibi Türkiye’nin en çok ihracat yapan 6. ili oldu. Gaziantep’in Kasım 2011 ihracatında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 29,6’lık artış meydana gelirken, 2011 yılının 11 aylık ihracatı ise 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 39,8’lik artış göstererek 4 milyar 458 milyon dolar oldu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Türkiye karavan sektöründe yeni dönem: 2035 yol haritası hazırlanıyor Türkiye karavan sektörünün 2035 vizyonuna yönelik yol haritasının oluşturulması amacıyla düzenlenen ’Türkiye Karavan Sektörü Hedef 2035 Eylem Planı Çalıştayı’ Ankara’da gerçekleştirildi. Karavan sektörünün 2035 hedeflerine yönelik yol haritasını belirlemek amacıyla Ankara’da bir otelde "Türkiye Karavan Sektörü Hedef 2035 Eylem Planı Çalıştayı" düzenlendi. Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) ve Karavan İmalat ve Tedarikçiler Derneği (KAİTED) işbirliğinde gerçekleştirilen çalıştaya, KUZKA Genel Sekreteri Serkan Genç, KAİTED Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Fazlıoğlu, bakanlıklar başta olmak üzere çok sayıda kamu kurumu, yerel yönetim, sektör temsilcileri ile sivil toplum kuruluşları ve akademisyenler katıldı. KUZKA ve KAİTED işbirliğinde gerçekleştirilen çalıştayda, karavan turizmi, üretim ekosistemi, düzenleyici çerçeve ve ihracat odaklı büyüme fırsatları değerlendirildi. "Karavan, sadece turizm değil; üretim, tedarik, standart, markalaşma ve ihracat meselesidir" Çalıştayın açılışında konuşan Serkan Genç, çalıştayın kamu ve özel sektörün bir araya gelerek ortak aklı ortaya çıkardığını vurgulayarak, "Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajanları Genel Müdürlüğü tarafından karavan turizmi konusunda ’Koordinatör Ajans’ olarak görevlendirilen Ajansımız bu alanda faaliyetlerini yürütmektedir. Karavan meselesini yalnızca turizm başlığı altında ele almak mümkün değil. Aynı zamanda bu üretim, tedarik, standart, markalaşma ve giderek artan ihracat meselesidir. Bugün karavan sektöründe gerçekten önemli fırsatlar var. Hem iç pazarda hem de uluslararası pazarda. Türkiye için güçlü bir alan oluşturacak. Daha gidecek çok yolumuz var. Ülkemizde pek çok kurumun, belediyenin, derneğin, üreticinin bu alanda emek verdiğini görüyoruz. Bu çok kıymetli. Sektörün geleceğine yön verecek ortak bir çerçeveye, ortak bir hedefe ve ortak bir dile her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyoruz. Bu çalıştayda, kamu, özel sektör, sivil toplum ve akademi bir masada aynı başlıkları konuşacaklar. Biz sektörü büyütürken, yerli üreticiyi dışarıda bırakmadan, yerli üreticiyle birlikte büyüyen bir modeli savunuyoruz. Bu açıdan bakıldığında, Kalkınma Ajansı olarak bizler ve KAİTED’in birlikte düzenlediği bu etkinlik sadece bir çalıştay değil aynı zamanda kamu ve sivil toplumun işbirliğinin somut bir göstergesinin örneğidir. Buradan çıkacak sonuçlar bir kurumun tek başına yapacağı bir eylem olmayacak. Bu belge herkesin katkısıyla şekillenen sektörün ortak aklını yansıtan bir yol haritası olarak oluşacak" diye konuştu. "Ele alacağımız 3 ana başlık sektörün bütüncül gelişimi için kritik önem taşıyor" Konuşmasında sektör için kritik önem taşıyan karavan turizmi, üretim ekosistemi, düzenleyici çerçeve ve ihracat odaklı büyüme fırsatları konularına dikkat çeken Fazlıoğlu, "Karavan kültürü dünyada 1950’li yıllardan itibaren yaygınlaşırken Türkiye’de uzun yıllar daha çok bireysel gelişim, atölye üretimleri ve amatör ruhla ilerlemiştir. Ancak son 15 yılda doğa turizminin yükselişi, pandemi sonrası bireysel, güvenli ve özgür seyahat anlayışı, yerli üretim kabiliyetimizin gelişmesi ile birlikte karavan sektörü niş bir alan olmaktan çıkmış, stratejik bir turizm ve sanayi kolu haline gelmiştir. Bugün Türkiye çekme karavan, motokaravan, campervan ve entegre modellerde önemli bir üretim potansiyeline sahiptir. Ancak bu hızlı büyüme beraberinde standart, altyapı, regülasyon ve planlama ihtiyacını da getirmiştir. Bu çalıştayın temel amacı, 2035 yılına kadar Türkiye karavan sektörünün yol haritasını, kamu, özel sektör, sivil toplum ve akademi iş birliğiyle ortak akılla belirlemektir. Bugün burada ele alacağımız 3 ana başlık sektörün bütüncül gelişimi için kritik önemlidir" ifadelerini kullandı. Çalıştay, Karavan Alanları, Altyapısı ve Rotalar ile Karavan Üretiminde Regülasyonlar, Standartlar ve Küresel Rekabetçilik başlıklarında yapılan sunumlar sonrasında, eşzamanlı olarak 3 farklı tematik grupta gerçekleştirilen çalışmalar ile tamamlandı.