POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bolu Kartalkaya’da kayak sezonu açıldı Bolu’nun önemli kış turizm merkezlerinden Kartalkaya Kayak Merkezi, 78 kişinin hayatını kaybettiği, 137 kişinin de yaralandığı Grand Kartal Otel yangınının ardından yeni sezona 2 tesisle başladı. Bugün itibarıyla yalnızca 2 otelin kapılarını açtığı Kartalkaya’da, pistlerin yaklaşık yüzde 80’inin kullanıma hazır olduğu belirtilirken, sezonun ilk günlerinde tatilciler bölgeye gelmeye başladı. Bolu’nun gözde kış turizm merkezlerinden Kartalkaya Kayak Merkezi’nde, 21 Ocak’ta Grand Kartal Otel’de meydana gelen ve 78 kişinin hayatını kaybettiği, 137 kişinin de yaralandığı büyük yangın faciasının ardından yeni sezon açıldı. Kamuoyunda derin üzüntüye sebep olan facianın gölgesinde açılan sezonda, Kartalkaya’da bugün itibarıyla yalnızca 2 otel pistlerini ve tesislerini hizmete açtı. Grand Kartal Otel’in yanında bulunan ve yanan otelin sahiplerinin akrabasının sahibi olduğu otele giden yol jandarma ekipleri tarafından güvenlik gerekçesiyle kapatılırken, kayak merkezinde bulunan diğer otelde devam eden yangın güvenlik sistemleri ile ilgili ruhsat çalışmasının devam etmesi nedeniyle açılmadı. 5 milyon dolarlık yatırım Yeni sezonun ilk günlerinde, yapay karla desteklenen ve yaklaşık yüzde 80’i kullanıma hazır hale getirilen pistlerde kayak keyfi yeniden başlarken, bölgeye gelen tatilciler de kademeli olarak artış göstermeye başladı. Kartalkaya’da açılan 2 otelin yangın güvenliği çerçevesinde yaklaşık 5 milyon dolarlık yatırım yaptığı öğrenildi. "Bu sezonu huzur ve güven içinde, en güzel şekilde geçirmeyi arzu ediyoruz" Pistlerin yüzde 80’inin açık olduğunu söyleyen Kartalkaya’daki 2 otelin Genel Müdürü Yusuf Avcı, "Öncelikle ilginize ve alakanıza teşekkür ediyorum. Basın mensupları olarak süreci yakından takip ediyorsunuz. Bugün itibarıyla sezonumuzu açmış bulunuyoruz. Pistlerimizin yaklaşık yüzde 80’i açık durumda ve bunu yapay karla da destekledik. Şu anda pistlerimizde kayak yapmak için gerçekten en uygun zamanlardan birini yaşıyoruz. Misafirlerimiz için ulaşım, konaklama ve kişisel güvenlik başta olmak üzere her konuda gerekli tedbir ve önlemleri almış durumdayız. Uluslararası akreditasyona sahip firmalarla ve yerel firmalarla birlikte tüm raporlamalarımızı yaptık, hazırlıklarımızı tamamladık. Bu sezonu huzur ve güven içinde, en güzel şekilde geçirmeyi arzu ediyoruz" dedi. "Yüzde 60-70 civarında bir doluluk bekliyoruz" Sezonun açılmasıyla birlikte misafirlerin otele giriş yapmaya başladığını ifade eden Genel Müdür Avcı, "Bugün itibarıyla misafirlerimiz otele giriş yapmaya başladı. Rezervasyonlar yavaş yavaş geliyor ve özellikle yılbaşı dönemi için talepler devam ediyor. Net bir doluluk oranı vermemekle birlikte, yüzde 60-70 civarında bir doluluk bekliyoruz. Elbette bu durum kar yağışıyla da doğrudan bağlantılı. Havalar şu ana kadar mevsim normallerinin üzerinde seyretti ancak önümüzdeki hafta kar yağışının başlamasıyla birlikte rezervasyonların daha da artacağına inanıyoruz. Şu an için herhangi bir olumsuzluk görmüyoruz" ifadelerini kullandı. (EÖ-HFV-
Aydın Priene Antik Kenti Danışma Kurulu ilk toplantısını Söke Belediyesi ev sahipliğinde yaptı Priene Antik Kenti Alan Başkanlığı Danışma Kurulu toplantısı, Söke Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. UNESCO Dünya Kalıcı Miras Listesi’ne girme yolunda emin adımlarla ilerleyen Priene Antik Kenti’nde, süreç planlandığı şekilde devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın "Korunması Gerekli Taşınmaz Kültür Varlıklarının ve Sitlerin Tespit ve Tescili Hakkında Yönetmeliği" kapsamında oluşturulan ve alan yönetiminde kilit rol üstlenen kurullardan biri olan Danışma Kurulu, ilk toplantısını yaptı. Alan yönetiminde "Eşgüdüm ve Denetleme Kurulu" ile birlikte iki ana yapıdan biri olan Danışma Kurulu toplantılarının ilk gününde Priene Antik Kenti’nde inceleme gezisi gerçekleştirdi. Danışma Kurulu ikinci günde ise Söke Belediye Meclis Salonu’nda bir araya geldi. Danışma Kurulu’nda, akademi, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve turizm alanından çok sayıda seçkin isim yer alıyor. Toplantıya; Priene Antik Kenti Alan Başkanı Mine Aşçı’nın yanı sıra Priene Antik Kenti Kazı Başkanı Prof. Dr. İbrahim Hakan Mert, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Peyzaj Mimarı Prof. Dr. Hayriye Eşbah Tunçay, Pamukkale Üniversitesi’nden Stratonikeia Antik Kenti ve Lagina Kutsal Alanı Kazı Başkanı Prof. Dr. Bilal Söğüt, Anadolu Üniversitesi’nden Karacahisar Kalesi Kazı Başkanı Doç. Dr. Hasan Yılmazyaşar, Uludağ Üniversitesi’nden Dr. Ahmet Ali Altın, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden şehir plancısı Feridun Duyguluer, Studio Galata İstanbul’dan Mimar Gürol Baroncelli Sağıroğlu, Aura İstanbul Yönetim Kurulu Üyeleri Erhan Naci İşözen ve Sinan İzgi katıldı. Söke ve Priene Antik Kenti adına tarihi günlerin yaşandığını belirten Priene Antik Kenti Alan Başkanı Mine Aşçı, UNESCO Dünya Kalıcı Miras Listesi’ne girme yolunda çok somut adımlar atıldığını söyledi. Sürecin planlandığı şekilde ilerlediğini ifade eden Aşçı, "Alan Başkanlığımızın oluşumunun ardından paydaşlarımızla arama toplantıları yaptık. Bugün de Danışma Kurulumuzun ilk toplantısını gerçekleştiriyoruz. Kurul üyelerimizin görüş, öneri ve değerlendirmeleri bizim için son derece kıymetli. Ayrıca bu toplantıda Danışma Kurulu Başkanı ile Eşgüdüm ve Denetleme Kurulu üyeleri belirlenecek" dedi. Toplantının ilk oturumunda Priene Antik Kenti Kazı Başkanı Prof. Dr. İbrahim Hakan Mert, Priene’deki kazı çalışmalarının geçmişi ve önümüzdeki dönem kazı programına ilişkin kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Üyelerin görüş ve önerileri dinlendi. Toplantının ikinci oturumunda Danışma Kurulu Başkanlığı’na Priene Antik Kenti Kazı Başkanı Prof. Dr. İ. Hakan Mert, Eşgüdüm ve Denetleme Kuruluna Uludağ Üniversitesi’nden Dr. Ahmet Ali Altın ve Söke Ticaret Odası Yönetim Kurulu başkanı Metin Sakalar seçildi.