POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Atatürk Üniversitesi, dijital geleceğe emin adımlarla yürüyor Özgün bir yeni nesil üniversite olarak konumunun tanımlanması, sistemlerinin tasarlanması ve uygulama adımlarının atılması amacıyla 2018 yılında başlanan Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesi ile topluma doğrudan katkı yapan, eğitim ve araştırmayı bütünleştiren Atatürk Üniversitesi, bu doğrultuda gelişen ve değişen şartlara uyum sağlamaya da devam ediyor. Ülke yükseköğretiminde yeni hikayeler yazmak ve öncü konumunu yeniden harekete geçirmek hedefiyle çalışmalarına başlayan Atatürk Üniversitesi, Yeni Nesil Üniversite projesi kapsamında başlattığı “Arama Konferansları”nın 10’uncusu olarak gerçekleştirdiği “Dijital Dönüşüm” başlıklı programda alınan tüm kararları zaman içerisinde uygulamayı sürdürüyor. Şubat 2019’da, üniversitenin dijital teknolojilerdeki geleceğinin tartışıldığı “Dijital Dönüşüm Arama Konferansı” ile çizilen yol haritası neticesinde Atatürk Üniversitesinin önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiğini vurgulayan Rektör Prof. Dr. Ömer Çomaklı: “Göreve gelir gelmez başlatmış olduğumuz ve üniversitemizin vizyonunu yeniden belirleyen Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projemiz neticesinde gerçekleştirdiğimiz ve çok sayıda alanında uzman bilim insanları ile sektör temsilcilerinin katıldığı Arama Konferansı neticesinde üniversitemizde dijital dönüşümün temellerini attık ve Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisini kurduk. Çalışmalarına başlayan bu birimimiz üniversitemizin tüm teknik altyapısını modernize ederek dijital çağa ayak uyduracak ve hatta bir adım öne geçirecek hamleleri yaparak dönüşümün startını verdi” ifadelerini kullandı. Rektör Çomaklı: “Dijital Dönüşüm, Bizim Pandemiye Karşı Hazırlıklı Olmamızı Sağladı” Yapılan konferans ile dijital eğitmen, dijital öğrenci, dijital asistan, dijital öğrenim, dijital araştırma ve açık bilim ortamlarının öneminin konuşulması ve bu yönde adımların atılması gerektiğinin vurgulanmasıyla birlikte kurulan Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisinin özellikle açık erişim uygulamalarının ve dijital öğrenim ortamlarının geliştirilmesine ilişkin çalışmaların başlatıldığı belirten Rektör Çomaklı, bunun neticesinde üniversitenin 2020 yılında yaşanan ve küresel ölçekte etkili olan Kovid-19 pandemisine hazırlıklı olarak yakalandıklarını, alınan uzaktan eğitim kararı ile de örnek gösterilebilecek bir eğitim modelini uygulamaya koyduklarını dile getirdi. “Dijital Altyapımız ile Asrın Felaketinde de Eğitimlerimize Devam Ettik” Hiçbir öğrencinin mağduriyet yaşamadığını aktaran Rektör Çomaklı, başarıyla geçirdikleri bu sürecin ardından yine ülkemizi derinden etkileyen asrın felaketinde Kahramanmaraş başta olmak üzere depremden etkilenen şehirlerde ikamet eden öğrencilere de uzaktan eğitim imkânı sunduklarını ve bu doğrultuda YÖK’ün takdirleri ile Adıyaman Üniversitesi ile eşleşerek orada eğitimlerine devam eden öğrencilere uzaktan eğitim vererek üniversite derslerinden uzak kalmamalarına yardımcı olduklarını belirtti. “Başlattığımız Dijital Dönüşüm Hamlesi, YÖK Üstün Başarı Ödülüne Layık Görüldü” Atatürk Üniversitesinin dijital dönüşüm yaklaşımının, gerçekleştirilen örnek uygulamalarla birlikte bilimsel bir bakış açısıyla kapsamlı bir şekilde ortaya konulduğunu belirten Rektör Prof. Dr. Ömer Çomaklı, bu çalışmanın aynı zamanda Yükseköğretim Kurulu Üstün Başarı Ödülleri kapsamında Dijital Dönüşüm ve Büyük Veri Çalışmaları kategorisinde YÖK 2022 Yılı Üstün Başarı Ödülüne layık görüldüğünü hatırlattı. Teknolojinin gücünü kullanarak eğitim, araştırma ve yönetim süreçlerini optimize etmeyi amaçlayan birimlerin başında gelen Dijital Dönüşüm ve Yazılım Ofisi Koordinatörlüğü ile üniversitenin dijital altyapısını güçlendirdiklerini aktaran Çomaklı, interaktif öğrenme platformları ve sanal sınıf ortamları gibi yenilikçi eğitim araçlarını, öğretim programlarına entegre ederek öğrencilerin etkileşimini artırmayı ve öğrenme deneyimini zenginleştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Üniversitenin araştırma kapasitesini artırmak amacıyla araştırmacılara yönelik veri analizi araçları, araştırma yönetim sistemleri ve dijital kütüphane hizmetleri gibi araçlar sunduklarını belirten Prof. Dr. Çomaklı, bu sayede bilimsel keşiflerin ve yayınların daha etkin bir şekilde yönetilmesinin ve paylaşılmasının sağladığını aktardı. “Yapılan Atılımlar, 2 Yeni Bölümü de Beraberinde Getirdi” Tüm bu gelişmeler ışığında, sadece bugünün değil geleceğin dünyasında da var olmak için çalışmalarını sürdürdüklerine dikkat çeken Rektör Çomaklı, son olarak yeni dünya düzenine kapı aralayacak 2 lisans bölümünün Yükseköğretim Kurulu tarafından Atatürk Üniversitesi bünyesinde açılmasına karar verdiğini anımsatan Rektör Çomaklı şunları aktardı: “Üniversitemiz bünyesinde, bu yıl ÖSYM kılavuzuna dahil edilecek Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi ile Veri Bilimi ve Analitiği Programlarının açılmasına karar verildi. Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projemizin çıktıları arasında yer alan bir diğer birimimiz olan Büyük Veri Yönetim Ofisi de veriye dayalı karar verme mekanizması ile ilgili dijital sistemin tasarımı çalışmalarına devam ediyor. Ayrıca yapay zekâ alanına yönelik de hemen her bölümümüz entegre şekilde çalışmalar yürütüyor. Üniversitemizin bilimsel altyapısı ve alanında uzman insan kaynağı ile dijital dönüşüm alanında ses getirecek çalışmaları hayata geçirmeye, büyük veri ile bilgiye yönetmeye ve yapay zekâ ile bir adım öne geçecek adımları atmaya devam edeceğiz” dedi.
Aydın İncirliova’da ekipler halk sağlığı için sahada İncirliova Belediyesi vatandaşların yaz mevsimini rahat geçirmesi amacıyla, sivrisinek ve zararlı haşereler başta olmak üzere, her türlü kemirgen ve zararlı hayvanlara yönelik mücadelesini sürdürdü. İncirliova Belediye Başkanı Aytekin Kaya’nın talimatları ile insan sağlığını tehdit eden, bulaşıcı hastalık taşıyan haşere ve sivrisineklerle mücadele kapsamında İncirliova Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekiplerince tüm mahallelerde uygulanan ilaçlama işlemlerine aralıksız devam edildi. Belediye ekipleri 28 mahallenin tamamında, erken dönem tedbirleri başta olmak üzere, uzun süredir devam ettiği ilaçlama işlemlerini titizlikle uyguladı. Sivrisinek ve zararlı haşerelerle mücadele kapsamında haşerelerin tespit edilen üreme alanları tekrar tekrar ilaçlanarak dezenfeksiyon işlemleri uygulandı. 28 mahallenin tamamında devam eden çalışmalarda üreme noktası olabilecek durgun sular, kuyu, rögar ve dere kenarları larvasitlerle ilaçlandı. Çevre temizliği ve halk sağlığı konusundaki hassasiyeti ile tanınan İncirliova Belediye Başkanı Aytekin Kaya, “Sivrisinek ve zararlı haşerelerle mücadele çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. İlgili birim personellerimiz rögarlarda, yağmur suyu kanallarında, su birikintilerinde ve sineklerin larva yapabilecekleri yerlerde, gerekli uygulamaları yapmaya devam ediyorlar. Amacımız, larvasitleri kullanarak sivrisinekleri kaynağında kontrol altına almak ve uçkun evresine yani insanlara zarar veren safhaya geçmeden sivrisineklerle mücadele edebilmek. Önceki yıllarda da yaptığımız uygulamalar sonucunda büyük oranda sivrisinek sorunu yaşamamıştık. İnşallah bu yılda vatandaşlarımızın rahat ve huzurlu bir yaz mevsimi geçirmelerini sağlayacağız. Vatandaşlarımızın sağlığı bizim en önemli önceliğimiz. Bu doğrultuda erken dönemde başlatmış olduğumuz çalışmalar yaz boyu devam edecek.” ifadelerine yer verdi.
Gaziantep Kadooğlu ve yönetim kurulu üyelerinden Fatma Şahin’e ziyaret Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu ve Yönetim Kurulu Üyeleri, yeniden seçilen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e, "Hayırlı olsun" ziyaretinde bulundu. Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Başkan Celal Kadooğlu ve yönetim kurulu üyelerine ziyaretlerinden dolayı teşekkür etti. Ziyaret sırasında kent gündemi, tarım ve gıda üretimi ile Organize Sanayi Bölgesindeki sanayicilerin belediyeden talep ve beklentileri gündeme geldi. “Tarım alanında devrim gibi yenilikler geliyor” Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ziyaret sırasında, son yıllarda dünya genelinde yaşanan olayların gıdanın önemini daha artırdığını vurgulayarak, Gaziantep’te tarım alanında büyük yeniliklerin yapılacağı müjdesini verdi. Şahin, "Şu anda Gaziantep’te arazilerin yüzde 30’u tarımsal amaçlı olarak kullanılıyor. Bu oranı artırmanın yollarını arayacağız. Öncelikle toprak analizleri yaptırarak hangi toprakta hangi ürünlerin yetiştiğini belirleyeceğiz. Ardından da ihracatçılarımızın gıda sektöründe kullanmak üzere ithal ettiği tarımsal ürünleri Gaziantep’te yetiştirmenin yoluna gideceğiz. Gaziantepli ihracatçı ithal edeceği ürünleri Gaziantep’ten alacak. Böylece tarımsal üretim artacak, ithalat azalacak ve Türkiye kazanacak. Kısacası Gaziantep’te akıllı tarıma geçiş hızlanacak. Bunu da sanayicilerimizle, ihracatçılarımızla, çiftçilerimizle, ilgili kurum ve kuruluşlarımızla birlikte yapacağız" dedi. “Gaziantep dünyanın gıda üretim merkezi” Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de ziyaret sırasında ayrıca Gaziantep’in gıda üretimindeki başarısına dikkat çekerek, " Gaziantep ise dünyanın en önemli gıda üretim merkezleri arasında yer alıyor. Bu çok değerli. Bu başarıyı siz değerli sanayicilerimize borçluyuz. Bu alandaki yenilikleri takip edip başarıyı sürdürülebilir hale getirmek istiyoruz. Sanayicilerimizin, ihracatçılarımızın talepleri, düşünceleri bizim için her zaman önemli olmuştur. Büyükşehir Belediyesi olarak sorunlarınızın çözümü konusunda her zaman imkanlarımızı seferber etmeye devam edeceğiz. Geldiğiniz için teşekkür ederim" ifadelerini kullandı. “Akıllı tarım projelerini çok önemsiyoruz” Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’i başarısından dolayı kutlarken, "Sayın başkanımızla bugüne kadar koordinasyon ve işbirliği halinde çalıştık. Sanayicilerimizin, ihracatçılarımızın taleplerini hep önemsedi, destek oldu. Önümüzdeki dönemde birlikte çalışmaktan mutluluk duyacağız. Kendisine yeni döneminde başarılar diliyoruz" şeklinde konuştu. Başkan Kadooğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in akıllı tarımla ilgili projelerinin çok değerli olduğunu da ifade ederek, "Gerek Türkiye gerekse bölgemiz ve Gaziantep için birçok konuda olduğu gibi tarımsal konularda da geliştirilecek olan her türlü proje için üzerimize düşen destek ve işbirliğine hazırız. Yeter ki ülkemiz kazansın, yeter ki milletimiz kazansın" diye konuştu.
Düzce Erten “Sularımız kirlenmiş durumda” DÜZCE(İHA) – Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Erten, günümüzün en büyük sorunlarından birisinin temiz su kaynağına erişim olduğunu söyledi. Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen “Çevre Dostu Birey Olmak mı? Yeni Bir Gezegen Bulmak mı?” adlı program gerçekleştirildi. Cumhuriyet Konferans Salonu’nda programın davetli konuşmacısı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Erten “Çevre Dostu Birey Olmak mı? Yeni Bir Gezegen Bulmak mı?” başlıklı bir konferans gerçekleştirdi. Dünya ve ekosistem hakkında bilgiler paylaşan Sinan Erten, günümüzün en büyük sorunlarından birisinin temiz su kaynağına erişim olduğunu belirterek, Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasında da temiz su ve su israfının önemli bir yer tuttuğunu ifade etti. Suyun hayatımızda önemli bir yere sahip olduğunu ve onu korumanın da bir o kadar daha önemli olduğunu vurgulayan Erten, “Yıllar önce temiz suya ulaşım daha kolaydı, sularımız içilebilir seviyedeydi ama geldiğimiz noktada sularımızın çoğu kirlenmiş durumdadır. Artık yeraltı sularımızı içemiyoruz. Bunun en büyük sebebi ise tarımda kullanılan pestisitler yani tarım ilaçlarıdır” şeklinde konuştu. Çevre sorunlarının din, dil ve ırk ayrımı yapmadığını dile getiren Erten, “Çevre sorunu herkesi etkiler. Genç, yaşlı, çocuk demez, eğer dünyanın herhangi bir yerinde çevre sorunu varsa, o tüm dünyayı etkiler. Yani çevre sorunu küresel bir sorundur ve küresel ölçekte mücadele edilmesi gerekir. Çevre sorunlarını ortadan kaldırmak bir seçenek olmamalı bu bir zorunluluktur. Bu bizim olmazsa olmaz görevlerimiz arasındadı” ifadelerini kullandı. Herkesi çevre dostu olmaya davet eden Prof. Dr. Sinan Erten’e, konferansın sonunda Doç. Dr. Fahriye Hayırsever tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.