POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce Vatandaşın en acı gününde yanlarında oldular Düzce Belediyesi Mezarlıklar Müdürlüğü 1702 kişiye cenaze nakil işlemlerinde hizmet sunarken, merkez mahalleler özelinde 861 cenazenin mezarının hazırlanması, bin 228 cenaze için de için gasil hizmeti verdi. Düzce Belediyesi Mezarlıklar Müdürlüğü, verdiği hizmetler ile vatandaşların en acılı ve hassas günlerinde yanlarında olmaya devam ediyor. Mevcut mezarlıkların temizliğinden yenilenmesine bir çok rutin çalışmasını sürdüren müdürlük, 2025 yılında 63 mahalle genelinde cenaze nakil, gasil, mezar hazırlama ve taziye hizmetlerinin rakamsal verilerini paylaştı. Müdürlük, 2025 yılında 1702 kişiye cenaze nakil işlemlerinde hizmet sunarken, merkez mahalleler özelinde 861 cenazenin mezarının hazırlanması, bin 228 cenaze için de için gasil hizmeti verdi. Mezarlık Bilgi Sistemini (MEBİS) hizmete alan müdürlük, kabirlerin yerlerinin ve fotoğraflarının bilgisayar ekranında görünebilmesi, aynı zamanda mezarın konumuna kolayca ulaşılabilmesi için MEBİS sistemini ve Web sitesi güncelledi, Mobil cihazlara uyumlu hale getirdi. Müdürlük, ayrıca bin 11 cenaze evine çadır, tabure, çay kazanı taziye hizmetlerini de ücretsiz şekilde ulaştırırken, 63 mahalle genelinde bulunan 80 mezarlığın rutin temizlik çalışmalarının yanı sıra ağaç budama, çalı ve ot temizliğinin de aksatılmadan giderilmesi, mezarlıklar genelinde yıpranmış ve bozulmuş yollar ile parsel duvarlarının kaldırılıp yenilenmesi, ihtiyacı bulunan mezarlıklara musalla alanları yapılmasına katkı verdi. Başta Şehir Mezarlığı olmak üzere, mahalle mezarlıklarında mezarlık içi yol, musalla alanı ve parsel alanları bordür ile örülerek mezarlık içi yolları oluşturulmasını da sağlayan müdürlük, cenaze yakınlarının kullanımı için taziye hizmet binasının yapılarak faaliyete geçirilmesinde ön ayak oldu.
Düzce Başkan Özlü sahada: 23 Nisan Parkı Kütüphanesi açılışa hazır Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, Melensu Park’taki yeni kokoreççi dükkanları, Hayvan Bakımevi’ndeki mama üretim tesisi ve 23 Nisan Parkı’nda yapımı tamamlanan kütüphanede incelemelerde bulunarak, projelerin son durumuna ilişkin bilgiler aldı. Düzce Belediyesi, şehrin sosyal, kültürel ve çevresel yaşamına değer katacak yatırımlar bir bir hayata geçirmeye devam ediyor. Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, şehirde yapımı tamamlanan ve devam eden projeleri yerinde inceleyerek çalışmalar hakkında bilgi aldı. Başkan Özlü’ye inceleme ziyaretlerinde Belediye Başkan Yardımcıları Barış Bayrak ve Ayşe Kılıç eşlik etti. Başkan Özlü’nün ilk durağı Melensu Park içerisinde yapımı son aşamaya gelen kokoreççi dükkanları oldu. Yapımı tamamlanan 7 dükkanı tek tek inceleyen Başkan Özlü, açık ve kapalı alanlara sahip, içerisinde tuvaleti bulunan yeni dükkanların esnafa daha nezih ve modern bir çalışma ortamı sunacağını ifade etti. İkinci durak ise Mergiç Mahallesi’nde bulunan Veteriner İşleri Müdürlüğü bahçesindeki Hayvan Bakımevi oldu. Buradaki düzenleme çalışmalarını yerinde inceleyen Başkan Özlü, hayvanların bakım şartları hakkında yetkililerden bilgi aldı. Ardından, bakımevinde bulunan hayvanların mama ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulan ve yüzde 100 organik mama üretimi yapan tesisi gezerek üretim aşamalarını inceledi. Başkan Özlü’nün bir sonraki inceleme noktası 23 Nisan Parkı içerisinde yer alan ve yapımı tamamlanan 2 katlı kütüphane binası oldu. Binadaki tüm düzenleme çalışmalarının tamamlandığını belirten Başkan Özlü, çalışma salonları, toplantı salonu ve kafe bölümünü gezdi. İnceleme ziyaretine iş adamı Önder Tonyalı da katıldı. İncelemelerin ardından açıklamalarda bulunan Başkan Özlü, "Düzce’nin dördüncü, belediyemizin üçüncü kütüphanesini tamamlamış bulunuyoruz. İnşallah önümüzdeki günlerde bu kütüphanenin açılışını yapacağız. 23 Nisan Parkı içerisinde genç kardeşlerimizin çok güzel bir ortamda çalışmalarını sağlayacağımız modern bir kütüphane oldu. Şehrimize hayırlı olsun" dedi.