POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun "Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi" devam ediyor Samsun İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen "Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi", binlerce öğrenciyi sınıf dışına taşıyarak eğitimi deneyimle buluşturmayı sürdürüyor. 2024-2025 eğitim-öğretim yılında başlatılan proje, 2025-2026 döneminde kapsamı genişletilerek uygulanmaya devam ediyor. Proje; müzeler, bilim merkezleri, tarihî ve kültürel alanlar, doğa parkları, kütüphaneler ile sanat ve tasarım atölyeleri gibi farklı disiplinleri destekleyen öğrenme ortamlarını kapsıyor. Bu sayede öğrenciler, çok boyutlu bir öğrenme deneyimi yaşarken aynı zamanda uygulamalı eğitimler, atölye çalışmaları, deneyim temelli etkinlikler ve etkileşimli öğrenme uygulamalarına da aktif olarak katılıyor. 2024-2025 eğitim-öğretim yılı boyunca proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yaklaşık 53 bin öğrenci yararlandı. Bu sayı, okul dışı öğrenme ortamlarının Samsun genelinde geniş bir öğrenci kitlesine ulaştığını gösteriyor. 2025-2026 eğitim-öğretim yılı itibarıyla ise şu ana kadar 21 bin öğrencinin proje faaliyetlerine katıldığı belirlendi. Bu veriler, projenin devamlılığını ve öğrenciler tarafından gördüğü yoğun ilgiyi ortaya koyuyor. Lise öğrencileri Olgunlaşma Enstitüsü’nde Yine 2025-2026 eğitim-öğretim yılında proje kapsamında il genelindeki lise öğrencileri, Samsun Olgunlaşma Enstitüsü ziyaret etmeye başladı. Öğrenciler bu ziyaretlerde; geleneksel el sanatları, motifler, yöresel kıyafetler ve üretim teknikleri gibi kültürel unsurların geçmişten günümüze nasıl aktarıldığını yerinde inceleme fırsatı buluyor. Müzede sergilenen eserler sayesinde Türk toplumunun estetik anlayışı, üretim kültürü ve değer dünyası öğrencilere somut bir şekilde aktarılıyor. 2025-2026 eğitim- öğretim yılı boyunca proje doğrultusunda öğrenme ortamlarının çeşitliliğinin artırılması hedefleniyor. Böylece öğrencilerin deneyim odaklı öğrenme süreçlerinin daha da güçlendirilmesi amaçlanıyor.
Aydın "Türkiye’deki iş kazalarının yüzde 90’ı tedbirlerin gereksiz görülmesinden kaynaklanıyor" Türkiye’de trafik kazalarından sonra en fazla can ve mal kaybına neden olan iş kazalarının ülke ekonomisine yıllık maliyetinin 10 milyar dolardan fazla olduğu belirtildi. Aydın’da iş sağlığı ve güvenliği alanında hizmet veren ilk kurumlardan biri olan Polat OSGB sorumlu Müdürü İş Güvenliği Uzmanı Emin Tükel, iş güvenliği konusunda alınan tedbirlerin bir masraf değil yatırım önemli bir yatırım olduğunu belirterek herkesin 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na riayet etmesini tavsiye etti. Ülkemizde 30 Haziran 2012 tarih ve 28339 sayılı resmi gazetede yayınlanan 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 01 Ocak 2013 tarihi itibari ile yürürlüğe giren bu kanunun 2025 yılı itibariyle tehlike sınıfı gözetmeksizin tüm iş yerlerinde uygulamaya geçtiğini kaydeden Tükel, "Bu kanun ile ilgili süreçte yaklaşık 13 yıllık süreç geride kaldı. Bu süreçte pek çok tartışmalara neden oldu. Ancak geride kalan süreçte iş güvenliğinin ne kadar önemli olduğu ve bu kapsamda alınan tedbirlerinin bir masraf değil yatırım olduğu görüldü. Verilere göre; Kısa süre öncesine kadar ülkemizde meydana gelen iş kazalarının nerdeyse tamamı insan kaynaklı yani ihmal ve gerekli tedbirlerin alınmamasından kaynaklanıyordu. Türkiye’nin iş kazaları ve meslek hastalıklarına ilişkin karnesine bakıldığında istatistiki verilere göre; İş kazalarında ülkemiz maalesef Avrupa da ilk sıralarda yer alıyordu. Bu kazaların ülke ekonomisine yıllık maliyeti de 10 milyar dolardan fazla olduğu belirtiliyordu. Oysa bu maliyetin yüzde 25’i tedbire harcansa yaşanan can kaybı ve acının yanında ülke ekonomisine 7.5 milyar dolar katkı sağlanmış olur" dedi. "Formalite değil gerçekten eğitim alıp kurallara uyalım" Sağlıklı bir iş hayatı için iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin kuralları formaliteden değil gerçekten uyulması gerektiğini kaydeden Polat OSGB sorumlu Müdürü İş Güvenliği Uzmanı Emin Tükel, "İş güvenliği uzmanı olarak karşılaştığımız en büyük sorun farkındalık eksikliği. İşverenler genellikle İSG hizmetini bir maliyet gibi görebiliyorlar. Oysa alınmayan her önlem, ileride daha büyük bir maliyet ve telafisi olmayan sonuçlar doğuruyor. Tehlike sınıfı ne olursa olsun artık tüm işyerleri İSG hizmeti almak zorunda" diyerek kazaların genellikle basit önlemlerin alınmamasından kaynaklandığını belirtti. İş kazalarına en fazla neden olan sebep olan durumları da sıralayan Tükel, "Elektrik panoları düzenli olarak kontrol edilse; Makine koruyucuları kapatılsa; Yüksekte çalışma ekipmanı işe göre ve TS EN standartlarına uygun olsa; Kimyasal etiketleri güncel olsa, Verilecek eğitimlerle farkındalık artırılsa; Çalışanlara yılda en az bir kez eğitim verilse birçok ağır yaralanma ve ölüm vakalarının önüne geçilmiş olur. Maalesef ülkemizde en büyük tehlike ‘Bana bir şey olmaz’ anlayışı. Çalışanlarda sıkça görülen alışkanlık kaynaklı risk alma davranışı, Türkiye’deki iş kazası oranlarının yükselmesinin başlıca nedenlerinden biri. Kişisel koruyucu ekipman takmamak bir cesaret değil, istatistiksel olarak bir kumardır. Ve bu kumarın kaybedeni çoğu zaman çalışan olur" diye konuştu.