EĞİTİM - 26 Temmuz 2016 Salı 15:07

Ahmet Yesevi Üniversitesi ve PTT'den, Hoca Ahmet Yesevi için anma pulu

A
A
A
Ahmet Yesevi Üniversitesi ve PTT'den, Hoca Ahmet Yesevi için anma pulu

Ahmet Yesevi Üniversitesinin, PTT işbirliği ile Hoca Ahmet Yesevi'nin ölümünün 850. yıl dönümü konulu anma pulu ve ilk gün zarfı bugün satışa sunuldu.

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), hedef ve idealleriyle ilgili alanlarda insanlığa yararı olan tanınmış kişi veya olaylara ilişkin 2016 yılı anma ve kutlama yıl dönümleri olarak kabul edilen programa, Türkiye'nin önerisi, Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan'ın desteğiyle Hoca Ahmed Yesevi'nin ölümünün 850'nci yıl dönümünün alınmasını kararlaştırdı. PTT, 2016 yılı Pul Emisyon Programı'ndaki "Hoca Ahmed Yesevi'nin Ölümünün 850'nci Yıldönümü" konulu anma pullarını, bugün 1,60 lira ve 3,20 lira bedelle, söz konusu pula ait ilk gün zarfını ise 5,50 lira bedelle, PTT iş yerlerinde, www.filateli.gov.tr web adresinde ve filateli cep uygulamasında satışa sunacak. Söz konusu filatelik ürünlerin satışıyla, aynı tarihte Bahçelievler PTT Merkez Müdürlüğü'nde "Hoca Ahmed Yesevi'nin Ölümünün 850'nci Yıldönümü 26 Temmuz 2016 ANKARA" ibareli ilk gün damgası kullandırılacak. 

Benan Özben

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Boran, “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” dedi. Türkiye’nin ilk jet motorlu uçağı olan HÜRJET’in test pilotlarından Orhan Boran, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. HÜRJET’in ilk uçuş anlarında neler yaşadığını aktaran Boran, test pilotluğunun önemine de dikkati çekti. “Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz” Test pilotluğuna geçiş sürecini anlatan Orhan Boran 2021 yılından bu yana TUSAŞ’ta test pilotu olarak görev yaptığını belirterek, “Pilotluk mesleği genel olarak disiplin isteyen bir meslek. Sürekli konsantre olmak zorundasınız, dikkatli olmak zorundasınız. Hata yapma şansınız çok fazla olmayabiliyor. Test pilotluğu özelinde ayrı bir eğitim gerektiriyor. Yıllarca operasyonel pilot olarak görev yaptık. Fakat TUSAŞ’ta ilk test pilotu olarak görev yapmaya başladığımızda ön şartlardan bir tanesi test pilotluğu eğitimi almamızdı. Bunun için şirketimiz 1 yıl süren kategori 1 test pilotluğu kursuna gönderdi. Oradaki eğitimimizi tamamladıktan sonra 2022 yılında tekrar döndükten sonra HÜRJET’e geliştirme safhasında yerdeki işlerinde, simülatörlerinde, motor çalıştırma ve taksi faaliyetlerinde görev aldım. Test pilotu olarak aslında daha önce hiç uçmamış bir uçağın, neler yapacağını bilmediğiniz bir uçağın, farklı dinamikleri olan bir uçağı test ediyorsunuz. Biz yıllarca bize hangi uçak geldiyse, hangi uçakla uçmamız istendiyse o uçaklarla uçtuk. Bunların hepsinin testleri yapılmıştı, sonuçları biliniyordu. Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz. İnşallah Hava Kuvvetleri envanterine de sonuçlarından emin olarak vermeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı. “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” HÜRJET’in ile gerçekleştirdiği ilk uçuştan bahseden Boran, “HÜRJET’i takip uçağındayken gördüm. Tabi ayrı bir gurur. Şirketteki herkesin gözleri doldu. Çünkü Türkiye’nin ilk milli jet uçağıydı. Onun bu denli stabil uçması görmek, yer testleriyle birebir örtüştüğünü görmek çok güzeldi. Daha sonra kendim ilk uçuşu yaptığımda o bambaşka bir heyecan. 2000 yılında ilk yaptığım uçuşu hatırlarım. Bir de HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum. Büyük bir sorumluluğun üzerimizde olduğunu biliyorum. Gerçekten Türkiye’nin ürettiği ilk milli jetle uçmanın apayrı bir gurur olduğunu söyleyebilirim. Bununla alakalı söylenecek en güzel söz ‘İstikbal göklerdedir’ sözü” diye konuştu.