TEKNOLOJİ - 10 Mayıs 2013 Cuma 14:15

Anneler Günü’ne küçük ev aletlerinden büyük ilgi

A
A
A
Anneler Günü’ne küçük ev aletlerinden büyük ilgi

Medya Takip Merkezi (MTM)’nin “Anneler Günü” reklam araştırmasına göre, bu yıl daha fazla marka bu özel gün için reklam yatırımı yaparken, reklam frekanslarında az da olsa bir artış gözlendi. En çok reklam veren markalar ise Bosch ve Arzum oldular.

İSTANBUL

Markalar tüketicilerine ulaşmada giderek daha farklı mecraları tercih etmeye başlarken, TV reklamları hala önemli bir payı elinde tutuyor. Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı reklam araştırması, 2013’te Anneler Günü’ne yüzde 37 oranında daha fazla markanın ilgi gösterdiğini ortaya koyarken, TV’de yayınlanan toplam reklam spotlarının yüzde 3 oranında arttığını tespit etti.
Geçtiğimiz yıl, bu özel gün için hiç reklam yatırımı yapmayan ya da çok az yapan markalar, bu yıl atağa geçerken, 2012’de Anneler Günü temasıyla hiç reklam vermeyen 10 sektör de bu yıl reklam pastasında yer aldı.
Medya Takip Merkezi, 13 TV kanalında yayınlanan reklam kuşaklarını takibe alarak, 24 Nisan - 08 Mayıs tarihleri arasında markaların “Anneler Günü” temalı reklamlarını mercek altına alan bir araştırma raporu hazırladı.

2013 yılında yayınlanan reklam spotlarında, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3’lük bir artış gözlenirken, reklam süreleri de 2 saat kadar arttı. 2012 yılında 30 markanın, toplam 3 bin 488 reklam spotu yaklaşık 16 saat ekrana gelirken, 2013 yılında 41 markanın toplam 3 bin 587 reklam spotu, 18 saat süre ile hedef kitlesine ulaştı.
Araştırma sonuçları, bu yıl daha fazla markanın Anneler Günü’ne ilgi gösterdiğini ortaya koyarken, bu özel güne en fazla reklam yatırımı yapan sektörlerde de bir değişiklik söz konusu oldu.
MTM’nin reklam araştırmasına göre, Anneler Günü’ne bu yıl en fazla reklam bütçesi ayıran sektör, geçtiğimiz yıla göre 2,5 kat arttıran küçük ev aletleri sektörü oldu. Geçtiğimiz yıla göre, bu özel gün için reklam veren küçük ev aletleri markası sayısı 2 kat daha fazla olurken, sektörün toplam reklam süreleri de 2 saatten 5 saate yükseldi.
Anneler Günü’ne en çok ilgi gösteren ikinci sektör ise, geçen yılın lideri mücevher sektörü oldu. 2012’ye göre Anneler Günü reklamlarında yüzde 42’lik düşüş gözlenen mücevher sektörünün, reklam sürelerinde de 5’te 1’lik bir azalma yaşandı.

Bu özel günde reklamları ile hedef kitlesine en fazla ulaşmayı tercih eden diğer sektörler ise, beyaz eşya, çay/kahve ve ayakkabı/terlik/çanta sektörleri oldu. Beyaz eşya sektörü, 2012’ye oranla Anneler Günü için yüzde 50 daha az reklam verirken, geçtiğimiz yıl hiç reklam vermeyen çay/kahve sektörünün bu yıl tek markası ile üst sıralarda yer alması dikkat çekti. Araştırmada ayrıca, geçtiğimiz yıl Anneler Günü’ne özel hiç reklam vermeyen binek araçlar, yapı malzemeleri ve internet hizmetleri gibi 10 farklı sektörün bu yıl Anneler Günü temalı reklam kampanyaları hazırladıkları tespit edildi.
MTM’nin 13 TV kanalı üzerinden hazırladığı reklam araştırmasına göre, Anneler Günü ile ilgili en fazla reklam veren marka, Bosch oldu. Küçük ev aletlerine yönelik kampanyası ile de dikkat çeken Bosch, geçen yıla göre reklamlarını yüzde 25 arttırarak 429 reklam spotunda yer aldı.

Anneler Günü temalı reklamlara en fazla yatırım yapan ikinci marka ise, Arzum oldu. Geçtiğimiz yıl bu özel gün için hiç reklam vermeyen Arzum, yakın zamanda başlattığı “Benim Arzum…” sloganlı reklamlarının Anneler Günü’ne uyarlanmış versiyonları ile tüketici karşısına çıktı.

2012’de Anneler Günü için en fazla reklam verenler arasında üst sıralarda yer alan mücevher markalarından bu yıl sadece ikisinin ilk 10’da yer bulması dikkat çekti. Anneler Günü mesajlı reklamları ile öne çıkan diğer markalar ise sırasıyla; Ofçay, Altınbaş, Beko, Luxell, King, YKM, Philips ve Gülaylar Gold oldular.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Bayburt’ta ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ dolayısıyla etkinler düzenlendi Her yıl 26 Nisan’da kutlanan ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri’ günü dolayısıyla Bayburt’ta da çeşitli etkinlikler yapıldı, alanında uzman isimler ve öğrenciler Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’nü düzenledikleri programla kutladılar. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eczane Hizmetleri öğrencileri tarafından ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ münasebetiyle panel, tiyatro, söyleşi ve stanttan oluşan etkinlikler organize edildi. Düzenlenen program, panelle başladı. ’Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp: Fitoterapi’ paneline konuşmacı olarak katılan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ufuk Özgen ve Akademisyen/Yazar Doç. Dr. Kenan Taştan, bitkilerin tedavi süreçlerindeki temel ve yardımcı fonksiyonlarını anlatan çok yönlü sunumlarını katılımcılarla paylaştılar. Doç. Dr. Kenan Taştan konuşmasında Geleneksel tedavi yöntemlerinin önemine vurgu yaptı. Halk arasında çok fazla bilinen ve kullanılan hacamat yöntemine özellikle ayrı bir parantez açan Taştan, “Hacamat mutlaka işin uzamanı bir hekim tarafından ve gerekli tahliller yapıldıktan sonra uygulanmalıdır. Aksi halde özellikle kan hastalıkları olan bireylerde ya da enfeksiyondan kaynaklanan problemler ciddi rahatsızlıklara yol açması söz konusu olabilir” diyerek konuştu. Prof. Dr. Ufuk Özgen ise konuşmasında birçok ilacın hammaddesini oluşturan bitkilerin şifalı özelliklerine değindi. Ancak ilaçlarla birlikte kullanılan bitkisel çayların ya da bilinçsizce kullanılan bitkisel ürünlerin çok ciddi yan etkileri olabileceğine vurgu yaptı. Etkinliğin ikinci ayağında Eczane Hizmetleri öğrencileri Şehit Recep Eşiyok Ortaokulunda öğrencilerle bir araya geldiler. Öğrenci Ecem Şahin’in kaleme aldığı tiyatro oyunu ile ortaokul öğrencilerine akıllı ilaç kullanımının önemine ve gerekliliğine dikkat çektiler. Ardından Eczane Hizmetleri öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Ümit Karakaş, öğrencilere ilaçlar ve akılcı ilaç kullanımı konulu söyleşisini gerçekleştirdi. Etkinlik Bayburt şehir merkezinde Yakutiye Camisi önünde kurulan stant ile son buldu. Stantta ’Doğru İlaç Kullanımı’ konusunda vatandaşla buluşan gençler, konu ile ilgili el broşürü, ilaç zamanlama ve taşıma kutusu dağıttılar. Öğrenciler, vatandaşlara ilaç ile ilgili sorular sorarak, doğru ilaç kullanımına yönelik farkındalık kazandırmaya çalıştılar. Konu ile ilgili olarak düzenleme komitesi başkanı öğrenci Nazım Onur Bulut, akıllı ilaç kullanımı hakkında bilgiler vererek, "Akıllı ilaç kullanımı konusunda toplumun bilgilendirilmesi için oldukça önemli nedenler bulunmaktadır. Bu gerekçelerin ilki modern sağlık bakımındaki kimyasal ajanların önemli rolünün olmasıdır. İkincisi bireylerin sağlıkları ile ilgili sorumluluk alabilmelerini ve uygun tedavi edici stratejilerin belirlenmesini sağlamaktır. Üçüncüsü, bireylerin tedavi edici kararlarında rol almaları ve sonraki dozlar ve süreç ile ilgili bilgilendirilme haklarının olmasıdır. Dördüncüsü ise bireylerin akılcı ve güvenli ilaç teminini ve etik olmayan ticari tanıtımdan zarar görmemelerini sağlamaktır" dedi.