GÜNDEM - 20 Ocak 2021 Çarşamba 18:21

Bakan Karaismailoğlu'ndan Kanal İstanbul açıklaması!

A
A
A
Bakan Karaismailoğlu'ndan Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesine ilişkin, “En kısa zamanda işe başlamak için sabırsızlanıyoruz" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkanı Nikolaus Meyer-Landrut'u makamında kabul etti. Bu gayretlerin sonucunda, altyapıdan ulaşım faaliyetlerinin düzenlenmesine kadar emniyet, güvenlik, çevre ve sosyal konularda çağın gerektirdiği bir düzeyi yakaladıklarını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Cumhurbaşkanımızın ortaya koyduğu irade doğrultusunda AB ile eskisinden daha hızlı, verimli ve yapıcı bir işbirliğini hayata geçirmek için ulaştırma ve haberleşme sektörlerinde gerekli her türlü adımı atmaya hazır ve kararlıyız” dedi.

Demiryollarına, kombine taşımacılığa ve diğer alternatiflere yatırımlar devam ederken karayolu ile yük taşımacılığının önündeki engellerin de kaldırılması gerektiğine dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, “Bu noktada yıllardır ticaretimizi ciddi şekilde etkileyen karayolu kotaları sorunu çıkmaktadır. Sorunun kalıcı olarak çözülmesine katkı yapmanızı bekliyoruz. Gümrük Birliğinin güncellenmesi çözüm sağlayabilecektir. Karayolu taşımalarının serbestleştirilmesine yönelik bir anlaşmayı müzakere etmeye de hazırız” diye konuştu.

Avrupa Birliği ile ilişkilerde esas beklentilerinin, ulaştırma faslının en kısa sürede müzakereye açılması ve işbirliğini üyelik müzakereleri çerçevesinde yürütmek olduğunu anlatan Bakan Karaismailoğlu, “Faslın askıda olduğu bu süreçte, işbirliğimizi destekleyici bir mekanizma olarak oluşturduğumuz Yüksek Düzeyli Ulaştırma Diyaloğu’nun devamından yanayız” şeklinde konuştu.

Kapsamlı Havacılık Anlaşması Müzakerelerinin yaptırım kararlarından etkilenen önemli bir iş birliği alanı olduğunu söyleyen Bakan Karaismailoğlu, "Beklentimiz, komisyonun yeni bir yaklaşım ve anlayış geliştirmesi ve bu doğrultuda her iki tarafa da yarar sağlayan bir anlaşmanın başarıyla sonuçlanmasıdır" diye konuştu.

Havacılık alanında, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ile Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) arasındaki “İşbirliği Anlaşması”na da değinen Bakan Karaismailoğlu, “Her iki tarafın da yararına olan mevcut anlaşmanın yenilenmesi için müzakerelere yeniden başlamaya hazır olduğumuzu belirtmek istiyorum. EASA’nın önümüzdeki günlerde gerekli girişimlerde bulunmasını ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğümüz ile temasa geçmesini bekliyoruz” ifadelerini aktardı.

Bakanlığın IPA-I dönemini 497,1 milyon Avro IPA fonunu ağırlıklı olarak üç büyük demiryolu altyapı projesinde kullanarak başarıyla tamamladığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, “IPA-II döneminde ise bugün itibariyle tahsisatın yüzde 87’si oranında proje onaylanmış, sözleşmeye bağlanma oranı yüzde 82'ye, fon harcama oranı ise yüzde 43'e ulaştı" dedi.

“‘Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlarının’ ilk etapta ele alınması konusunda mutabıkız”

2021 yılı hedeflerinin başta Çerkezköy Intermodal Terminal Projesi ve belediye projeleri olmak üzere IPA-II projelerinin tamamının onaylanması olduğunun altını çizen Bakan Karaismailoğlu, “Dolayısıyla, projelerin önceliklendirilmesi ve onayı konularında iş birliğimizi güçlendirmemiz hedefimize daha hızlı ulaşmamızı sağlayacaktır. Bakanlık olarak, ‘Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlarının’ ilk etapta ele alınması konusunda mutabıkız. Ancak, diğer erişilebilirlik ve bisiklet yolu projeleri de bizim için önemli ve öncelikli projelerdir" ifadelerini kullandı.
IPA III döneminin birçok belirsizliklerle başlarken, 2021-2022 yılları için kabul edilen üç proje teklifinin

Türkiye’nin kullanabileceği fonun yüzde 30’unu oluşturduğunu vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Bu da göstermektedir ki, ulaştırma sektörü IPA I ve IPA II de olduğu gibi IPA III döneminde de işbirliğimizin güçlenerek devam edeceği alan olacaktır. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattının Yavuz Sultan Selim Köprüsü Bağlantısı Projesi ile işbirliğimizi taçlandırmak istiyoruz.“

"(Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule Kesimi İnşası Projesi) Projenin halihazırdaki fiziksel ilerleme oranı yüzde 27,3, mali ilerleme oranı ise yüzde 31,3’tür"

IPA-II döneminin en stratejik ve bütçe açısından en büyük projesi olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule Kesimi İnşası Projesi’ne 2019 yılı Haziran ayında başladıklarını anlatan Bakan Karaismailoğlu, “Covid-19 salgınının oluşturduğu tüm olumsuzluklara rağmen gerekli önlemleri alarak çalışmalara devam etmekteyiz. Projenin halihazırdaki fiziksel ilerleme oranı yüzde 27.3, mali ilerleme oranı ise yüzde 31,3’tür” dedi.

IPA II döneminde Operasyonel Programın tanıtım ve görünürlük faaliyetlerini güçlendirdiklerini bildiren Bakan Karaismailoğlu, “Böylece, Covid-19 kısıtlamalarından kaynaklanan olumsuzlukları da gidermeyi planlıyoruz. Avrupa Komisyonunun 2021 yılını Demiryolu yılı olarak ilan etmesini memnuniyetle karşılıyoruz. Bu çerçevede, hem Samsun-Kalın Projesine yönelik olarak mektubunuzda da belirttiğiniz ortak tören etkinliğini hem de Halkalı-Kapıkule Projelerine yönelik ortak etkinlikler yapabileceğimizi düşünüyorum. Halkalı-Kapıkule Projesi kapsamında; teknik anlamda ‘İlk Ray Kaynağı’ törenini ve yine çevresel anlamda ‘Proje Hatıra Ormanı’ oluşturmak için ağaç dikme etkinliğini birlikte gerçekleştirmekten memnuniyet duyacağız. Tüm bu etkinliklerde yeni Ulaştırma ve Genişleme Komiserlerini aramızda görmeyi arzu ederiz” aktarımında bulundu.

"(Kanal İstanbul) En kısa zamanda işe başlamak için sabırsızlanıyoruz"

Kanal İstanbul projesine de değinen Bakan Karaismailoğlu, projeden geniş bir şekilde bahsederek, “İstanbul Boğazı dünyanın eşi benzeri olmayan tek boğazı, burada çok elim kazalar olmuştu zamanında ve de her an olabilecek şekilde bir tehlike bu suyolundan devam etmekte. Gemi geçiş sayıları 55 binlerden şu anda belki 43 binlere düştü ama bu seferde gemi boyutları çok büyüdü, tehlike daha da büyüdü. Dünya ticaret hacmi genişliyor, ihracat rakamları çok değişiyor. Önümüzdeki yıllarda belki korkunç bir şekilde bugünkü rakamlardan birkaç katına çıkacak.

Dünyadaki ticaretin yüzde 90’ı gemiler ve deniz üzerinden dönmekte, o yüzden Karadeniz’deki limanlara çok büyük yatırımlar yapılmakta, liman hacimleri genişlemekte. Şu anda Karadeniz’de ve Marmara’da günlerce süren gemi beklemeleri yaşanmakta. Kanal İstanbul sadece bu suyoluna alternatif bir proje değil, o alan ile birlikte hem teknolojinin hem bilimin hem sanatın hem turizmin gelişeceği bir bölge olarak planlanmakta. Oradaki alanların bir kısmında İstanbul’daki depreme yönelik konutların üretilmesi için de planlanmış bir proje. O yüzden Kanal İstanbul çok önemsediğimiz ve ülkeye çok katkısı bulunacak, dünya ölçeğinde çok büyük bir proje. Projeleri bir taraftan tamamlıyoruz, bir taraftan imar planlarına çalışıyoruz. En kısa zamanda işe başlamak için sabırsızlanıyoruz.”

Büyükelçi Landrut da, karayollarındakota konusuyla ilgili olarak, "Sizi temin ederim ben şahsen ve delegasyon olarak bu konuya ilgili üye devletlerin dikkatini çekmeye devam edeceğim. Bu meseleye kalıcı bir çözüm bulmanın ne kadar önemli olduğunun altını çizeceğim" ifadelerini kullandı.

Demiryollarının son derece önemli olduğunu aktaran Landrut, "Biz Türkiye'deen büyük desteği bu projelere veriyoruz. Demiryolunun öneminin farkındayız. Bu çerçevede sizinle birlikte kamuoyunun dikkatinibu alana çekecek bir takım etkinliklerde bulunabiliriz" diye konuştu.

Mevlüt Hasgül
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türk Eximbank ile Asya Kalkınma Bankası arasında kredi sözleşmesi imzalandı Türk Eximbank ile Asya Kalkınma Bankası arasında 500 milyon euro tutarında 19 yıl vadeli kredi sözleşmesi imzalandı. Türk Eximbank, Asya-Pasifik bölgesinde kalkınmayı amaçlayan Türkiye’nin de üyeleri arasında bulunduğu Asya Kalkınma Bankası (ADB) ile 17 Aralık tarihinde, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın garantisi altında, 500 milyon euro tutarında ve 19 yıl vadeli bir kaynak sağlanması yönünde imzaladığı anlaşma ile çok taraflı kalkınma kuruluşları ile yapmış olduğu iş birliklerine bir yenisini daha ekledi. ADB’nin Türkiye’deki en yüksek tutarlı işlemi olan söz konusu kaynağın ağırlıklı hedefi 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli olarak gerçekleşen deprem felaketinden etkilenen bölgedeki küçük ve orta büyüklükteki Türk ihracatçı firmaların uzun vadeli finansman ihtiyaçlarının karşılanmasıdır. Bunun yanı sıra, kadınların işgücüne katılımının artırılması, Türk ihracatçılarının yenilenebilir enerji yatırımları ve enerji verimliliği yatırımların desteklenmesi gibi birçok alanda da finansman sağlanacaktır. Türk Eximbank Genel Müdürü Ali Güney konu ile ilgili olarak, "İki kurum arasında gerçekleştirilen bu ilk anlaşma, kurumumuz için stratejik bir öneme sahiptir. Bankamızın öncelikli hedeflerden biri olan, deprem bölgesindeki ihracatçılarımızın yaşadığı finansman sıkıntılarını gidermek ve bölgesel ekonomik toparlanmayı desteklemek için Asya Kalkınma Bankası ile güç birliği yapmış olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Hazine ve Maliye Bakanlığımızın garantisi altında kurulan bu iş birliğimiz; sürdürülebilir, kapsayıcı ve yenilikçi projelerin hayata geçirilmesine önemli katkılar sağlayacaktır. Aynı zamanda ihracatçılarımızın yeşil dönüşüm yatırımlarına da destek vereceğimiz bu işlemle birlikte Bankamızın 2025 yılında ihracatçılarımızı desteklemek üzere yurtdışı piyasalardan sağladığı orta-uzun vadeli fon toplamı 3,9 milyar ABD dolarına ulaşmıştır" açıklamasında bulundu.
Samsun Yeşil enerji ile daha güçlü Samsun: GES ile 296 milyonluk tasarruf Kamu eli ile orta gerilim seviyesinde sisteme bağlanmış Türkiye’nin en büyük güneş enerji santrali(GES) projelerinden biri olan Samsun GES, hizmete girdiği Mart 2024’ten bu yana 124 milyon 213 bin 277 kilovatsaat(kWh) elektrik üretti, 296 milyon 951 bin lira tasarruf sağladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, "GES projesi hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli bir kazanım. Yeşil enerji de daha güçlü bir Samsun diyerek çalışmaya devam ediyoruz" dedi. Yenilenebilir enerji yatırımlarını stratejik bir öncelik haline getiren Samsun Büyükşehir Belediyesi, güneş enerji santrali projeleriyle dikkat çekiyor. Büyükşehir Belediyesi’nin yenilenebilir enerji yatırımlarındaki en güçlü projelerinden biri olan Samsun Güneş Enerji Santrali, hizmete girdiği Mart 2024’ten bu yana 124 milyon 213 bin 277 kWh elektrik üretti, 296 milyon 951 bin lira tasarruf sağladı. Büyükşehir Belediyesi’nin çevreci vizyonuyla hayata geçirilen Güneş Enerji Santrali (Samsun GES), performansıyla Türkiye’de örnek yenilenebilir enerji yatırımları arasında yerini aldı. Büyükşehir Belediyesi’nin kullandığı elektriğin yüzde 90’ı, Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü’nün ise kullandığı elektriğin yüzde 40’ı Samsun GES ile karşılanıyor. Büyükşehir Belediyesi, GES ile hem enerji maliyetlerini düşürürken hem de gelecek nesillere daha yaşanabilir bir şehir bırakma hedefine katkıda bulundu. Samsun GES, hizmete girdiği 19 ayda 77 bin ton karbon salınımını azalttı, 146 bini aşkın ağacın kesilmesini önledi. "GES hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli bir kazanım" GES projesinin hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli bir kazanım olduğuna dikkat çeken Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, "Samsun Güneş Enerji Santrali, hizmete girdiği Mart 2024’ten bu yana 124 milyon 213 bin 277 kWh elektrik üretti, 296 milyon 951 bin lira tasarruf sağladı. Bu rakamlar gösteriyor ki Samsun, güneş enerjisini doğru ve verimli kullanma noktasında Türkiye’nin örnek şehirlerinden biri. Biz Büyükşehir Belediyesi olarak çevreye duyarlı bir kalkınma modeli, sürdürülebilir bir şehir vizyonu ve enerjide bağımsız bir Samsun hedefi ile çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. İklim değişikliği ile mücadele kapsamında yenilenebilir enerji kaynaklarının öneminin farkında olan bir anlayışla enerjide dışa bağımlılığı azaltan, belediye bütçesini güçlendiren ve çevreye nefes aldıran her projeye büyük önem veriyoruz. GES projesi de hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli bir kazanım. Yeşil enerji de daha güçlü bir Samsun diyerek çalışmaya devam ediyoruz" diye konuştu.
Isparta Eğirdir’de bağımlılıkla mücadele ve intiharı önlemede kurumlar güç birliği yaptı Eğirdir’de 2025 Yılı Bağımlılıkla Mücadele ve İntiharı Önleme İlçe Koordinasyon Kurulu toplantılarında, kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik çalışmalar ele alındı. 2025 Yılı Bağımlılıkla Mücadele İlçe Koordinasyon Kurulu 4. Toplantısı ile 2025 Yılı İntiharı Önleme İlçe Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Eğirdir Devlet Hastanesi toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantılar, Eğirdir Kaymakamı Ömer Çimşit başkanlığında yapıldı. Toplantılarda, ilçede bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen mevcut çalışmalar değerlendirilirken, kurumlar arası iş birliğinin artırılmasına yönelik görüş alışverişinde bulunuldu. Madde, tütün, alkol ve teknoloji bağımlılığıyla mücadelede yürütülen faaliyetler gözden geçirilerek, önleyici ve koruyucu çalışmaların etkinliğinin artırılması için yapılabilecekler ele alındı. Ayrıca gençlerin ruh sağlığının korunması, psikolojik dayanıklılıklarının güçlendirilmesi ve intihar riskinin azaltılmasına yönelik yürütülen çalışmalar da gündeme geldi. Bu kapsamda, ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen farkındalık, eğitim ve önleme faaliyetleri değerlendirilerek yeni dönem planlamaları üzerinde duruldu. Toplantıya katılan kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, sahada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi paylaşımında bulunurken, daha etkili ve sürdürülebilir sonuçlar elde edebilmek adına ortak hareket etmenin önemine vurgu yaptı. Toplantılar, kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesine yönelik alınan kararlarla sona erdi.