EKONOMİ - 17 Haziran 2023 Cumartesi 12:48

DNC Group, Deniz Işın Coşkuner önderliğinde yurt dışına açılıyor

A
A
A
DNC Group, Deniz Işın Coşkuner önderliğinde yurt dışına açılıyor

Birden fazla sektörde çalışmalar ve girişimler yürüten DNC Group şirketinin kurucusu ve aynı zamanda yönetim kurulu başkanı olan Deniz Işın Coşkuner, şirketin uluslararası iş dünyasında atacağı adımlara dair önemli değerlendirmelerde bulundu.

2021 yılında şirketin cirosunu bir önceki yıla göre 5 kat artıran şirketin yönetim kurulu başkanı Deniz Işın Coşkuner, “Küresel pazarda var olmak, bugünkü rekabetçi iş dünyasında, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren bir şirket olarak, uluslararası arenada yer almak, marka değerimizi artırmak ve müşteri tabanımızı genişletmek adına kritik öneme sahip. Yurt dışına açılmak, karmaşık ve zorlu bir süreç. Pazar araştırmalarından, yerel kanunlara ve uyuma kadar birçok faktörü göz önünde bulunduruyoruz. İlk olarak, hedef pazarlarımızda derinlemesine analizler yaparak, potansiyel fırsatları ve zorlukları değerlendiriyoruz. Bu, bizi daha bilinçli ve stratejik kararlar almaya yönlendiriyor” dedi.

Yerel kültürlerin anlaşılması ve saygı gösterilmesi gerektiğini de ifade eden Coşkuner, “Yerel kültürleri anlamak ve onlara saygı duymak, uluslararası başarının temel taşlarından biridir. DNC Group çeşitli sektörlerdeki girişimlerini, yerel kültürel değerlere uygun olarak faaliyet gösterecek, böylece yeni pazarlardaki müşterilerle daha güçlü bağlar kurulabilecek” şeklinde konuştu.

Teknoloji ve inovasyona odaklanmanın DNC Group’un her zaman öncelikleri arasında olduğunu vurgulayan Deniz Işın Coşkuner, “Dijitalleşen dünyada, en yeni teknolojileri ve inovatif çözümleri benimseyerek, global müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha etkili bir şekilde karşılamayı hedefliyoruz. Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularına da odaklanmamız gerektiğinin farkındayız. Yeni pazarlara girdiğimizde, yerel topluluklara değer katmak ve çevresel etkimizi minimize etmek için çaba sarf ediyoruz” diye konuştu.

Bu heyecan verici yolculukta, tutkulu bir ekip, stratejik vizyon ve müşteri odaklı yaklaşımımızla DNC Group olarak dünya çapında etkili bir oyuncu olmayı hedeflediklerini de ifade eden Coşkuner, yeni dönemdeki hedeflerine dair açıklamalarda bulunarak, "İlk olarak DNC Medya ile başlayan ve küçük çaplı girişimler sonucunda farklı alanları da bünyesine katan şirketimiz 2020 yılında tüm sektörlerdeki çalışmalarını DNC Group adı altında toplayarak daha güçlü ve daha dinamik bir şekilde yoluna devam etti. 2021 Yılı itibariyle DNC Group olarak, otomotiv, medya, tekstil gibi sektörlerde faaliyetlerimizi başarılı bir şekilde sürdürerek bir önceki yıla göre ciromuzu 5 kat artırdık. 2023 yılında ise uluslararası pazara açılma adına önemli adımlarda bulunduk ve bulunmaya devam ediyoruz. Bundan sonraki hedefimiz ise 2025 yılında şirketimizi uluslararası pazarda yeni hedeflerine ulaşmış şekilde görmektir" diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Kuyumcular vatandaşları altın alırken dikkat etmeleri yönünde uyardı Gaziantep’te düğün sezonunun açılmasıyla altın fiyatlarındaki yükseliş vatandaşları imitasyon ürünlere yöneltti. Kuyumcular ise vatandaşları altın alırken dikkat etmeleri yönünde uyardı. Gaziantep’te düğün sezonunun açılmasıyla beraber imitasyon ürünler reyonlarda yerini almaya başladı. Düğün hazırlığı sürecinde altın fiyatlarını araştıran vatandaşlar, altından ayırt edilmeyecek kadar gerçekçi olan imitasyon takılara rağbet göstermeye başladı. Gündelik yaşamında bilezik, yüzük, kolye, küpe gibi takılara ilgi duyan vatandaşlar altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle son dönemde imitasyon ürünlerin satıldığı mağazaları tercih etmeye başladı. Kuyumcular ise vatandaşları gerçek altın alırken dikkat etmeleri yönünde uyararak, “Vatandaşlar gerçek altın alırken güvenilir yerler dışında altın almaması gerekiyor. 50-100 TL ucuza alacağım derken daha düşük ve kalitesiz yerlerden almasınlar. Bu onlara farklı boyutta sıkıntılar açabilir” dedi. “Kuyumculuktan imitasyon sektörüne geçmeye karar verdik” Altın fiyatlarındaki yükseliş dolayısıyla imitasyona ilginin arttığını ve ayırt etmenin zor olduğunu söyleyen Çağatay Kasapoğlu, kuyumculuktan imitasyon sektörüne geçmeye karar verdiklerini ifade etti. Kasapoğlu, “Altın alan müşterilerin azalmasından dolayı bizde bu sektöre geçmeye karar verdik. Gerçek altından hiçbir farkı yok. Sadece işin duayeni olan kuyumcular anlayabiliyor. Normal vatandaş hiçbir şekilde ayırt edemez. Birebir altın işçiliğinde olan ürünlerdir” dedi. “İmitasyon ürünler 100 TL’den alıcı buluyor” İmitasyon ürünlerin her çeşidinin bulunduğunu ve ilginin en çok düz işçiliksiz bileziğe olduğunu söyleyen Kasapoğlu, “Gaziantep’te imitasyon bileziklerde en çok düz işçiliksiz olan ürünler, lazer bilezik, burma bilezik, kibrit çöpü ve ajda gibi modeller daha çok tercih ediliyor. Gelin adaylarının yanı sıra normal vatandaşlar aksesuar amaçlı alıyor ve gelinlere göre daha fazla rağbet gösteriyorlar. Bundan 2-3 yıl öncesine kadar talep daha az oluyordu. İmitasyon ürünlerde ortalama fiyatlarımız ise la kaplama ürünlerde 100 TL’den başlarken altın kaplama ürünlerde ise 150 TL’den başlıyor” ifadelerini kullandı. “Günlük 15’e yakın vatandaş gerçek altın sanarak bize getiriyor” Vatandaşların imitasyon ürünleri gerçek altın sanarak getirdiğini söyleyen kuyumcu Cuma Kaya, “İmitasyon ürünler insanları dolandırmak için de kullanılıyor. Gerçek altın yerine sahte olan yani imitasyon ürünü tercih ediyorlar. Piyasa da ise aşırı derecede imitasyon ürün çoğaldı. Bize günlük 15’e yakın vatandaş gerçek altın sanarak imitasyon ürün getiriyor. Fiyatlar çok yüksek olduğu için vatandaşlar ister istemez imitasyona yöneldi. 10 gramlık gerçek altın bilezik bir vatandaşın asgari ücretini fahiş derecede aşıyor. Dolayısıyla vatandaşlarda bundan dolayı mecburen imitasyona yöneliyor” şeklinde konuştu. “Bazı imitasyonları biz bile ayırt edemiyoruz” İmitasyon ürünlerin fark edilemeyecek kadar kaliteli üretildiğini söyleyen Kaya, vatandaşlara dikkat etmeleri yönünde uyarılarda bulunarak, “Bir sarraf olarak ayırt etmek kolay ama bazı imitasyon ürünler geliyor biz bile ayırt edemiyoruz. Ateşe vurmadığımız sürece zorlanıyoruz. Çeşit çeşit piyasaya sürülüyor. Yarı gerçek yarı sahte olan var bakırı fazla karışan var. Vatandaşlar gerçek altın alıyorlarsa eğer güvenilir yerler dışında altın almaması gerekiyor. 50-100 TL için daha düşük ve kalitesiz yerlerden altın almaması lazım. Bu onlara farklı boyutta sıkıntılar açabilir. Altının oyunu olmaz” diye konuştu.