EKONOMİ - 04 Haziran 2018 Pazartesi 14:03

E-Ticaret sektöründe dropshipping yöntemine ilgi artıyor

A
A
A
E-Ticaret sektöründe dropshipping yöntemine ilgi artıyor

E-ticaret sektöründe yaygınlaşmaya başlayan dropshipping yöntemi hakkında açıklamalarda bulunan Softtr kurucusu ve yöneticisi Salih Bulut, “Yatırım maliyeti olmadığı için dropshippinge ilgi artıyor” dedi.

E-ticaret sektöründe yaygınlaşmaya başlayan dropshipping yöntemi hakkında açıklamalarda bulunan Softtr kurucusu ve yöneticisi Salih Bulut, dropshipping ile e-ticaret yapmak isteyen girişimcilere tavsiyelerde bulundu. Dropshipping’in hem dünya genelinde hem de Türkiye’de ciddi bir talep olduğunu belirten Bulut, dropshipping ile ilgili “Bir e-ticaret sistemi kurarak online mecrada çeşitli ürünler satmak istiyorsunuz, fakat kendinize ait ürününüz bulunmuyor ve ne satsam diye arayış içerisindesiniz. İnternet ortamında ürünlerinin bayiliğini veren çok sayıda firma bulunmaktadır. Bir çok firmanın online bayisi olarak ürünleri kendi sitenizde toplayarak satışını yapma modelinin genel ismine dropshipping diyebiliriz” ifadelerini kullandı. 

“Yatırım maliyeti olmadığı için dropshippinge ilgi artıyor”

Dropshipping yönteminde klasik e-ticaret satışına kıyasla masraf kalemlerinin en aza indiğini belirten Bulut, bu yeni sistemin cazip yönlerini şu sözleriyle açıkladı: “En cazip sebeplerinden bir kaçı ve en önemlileri stok tutma, depolama, kargolama, toptan mal alarak sermaye bağlama gibi risklerin ve endişelerin olmaması. Dropshipping yerine stoksuz satış ifadesi de çok kullanılır. Girişimciler hem bu risklerin azlığı hem de pratik bir şekilde binlerce ürünün satışına kısa süre içerisinde başlayabildiği için bu yönteme sıcak bakıyor.”

“Dropshippinge yüzde 45 oranında bir talep var” 

Ortalama ayda 60 e-ticaret sitesi kurduklarını belirten Salih Bulut, son 3 ayın verilerine bakıldığında 150 den fazla e-ticaret sitesini yayına aldıklarını belirterek bu 150 yeni e-ticaret sisteminin yaklaşık yüzde 45 oranında online bayilik ile dropshipping yapan girişimciler olduğunu ifade etti.

“Dropshipping için kaliteli bir e-ticaret yazılımı şart” 

Bulut dropshipping için ürün çeşitliliğin önemli olduğunu bu nedenle çok sayıda ürün eklenebilecek bir yazılım alt yapısı gerektiğini belirterek “İşin başında güçlü bir XML servisine sahip yazılım altyapısı gerekiyor. Siteler arası ürün aktarımları xml servisleriyle sağlanıyor. Yazılım alanındaki global sorunların en başında veri işlemenin külfeti gelir. 50 bin 100 bin ürün çok sorun değildir ama sayılar arttıkça sistemde aksamalar meydana gelebilir. Yavaşlamalar, yarıda kesilmeler, bağlantı kopuklukları vs.. Bu yüzden yazılım altyapısını seçerken özellikle dropshipping yapacak girişimciler sistemin XML servisini çok iyi incelemelidir. Hatta satın almadan önce test etme gibi bir imkanları varsa test etmeleri önerilir. Ürün sayısının çokluğu ile site hızı ilişkisi bizim en çok önem verdiğimiz konuların başında gelir. Sık aralıklarla milyonluk datalarda toplu işlemler üzerine testler geliştirmeler yaparız” ifadelerini kullandı.

“Dropshipping için online bayilik veren yüzlerce firma var”

Hemen hemen her sektörden yüzlerce firmanın dropshipping yapanlara kendi üretimi olan veya yurtdışından ithal ettikleri ürünlerin online bayiliğini verdiğini ifade eden Sahil Bulut, bu sayısının gitgide arttığını şu sözleriyle ifade etti: “Stoksuz ürün satışı yapan girişimci sayısının her geçen yükseldiği gibi bununla doğru orantılı olarak bayilik veren üreticilerin de sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bütün olarak dropshipping yani stoksuz satış modeli e-ticaret sektöründe yükseliştedir. İnternetten araştırma yaparak çok sayıda online bayilik vere firmaya ulaşılabilir. Bazı firmalar bayilik ücreti talep edebilir veya ay boyunca belirli miktarda satış yapılması gerekebilir, bazı firmalar ise herhangi bir talep veya şart koşmazlar.”

Dropshipping yapacaklara öneriler

Softtr yöneticisi Salih Bulut dropshipping yapmak isteyenlere verdiği şu önerilerde bulundu: “Dropshipping için iyi bir e-ticaret sitesi altyapısı ile yola çıkılmalı. Stok sorunu yaşatmayacak doğru firmalardan bayilik alınmalı. Ürünlerin satışı için Pazar alanları çok etkili mecralardır, pazar alanlarında milyonlarca insan vardır ve binlerce firma ürünlerinin satışını yapmaktadır. Pazar alanlarında mutlaka mağaza açılmalı. Pazar alanı sitelerinin içinde reklamlar verilmeli, mağaza puanlarının yükselmesi için Pazar alanı içi reklamlar hem daha az maliyetlidir hem de çok çabuk satış getirir. Daha sonra google alışveriş reklamları, sosyal medya üzerinde video reklamları şeklinde tanıtımın her alanında yer alınmalıdır.”  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bartın Adalet Bakanı Tunç, çocuklarla birlikte tezahürat yaptı Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Bartın’da AK Partili belediye başkanlarını ziyaretti. Bakan Tunç, kendisini karşılayan sporcu çocuklarla birlikte "Şampiyon Kozcağızspor" tezahüratı yaptı. Bakan Tunç’a futbolcu olmak istediklerini söyleyen çocuklardan bazıları Kerem Aktürkoğlu, bazısı da irfan Can gibi futbolcu olmak istediklerini söyledi. Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Ulus ilçesini ziyaretinin ardından önce Abdipaşa beldesine ardından Kumluca beldesine geçti. Tunç, Abdipaşa Belediye Başkanı Belediye Başkanı Yaşar Dönmez ve Kumluca Belediye Başkanı Mustafa Bozkurt’u makamında ziyaret etti. Belediye başkanları ve belediye meclis üyelerini tebrik eden Bakan Tunç, kendisini karşılamaya gelen vatandaşlarla da tek tek tokalaşarak, destekleri nedeniyle teşekkür etti. Daha sonra ise Kozcağız beldesine geçen Yılmaz Tunç, burada meşalelerle karşılandı. Tunç, kendisini karşılamaya gelen Kozcağız Belediyespor Futbol Okulu oyuncuları ile de bir süre sohbet etti. Çocuklarla sohbet eden Tunç, sporculara taleplerini sordu. Bakan Tunç’un, "Neye ihtiyacınız var" sorusuna ise bir çocuk ise "Her şeye" cevabını verdi. Bu cevap Bakan Tunç’u, beraberindekileri güldürdü. Bakan Tunç, çocuklara yapmak istedikleri meslekleri de sordu. Bakan’ın, "Futbolcu olmak isteyen var mı" sorusuna ise tüm çocuklar el kaldırdı. Bir çocuk, "Kerem Aktürkoğlu gibi olacağım", başka bir çocuk da ’’Ben de İrfan Can" dedi. Zonguldakspor’un lisanslı futbolcusu olan bir çocuğu örnek gösteren Bakan Tunç, "Olmaz, öncelikle okulunuzu bitirmelisiniz. Okulu bitirip meslek sahibi olmak lazım, ayrıca sporcu da olursunuz" şeklinde konuştu. Tunç, çocuklarla birlikte "Şampiyon Kozcağızspor" tezahüratı yaparak, onlara hem derslerini çalışmaları hem de spor yapmaları konusunda tavsiyelerde bulundu. Bakan Tunç, kendisini karşılamaya gelen vatandaşlara yönelik yaptığı konuşmada destekler için teşekkür ederek, Kozcağız Beldesi’ne ilçe belediyelerinden daha fazla hizmet gelmesi için çalışacaklarını ifade etti. Bakan Tunç, seçilen tüm belediye başkanları, meclis üyeleri ve muhtarlara görevinde başarılar dileyerek, "Zorlu bir seçim süreci, büyük bir rekabet içerisinde Kozcağız’da bu Ak Partili belediyecilik anlayışı devam etsin dediniz. Buradaki ışık hiç sönmesin dediniz. Biz de sizin o güven layık olabilmek için gece gündüz çalışacağız inşallah" diye konuştu
Ankara TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu: "Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Mehmet Rifat Hisarcıklıoğlu, "Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" dedi. Türkiye Kreatif Ekonomi Zirvesi, Ankara’da gerçekleştirildi. TOBB İkiz Kuleler’de düzenlenen zirveye Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Coştu, Ticaret Bakanı Yardımcısı Ö. Volkan Ağar, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam, TOBB Başkanı Mehmet Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Başkanı Ali Ata Kavame ve Meclis Başkan Yardımcısı Berat Kuzu katıldı. Zirvede konuşan Hisarcıklıoğlu, Türkiye’deki dizi sektörü potansiyelinin ekonomiye katkısı için harekete geçilmesi gerektiğini kaydetti. Konuşmasında, "Kreatif endüstriler sadece dizi ve film sektöründen ibaret değil. Diğer 15 alt sektörü de aynı önemle dikkate almalı ve desteklemeliyiz" diyen Hisarcıklıoğlu, küratörler, sanatçılar ve içerik üreticiler gibi alanlarda da Türkiye’nin önemli bir potansiyele sahip olduğunu ifade etti. Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşmenin iş yapma şekillerini tamamen değiştirdiğini aktaran Hisarcıklıoğlu, yenilikçi endüstrilerin bu dönüşümün merkezinde yer aldığını söyledi. Yenilikçi endüstrilerin ihracatının 30 milyar dolar seviyesine taşınması gerektiğini söyleyen Hisarcıklıoğlu, hedefin oyun ve yazılım sektörüyle birlikte kreatif endüstrilerin ihracatını 30 milyar dolar seviyesine taşımak olmasını gerektiğini vurguladı. "Eğitim ve destek programları ön planda" Yenilikçi endüstrilerin gelişmesi için eğitim ve destek programlarının ön plana çıkarılması gerektiğini belirten Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: "Bu potansiyeli daha da yukarı taşımak için eğitim ve destek programlarını ön plana çıkarmalıyız. Özellikle dijital iletişim kanallarıyla, dünya geneline yayılan içerik ekonomisinin lideri olmak için, eğitim ve destek programlarına odaklanmalıyız." "Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" Devletin öncülük ettiği ve desteklediği dizi ve sinema sektörlerindeki projelerin başarılı olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, "Türkiye’de üretilen diziler, Yeni Zelanda’dan Brezilya’ya kadar 150 ülkede, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" diye konuştu. Dizi ve filmlerin, dünyanın en büyük platformlarında rahatlıkla kendine yer bulduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, "Hızla gelişen teknoloji ve yapay zeka, kreatif endüstrilerin değer zincirini önemli ölçüde farklılaştırdı. Diğer bir ifadeyle, yeni ürün ve iş modeli geliştirme, yeni dağıtım kanalı, pazar fırsatları keşfetme ve daha düşük maliyetle üretim için kullanılan dijital teknolojiler, kreatif endüstriler sektörümüze çok önemli fırsatlar sunmaya başladı. Dünyanın her yerinde Türk küratörler, sanatçılar, içerik üreticiler görüyoruz. Kreatif endüstrilerin alt sektörlerin tamamına devlet desteklerini yönlendirerek, sektörün ürettiği katma değeri artırmalıyız. Zira bu sektörler, soyut varlıklardan elde edilen katkıyla ekonomimizi çeşitlendiriyor" dedi. Küresel ekonomide çevreyi kirletmeyen ve katma değerli ürünler üretmeyi sağlayan, fikri mülkiyet, telif, patent gibi unsurların öneminin her geçen gün arttığını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, "Bakın dünya genelinde sektörün toplam büyüklüğü 2 trilyon doları geçiyor. Türkiye kreatif endüstriler sektörü ise büyüklük olarak gelişmekte olan ülkeler arasında 8. Sırada yer alıyor. Yani bizim dünya pazarından aldığımız pay, okyanusta bir damla. Bir diğer önemli husus da şu. Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşme, iş yapma şekillerimizi tamamen değiştirdi. Ne yapıyorsak yapalım, işimizi mutlaka dijitale taşımak zorundayız. Bütün şirketler artık dijitalde var olmak zorunda" ifadelerini kullandı. Bu zirvenin her girişim gibi bir hayalle başladığını söyleyen TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi Başkanı Ali Ata Kavame, "Biz inandığımız bir hikaye anlatmaya karar verdik. Hikaye anlatıcılığı ne kadar güzel şey. ’Hikaye anlatma bana’ diye başlayan cümleler duyarsınız hayatınızda. Bu kürsü bugün hikayeni anlat diyenlerin. Bu salon bu hayatta bir hikayesi olanların. En ön sıradan son koltukta oturana kadar sorsak neler anlatır. Bizim hikayemiz bu ülkenin geleceği ile ilgili. Bu kadar kreatif zekanın buraya toplanmasının sebebi bu. Türkiye’nin iş dünyasının kalbinde bize burayı açmalarının sebebi bu, devletin en önemli kurumlarının zamanlarını ayırıp bize kıymet vermelerinin sebebi bu. Tek bir hikayeyi beraber örmek için birlikteyiz" dedi.