EĞİTİM - 17 Mayıs 2018 Perşembe 15:29

Eğitimciler Cambridge Üniversitesi Konferansı'nda İstanbul’da bir araya geldi

A
A
A
Eğitimciler Cambridge Üniversitesi Konferansı'nda İstanbul’da bir araya geldi

Milli Eğitim Bakanlığı onayı ile uluslararası program uygulayan Türkiye’nin öncü devlet ve özel okullarından öğretmenler, program koordinatörleri ve okul kurucuları Cambridge Üniversitesi ile Tarabya İngiliz Okulları işbirliğinde gerçekleştirilen Öğretim Becerileri Konferansı’nda bir araya geldiler.

Kabataş Erkek Lisesi’nde düzenlenen Öğretim Becerileri Konferansı’na Eğitimden Sorumlu İstanbul Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, Tarabya İngiliz Okulları Kurucusu Mehmet Gültekin, Cambridge Avrupa Direktörü Peter Monteath, Cambridge, Öğretme ve Öğrenme Stratejileri Bölüm Başkanı Paul Ellis, Cambridge Üniversitesinden Dr. Andre Greeve, Cambridge Uluslararası Eğitimler Pazarlama Müdürü Zoe Neville, bazı eğitim STK’ların başkan ve yöneticileri, ODTÜ ve Boğaziçi Üniversitesi dahil olmak üzere Türkiye genelinden 300’ün üzerinde akademisyen ve öğretmen katıldı. 

Türkiye’de 5’incisi Tarabya İngiliz Okulları’nın paydaşlığında gerçekleştirilen bu konferansın temel hedefi; Türkiye’de Cambridge Uluslararası Programlarını uygulayan okulların yöneticileriyle öğretmenlerinin bir araya gelmesi, tecrübelerini paylaşmaları ve Cambridge Üniversitesi standartlarına göre eğitimde etkin öğretim becerileri kazandırılmasına yönelik sunum ve öğretmen eğitimleri olarak açıklandı.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci konuşmasına Tarabya İngiliz Okulları’na ve Cambridge Üniversitesi'ne bu başarılı organizasyon için teşekkür ederek başladı. Yelkenci, “Uluslararası eğitim programlarını ve tercübelerini Türk öğrencilerin ayağına getiren uluslararası okulların öneminin farkında olunması gerektiğini özellikle vurgulamak istiyorum” dedi. Yelkenci, “Kendi eğitimcilerimden de beklentim bu uluslararası deneyimlerden istifade ederek yeni kazanımlar ortaya çıkarmalarıdır” sözleriyle konuşmasını tamamladı.

Eğitimden Sorumlu İstanbul Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta konuşmasına Cambridge’den gelen konuklara konferans için hem kendi hem de İstanbul Valisi Vasip Şahin adına teşekkür ederek ve hoşgeldiniz diyerek başladı. Usta sözlerini şu ifadelerle sürdürdü: “Bugün burada 200’ü aşkın okulda uluslararası program uygulayan okulun temsilcileri olduğunu biliyorum. Genç nüfusu iyi eğiterek gücümüzü artıracağımızı iyi biliyoruz. Yabancı dili öğrenebilmek ve onu kullanabilmek bu noktada çok önemli. Gençlerimizi dünya insanı olarak yetiştirmek zorundayız. Böylelikle dünya ile daha rahat rekabete girebileceğiz. Bu da bu okullardan yetişecek öğrenciler ile olacağını hepimiz biliyoruz.”

Konferansta bir sonraki konuşma Tarabya İngiliz Okulları’nın da bir parçası olduğu Horizon Group’un, Cambridge Uluslararası Eğitim Programlarının Türkiye’deki dağıtımcısı ve paydaşı olarak kurduğu Academic Union Enstitüsünün Başkan Yardımcısı Janet Williams-İpek tarafından gerçekleştirildi.

“Öğretim metodlarımızı daha fazla nasıl iyileştirebileceğimizi, sürekli olarak araştırmak, öğrencilerimizin gelecekten beklentilerini öngörerek, yakalayarak ve aynı zamanda mesleki gelişmemizi sürekli olarak devam ettirmek bizim öncelikli sorumluluğumuzdur” diye konuşan Başkan Yardımcısı İpek, “Cambridge Uluslararası Eğitimler biriminin dağıtıcısı/paydaşı olarak sunduğumuz müfredatın niteliğine olan güvenimiz, bu sorumluluğu yerine getirebilmemize yardımcı olmaktadır” şeklinde konuştu.

Cambridge Uluslararası Eğitimler Avrupa Bölge Müdürü Burcu Benderli seminerdeki konuşmasına günün organizasyonu için Tarabya İngiliz Okulları’na teşekkür ederek başladı ve devamında Cambridge Programlarını uygulayan okullar ve Türkiye’deki öğrenci sayıları ile ilgili bilgi verdi. Başladıkları noktadan bugüne gelindiğinde büyük ilerlemeler kaydedildiğini ve daha fazla Türk öğrencinin uluslararası programlar ile eğitimler aldığını belirten Avrupa Bölge Müdürü hedeflerinin bu sayıyı her geçen yıl artırmak olduğunu dile getirdi.

Birçok konuda panel düzenlendi 

Gün boyu süren programın öğleden önceki oturumlarda ‘Öğrenmeyi Öğrenmek’, ‘Başarılı Eğitim Ortamı Oluşturmak İçin Gereklilikler’, ‘Öğrenmenin Beyindeki Gerçekleşme Süreci ve Bu Sürecin Öğrenme / Öğretme Yöntemlerine Etkisi’ konularında seminerler gerçekleştirildi.

Oturumun devamında sözü Cambridge Avrupa Bölgesel Direktörü Peter Monteath aldı. 8 bin olan uluslararası eğitim veren okul sayısının 2025 yılına kadar 20 bin olacağını kaydeden Peter Monteath, eğitim için ülke değiştiren öğrenci sayılarının da her yıl katlanarak arttığını dinleyicilerle paylaştı.

Akademik seminerler düzenlendi

Programın devamında konferans oturumları, akademik seminerler ile devam etti. İlk seminer Cambridge Uluslararası Eğitimler Öğretme ve Öğrenme Stratejileri Bölüm Başkanı Paul Ellis tarafından gerçekleştirildi. Başarı için en doğru şartların öncelikle yerine getirilmesi konusunda bir sunum gerçekleştiren Paul Ellis, ‘Başarıyı Nasıl Tanımlarsınız?’, ‘Başarının Önündeki Temel Engeller Nelerdir?’, ‘Başarının Şartlarını Nasıl Belirleriz’ gibi sorulara dünya genelinde nasıl cevaplar verildiğinden bahsetti.

Küresel, yerel, kişisel ve sosyal bağlamda başarının tanımlama ölçütlerinden bahseden Paul Ellis “Kişilerin başarılarının okul ve eğitimden daha çok sosyal hayata olan katkıları ile ölçülmesi gerektiğini dünyada başarılı diye tanımlanan insanların hayat hikayelerine baktığımızda daha iyi anlıyoruz” dedi.

Diğer bir panelde katılımcılar Cambridge Üniversitesi’nden Dr. Andrea Greve’nin ‘Beyin ve Okulda Öğrenme Hafızası’ adlı konuşmasını dinlediler. Beyin ve beynin anlama/öğrenme sürecine dair yapılan bilimsel araştırmalar üzerine konuşan Dr. Andrea, katılımcılara beynin öğrenmeye dair tüm safhalarını grafikler ve yapılmış bilimsel deneylerin sonuçları ile anlattı.

Öğleden sonra Tarabya İngiliz Okulları öğrencilerinin sahnede yer aldığı ve moderatörlüğüProf. Dr. Soner Yıldırım tarafından yapılan internaktif panel gerçekleşti. Öğrenciler, Cambridge Uluslararası Eğitim Programı ile ilgili tecrübelerini, görüşlerini ve yorumlarını paylaşarak kendilerinin Türkiye ve dünya üniversitelerindeki eğitim ve iş hayatına nasıl hazırladığını tartıştılar. İzleyicilerin büyük beğenisi kazanan bu seminer Tarabya İngiliz Okulları öğrencilerinin aldıkları uluslararası eğitimler ile kazandıkları özgüven ve kazanımlarını bir profesör eşliğinde müzakere ederek gösterdiler. Bu bölümde salondaki izleyiciler öğrencilerin hem akademik hem dil becelerinin ne kadar ileri seviyede olduğunu gözlemlediler. İzleyiciler, İnternaktif olarak panele katılarak öğrencilere sorularını yöneltikten sonra da övgülerini sundular.

Programın sonunda, Cambridge Uluslararası Programlarını sunmak için akredite olmuş okulların tecrübeli öğretmenleri fizik, matematik ve diğer Cambridge programlarının kapsadığı konularda programın aday okullarına ve kayıtlı okullarının öğretmenlerine eğitim vererek, uzmanlıklarını ve detayları paylaştılar.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Şirketlerin ’kiralamak mı, satın almak mı’ sorusuna açıklık getirildi Koçaslanlar Motorlu Araçlar Genel Müdürü Didem Aras, şirketlerin iş amacıyla kullanacağı araçları kiralama veya satın alma konusunda kararsızlığına açıklık getirdi. Son dönemde sıkça firmaların ’Satın alsak mı? Yoksa kiralasak mı?’ sorusuyla karşı karşıya geldiklerini belirten Koçaslanlar Motorlu Araçlar Genel Müdürü Didem Aras, firmaların aklına takılan sorulara açıklık getirdi. Düzenli araç kullanan ve güvenin önemli olduğu şirketlerde kiralık araç kullanımının daha doğru bir seçenek olduğunu dile getiren Aras, "Şirket politikası sebebiyle aylık sabit maliyetle çalışmak isteyen, bunu yaparken mülkiyetin getirdiği mali yüklerden muaf olmak ve vergi gibi finansal raporlarda netlik ve sadelik olması gerektiğini düşünen şirketler kiralık araca yöneliyor. Ayrıca Ar-Ge, satış ve müşteri deneyimi gibi alanlarda da fayda sağlamak için uzun dönem araç kiralamak şirketler için şu anda en mantıklı çalışma modeli olarak öne çıkıyor" ifadelerini kullandı. Renault Filo Kiralama’nın operasyonel ve finansal esneklik sağladığına dikkat çeken Didem Aras açıklamasının devamında şunları söyledi: "Filo kiralama, araç bakımı, servis randevuları, kasko ve sigorta yönetimi, güncel ve güvenli araçların kullanımı gibi operasyonel kolaylıklar sunulmaktadır. Ayrıca şirketiniz için faiz dalgalanmalarından, enflasyon artışından, servis maliyetlerinden kaçınarak, sabit ödeme ile fiyat avantajı sağlayarak istikrarlı bir hizmet sağlamış oluyorsunuz. Şirketler, araç kirasını gider olarak göstererek vergi avantajı elde edebilmekteler. Sermayenizi araç alımına yatırmadan ana işinize yönlendirmesini sağlayan Renault Filo Kiralama hizmet yelpazesinde araçlar sadece Renault Yetkili servislerin yetkin ellerine teslim edilmektedir. Böylelikle güvenli sürüş keyfinin yanında yakıt tasarrufuna da destek olunmaktadır."
Mersin Akdeniz Belediyesinden 0-6 yaş çocuklara ücretsiz gelişim taraması Mersin’in merkez ilçe Akdeniz Belediyesi, erken çocukluk döneminde gelişimsel risklerin tespit edilmesine yönelik önemli bir hizmeti hayata geçirdi. Belediye tarafından 0-6 yaş arası çocuklara yönelik olarak uzman psikolog eşliğinde ’Denver II Gelişimsel Tarama Testi’ ücretsiz olarak uygulanmaya başlandı. Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Kültür ve Sanat Evlerinde gerçekleştirilen uygulama, kreş grubu çocuklara yönelik olarak yapılıyor. Uzman Psikolog Günay Duygu Ateş tarafından klinik gözlem eşliğinde uygulanan testlerde, çocukların yaş dönemlerine uygun gelişim gösterip göstermediği değerlendirilirken, olası risk faktörleri de belirleniyor. Değerlendirme sonrasında ailelere gelişimsel danışmanlık hizmeti sunulurken, riskli durum tespit edilmesi halinde çocuklar ilgili sağlık kuruluşlarına yönlendiriliyor. Uzman Psikolog Günay Duygu Ateş, 0-6 yaş döneminde yaşanan gelişimsel gerilik ve gecikmelerin çoğu zaman çocuk okula başlamadan fark edilemediğine dikkat çekerek, erken tanının önemini vurguladı. Ateş, "Uyum bozuklukları ilerleyen dönemlerde daha büyük sorunlara yol açabiliyor. Erken dönemde saptanamayan gelişimsel gecikmeler, çocukların uyum ve öğrenme süreçlerini olumsuz etkiliyor. Denver II bir zeka testi değildir; çocuğun gelişiminin yaşına uygun olup olmadığını değerlendiren bilimsel bir tarama testidir" dedi. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 50’den fazla ülkede uygulanan ’Denver II Gelişimsel Tarama Testi’nin özellikle 0-3 yaş döneminde sık olmakla birlikte 0-6 yaş aralığındaki çocukların gelişimsel takibinde büyük önem taşıdığı belirtildi. Uzmanlar, erken dönemde yapılan değerlendirme ve danışmanlığın, ilerleyen yıllarda yaşanabilecek sorunların önüne geçilmesinde kritik rol oynadığını ifade ediyor. Akdeniz Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde görev yapan uzman psikolog sayesinde, Akdenizli aileler bu hizmetten ücretsiz ve kolay bir şekilde faydalanabiliyor. Uygulamadan yararlanmak isteyen ailelerin, mahallelerde bulunan Kültür ve Sanat Evlerine başvuruda bulunabileceği ya da belediyenin ’0552 768 88 88’ numaralı Çağrı Merkezi WhatsApp hattı üzerinden bilgi alabileceği bildirildi.
Kocaeli Gebze Engelsiz Yaşam Merkezi’nde çalışmalar sürüyor Gebze’de özel bireylerin fiziksel, sosyal ve bireysel gelişimlerine katkı sunmak amacıyla hayata geçirilen Engelsiz Yaşam Merkezi’nde çalışmalar devam ediyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gebze Millet Bahçesi’nde projelendirdiği Gebze Engelsiz Yaşam Merkezi’nde yoğun çalışma yürütüyor. İnşa çalışmalarının devam ettiği merkezde duvar örme, karo mozaik kaplama, çatı ve elektrik desant imalatları tamamlandı. Çalışmalar kapsamında kaba alçı ve kaba çimento, dış cephe sıva ve taş yünü, mekanik montaj cephe tuğla kaplaması, prekast kat silmesi montajları, doğrama ve cam montajları, alçıpan asma tavan imalatları, yangın kapıları montajı, bodrum kat tavan ve duvar boyaları, havuz ve kazan dairesi imalatları, havalandırma yangın ve sıhhi tesisat ve diğer birçok çalışmanın yapımına devam ediliyor. Özel bireylerin sosyal, kültürel ve sanatsal hizmetlerinden faydalanabilecekleri Gebze Engelsiz Yaşam Merkezi’nde her şey en ince detayına kadar düşünüldü. Buna göre merkezde engelli bireylerin kendilerini geliştirebilecekleri, ilgi duydukları ve yetenekli oldukları alanlarda eğitim almalarını sağlayabilecek atölyeler yer alacak. Gebze Engelsiz Yaşam Merkezi’nde 5 otizm grup eğitim odası, 7 otizm bireysel eğitim odası, duygu bütünleme odası, psikiyatri, oyun odası, uygulama evi, bilişim ve resim atölyesi, el sanatları atölyesi, okuma ve oyun atölyesi, dans atölyesi, müzik-mutfak atölyesi, erkek-kadın hidroterapi havuzu, 2 gündüz bakım odası, 3 erken çocuk bireysel odası, oyun odası, duyu bütünleme odası, erken çocuk grup odası ve 2 uyku odası özel bireylere hizmet verecek. Ayrıca spor salonu, bay-bayan engelli soyunma duş, mescit, aile danışmanlığı, psikiyatrı, toplantı odası, arşiv, 4 bireysel derslik, yemekhane, mutfak atölyesi, idari personel, aile eğitim birimi, idari sorumlu, elektrik odası, öğretmenler odası, akıl ve zeka oyunları atölyesi, 5 derslik, çok amaçlı salon, kütüphane ve bireysel derslikler yer alacak.