EKONOMİ - 27 Mayıs 2015 Çarşamba 14:08

Google liderliği kaptırdı. İşte dünyanın en değerli 10 markası!

A
A
A
Google liderliği kaptırdı. İşte dünyanın en değerli 10 markası!

’Brandz dünyanın en değerli 100 markası’ listesinde Apple, liderliği Google’dan aldı.

WPP ve Millward Brown tarafından bugün yapılan bir açıklamaya göre Apple, Google’ı geçerek 2015 ‘Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands’ (Dünyanın En Değerli 100 Markası) listesinde ’dünyanın en değerli markası’ unvanını kazandı. Brandz’in Avrupa sıralamasında ise liderliğe SAP ile Deutsche Telekom yerleşti. Avrupa markaları, lüks sektöründeki hakimiyetini sürdürüyor.

Apple, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 67 artışla marka değerini 247 milyar dolara yükseltti. İkinci sıradaki Google da büyüme kaydetti ve yüzde 9 değer artışıyla 173,7 milyar dolara ulaştı. Şu anda 115,5 milyar dolar değere sahip olan Microsoft ise, elde ettiği yüzde 28 değer artışı sayesinde üçüncü sıraya yerleşti.

AppleWatch geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmış olsa da, Apple markasının değer artışının ana itici gücü iPhone 6’nın yakaladığı başarı oldu. Millward Brown’un BrandZ Global Başkanı Doreen Wang konu hakkindaki değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi: “Apple, tüketiciler için gerçek faydalar sağlayan yenilikler yaparak ve pazara öncülük ederek kendi kategorisindeki ’hâkimiyetini’ sürdürüyor. Tüketicilerin mantıklı ve duygusal ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra hayatı eğlenceli ve anlamlı bir şekilde kolaylaştırıyor. Apple hangi amaç için çalıştığının farkında ve onu bu kadar çekici kılan farklılığını sürdürme yönündeki mesajını yenilemekten asla vazgeçmiyor".

İlk 100’ün toplam marka değeri 2014 yılına göre yüzde 14 artışla, sıralamanın ilk kez yapıldığı 10 yıl öncesine göre ise yüzde 126 artışla şu anda 3,3 trilyon dolar seviyesinde bulunuyor. WPP’den David Roth; "Sarsıntılı geçen bir on yıla rağmen marka diğerleri önemli oranda arttı. Şu anda marka üreticileri için son derece önemli bir noktadayız. Yeni, normal ve değişen bir tüketici profilinin eşiğindeyiz. Son 10 yıl boyunca gerçekleştirilen marka değerlendirmeleri güçlü, değerli markalara yatırım yapmanın hissedarlara büyük getiriler sağladığını kanıtlıyor" değerlendirmesinde bulundu.

Brandz 2015 yılı ‘Dünyanın En Değerli İlk 10 Markası’nda sıralama şöyle oldu:

Apple

Google

Microsoft

IBM

Visa

AT&T

Verizon

Coca-Cola

McDonald’s

Marlboro

AVRUPA’NIN EN DEĞERLİ 10 MARKASI SIRALAMASINDA İSE TELEKOM TEKNOLOJİ İLE LÜKS MARKALAR YER ALDI

SAP ve Deutsche Telecom 10. Yıllık ‘Brandz Dünyanın En Değerli 100 Markası’ listesinde Avrupa’nın en değerli markaları seçildi. Avrupa’nın ilk 10’undaki en üst sıralar telekom ve teknoloji şirketleri tarafından elde edildi. SAP, bulut bilişim gelirine yönelik yoğun yatırımı sonrasında Avrupa’da yüzde 5 artış kaydederek 38,2 milyar dolar ile ilk sıradaki yerini korurken, Deutsche Telecom ise 2. sırada yer aldı.

Avrupa markaları küresel lüks sektöründe ilk 10 lüks markanın sekizine sahip olarak liderliği elinde tutuyor. Bunlar arasında Fransız markası Louis Vuitton, Avrupa ilk 10’unda yüzde 6 artışla 27,4 milyar dolar değerle 3. sırada yer alıyor. Hermès, yüzde 13 değer kaybına rağmen 18,9 milyar dolarlık değeriyle Avrupa’nın ilk 10’u listesine 9. sıradan girmeyi başardı. Avrupa’nın efsanevi lüks markası Chanel, Brandz İlk 10 lüks sıralamasında 4. sırada yer alıyor. Şirket, marka değerini yüzde 15 artırarak 9 milyar dolara yaklaştı. Avrupa’nın bu sektördeki gücüne yönelik bir tehlike ise, listeye giren iki yeni şirket olan Michael Kors ve Tiffany’nin bölgenin dışından olması.

Millward Brown’ın Global Brandz Direktörü Peter Walshe ise şunları söyledi: "Bu yıl şirket değeri artan Avrupa’nın iki lüks markası Chanel ve Louis Vuitton, işleri farklı bir şekilde yapmakta ustalar. Chanel’in pazarlaması stratejisini, ikonlaşmış, kendinden emin ve oldukça samimi olan Cara Delevingne ve Diane Kruger gibi marjinal modellerle desteklemesi feminenliğe farklı bir bakış açısı getirdi. Louis Vuitton orijinal LV monogramına yenilikçi bir bakış açısıyla geri dönerek markasını başarılı bir şekilde canlandırırken, diğer markalarda ise klasik kanvastan vazgeçerek birinci sınıf konumunu destekleyen daha lüks deri ve kumaşlar sunmaya başladı”.

Avrupa’nın 2015 yılı en değerli ilk 10 markasında sıralama şöyle oldu:

SAP

Deutsche Telekom

Louis Vuitton

BMW

L’Oréal Paris

Zara

Mercedes-Benz

Movistar

Hermès

Orange

Son on yılın sonuçlarına bakıldığında; Avrupa’nın güçlü markaları duraklamaya girerken, Çin markaları büyüyor, ABD markaları ise geri dönüyor. 2006 yılında ilk 100 arasında sadece bir markası bulunan Çin, şimdi 14 marka ile değerini yüzde 1004 oranında artırdı. Avrupa’daki yüzde 31’lik artış (geçen yıl yüzde 9,3 düşüş) karşısında, ABD’li markaların değeri son 10 yılda yüzde 137 artış kaydetti (geçen yıl yüzde 19 artış). 2006 yılında sıralamada 35 marka yer alırken, bu yılki sıralamada Avrupa’dan sadece 24 marka yer alıyor. Bu durum, Batı’dan Doğu’ya bir kaymayı temsil ediyor; ilk 100’den çıkan markaların çoğu Avrupalı.

Yüksek değerli markalar daha hızlı gelir artışı ve hisse değeri sağlıyor. Son 10 yılda ilk 100’deki en güçlü markaların ’stok portföyü’ olarak ölçümü, hisse fiyatlarının MSCI Dünya Endeksine göre üç kat daha fazla, S&P500’e göre ise yaklaşık iki kat daha fazla arttığını gösteriyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Motosikletine dağ keçisi boynuzu taktı, trafikte ilgi odağı oldu Adana’da motosiklet tutkunu Özay Altun motosikletine taktığı dağ keçisi boynuzu ile ilgi odağı oldu. Adana’da motosiklet tutkunu Özay Altun, Chopper tipi alçak binişli motosiklet aldı. Daha sonrasında motosikletini çeşitli eklemelerle modifiye etmeye başlayan Altun, bir avcı kulübünde duvarda gördüğü dağ keçisine ait olan boynuzu motosikletine taktırdı. Trafikte ’boynuzlu motosikletli’ olarak anılmaya başlayan Altun, vatandaşların kendisini motosiklet üzerinde gördüğünde video ve fotoğraf çekerek ilgi gösterdiğini, kendisinin de bu ilgiden mutlu olduğunu söyledi. "Bu tarz Alman askerlerinin savaş dönüşü dizayn ettikleri bir tarz" Amerikan motosiklet kulüplerine tutkulu olduğunu belirten Altun, "Amerikan motosiklet kulübü hastasıyım. Kulüpteki motosikletlere yıllar öncesinden hevesim vardı. Sonra ben de bu Chopper’ı aldım. Motorum 350 cc ve çeşitli aksesuar modifiyeleri ile kendime göre bir tarz oluşturdum. Bu tarz aslında yıllar önce Alman askerlerinin motorlarını savaştan döndükten sonra motorlarına dizayn ettikleri bir tarz. Artı olarak ben sadece dağ keçisi boynuzunu ekledim" dedi. "Boynuz dağ keçisine ait" Motosikletine monte ettiği dağ keçisine ait olan boynuzu bir avcı kulübünün duvarında gördüğünü anlatan motosiklet tutkunu Altun, "Bu boynuzu bir avcı kulübünde duvarda gördüm, Boynuzu görür görmez motosikletimin önüne güzel olacağını düşünerek aldım, gerçekten de güzel oldu. Trafikte giderken ışıklarda durduğum zaman vatandaşlar video ve resim çekiyorlar. Ayrı bir havası, kendine has bir ilgisi oldu motosikletimin. Boynuzu takalı 1 yıl oldu, motosiklet de 3-4 yıldır bende. Sinyalimi, farımı, sürüşümü engelleyen herhangi bir sorun yok, sadece motosikletime bir makyaj, bir süs yaptım. Trafiğe ve kurallara uymayan bir engelim yok, eğer olsa boynuzu kendim takmam" şeklinde konuştu. Chopper sahibi motosiklet tutkunlarının, farklı tarzlarına karşın trafikte gayet dikkatli motosiklet kullandıklarının da altını çizen Altun, "Chopper sahibi insanlar trafikte en düzgün motosiklet kullanan, kurallara harfiyen uyan motosiklet sürücüleridir. Motosiklet özgürlüktür, motosikletin üzerinde kendimi uçuyor gibi hissediyorum" sözlerine yer verdi. "Her gördüğümüzde tekrar ne zaman geçecek diye bekliyoruz" Motosikleti sıkça gördüklerini belirten esnaf Şehmus Tular ise, "Bu arkadaş motosiklet hastası. Değişik bir tarz yapmış, hoşumuza da gidiyor. Her gördüğümüzde tekrar ne zaman geçecek diye bekliyoruz. Değişik bir motor, arkadaş da biraz böyle şeyleri seviyor sanırım. Bu da bizim hoşumuza gidiyor. Söylenene göre yabani dağ keçisinden alınan boynuzmuş, orijinal bir şey olduğunu bana söyledi kendisi. Böyle şeyleri seviyor demek ki, Allah kaza bela vermesin" ifadelerini kullandı. (MUB-FKE-
İstanbul “Dönerin anavatanı Türkiye’dir” Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier’ın Türkiye ziyaretine döneriyle birlikte gelmesi dünyada geniş yankı bulmuştu. Son günlerde devam eden döner diplomasisine Türk dönerciden yorum ‘Türkiye’ye döner getirilmesine gerek yok biz zaten dünyanın her yerine döner gönderiyoruz.’ Türkiye’ye yanında 60 kilo döner ile birlikte gelen Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier ülkesinde de eleştirilerin odağı oldu. Dönerin ana vatanına yanında dönerle gelen Steinmeier, İstanbul’da Alman Büyükelçiliği’ne ait yazlık Tarabya rezidansında döner keserek davetlilere ikram etmişti. Görüntüler üzerine ülkesinde de çeşitli eleştirilere maruz kalan Steinmeier’a dün Cumhurbaşkanı Erdoğan da akşam yemeği için döner ikramında bulundu. “Dünyanın her yerine döner gönderiyoruz” Döner diplomasisi ardından Türk döner ustası Harun Davut ‘Türkiye dönerin ana vatanıdır. Kimsenin Türkiye’ye gelirken yanında döner getirmesine gerek yok. Biz dünyanın her yerine döner gönderiyoruz. Dönerin buttan olması ve yaprak olarak kesilmesi önemlidir. Kuyruğuna, döşüne ve pişmesine dikkat edilmesi gerekir. Bu işin ustaları Türkiye’de yetişir. Döner Türkiye’de başladı Türkiye’de devam edecektir. “Dönerde etin kalitesi ve pişirilmesi çok önemli” Döner ustası Davut, “Bir döner ustası en alt tabakadan çırak olarak başlar. Bir ustanın yetiştirilmesi hiç kolay değil. Usta yetiştirmek yaklaşık 3 ila 5 yıl arasında olur. Döneri her usta yaprak gibi kesemez. Bunu özenle yetiştirdiğimiz ustalar kesebilir. Döner yaklaşık 180 derece sıcaklıkta pişirilir. Dönerin kalitesinden çok pişimi çok önemlidir. Lezzetli bir döner için kaliteli et, etin soslaması ve bunları yapacak kaliteli bir usta gerekir. Bu saydığım şartlar birbirine zincirlidir. Bizim için önemli olan lezzet ve kesim tekniğidir” dedi. “Dönerin en güzeli ve en lezzetlisi Türkiye’de” Dönerin ana vatanının Türkiye olduğunu belirten Döner Ustası Davut, “Yurtdışından gelenler yanlarına yemek almalarına gerek yok burada en güzel en lezzetli Türk dönerini yiyebilirler. Gelen misafirlerimize yurt dışına götürebilmeleri için paketleme yapıp gönderebiliyoruz. En iyi döner Türkiye’de yenir” şeklinde konuştu. Türk döneri tescilleniyor Öte yandan Türkiye tarafından Avrupa Birliği’ne (AB) dönerin geleneksel ürün adı olarak tescili için yapılan başvurunun ilanı, AB Resmi Gazetesi’nde yayımlandı. Dönerin 1800’lerin başından itibaren İstanbul’dan Osmanlı coğrafyasına yayıldığı kaydedilen ilanda, 1962’den 1979’a kadar devam eden Türklerin başta Almanya olmak üzere Avrupa’ya göçüyle yayıldığı anlatıldı. Dönerin 3 aylık itiraz süresinin dolmasının ardından tescil edileceği ve Türkiye’den AB’de tescillenen ilk geleneksel ürün adı olacağı kaydedildi.
İstanbul Beşiktaş, Fenerbahçe’ye aynı sezonda iki kez kaybetmedi Beşiktaş, Süper Lig’de uzun süredir Fenerbahçe’ye karşı aynı sezon içinde iki mağlubiyet yaşamadı. Siyah-beyazlılar, son olarak 2014-2015 sezonunda sarı-lacivertli takımla oynadığı iki maçtan da yenilgiyle ayrılmıştı. Trendyol Süper Lig’in 34. haftasında Beşiktaş, yarın Fenerbahçe’nin konuğu olacak. Sarı-lacivertliler, lider Galatasaray ile arasındaki puan farkını koruyarak şampiyonluk yarışında yara almamak için galibiyeti hedeflerken, siyah-beyazlı ekip de hem sezonu ilk 4’te bitirebilmek hem de taraftarını mutlu etmek adına 3 puan almak istiyor. Beşiktaş rakibine aynı sezonda iki mağlubiyet yaşamıyor Bu zorlu mücadele öncesi ise ilginç bir istatistik göze çarpıyor. Beşiktaş, ligde Fenerbahçe’ye karşı uzun süredir aynı sezon içerisinde oynadığı maçlarda iki yenilgi yaşamadı. Kartal, en son 2014-2015 sezonunda sarı-lacivertlilere 2-0 ve 1-0’lık skorlarla kaybetmişti. Bu süreçte iki takım arasındaki 16 karşılaşmanın 4’ünü Beşiktaş, 3’ünü Fenerbahçe kazanırken, 9 mücadelede beraberlikle sona erdi. 2014-2015 sezonundan sonra oynanan derbilerde alınan sonuçlar şöyle: 2015-2016 Beşiktaş: 3 - Fenerbahçe: 2 Fenerbahçe: 2 - Beşiktaş: 0 2016-2017 Fenerbahçe: 0 - Beşiktaş: 0 Beşiktaş: 1 - Fenerbahçe: 1 2017-2018 Fenerbahçe: 2 - Beşiktaş: 1 Beşiktaş: 3 - Fenerbahçe: 1 2018-2019 Fenerbahçe: 1 - Beşiktaş: 1 Beşiktaş: 3 - Fenerbahçe: 3 2019-2020 Fenerbahçe: 3 - Beşiktaş: 1 Beşiktaş: 1 - Fenerbahçe: 1 2020-2021 Fenerbahçe: 3 - Beşiktaş: 4 Beşiktaş: 1 - Fenerbahçe: 1 2021-2022 Fenerbahçe: 2 - Beşiktaş: 2 Beşiktaş: 1 - Fenerbahçe: 1 2022-2023 Beşiktaş: 0 - Fenerbahçe: 0 Fenerbahçe: 2 - Beşiktaş: 4