EKONOMİ - 15 Ekim 2021 Cuma 13:41

Hızlandırılmış dijital dönüşümde yarış yeni başlıyor

A
A
A
Hızlandırılmış dijital dönüşümde yarış yeni başlıyor

Future Commerce 360’ın ‘Daha Zorlu, Daha Kabiliyetli: E-Ticarette Bir Adım Ötesi’ başlığıyla gerçekleşen konferansta, pandemi döneminde ivme artıran dijital dönüşüm sürecine dikkat çekildi.

Perakende sektörünün güçlü etkinliklerinden biri olan, e-ticaret gündeminin nabzını tutan Future Commerce 360 Konferansı'nın 9'uncusu 14 Ekim tarihinde gerçekleştirildi. Alkaş'ın sektörel içerik ve etkinlik platformu Digital Network Alkaş‘ta naklen yayınlanan etkinlik, sektörün önde gelen isimlerini buluşturdu. 400'ü aşkın üst düzey yönetici ve profesyoneli bir araya getiren etkinlikte "Tüketicilerin e-ticaret alışveriş deneyiminden beklentisi neler?", "E-ticaretin püf noktalarından biri olan adaptasyon sürecinde markalar ne yapmalı?", "Yarışın hızını daha da artıracağı ilerleme döneminde neler yaşanacak?" gibi soruların yanıtları arandı.

“Dönem rekabetten değil rekaberlikten yana”
Sabah saat 10.00’da başlayan ve canlı yayımlanan konferansın açılış konuşmasını Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ve Alkaş/Han Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş yaptı. Etkinlikte konuşan Avi Alkaş, “Bu etkinlikte ticaretin geleceği ve geleceğin ticaretini öğreniyoruz. Burada yeni teknolojiler kullanmak suretiyle nesil perakendenin oluşumuna katkı sunmak bu tür buluşmalar, fikir alışverişleri çok yararlı. Dönem rekabetçi şirketlerin dahi rekaber olarak iş yapabilmelerinden yana. Dolayısıyla pazar birlikte büyürse daha fazla fayda sağlarız. Burada düzenlediğimiz etkinlikle ticaretin büyümesi ve gelişmesi sağlanabilecek diye düşünüyorum” dedi.

Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, daha uzun bir süreçte gerçekleşmesi beklenen dijital dönüşümün, pandemi sürecinde 1.5 yılda gerçekleştiğini belirterek, "Yalnızca perakende değil tüm sektörler için yeni dönemde daha zorlu bir süreç bizi bekliyor. Bundan sonra e-ticarette daha kabiliyetli olan markalar öne çıkacak" dedi.

“Tüketici eğilimi incelenecek”
PwC Türkiye Perakende Tüketici Ürünleri Lideri Adnan Akan, 'Tüketici Dünyasının Geleceği' Başlıklı sunumuyla, pandemi döneminde şekil değiştiren tüketici eğilimini anlattı. Akan, “Tüketiciler, sorunsuz ve gelişen teknolojiye uyumlu deneyimler talep etmekteler. Rapordan çıkan bir diğer sonuç ise tüketicilerin sağlık ve güvenlik konularıyla ilgili endişelerinin perakende sektörünü etkilemeyi sürdürecek olması. Perakendeciler ve üreticiler doğrudan tüketici deneyimine yönelik bir modeli benimsedikçe geleneksel kanallar ikinci planda kalacak ve teslimat deneyimi gittikçe daha da önem kazanacak” dedi.

“Adaptasyon süreci önemli”
Lc Waikiki Avrupa-Amerika E-Ticaret Grup Bölge Müdürü Şervan Adar Avşar'ın moderatörlüğünü yaptığı 'E-Ticarette Püf Nokta: Adaptasyon' başlıklı panelde, Estee Lauder Dijital Ticaret ve Pazarlama Direktörü Murat Özalp, Beymen E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Ümit Arsoy ve Inveon Kurucusu ve Yönetici Ortağı Yomi Kastro markaların değişen e-ticaret dinamiklerine adaptasyon geliştirebilmek için yapması gerekenleri masaya yatırdı. Pazar yeri dönüşümlerinden, last-mile delivery konusuna; gelişen e-ticaret platformlarından, sektörün teknolojik ihtiyaçlarına uzanan geniş bir yelpazede adaptasyon konusu ele alındı.

Inveon Kurucusu ve Yönetici Ortağı Yomi Kastro e-ticaretin tüm oyuncuları için adaptasyonun değişen tüketici ihtiyaçlarına ayak uydurmak adına gerçekleşmesi gereken bir zorunluluk olduğuna ve pazar yeri dönüşümü ya da last mile delivery gibi konularda geleceği görerek ihtiyaçları doğru belirlemenin önemine dikkat çekerken; Estee Lauder Dijital Ticaret ve Pazarlama Direktörü Murat Özalp teknolojik ihtiyaçlar ve yeni modeller konusunda önümüzdeki yıllarda ilgi çekici değişimler göreceğimizi işaret etti. Beymen E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Ümit Arsoy da farklı alanlarda geliştirilen başarılı adaptasyon hamlelerine örnekler verdi.

Son olarak Yomi Kastro paneli bir kapanış mesajı ile bitirdi. Kastro, "E-ticaret endüstrisinin diğer endüstrilerden farklı bir özelliği var, o da know-how paylaşımı. Birbirimizin deneyimlerinden öğrenmek ve üzerine inşa etmek çok değerli ve herkes için bir kazan-kazan modeli oluşturuyor. Bizim endüstrimiz daha açık zihinli, adeta yazılımlarda olduğu gibi açık kaynaklı paylaşımları gerektiriyor. O yüzden adaptasyonun birinci kuralının açık yüreklilikle fırsatları ve problemleri paylaşmak, birbirimizin birikimleriyle zenginleşmek olduğunu düşünüyorum" dedi.

Yarış Daha Yeni Başlıyor
Moderatörlüğünü ETİD Başkanı Emre Ekmekçi'nin yaptığı ‘Yarış Yeni Başlıyor: E-Ticarette İlerleme Dönemi’ başlıklı oturumda, sektörün durumuna ilişkin önemli çıkarımlar yapıldı. Oturumda konuşan IKEA E-Ticaret Direktörü Atakan Özata, "E-ticaretteki rakamlar çok hızlı ilerledi. Almanya, İngiltere, ABD gibi lider pazarlarda perakende içindeki payının yüzde 22'lerin üzerine çıktığını görüyoruz. Pandeminin ardından büyüme hızı aynı şekilde devam etmeyebilir ancak bu pay en azından korunacak gibi görünüyor. Fiziksel mağazaların perakende içindeki payı önümüzdeki dönemde bir miktar geri gelebilir, ancak geçtiğimiz dönemde çok sayıda e-ticaret kullanıcısı kazandık. Daha önce e-ticareti hiç tecrübe etmemiş kişiler de bu tecrübeyi edindi. Herkes, ihtiyacı olduğunda, her zaman e-ticareti kullanabileceğini artık biliyor" dedi.
Horoz Lojistik İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gürkan Gürbüz de, "Bu dönemde lojistiğin öneminin fark edilmiş olmasını çok değerli görüyoruz. Lojistik bugüne kadar bir hizmet satın alımı olarak görülüyordu, artık bir iş ortaklığı şekline yönelmeye başladı" şeklinde konuştu.

Türkiye'nin lojistikte konum ve diğer avantajlarından daha fazla yararlanmasının önemine işaret eden Gürbüz, taşımacılıkta 0-2 kilogram bandının aşılması gerektiğini belirtti.

Migros Perakende Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Mustafa Bartın ise, "Biz gıda perakendeciliği olarak pandemiye kadar e-ticarete adaptasyonu en yavaş olan sektördük. Pandemiyle birlikte çok önemli zihinsel bariyerleri aştık. Gıda perakendeciliği sektöründe e-ticaretin beş yıl sonra daha yüksek bir oranı olacak. Ancak fiziksel mağazada alışveriş bitmeyecek, bitemez de. İkisinin harmanlandığı, e-ticarete iyi uyum sağlayanların ayakta kalacağı bir ortam söz konusu olacak gıda perakendeciliğinde" dedi.

Medianova CEO'su Serkan Sevim ise, e-ticaretin teknoloji ayağını veri paketlerinin taşındığı ‘dijital kargoculuk’ gibi gördüklerini, e-ticaret hacminin artmasıyla beraber dijital trafiğin de hızla arttığını söyledi ve dijital trafiğin sorunsuz taşınabilmesi için bu alandaki altyapının önemine işaret etti.

Panelin "e-Danışma" bölümünde ise SabancıDx’den Nurettin Erginöz katılarak siber güvenlik alanında firmaların yapmaları gereken konu başlıklarına değindi ve Moral & Partners Kıdemli Avukatı Duygu Bozkurt, e-ticaret mevzuatı hakkında önemli bilgiler ışığında uzman görüşlerini aktardılar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara ‘Sincan Roman Kahramanları Festivali’ sokaklarda renkli görüntüler oluşturdu Sincan Kaymakamlığı ile Sincan Belediyesi himayesinde ve Sincan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün katkılarıyla düzenlenen ‘Sincan Roman Kahramanları Festivali’nin ikincisini düzenlendi.Sincan Belediyesi, ‘Sincan Roman Kahramanları Festivali’nin ikincisini düzenledi. Düzenlenen festival kapsamında 2 bini aşkın 7-17 yaş aralığındaki Roman Kahramanları Korteji’nin bando takımı öğrencileri ilk olarak kurgu kitaplarından bazı kahramanların kılığına bürünerek esnafı ziyaret etti. Kitapların afişlerinin pankartı eşliğinde, kitapta yer alan kahramanların cümlelerini söyledi . Öğrenciler çeşitli kitapları esnafa hediye ederek, bu kitapların okunması için esnaftan söz istedi. Düzenlenen etkinlikle beraber edebiyat ve kitabın sokağa taşınması amaçlandı. İnsanlara kitaplar hatırlatarak, okuma kültürünün yaygınlaşmasına dikkat çekildi."Okumaya teşvik için tiyatro ve koro ile örnek bir Sincan oluşturacağız"Okumanın önemine dikkat çeken ve Sincanlıları okumaya teşvik eden Sincan Kaymakamı Levent Kılıç, "Sabah bana verilen bilgiye göre bu festival dünya rekoruymuş. Milli Eğitimi Müdürlüğümüz ile gurur duyuyorum. Kolay bir süreç değil bu. Trafiği tıkadık, yolları kapadık. Okumaya teşvik için tiyatro ve koro ile de örnek bir Sincan oluşturacağız. Kitap okuyarak uyanık ve Türk gençliğine layık olacağız" diye konuştu."Okuma alışkanlığını büyüklere de aşılamamız gerekiyor"Sincan’da okuma alışkanlığını küçüklerden ziyade büyüklere de tavsiye ettiklerini vurgulayan Kılıç, "Sincan’da 100 bin üzerinde öğrencimiz var. Okuma alışkanlığının sadece küçüklere değil büyüklere de aşılamamız gerekiyor. Çocukların sosyalleşmesi adına yaptığımız etkinliğe katılımınız için teşekkür ederim" şeklinde konuştu."Daha güzel etkinlikler yapacağız"Sincan’da daha kapsamlı ve daha farklı etkinlikler de düzenleyeceklerini ifade eden Sincan İlçe Milli Eğitim Müdürü Alican Kılıç ise, "Yaklaşık 1 saattir bir aradayız. Öğrenciler soğuk havaya rağmen kostümüyle bizlere farklı an yaşatıyorlar. Çocukluğumuza götüren kahraman rollerine büründüler. Kurum üst yöneticilerini ziyaret ettiler. Daha güzel etkinlikler yapacağız. Sabah makamımızda bulunan bu çocuklar belki de devlet büyüğü ile ilk kez yan yana gelme heyecanını bir daha yaşamayacak" ifadelerine yer verdi.Festival Direktörü Feray Koçak’tan edinilen bilgiye göre 45 okuldan 2 bin 230 öğrenci ve veliler ile birlikte toplamda 3 bin kişi Sincan sokaklarında renkli görüntüler oluşturdu. Festivalde konuk olarak Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Koray Üstün , Başkent Üniversitesi Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Aslı Aytaç ve Doç. Dr. Emine Tuğcu , Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Galip Çağ , Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) yöneticileri yer aldı.
İstanbul Aksa Fotofest, 10. yılında sanatseverlerle bir araya geldi Aksa Enerji’nin hayata geçirdiği Aksa Fotofest, 10. yılında sanatseverlerle buluştu. 2015 yılından bu yana kesintisiz olarak düzenlenen etkinlik, "Sanatın Enerjisi" mottosuyla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tarihini, doğasını ve insan hikâyelerini fotoğraf sanatıyla kayıt altına alıyor. Aksa Enerji toplumsal birlik ve gelişime hizmet eden sanatı toplumsal yatırımlarında önceliklendiriyor. Bu çalışmalarının önemli bir parçası olan Aksa Fotofest aracılığıyla 10 yıldır Kuzey Kıbrıs’ın yaşamı, tarihi, doğayı ve insan hikâyelerini fotoğraf sanatıyla kayıt altına alan Aksa Enerji, bu etkinliği bir yarışmanın ötesine taşıyarak kalıcı bir kültürel arşiv ve kolektif hafıza projesine dönüştürmeyi hedefliyor. 10. yıla özel anlamlı buluşma Bu yıl fotoğraf sanatçısı Altay Sayıl anısına düzenlenen Aksa Fotofest, 10. yaşını 600’ün üzerinde eserin katılımıyla taçlandırdı. Toplam 611 eserin titizlikle değerlendirildiği yarışma; Yaşam, Tarihsel Doku ve Anıtlar, Doğa, Serbest ve Spor olmak üzere beş farklı kategoride gerçekleştirildi. Lefkoşa’daki tarihi Saçaklı Ev’de düzenlenen ödül töreninde, 10. yıla özel olarak belirlenen 10 başarı ödülü sahiplerini bulurken; bu yıl ilk kez hayata geçirilen "Onur Hizmet Ödülleri" ile Kıbrıs fotoğraf sanatına yıllarca emek vermiş isimler onurlandırıldı. "Sanatın enerjisini geleceğe taşıyoruz" Aksa Enerji KKTC Santral Müdürü Şener Şentürk, Aksa Fotofest’in bir kültür markasına dönüşme yolculuğunu şu sözlerle özetledi: "Biz sanatı, toplumları bir araya getiren ve onlara ilham veren en güçlü enerji türü olarak görüyoruz. 10 yıldır aralıksız sürdürdüğümüz bu yolculukta, yalnızca fotoğraf sanatını desteklemekle kalmıyor, adamızın kültürel mirasını geleceğe taşıyan kolektif bir hafıza oluşturuyoruz. Sanatın enerjisiyle büyüyen bu bağın bir parçası olmak, bizim için en büyük gurur kaynağıdır." Aksa Fotofest Koordinatörü Zekai Altan ise etkinliğin sürdürülebilirliğine dikkat çekerek, "Aksa Fotofest’in 10 yıl boyunca kesintisiz devam etmesi, sanatın dönüştürücü enerjisine duyulan güvenin açık bir göstergesidir. Aksa Enerji’nin desteği, bir sponsorluk anlayışının ötesinde; kültür, sanat ve toplumla kurulan güçlü bir değer ortaklığıdır" dedi.